New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 777K
Transfervindue Sommer 2026
JJ:
Top professionel = Tjek
Leder = Tjek
Holder stadig niveau = Tjek
Kan spille flere positioner = Tjek
Giver os den rutine vi skal bruge mod Poznan = Tjek
Elsker AGF = Tjek

Jeg er ekstremt glad for den transfer er gået hjem. Han er ankommet i dræber god form, og har tydeligvis overbevist JP og CV i rekord fart!!
Velkommen tilbage Jens Jønsson!!
Jeg synes også Jønsson giver rigtig god mening, HVIS han viser højt niveau (han har ikke spillet kampe i et år). Han har en kæmpe motor, fin fart, læser spillet godt og er ok duelstærk. Spørgsmålet er om han kan indgå i kombinationsspillet på det niveau JP ønsker - mange af de hold han har spillet på har forsvaret meget stramt og spillet kontra.

Jeg synes også Jønsson giver rigtig god mening, HVIS han viser højt niveau (han har ikke spillet kampe i et år). Han har en kæmpe motor, fin fart, læser spillet godt og er ok duelstærk. Spørgsmålet er om han kan indgå i kombinationsspillet på det niveau JP ønsker - mange af de hold han har spillet på har forsvaret meget stramt og spillet kontra.
Jeg vil vurdere JJ til at være et niveau over NP i pasningsspillet, så jeg tænker han passer som hånd i handske - JP fik Poulsen til at ligne Pirlo.

JJ:
Top professionel = Tjek
Leder = Tjek
Holder stadig niveau = Tjek
Kan spille flere positioner = Tjek
Giver os den rutine vi skal bruge mod Poznan = Tjek
Elsker AGF = Tjek

Jeg er ekstremt glad for den transfer er gået hjem. Han er ankommet i dræber god form, og har tydeligvis overbevist JP og CV i rekord fart!!
Velkommen tilbage Jens Jønsson!!
Derudover tænker jeg heller ikke at CV skriver kontrakt med ham, hvis ikke det var fordi han også passer ind i gruppen, og miljøet. Det er virkeligt et privilegium at have mulighed for at få en spiller af den kaliber på “prøvetræning”, inden man vælger at skrive kontrakt med ham. Det kan godt være sæsonens vigtigste signing så tidligt, den nye gruppe begynder at tage form.

Det lyder til at hans niveau over hvad jeg forventede - men ja fantastisk godt nyt.
Hele den diskussion byggede jo på antagelser i begge retninger. Jeg synes, vi kan være fælles om at glæde os over, at han er god nok, for det var altid oplagt at hente ham hjem, hvis han var det. Det var der enighed om 🤝🏻

Last edited:
Det giver glimrende mening at få noget erfaring edit: og niveau! ind fra start, så man er klar om et par uger. Jønsson og Højer, hvis han også hentes, er ikke meget yngre end gns af PM, HD og FB.

Der skal nok blive mulighed for at hente noget mere ungdommeligt ind i en senere runde, når Links, Bech og Yakob formentlig skal sælges, og der skal mandes op til at dække et gruppespil. Måske bliver det kun to der sælges, eller en, men det kan også være inkl Arnstad. Jeg gætter på tre, men det er bare mit gæt.

Jeg er med på gruppespil plus euro-kval igen den kommende sæson. Men jeg er villig til st stramme den lidt: AGF skal sigte efter at kunne spille gruppespil og tage medaljer. Det kræver bredde og niveau, og det skal der købes ind efter. Det indebærer også dybde på alle positioner, så man kan håndtere skader og karantæner. Og så skal JP finde plads til de unge. Der kan stadig være sort uheld, så man slutter uden medaljer, men det må ikke være fordi man kører uden kvalificeret backup.

Ift kommende sæson: hvor godt skal man slutte for igen at få to eller tre forsøg på at komme i gruppespil? Hvis man kan etablere sig der, er det også en bunke mio man kan lægge i det sportslige budget.

Jeg er som udgangspunkt også skeptisk ved at hente "gamle" spillere hjem. Men der er nu flere eksempler på de kan gå godt nok, selvom der generelt er flere eksempler på det går dårligt.

• Martin Jørgensen gjorde det jo egentlig godt - desværre på et dysfunktionelt hold.
  • Wass gjorde det også godt i starten efter sin hjemkomst
  • Delaney var vel god lige da han kom hjem
Og så er der en masse kiksere - Daniel Agger, Elmander, Cornelius osv.

in CV og JP we trust!

Jeg er som udgangspunkt også skeptisk ved at hente "gamle" spillere hjem. Men der er nu flere eksempler på de kan gå godt nok, selvom der generelt er flere eksempler på det går dårligt.

• Martin Jørgensen gjorde det jo egentlig godt - desværre på et dysfunktionelt hold.
  • Wass gjorde det også godt i starten efter sin hjemkomst
  • Delaney var vel god lige da han kom hjem
Og så er der en masse kiksere - Daniel Agger, Elmander, Cornelius osv.

in CV og JP we trust!
Den store fordel i denne situation er at han har været på prøvetræning i over ne måned, inden beslutningen blev truffet, det gør trods alt risikoen for at det går galt, mindre.

Det er jo altid dejligt at få ret, så tillykke med det, men det ændrer bare ikke en tøddel på det håbløse i, at folk har siddet herinde og plæderet for en signing af JJ UDEN AT HAVE HAFT DEN FJERNESTE ANELSE om hvor han har befinder sig efter 1 år uden én kamp i benene og - selvfølgelig - uden heller at kende JJs krav til kontrakt, hvor han skal spille, etc.
De bedste argumenter har været, at JJ er en god dreng og real AGF, hvilket uomtvisteligt er gode egenskaber, men bare ikke nok til at stange en kontrakt ud på.
I det hele taget er det oftest trættende at høre på de her "klublegender", der har ihh og åhh så travlt med at fortælle, hvor gerne de vil hjem og bidrage, men som oftest ender med lige at tage en eller 2 kontrakter for meget ude, så den eneste, der kommer til at bidrage, er klubben de kommer hjem til og det i form af en (alt for) høj løn.
Respekt for NK, der har vist, at han mener noget med det og vender hjem i en alder og forfatning, hvor han må formodes for alvor at kunne tilføre noget over flere år og hvor han formentlig har betalt noget selv, uanset han sikkert henter SLs største kontrakt.
Det har det også med at tendere til at udvikle sig til noget småtuderi, både fra den "uforstående" spiller og fra os fans, i JJs tilfælde eksemplificeret ved mit møde med en person, jeg vil tillade mig at betegne som en 1880-insider med forudsætninger for at bedømme casen, hvor vedkommende anså det for nærmest blasfemi og københavneri (CV), at vi ikke allerede havde signet JJ. Jeg fortalte ham, at jeg på det foreliggende grundlag var tilhænger af københavneri.
Nu har JJ så rendt rundt på Fredensvang i en måneds tid, først med U19 og sidenhen med truppen og som én bemærkede, så svarer det jo til en længere prøvetræning med mulighed for at vurdere JJ og måske også afprøve alternative placeringer. På det beslutningsgrundlag er det selvsagt en gevinst at hente en rigtig klubmand ind med den erfaring han løber rundt med.

Hele den diskussion byggede jo på antagelser i begge retninger. Jeg synes, vi kan være fælles om at glæde os over, at han er god nok, for det var altid oplagt at hente ham hjem, hvis han var det. Det var der enighed om 🤝🏻

Den lange prøvetræning gav mening og pote for JJ. Forhåbentlig bliver det to fantastiske år🤞🏻

Der er store spørgsmålstegn ved en spiller, der ikke rigtigt har spillet kampe i et år.

I udgangspunktet tilhører jeg skeptikerne, men omvendt er der forhold, der taler for og måske AGF virkeligt er positivt overraskede over niveauet så den afvisende kommunikation gav mening.

Da han løbende har trænet med i ferier, så tvivler jeg på de har været (meget) i tvivl om niveauet.
Det sidste halve års tilløb har formentlig handlet om noget andet som f.eks. løn, vilje til at spille hvor træneren har behov mv.
Hvis der tidligere har været kurrer på tråden, er det nok bedre at der bliver en forståelse for hvordan man agerer (begge parter) inden man laver en kontrakt.

Det er jo altid dejligt at få ret, så tillykke med det, men det ændrer bare ikke en tøddel på det håbløse i, at folk har siddet herinde og plæderet for en signing af JJ UDEN AT HAVE HAFT DEN FJERNESTE ANELSE om hvor han har befinder sig efter 1 år uden én kamp i benene og - selvfølgelig - uden heller at kende JJs krav til kontrakt, hvor han skal spille, etc.
De bedste argumenter har været, at JJ er en god dreng og real AGF, hvilket uomtvisteligt er gode egenskaber, men bare ikke nok til at stange en kontrakt ud på.
I det hele taget er det oftest trættende at høre på de her "klublegender", der har ihh og åhh så travlt med at fortælle, hvor gerne de vil hjem og bidrage, men som oftest ender med lige at tage en eller 2 kontrakter for meget ude, så den eneste, der kommer til at bidrage, er klubben de kommer hjem til og det i form af en (alt for) høj løn.
Respekt for NK, der har vist, at han mener noget med det og vender hjem i en alder og forfatning, hvor han må formodes for alvor at kunne tilføre noget over flere år og hvor han formentlig har betalt noget selv, uanset han sikkert henter SLs største kontrakt.
Det har det også med at tendere til at udvikle sig til noget småtuderi, både fra den "uforstående" spiller og fra os fans, i JJs tilfælde eksemplificeret ved mit møde med en person, jeg vil tillade mig at betegne som en 1880-insider med forudsætninger for at bedømme casen, hvor vedkommende anså det for nærmest blasfemi og københavneri (CV), at vi ikke allerede havde signet JJ. Jeg fortalte ham, at jeg på det foreliggende grundlag var tilhænger af københavneri.
Nu har JJ så rendt rundt på Fredensvang i en måneds tid, først med U19 og sidenhen med truppen og som én bemærkede, så svarer det jo til en længere prøvetræning med mulighed for at vurdere JJ og måske også afprøve alternative placeringer. På det beslutningsgrundlag er det selvsagt en gevinst at hente en rigtig klubmand ind med den erfaring han løber rundt med.
Hvorfor det? Selvfølgelig skal man diskutere for og imod JJ til AGF, også selvom man ikke kender hans nuværende form og ikke kender betingelserne i hans kontrakt, ellers bliver det da ualmindeligt stille herinde, og man kunne komme til at tro man havde forvildet sig ind på ulvegraven, i maj 2026 ;)

Jeg mener argumenterne for at hente JJ har været saglige og velbegrundede, jeg mener også at de fleste har sagt at det selvfølgelig kun skal ske, hvis han viser at han fortsat har niveauet. Med de bulletiner der er kommet fra de åbne træninger, hvor han har trænet med, så har han jo tilsyneladende været den bedste spiller til de træninger. Hvis man kan være den bedste spiller hos de Danske Mestre, uden at være spillet helt ind på holdet endnu, og samtidig fremvise et CV der dokumentere en hel masse store europæiske kampe, så er det (uanset om han er tidligere AGF’er eller ej), et helt oplagt transfermål og en no brainer at skrive med ham, inden der er andre der opdager hvad han kan.

I forhold til kontraktlængde, og økonomien i aftalen, så tænker jeg CV har styr på det, og når JJ siger han rigtigt gerne vil til AGF, så tænker jeg ikke at han er urimelig i sine krav.

Så jeg kan virkelig ikke forstå det sure opstød, jeg synes debatten har været god, og jeg er da selv blevet klogere omkring ham, jeg var da heller ikke fan af at hente en aldrene spiller ind til en position, hvor vi var fint dækket ind, eller med et forfængeligt håb om at han kunne blive god på en af de pladser hvor vi mangler rutine og kvalitet. Det der ændrede min egen opfattelse, var da det viste sig at han blev prøvet af på højre centerback, og dermed kunne blive en direkte erstatning for Beijmo eller Dalsgaard, hvis han viste sig som den stærkeste spiller til træning, når han spillede højre centerback, så var jeg nød til at kapitulere, og acceptere at han er det helt rigtige for klubben lige nu.

Selvfølgelig skal man diskutere for og imod JJ til AGF, også selvom man ikke kender hans nuværende form
Nu skrev jeg, hvilket har været tilfældet i ganske stor udstrækning, "plædere for" og svaret giver vel næsten sig selv, ud fra din afslutning på sætningen. Det giver absolut ingen mening at ville hyre nogen, der har spillet 16 minutter for et år siden og som i øvrigt har været meldt ude med en skade i mange måneder, på det grundlag.
argumenterne for at hente JJ har været saglige og velbegrundede
Hvilke (før han deltog i truppens træninger)?
de bulletiner der er kommet fra de åbne træninger
Og det er så åbenbart også det som har fået CV/JP til at ændre opfattelse, hvilket er helt fint. Men "kravet" om kontrakt til JJ kom jo herinde langt før dette tidspunkt.

Der er store spørgsmålstegn ved en spiller, der ikke rigtigt har spillet kampe i et år.

I udgangspunktet tilhører jeg skeptikerne, men omvendt er der forhold, der taler for og måske AGF virkeligt er positivt overraskede over niveauet så den afvisende kommunikation gav mening.

Jeg har været enddog meget skeptisk ift. JJ, men den lange 'prøvetræning' og rapporterne om hans høje niveau fra bl.a. Stiften (som er relativt objektive) giver mig ro i maven. Jeg tror ikke, der er skyggen af sats i det her. JP og CV ved nøjagtigt, hvad de får.

Ja, spændende at se om JJ er tiltænkt en bestemt position eller om han er tiltænkt forskellige roller. Fx ydre stopper eller central midtbane. Det er virkelig guld værd at have spillere der kan udfylde flere roller

Jeg håber, at man har talt med Jønsson om, at vores behov her og nu er den rolle Beijmo spillede - og at det er det man har trænet med ham. Næste træningskamp bliver virkelig spændende at se!

Jeg er meget på linje med Birkhøjen her. Det vil være ideelt, hvis JJ er tiltænkt at spille på flere positioner - 6er, 8er, hcb og central cb. Vi har nogle unge gutter i Callø og Haugstrup, der også gerne skal have minutter og kampe, og det bliver nok lidt lettere at fordele ud, hvis JJ, Knudsen og Poulsen ikke skal dele 6eren hele tiden eller hvis JJ ikke har sat sig entydig på positionen som højre stopper.

Kan man ikke vende den om og sige det var underligt at afvise JJ blankt, uden at forholde sig til hvor interesseret han var i at spille for AGF, hvad han i givet fald kunne bidrage med og hvorfor han røg af holdet dernede?

Du peger på den samlede bunke usikkerheder med JJ, som er større en ved andre transfers, men: hvor mange faktorer skal man være sikker på, før man ønsker en spiller tkl AGF? jeg har endnu til gode at kende en spillers krav til personlige vilkår, og det er relativt få spillere jeg har et indgående kendskab til niveau-mæssigt.

Det synes jeg der har været meget lidt af. Jeg har gjort meget ud af, at jeg principielt var ligeglad med AGF-tiden. Det er en bonus, ift alt det andet - jeg var også glad for signing af Dalsgaard.

Der er andre der har talt om AGF-fortiden og et 'det kunne være fedt hvis ...'. Jeg har læst det som et håb om det kunne passe sammen, mere end 'hent ham fordi han var fedt for AGF en gang'.

..., i JJs tilfælde eksemplificeret ved mit møde med en person, jeg vil tillade mig at betegne som en 1880-insider med forudsætninger for at bedømme casen, hvor vedkommende anså det for nærmest blasfemi og københavneri (CV), at vi ikke allerede havde signet JJ. Jeg fortalte ham, at jeg på det foreliggende grundlag var tilhænger af københavneri.
Det ligger mellem linjerne at den insider ville hente JJ pga historik og ikke fordi vedkommende car godt opdateret på JJs niveau og interesse for at spille for AGF? Var mødet efter JJ har løbet rundt på Fredensvang?

Mest af alt er det med til at underbygge min hypotese over en generel frustration med nogen der ikke lige har skrevet her på forum, eller ét indlæg blandt mange moderate.

Det er noget jeg har erfaring med, og det er ærgerligt at bokse mod hvad man oplever som en dyne af enige debattører hvor nogen er ude i hampen. Men oftest er der en selv, der er på afveje (i hvert fald ift hovedparten af dem man mere eller mindre uforvarende tager til indtægt for et outreret synspunkt).

Nu kender vi ikke kontraktforhold osv. Men det er også en plausibel hypotese at CV og Jønsson har været klar længe. JJs favorable kontrakt udløber til midnat. Der er ingen risiko for han skriver med Viborg eller lignende, og han vil ikke risikere noget ift sin klub og sidste, høje løn.

Det er muligt det var reel prøvetræning. Det kan også sagtens have været spil for galleriet mens man ventede på 1/7.

Jeg er meget på linje med Birkhøjen her. Det vil være ideelt, hvis JJ er tiltænkt at spille på flere positioner - 6er, 8er, hcb og central cb. Vi har nogle unge gutter i Callø og Haugstrup, der også gerne skal have minutter og kampe, og det bliver nok lidt lettere at fordele ud, hvis JJ, Knudsen og Poulsen ikke skal dele 6eren hele tiden eller hvis JJ ikke har sat sig entydig på positionen som højre stopper.
Udover muligvis Jesper Hansen er der jo ingen der spiller samtlige kampe, endsige samtlige minutter dette efterår.

Der skal nok blive masser af spilletid til dem der byder sig til. Vigtigst er, at vi får opbygget et stamme på 13-16 spillere , hvor Jakob Poulsen ved at niveauet ikke ændres markant såfremt der byttes rundt på de spillere (f.eks Sebstastian Jørgensen istedet Tobias Bech, eller Markus Solbakken istedet for Nicolai Poulsen).

Om det så lige er Kritsjannson, Callø, Haugstrup, Bogere eller en helt femte der i perioder får mest spilletid er mindre vigtigt. Det må være en trænervurdering.

Latest posts

Back