New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 370K
Talentarbejdet i AGF
i kan ikke udlåne spillere vi bare gerne ønsker bliver gode. Vi skal udlåne spillere som Callø - der allerede havde spillet for førsteholdet - og vil være rigtig gode for dem.

Ja, naturligvis men det ændrer stadig ikke på, Fremad tager spilletid fra egne spillere og talenter. Det kan absolut give mening, som jeg også skriver men jeg får indtrykket af vi bare kan sende en spiller til Fremad, det er egentlig min pointe.
Derfor vil der være en usikkerhed om vi kan kan udlåne spillere også fra ECA, når vi ikke har en formel aftale med Fremad om de skal modtage X-antal spillere hver sæson.

Der er da en masse fordele for dem.

Se blot Fredericia, de har 3 spillere rendende rundt hvert år fra FCM, der er helt uden for deres økonomiske rækkevidde normalt.

Det vil sige at nærmest 25-30% af startopstillingen er på et niveau over hvad de ellers kunne hente. Så kan de i stedet bruge flere midler andre steder.

Jeg siger ligesom ingen steder, Fremad ikke får fordele, selvfølgelig gør de det ellers havde de sagt nej til Callø. Ellers se svaret overfor.

Ja, naturligvis men det ændrer stadig ikke på, Fremad tager spilletid fra egne spillere og talenter. Det kan absolut give mening, som jeg også skriver men jeg får indtrykket af vi bare kan sende en spiller til Fremad, det er egentlig min pointe.
Derfor vil der være en usikkerhed om vi kan kan udlåne spillere også fra ECA, når vi ikke har en formel aftale med Fremad om de skal modtage X-antal spillere hver sæson.

Jeg siger ligesom ingen steder, Fremad ikke får fordele, selvfølgelig gør de det ellers havde de sagt nej til Callø. Ellers se svaret overfor.
Her minder Fremad bare meget om Fredericia. De vælter sig ikke i egne talenter.

De havde 4 spillere under 20, heraf Mikkel Falk der er kasseret i AGF U19. Dertil også vores egen de Paoli og Callø. Her er det kun Callø der har spillet mere end 3 kampe

Derfor tror jeg netop der er et rigtig godt match.

Der er da en masse fordele for dem.

Se blot Fredericia, de har 3 spillere rendende rundt hvert år fra FCM, der er helt uden for deres økonomiske rækkevidde normalt.

Det vil sige at nærmest 25-30% af startopstillingen er på et niveau over hvad de ellers kunne hente. Så kan de i stedet bruge flere midler andre steder.

Det er klart, at det som i Fredericia skal formaliseres at der hvert år kommer spillere til.
FCM II imod AGF II i næste sæsons 1 division.

Her minder Fremad bare meget om Fredericia. De vælter sig ikke i egne talenter.

De havde 4 spillere under 20, heraf Mikkel Falk der er kasseret i AGF U19. Dertil også vores egen de Paoli og Callø. Her er det kun Callø der har spillet mere end 3 kampe

Derfor tror jeg netop der er et rigtig godt match.
Havde helt misset, at de Paoli blev udlejet på sidste dag af vintervinduet.

Hvad er historien med ham? Jeg slog det lige op, og han har end ikke haft én kamp på bænken for Aarhus Fremad. Tidligere blev han regnet som et stort talent, og har bl.a. et par u18-landskampe på CV'et. Men det virker til, at han pt er helt ude i kulden. Begrundelsen for hans udlejning var, at en målmandsrokade skulle gå op. Tydeligvis er han bag Otto Lyhne, men han må godt nok være langt bag i køen, hvis det er mere interessant at være 3. keeper i Fremad end at være i AGF.

Er der nogen, der kender mere til hans udvikling?

Jeg udfordrede måske lidt, at det tog tid fra talenterne, som du nævnte, for det er ikke sådan en klub de er.

Nu kan det diskuteres hvornår man er et talent eller ikke men jeg kan konstatere, Fremad har adskillige spillere på samme alder som Callø, så naturligvis vil det gå udover deres spilletid, hvis AGF sender 2-3 spillere til Fremad.

Nu kan det diskuteres hvornår man er et talent eller ikke men jeg kan konstatere, Fremad har adskillige spillere på samme alder som Callø, så naturligvis vil det gå udover deres spilletid, hvis AGF sender 2-3 spillere til Fremad.
Helt korrekt. På transfermarkt er der 5 spillere fra Aarhus Fremad der er 2006 eller yngre. Som ikke er lejet. Dog er to af dem ikke en del af A truppen på hjemmesiden.

Jeg må indrømme jeg troede det var færre.

Havde helt misset, at de Paoli blev udlejet på sidste dag af vintervinduet.

Hvad er historien med ham? Jeg slog det lige op, og han har end ikke haft én kamp på bænken for Aarhus Fremad. Tidligere blev han regnet som et stort talent, og har bl.a. et par u18-landskampe på CV'et. Men det virker til, at han pt er helt ude i kulden. Begrundelsen for hans udlejning var, at en målmandsrokade skulle gå op. Tydeligvis er han bag Otto Lyhne, men han må godt nok være langt bag i køen, hvis det er mere interessant at være 3. keeper i Fremad end at være i AGF.

Er der nogen, der kender mere til hans udvikling?
De Paoli blev lejet ud til Fremads U23 hold, ikke 1. Division.

Som jeg ser det, kunne Haustrup godt ske at få en del spilletid for AGF i år. Der er vel stadig store spørgsmålstegn ved NP og Solbakken og vi skal spille mange kampe. Et salg af Yakob er vel også sandsynligt, men i så fald skal vi vel også hente en erstatning. Men en spiller som Hamza skal vel også have spilletid i den kommende sæson.

Helt generelt giver næste sæson gode muligheder for mere spilletid til de unge med minimum seks europæiske kampe.

Jeg er ikke helt overbevist om, at AGF tror 100% på Haugstrup. Relativt kort kontrakt og man har også Hamza på samme position, som kan overhale indenom.

Omvendt er der med Polle og Solbakkens skader også muligheder på den centrale midtbane.

Helt generelt giver næste sæson gode muligheder for mere spilletid til de unge med minimum seks europæiske kampe.

Jeg er ikke helt overbevist om, at AGF tror 100% på Haugstrup. Relativt kort kontrakt og man har også Hamza på samme position, som kan overhale indenom.

Omvendt er der med Polle og Solbakkens skader også muligheder på den centrale midtbane.
Mit indtryk var, at man havde lavet en aftale med Haugstrup om, at han kunne koncentrere sig om U-19 og færdiggørelse af skole dette forår - og ikke så meget at det var et fravalg fra AGF. Han spillede jo nogle fine kampe i efteråret, men samtidig valgte vi at give mesterskabet et skud ved at hente Knudsen. Jeg vil tro at Haugstrup er med i loopet igen fra næste sæson. Alt andet vil også være tosset.

Tror der er fint plads til dem begge. Og så vidt jeg husker, så var rygtet omkring Haugstrups kontrakt, at det var ham selv der ikke ønskede en længere kontrakt - ikke AGF. Mener Troels Henriksen nævnte det i sin podcast.

Mit indtryk var, at man havde lavet en aftale med Haugstrup om, at han kunne koncentrere sig om U-19 og færdiggørelse af skole dette forår - og ikke så meget at det var et fravalg fra AGF. Han spillede jo nogle fine kampe i efteråret, men samtidig valgte vi at give mesterskabet et skud ved at hente Knudsen. Jeg vil tro at Haugstrup er med i loopet igen fra næste sæson. Alt andet vil også være tosset.
Selvfølgeligt er han det.

Pointen er bare, at empirien er begrænset (meget få kampe) og kontrakten relativt kort.

Der er mange eksempler på, at de næstbedste talenter overhaler andre og som sagt er der et vindue åbent i efteråret. I skrivende stund ligner det dog ikke et talent man tror på i samme grad som Emmery, Tommi, og Bogere.

Selvfølgeligt er han det.

Pointen er bare, at empirien er begrænset (meget få kampe) og kontrakten relativt kort.

Der er mange eksempler på, at de næstbedste talenter overhaler andre og som sagt er der et vindue åbent i efteråret. I skrivende stund er det ikke et talent man tror på i samme grad som Emmery, Tommi, og Bogere.
De tre er vel også nogen som man forventer bliver store salg inden for få år, hvor Haugstrup måske mere er i Jacob Andersen kategorien, som en spiller der kan blive en rigtigt god superligaspiller og have mange år i klubben. Den slags spillere er også super vigtige at have nogle stykker af.

Tror der er fint plads til dem begge. Og så vidt jeg husker, så var rygtet omkring Haugstrups kontrakt, at det var ham selv der ikke ønskede en længere kontrakt - ikke AGF. Mener Troels Henriksen nævnte det i sin podcast.
Jeg hørte den podcast med Henriksen, det lød som gætværk. Frej Elkjær, som hverken Rosler eller Poulsen ville bruge var også at smide guld på gaden, og så var han faktuelt helt forkert på hans teori om afskrivninger. Jeg tror ikke vi skal tage alt for gode varer.

I skrivende stund ligner det dog ikke et talent man tror på i samme grad som Emmery, Tommi, og Bogere.
Det er nok den holdning (hos flere), som jeg udfordrer. Hvis vi forudsætter at der var en aftale om, at han primært skulle gøre skole færdig her i foråret.

Jeg er med på, at han kun spillede to kampe i den forgangne sæson, men han gjorde det efter min mening ret godt på en position, som er ret svær at komme ind på som ung spiller, hvor du har superligamodstandere på alle sider af dig, inde midt på banen. Det er lettere at forholde sig til 1-2 modstandere, som når man er på en fløj eller i angrebet.

Men hvis man vurderer, at han er et stykke fra spilletid, så kunne en udlejning til Fremad selvfølgelig godt give mening,.

Hvis Haugstrup var bedre ift presspil og havde mere dynamik i sit arsenal, så ville jeg være 100% sikker på at han vil kunne slå igennem - alt andet i hans fodboldmæssige pakke er på et højt niveau - han er en Jakob Poulsen spiller - hvis jeg var AGF ville jeg 100% prøve at give Oskar samme tur som Callø.
Han har brug for kontinuerlig spilletid hvor han bliver matchet hver uge. 🙏

Latest posts

Back