Det er jo altid dejligt at få ret, så tillykke med det, men det ændrer bare ikke en tøddel på det håbløse i, at folk har siddet herinde og plæderet for en signing af JJ UDEN AT HAVE HAFT DEN FJERNESTE ANELSE om hvor han har befinder sig efter 1 år uden én kamp i benene og - selvfølgelig - uden heller at kende JJs krav til kontrakt, hvor han skal spille, etc.
De bedste argumenter har været, at JJ er en god dreng og real AGF, hvilket uomtvisteligt er gode egenskaber, men bare ikke nok til at stange en kontrakt ud på.
I det hele taget er det oftest trættende at høre på de her "klublegender", der har ihh og åhh så travlt med at fortælle, hvor gerne de vil hjem og bidrage, men som oftest ender med lige at tage en eller 2 kontrakter for meget ude, så den eneste, der kommer til at bidrage, er klubben de kommer hjem til og det i form af en (alt for) høj løn.
Respekt for NK, der har vist, at han mener noget med det og vender hjem i en alder og forfatning, hvor han må formodes for alvor at kunne tilføre noget over flere år og hvor han formentlig har betalt noget selv, uanset han sikkert henter SLs største kontrakt.
Det har det også med at tendere til at udvikle sig til noget småtuderi, både fra den "uforstående" spiller og fra os fans, i JJs tilfælde eksemplificeret ved mit møde med en person, jeg vil tillade mig at betegne som en 1880-insider med forudsætninger for at bedømme casen, hvor vedkommende anså det for nærmest blasfemi og københavneri (CV), at vi ikke allerede havde signet JJ. Jeg fortalte ham, at jeg på det foreliggende grundlag var tilhænger af københavneri.
Nu har JJ så rendt rundt på Fredensvang i en måneds tid, først med U19 og sidenhen med truppen og som én bemærkede, så svarer det jo til en længere prøvetræning med mulighed for at vurdere JJ og måske også afprøve alternative placeringer. På det beslutningsgrundlag er det selvsagt en gevinst at hente en rigtig klubmand ind med den erfaring han løber rundt med.