New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 750K
Transfervindue Sommer 2026
Kan vi blive enig om, hvis CV ikke henter Højer i dag, hvilket jeg håber han ikke gør, så stopper I med at skrive om Højer. Han har været her og var god for os, men tiden er løbet fra ham

Højer kan en ting som vi snildt kan bruge den dag idag, og det er hans indlægsspil/frispark, men om det er nok til at hente ham, velvidende han sikkert ikke har spillet en tællende kamp siden sidste sæson, så han skal sikkert bruge eks antal dage/uger/måned på at komme igang, det er det CV skal vurdere.

Hvis vi ville have Højer, havde vi vel slået til for længst?
jeg tænker ikke, at der er nogen interesse fra klubbens side.
Generelt havde CV støvsugeren tændt tidligt i vinduet og slugte alle der ville til AGF, og signalerede det i fuld offentlighed. Desværre var der ingen centerforsvarer imellem. Højer er den eneste der ikke kom. Om det er fordi CV var kræsen eller Højer ville flirte lidt først, er det pæne spørgsmål. Løn er nok et tema

Hvem er i givet fald mest interesseret i et samarbejde i dag?

Med det bøvl der har været i med bagkæden har jeg ikke noget med Kahl og Højer i venstre, Gretarsson og Tingager centralt og Rösler og Callø til højre. Så må Camara få spilletid når det passer ind.

Det er til den høje side, men så kan man stille en kompetent bagkæde hver gang og dermed måske kæmpe med om 4. Pladsen, samt i Conf league.

Giver god mening at det er for tidligt at bringe McCowatt. Nåede han overhovedet at træne med i går?

Uanset skal man nok have med i overvejelserne, at det sender et uhensigtsmæssigt signal til konkurrerende spillere, hvis han allerede efter maks én træning sender en etableret spiller på tribunen. Mon ikke han introduceres og får debut i weekenden.

Jakob Poulsen har fortalt, at McCowatt er en erstatning for Arnstad, der rykkes ned som 8’er. Så han er en markant starter.

Anderson kan bruges både på wingback og 10’er, men jeg er enig i, at han lige nu ikke ligner en oplagt starter.

Sebastian Jørgensen har et højt niveau, og ville være oplagt erstatning for Bech, hvis det rigtige bud var kommet i det her vindue.

Jeg synes ikke, de tre spillere er et godt argument for, at vi skulle have droppet timeglasmodellen.
Bæltet er i hvert fald strammet godt op mod hagen hvis fyldet på midten er spillere som dem, men vægtfordelingen er lidt skæv indtil vi også forstærker forsvar og angreb. Når vi snakker timeglasmodel tror jeg også at man skal have lidt øje for at der trods alt skal være nogle spillere der udover en idealstartellever, der holder et højt niveau samtidig med at de gerne har lidt fleksibilitet så truppen ikke bliver for stor og nogle spillere derfor ingen spilletid, hvilket så alligevel hurtigt ender med at være talenterne. Der er lidt balance i det. Selvom mit mantra også fortsat er at spillerne enten skal være gode nok til at starte inde uden et større niveautab eller talenter der kan udvikles til at være det. Spillere som Sebastian Jørgensen og Mikael Anderson mener jeg godt man kan sætte i første kategori, spillere som Akoto og D’Alberto faldt derimod ikke i nogen af dem.

Latest posts

Back