New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 140K
Skadessituationen
Ingen Tingager eller Yakob på banen i dag. AJ var på løbetur, mens Callø, Mølgaard og Solbakken spillede fuldt med sammen med Gyamfi og Badji.
Ikke så underligt med Tingager, han er nok ikke engang færdig med at råbe af lægen endnu - men man kunne da godt have ønsket sig at se Yakob på banen snart igen, så man kan få bekræftet rygterne om at det ikke er korsbåndet.

Ingen Tingager eller Yakob på banen i dag. AJ var på løbetur, mens Callø, Mølgaard og Solbakken spillede fuldt med sammen med Gyamfi og Badji.
Kan I se det for jer?

Sabah er 1-0 foran med fem minutter igen, og kampen er på vej i forlænget spilletid.

Jakob Poulsen ved godt, at hans prøvede AGF-hold ikke kan overleve endnu en forlænget spilletid. Han kigger på sin bænk. “BADJI. Get ready. You’re coming on”.

Minut 88. En træt Emmery modtager bolden i venstre side. Én-mod-én. En blanding af træthed og lidt for mange mislykkede forsøg på at udfordre får ham til at trække bolden tilbage i banen for at slå et indlæg.

Den ligger godt. Badji har fundet plads imellem de to stoppere. Bolden ligger lige i hovedet på ham. Tiden står stille. Det er løgn… BAAADJIIIII!

1-1. Og AGF er klar til Champions League playoff.

Kan I se det for jer?

Sabah er 1-0 foran med fem minutter igen, og kampen er på vej i forlænget spilletid.

Jakob Poulsen ved godt, at hans prøvede AGF-hold ikke kan overleve endnu en forlænget spilletid. Han kigger på sin bænk. “BADJI. Get ready. You’re coming on”.

Minut 88. En træt Emmery modtager bolden i venstre side. Én-mod-én. En blanding af træthed og lidt for mange mislykkede forsøg på at udfordre får ham til at trække bolden tilbage i banen for at slå et indlæg.

Den ligger godt. Badji har fundet plads imellem de to stoppere. Bolden ligger lige i hovedet på ham. Tiden står stille. Det er løgn… BAAADJIIIII!

Den ER købt....🤞

Kan I se det for jer?

Det lyder godt, tror dog bare Emmery er skiftet ud før det.

Kan I se det for jer?

Jeg skulle lige tjekke, om det ikke indebar, at vi ville blive taberdømt, men Badji er faktisk registreret til truppen til de her kampe. I modsætning til Gyamfi (og Yakob).

Kan I se det for jer?

Det ville være fedt. Med Badjis historik er 'indkast' mindst lige så sandsynligt som mål. Men jeg vil helt klart være ekstatisk og fejre ... inden jeg dagen efter fastholder manden ikke har en fremtid i AGF.

Hvis Tingagers problemer efter Lyngby og før Sabah blev vurderet til ikke, at være med n skade - altså på et niveau så man turde spille ham i den kamp.

Og hvis de problemer ikke kunne forværres af, at spille den kamp.

Så kan man vel næsten konkludere at det der holder ham ude i dag er noget der er sket mellem de to Sabah kampe, eller efter den sidste.

…..vi er virkelig også uheldige pt

Hvis Tingagers problemer efter Lyngby og før Sabah blev vurderet til ikke, at være med n skade - altså på et niveau så man turde spille ham i den kamp.

Og hvis de problemer ikke kunne forværres af, at spille den kamp.

Så kan man vel næsten konkludere at det der holder ham ude i dag er noget der er sket mellem de to Sabah kampe, eller efter den sidste.

…..vi er virkelig også uheldige pt
Jeg tror man skal være meget varsom med at konkludere på noget, som vi reelt intet aner om :-)

Det synes jeg du gør, når du skriver at

"Så kan man vel næsten konkludere at det der holder ham ude i dag er noget der er sket mellem de to Sabah kampe, eller efter den sidste."

Ellers ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal læse det :-)
Skriver jeg ikke næsten?

Jeg er netop forsigtig med at konkludere, ganske som du anbefaler man skal være.

Jeg forholder mig bare til, at Tingager har samme skade mod Lyngby og Sabah. Så mod Sabah var han ret tæt på at være klar, ellers spiller han ikke. Jakob Poulsen var helt tydelig om, at man ikke spiller med noget der kan blive forværret, og nu er Tingager så ude på 10. dagen efter Sabah kampen.

Fair.

Tingager udtalte inden Sabah i Randers, at det handlede om at bide smerterne i sig.
Men det endte med at blive for meget. Jeg tror at de nu giver ham noget ro.

Set i bagklogskaben så burde han nok ikke have spillet i Lyngby kun tre dage før Sabah.
Han havde spillet 120 minutter i Poznan tre dage før, og så forståeligt nok virkelig tømt ud.

Den prioritering er svær at forstå udefra. Men vi ved jo heller om han døjede med lidt inden Lyngby, og alligevel meldte sig klar.

Fair.

Tingager udtalte inden Sabah i Randers, at det handlede om at bide smerterne i sig.
Men det endte med at blive for meget. Jeg tror at de nu giver ham noget ro.

Set i bagklogskaben så burde han nok ikke have spillet i Lyngby kun tre dage før Sabah.
Han havde spillet 120 minutter i Poznan tre dage før, og så forståeligt nok virkelig tømt ud.

Den prioritering er svær at forstå udefra. Men vi ved jo heller om han døjede med lidt inden Lyngby, og alligevel meldte sig klar.
Det er jo også derfor man har ledere på bænken. Folk der skal bevare overblikket. Samt en lægestab.

Jeg tror det er svært at blive noget kvit på 3 dage. Men det er kun ud fra erfaringer på egen krop.

Jeg tror dog Tingager havde givet mere gavn på udebane end hjemmebane mod Sabah.

Helt enig.

Det skrev jeg også herinde inden kampen mod Sabah i Randers.
Bestemt.

Jeg synes også det kan være en del af den samlede evaluering af starten af sæsonen.

Kostede de manglende erstatninger i forsvaret skader, og eventuelt point og videre kvalifikation.

Kostede den manglende hvile af f.eks Kahl og Tingager skader og potentielt point og videre kvalifikation.

Jeg kender ikke svaret, men vi kan alle lære

Bestemt.

Jeg synes også det kan være en del af den samlede evaluering af starten af sæsonen.

Kostede de manglende erstatninger i forsvaret skader, og eventuelt point og videre kvalifikation.

Kostede den manglende hvile af f.eks Kahl og Tingager skader og potentielt point og videre kvalifikation.

Jeg kender ikke svaret, men vi kan alle lære
Jeg tror alle i og omkring klubben gerne vil tilbage i tiden og ikke starte Tingager i Lyngby, sikkert heller ikke mod Sabah. Det synes jeg også har været det tydelige signal i det der bliver udtalt.

Det interessante er så, om det var lægestanden der undervurderde, om Tingager underdrev, om Jacob Poulsen løb for stor en risiko, eller det bare var sort uheld/tilfældighed.

Latest posts

Back