New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 49K
Den store stemningstråd
Kunne vi så ikke også få et ekstra spor på Ringvejen hvor jeg må køre 110? Jeg ville så nok køre 120.....
;)

Hvis du brugte samme logik som "pyro-folket" (igen hader det ord), så skulle du jo bare kører 110-120 stykker og så forvente at det blev accepteret..
Nææh, hvis man ønsker sig noget ændret, så lav borgerforslag, demonstrer osv... Kedeligt ja, men det er vejen i et demokrati.. Dialog..

Godt skrevet....samfundet er dybt præget af at alt skal vendes og drejes og begrundes og ditten/datten....vild med sammenligningen med Matadormix; det er sgu også svært at finde gode argumenter for at proppe den ene efter den anden pose i sig....I like! ( bogstaveligt talt! )

Der er ret stor forskel på Pyro og Slik :)

Hvor er der størst risiko for at sidemanden kommer til skade i et eller andet omfang, ved at du spiser slik eller fyrer Pyro af.?
- Altså hvor det ikke er fordi vedkommende er ved at stjæle mit Matadormix! For så kommer man tilskade... :)

Hvor er der størst risiko for at sidemanden kommer til skade i et eller andet omfang, ved at du spiser slik eller fyrer Pyro af.?
- Altså hvor det ikke er fordi vedkommende er ved at stjæle mit Matadormix! For så kommer man tilskade... :)
Åh, vi kan meget let komme ud af et meget laaangt spor....sætter vi os op i helikopteren er der ingen tvivl om at samfundsmæssigt er Matadormix 1000-vis x farligere end pyro....sorry, jeg kunne ikke lade være.....

igen, dit spørgsmål omhandlede argumenter for pyro, og det er det som det svar forholdte sig til

igen, dit spørgsmål omhandlede argumenter for pyro, og det er det som det svar forholdte sig til

Jamen så har du ret i at der ikke er noget godt argument for at spise slik... Men det er imo, stadig lidt vildt at sætte argumenter imod/for Pyro, på linje med slik...
Så det er vel ikke et argument for noget, at der er andet der ikke er argumenter for? Det har ikke noget med noget at gøre eller?? :)

Åh, vi kan meget let komme ud af et meget laaangt spor....sætter vi os op i helikopteren er der ingen tvivl om at samfundsmæssigt er Matadormix 1000-vis x farligere end pyro....sorry, jeg kunne ikke lade være.....

Vi kunne holde os på sporet og snakke om Pyro, og ikke whataboutisme med slik.. Det er ikke mig der bragte det spor ind, som jeg så forsøger at forklare der er forskel på. og ikke er sammenligneligt.

Jamen så har du ret i at der ikke er noget godt argument for at spise slik... Men det er imo, stadig lidt vildt at sætte argumenter imod/for Pyro, på linje med slik...
Så det er vel ikke et argument for noget, at der er andet der ikke er argumenter for? Det har ikke noget med noget at gøre eller?? :)
pointent var at det du spurgte efter ikke fandtes, præcis ligesom min (måske ikke fantastiske) sammeligning med matadormixen, det var på ingen måde for at sætte det på samme linje i forhold til risiko eller lovlighed, det ville jo være håbløst

pointent var at det du spurgte efter ikke fandtes, præcis ligesom min (måske ikke fantastiske) sammeligning med matadormixen, det var på ingen måde for at sætte det på samme linje i forhold til risiko eller lovlighed, det ville jo være håbløst

Helt Fair.. så er jeg også bare der hvor jeg nok aldrig kommer til at forstå logikken :) Hvis det er de argumenter der er.

Det giver stemning
Det er fedt

Og når det modsiges, så hives der MatadorMix Whataboutisme frem.. Så er jeg nok bare blevet forgammel til at forstå det.. Det indrømmer jeg nok. For så er der, i min optik, bare ikke noget logisk tilbage..

Tak for svar, dejligt med dialog, på trods af jeg ikke forstår det :)

Helt Fair.. så er jeg også bare der hvor jeg nok aldrig kommer til at forstå logikken :) Hvis det er de argumenter der er.

Det giver stemning
Det er fedt

Og når det modsiges, så hives der MatadorMix Whataboutisme frem.. Så er jeg nok bare blevet forgammel til at forstå det.. Det indrømmer jeg nok. For så er der, i min optik, bare ikke noget logisk tilbage..

Tak for svar, dejligt med dialog, på trods af jeg ikke forstår det :)
den er squ ikek så dyb den matordormix sammenligning, det var bare den første ting jeg kom i tanke om

Endnu en fed pyro-historie...

Bold kunne tidligere fortælle, at et af kanonslagene 'umiddelbart eksploderede i nærheden af et barn, der kom gående ved siden af udebaneafsnittet'.

Et andet kanonslag gik af tæt på de medrejsende tilskuere, hvilket har betydet, at en person har pådraget sig forbigående høreskader.

Jeg ved ikke om jeg har nævnt det denne gang, men jeg er på Stone Colds side, hvor jeg også godt kunne tænke mig Pyro hvis det var under ordentlige forhold, med sikkerheden først. Men netop det var der også en "pro-Pyro" herinde, der nævnte at det nok ikke var noget de stemningsskabende pro-pyro folk ville kunne se sig i, for så gik det rebelske af det.. Altså handler det i så fald, lige så meget for dem, om at bryde loven, som at skabe stemning..
Kunne man lave regler for at det kun må fyres af, i specielle zoner, med regler for hvor meget, og med spand ved siden af osv. Så kunne jeg sagtens se der fungere.. Problemet er netop (som vi også ser i Norge) at det ikke er godt nok, for de vildeste fans.

Undskyld men jeg har ikke nærlæst de efterfølgende indlæg efter det om matadormix samt diverse henvisninger til at køre for stærkt. Diskussionen bliver efter min mening kørt ud på et sidespor, når man går den vej.

Jeg ville meget hellere have, at vi gik samme vej som Norge som de sidste 2 sæsoner har haft forsøg med lovlig pyroteknik. Det ser ud til de har tænkt sig at fortsætte det i 2026 selvom brandvæsnet er i mod.

Artikel omkring forsøg: https://campo.dk/2025/04/09/i-norge-er-pyroteknik-tilladt-men-ikke-alle-klubber-faar-tilladelse/

13 ud af 16 klubber ansøgte om brug af bestemte typer fyrværkeri og 3 af dem blev afvist. Bl.a. Bodø/Glimt droppede deres ansøgning, da de fik nej året før.

Overskrift om de gerne vil gøre det igen i 2026 :

Det var da nærliggende at gå den vej, hvis både publikum og klubberne gerne vil have pyroteknik på stadion. Så kan det foregå under ordnede forhold.

Edit: Bedre artikel omkring forlængelse som de gerne vil have frem til 2027

En undersøkelse viser at 96 prosent av herrelagene i Eliteserien og 1. divisjon ønsker at ordningen skal fortsette.

Undskyld men jeg har ikke nærlæst de efterfølgende indlæg efter det om matadormix samt diverse henvisninger til at køre for stærkt. Diskussionen bliver efter min mening kørt ud på et sidespor, når man går den vej.

Jeg ville meget hellere have, at vi gik samme vej som Norge som de sidste 2 sæsoner har haft forsøg med lovlig pyroteknik. Det ser ud til de har tænkt sig at fortsætte det i 2026 selvom brandvæsnet er i mod.

Artikel omkring forsøg: https://campo.dk/2025/04/09/i-norge-er-pyroteknik-tilladt-men-ikke-alle-klubber-faar-tilladelse/

13 ud af 16 klubber ansøgte om brug af bestemte typer fyrværkeri og 3 af dem blev afvist. Bl.a. Bodø/Glimt droppede deres ansøgning, da de fik nej året før.

Overskrift om de gerne vil gøre det igen i 2026 :

Det var da nærliggende at gå den vej, hvis både publikum og klubberne gerne vil have pyroteknik på stadion. Så kan det foregå under ordnede forhold.

Edit: Bedre artikel omkring forlængelse som de gerne vil have frem til 2027

Enig..

Jeg mener dog der var en periode (følger ikke så meget med i norsk fodbold) hvor fans begyndte at være ligeglade med reglerne og gik tilbage i gamle vaner. Men hvis det fungere er det oplagt at gå den vej!
:)

Enig..

Jeg mener dog der var en periode (følger ikke så meget med i norsk fodbold) hvor fans begyndte at være ligeglade med reglerne og gik tilbage i gamle vaner. Men hvis det fungere er det oplagt at gå den vej!
:)

Jeg ved heller ikke om det fungerer i praksis eller om der kommer problemstillinger som blev debatteret tidligere i tråden. Det er ikke sikkert pyro-folket finder det ligeså tilfredsstillende, hvis det pludselig er lovligt.

Mener der var ret klare rammer i Norge for det og noget i stil med:
Første række
Identificerbar (ikke maskeret)
Ædru
Over 18 år
En spand ved siden af
Oplært på et kursus af klubben

Der må næsten være noget information om hvordan det er gået men det kræver formentlig en nærmere søgning på det store vide web. På den anden side, ønsker de at fortsætte og derfor tænker jeg de kan se fordele ved det.

Som det har været rygtet/antydet herinde, så mener jeg, at pyro de facto er tilladt af AGF. 10 minutter før affyringen stod 20-30 mand klar med masker og holdt åbenlyst fyrværkeri i hånden. Vagterne kunne uden problemer eller risici plukke dem ud og give dem karantæne. Hvis AGF rent faktisk ville pyro til livs, så forstår jeg ikke den manglende reaktion.

(Dette er ikke hverken for eller imod pyro, blot min observation og min tolkning af situationen.)

Som det har været rygtet/antydet herinde, så mener jeg, at pyro de facto er tilladt af AGF. 10 minutter før affyringen stod 20-30 mand klar med masker og holdt åbenlyst fyrværkeri i hånden. Vagterne kunne uden problemer eller risici plukke dem ud og give dem karantæne. Hvis AGF rent faktisk ville pyro til livs, så forstår jeg ikke den manglende reaktion.

(Dette er ikke hverken for eller imod pyro, blot min observation og min tolkning af situationen.)
jeg antager det som et fact, at klubben har det helt fint med pyro, der så mange situationer som den ovenstående, samt hvor let det er at smugle alt muligt gøgl med ind hvis man ønsker

Hvis det er foregået præcis, som du beskriver, (hvad jeg på ingen måde betvivler), er det en skandale af dimensioner. Kan det dokumenteres, at klubben de facto har sanktioneret brug af fyrværkeri under kampene og endda affyret af maskeklædte personer, som politiet dermed ikke kan identificere, burde AGF få fratrukket point. Hvis der er hjemmel til det i regelbogen.
Men hvis det virkelig foregår så tydeligt, fatter jeg ikke, at ingen medier kigger på historien. Der vil være stof til flere dages forsider, og politikerne vil omgående gå i selvsving.

Jeg skal lige understrege, at nærværende indlæg på ingen måde har noget at gøre med den verserende debat, om fyrværkeri er godt eller skidt.

Hvis det er foregået præcis, som du beskriver, (hvad jeg på ingen måde betvivler), er det en skandale af dimensioner. Kan det dokumenteres, at klubben de facto har sanktioneret brug af fyrværkeri under kampene og endda affyret af maskeklædte personer, som politiet dermed ikke kan identificere, burde AGF få fratrukket point. Hvis der er hjemmel til det i regelbogen.
Men hvis det virkelig foregår så tydeligt, fatter jeg ikke, at ingen medier kigger på historien. Der vil være stof til flere dages forsider, og politikerne vil omgående gå i selvsving.

Jeg skal lige understrege, at nærværende indlæg på ingen måde har noget at gøre med den verserende debat, om fyrværkeri er godt eller skidt.
Helt enig. Og det ville i min verden også være fyringsgrund for de ansvarlige. Uanset hvor højt oppe i organisationen det måtte være. Hvis man som børsnoteret virksomhed er aktivt medvirkende til lovbrud skal det have ret kontante konsekvenser.

Jeg lagde også et billede op herinde, hvor der i forbindelse med start af kampen blev fyret pyro af. Inden jeg tog billedet skrev jeg også, at de fjolserne stod klar med maskering.

Et par af dem stod på den tyndt befolkede familietribune, og kunne nemt ses.

Her er billedet hvor de fyres af, og helt til højre kan man se et par stykker af dem. De gør ingenting for at skjule noget som helst.

Link til mit indlæg (indlægget blev opdateret med billede):

Attachments

• IMG_0679.webp
    IMG_0679.webp
    1.8 MB · Views: 2
Godt skrevet....samfundet er dybt præget af at alt skal vendes og drejes og begrundes og ditten/datten....vild med sammenligningen med Matadormix; det er sgu også svært at finde gode argumenter for at proppe den ene efter den anden pose i sig....I like! ( bogstaveligt talt! )
Ja hvis Matadormix også gik ud over andre, så var sammenligningen fin, men det gør Matadormix ikke, derfor er det svært at se sammenhængen.

Latest posts

Back