New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 49K
Den store stemningstråd
“Pestegnen, Narkomanernes by” er desværre noget som er kommet for at blive, og jo mere man brokker sig over det og skammer den sætning ud, jo højere vil folk synge det, fordi det er det enkelte individs måde at gøre noget LIDT forbudt og være LIDT rebel..

Jeg tror ikke man får det væk, medmindre man dropper sangen helt - og det ville jeg personligt være ked af.. Så er sætningen om Brøndby trods alt en forsvindende lille del af sangen.. Og ja, det er noller og ligegyldigt, og plat at bruge en hyldestsang til vores dejlige by, og så lige smide en sviner ind i den..

@Udbamse Helt enig, for mig er det også noget der mest ærgrer mig fordi Brøndby slet ikke burde have en plads i den sang.

I øvrigt var jeg en af dem som hårdnakket arbejdede på at få "Xs røv at se" erstattet med "fisse når du vil" tilbage i dagene, så jeg skal vist ikke klage for meget trods alt :)
Jeg kører den helt realistiske "fisse af og til" 💁🏼‍♂️

Du fik i hvert fald mig overbevist mig om, at det var sådan, den skulle synges 😉 det er først fornyeligt at jeg fandt ud af, at den oprindelige version er “Xs røv at se”. Det er så også den jeg synger for min søn, da han ikke helt er gammel nok til at høre den anden version.
Var det i øvrigt ikke Peter Rudbæk der var den første af røvene i den sang?

Er der nogen, der kan huske, hvilken anekdote "Peters røv at se" byggede på?
Den bygger ikke på en særlig situation hvor Rudbæk trak bukserne ned eller sådan noget, den kom som jeg husker det, lige omkring pokalmesterskabet i 1996, og tvekampen med Brøndby det år (måske lidt tidligere). Men jeg husker ikke boksershorts uden på bukserne, og 4 halstørklæde på hver arm i den periode, og jeg husker slet ikke fester med FC København. Som i øvrigt i parentes bemærket, slet ikke var i nærheden af os og Brøndby i den periode.

og jeg husker slet ikke fester med FC København. Som i øvrigt i parentes bemærket, slet ikke var i nærheden af os og Brøndby i den periode.

Man prøvede at føre venskabet mellem AGF og KB videre over i FCK
Så de første 1-2 år af FCKs levetid var der nogle fælles fanfester.
Der blev bare aldrig fra GFs fans købt ind på at KB og FCK skulle være det samme, og der var vist også nogle episoder, så det forsøg løb ud i sandet.

Man prøvede at føre venskabet mellem AGF og KB videre over i FCK
Så de første 1-2 år af FCKs levetid var der nogle fælles fanfester.
Der blev bare aldrig fra GFs fans købt ind på at KB og FCK skulle være det samme, og der var vist også nogle episoder, så det forsøg løb ud i sandet.
Tanken er ellers ikke dum. Jeg mener at have læst at Athetic Bilbao og Real Sociedad gør noget lignende, når de spiller basker-derby.
Jeg orker ikke at feste med Randers - jeg gider ikke drikke mokai. Men måske Vejle/Silkeborg/Horsens ville kunne være hyggeligt?

Alternativt - og lidt længere væk, men det betyder reelt ikke noget: OB. Det er jo pt. den næststørste provinsklub efter os (jeg tæller ikke vestjyderne som en klub) i superligaen.

Tanken er ellers ikke dum. Jeg mener at have læst at Athetic Bilbao og Real Sociedad gør noget lignende, når de spiller basker-derby.
Jeg orker ikke at feste med Randers - jeg gider ikke drikke mokai. Men måske Vejle/Silkeborg/Horsens ville kunne være hyggeligt?

Alternativt - og lidt længere væk, men det betyder reelt ikke noget: OB. Det er jo pt. den næststørste provinsklub efter os (jeg tæller ikke vestjyderne som en klub) i superligaen.
Der er mindst en herinde der ville håbe Skive rykkede op, så vi kunne lave fanfester med dem, alene pga udvekslingen af drikkevarer :)

OB ville egentlig ikke være dum som venskabsklub. De har en historie der minder lidt om vores. Gammel klub fra 1888; tre tidligere mesterskaber, senest i 1989; fem pokaltitler, senest i 2006/07; efterfulgt af en lang nedtur og to nedrykninger.
Mine kolleger i Odense er passionerede fodboldelskere som tror fuldt og fast på næææst’ år.

Randers, nej tak.
Silkeborg og Viborg, gaaab
FCM.. 🤢

Helt enig i at OB er en meget sammenlignelig klub. Jeg tror det bliver et svært salg i Odense. De er ikke så pjattede med AGF, hvis man bare har hørt lidt Stemmer fra Ådalen.
Jeg ved egentlig ikke hvorfor. Jeg synes altid de bankede os i 00’erne. Måske en blanding af rivalisering i 80’erne og vores måske lidt arrogant holdning/attitude efterfølgende, hvor vi ikke havde noget at have den i.

OB ville egentlig ikke være dum som venskabsklub. De har en historie der minder lidt om vores. Gammel klub fra 1888; tre tidligere mesterskaber, senest i 1989; fem pokaltitler, senest i 2006/07; efterfulgt af en lang nedtur og to nedrykninger.
Mine kolleger i Odense er passionerede fodboldelskere som tror fuldt og fast på næææst’ år.

Randers, nej tak.
FCM.. 🤢
Hvad er formålet med en venskabsklub i Superliagen i det hele taget? Det lyder lidt mærkeligt i disse tider. Giver det ikke også bedre mening med mere rivalisering? Det behøver jo ikke være ondskabsfuldt, jeg opfatter også forholdet til Vejle lidt på den måde nu, men det er måske ikke sådan de ser på det. Det er jo klart nok også fordi styrkeforholdet nu er så klart defineret at det er rivalisering af historiske grunde, ikke fordi vi er direkte konkurrenter.

Det er vanskeligt at skabe rivalisering i marketingafdelingerne, det har vi jo set med AaB hvor man gerne ville have den her “kampen om Jylland” fordi AaB er dem der traditionelt har næstfærrest fans. Det er store kampe, men vel ikke så store som man gerne ville opdyrke dem til at være. Rivaliseringen med OB er heller ikke så intens, i hvert fald fra vores side er min opfattelse, for selvom der er mere fælles historik end med AaB er den ikke så stor som med Vejle og ikke rigtig fra nyere tid. Der er dog noget potentiale i at genoplive det, men så skal de nok formå at blive et nogenlunde permanent top-6-hold på et tidspunkt. Jeg synes da trods alt også kampene mod både AaB og OB har lidt mere i sig end end en hel del af de andre - jeg har i hvert fald indtryk af at de betyder en hel del for dem.

• Like
Reactions: fsc
Der er mindst en herinde der ville håbe Skive rykkede op, så vi kunne lave fanfester med dem, alene pga udvekslingen af drikkevarer :)
Podemos Claro Que Si GIF by Barcelona en Comú

Randers, nej tak.
FCM.. 🤢
He he he - venskabsklub med FC Midtjylland, jeg tror ikke der er mange der kommer til at deltage i de sammenkomster.

Men det er vel lidt det samme som at være venskabsklub med Vejle, hvis man skruede tiden tilbage til 70’erne, eller Esbjerg i 60’erne.

Jeg tror jeg vil give @Winther ret, hvad skal man med en venskabsklub i Superligaen.

• Like
Reactions: fsc
He he he - venskabsklub med FC Midtjylland, jeg tror ikke der er mange der kommer til at deltage i de sammenkomster.

Men det er vel lidt det samme som at være venskabsklub med Vejle, hvis man skruede tiden tilbage til 70’erne, eller Esbjerg i 60’erne.

Jeg tror jeg vil give @Winther ret, hvad skal man med en venskabsklub i Superligaen.
Det var ikke så meget en venskabsklub i formel forstand, jeg tænkte.
Mere muligheden for lidt ekstra lir og bage godt op til en kamp med lidt banter, lidt bajere og lidt sang - altsammen i god ro og orden og uden at politiet behøver blande sig.

I princippet burde vi jo gøre det med Brøndby, simpelthen for at vise voldspallerne, at deres vinkel er blind og ubrugelig, og vi gider dem ikke.

Latest posts

Back