New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 284K
Nu kom der en nyhed i en af de andre tråde men KSDH.dk beretter at MA er i dialog med 3 Danske klubber og AGF er den personlige favorit. Det er dog ikke sikkert økonomien kan løftes.

Egentlig har han løftet sit målsnit og det har set fornuftigt ud - har dog været ude af truppen i starten af den Svenske sæson. Gad vide hvad der ligger bag hans ønske om at komme videre? Det har sikkert gjort lidt ondt at se AGF tage mesterskabet - han havde sådan et inderligt ønske om at spille med om titler. Skidt timing med skiftet.

1780297701344.webp

12 mio lyder voldsomt, men jeg vil nu ikke afvise det fuldstændigt. Det lyder sandsynligt at Paddy allerede var langt i forhandlingerne med AGF, og nærmest allerede havde besluttet sig, så der skulle noget til at ændre hans mening. De har en uprøvet tysk sportschef, som måske ikke er helt fortrolig med det danske marked endnu, og så er Binks og Godfrey jo nok lønførende og ikke langt fra 500,000 i måneden. Hvis Paddy skal være en leder på holdet, så skal han også være i den høje ende af løn hierarkiet, så måske er det ikke helt skævt?

Edit: Og derudover er der 3 forhold som han nok også ville tage sig betalt for:
1. Han frasiger sig muligheden for at komme i et Europæisk gruppespil med AGF
2. Han ved at det går ud over hans eftermæle i AGF
3. Han frasiger sig at komme til at løbe ind på det nye stadion
Det vil han nok også have betaling for, og så handler det jo nok også om at det primært var Brøndby der havde brug for den handel ikke Paddy, det giver også noget desperation ved den ene part, og noget “hvis de vil have mig, så kommer de fandeme også til at vise det” fra den anden.
🎯

Nu kom der en nyhed i en af de andre tråde men KSDH.dk beretter at MA er i dialog med 3 Danske klubber og AGF er den personlige favorit. Det er dog ikke sikkert økonomien kan løftes.

Egentlig har han løftet sit målsnit og det har set fornuftigt ud - har dog været ude af truppen i starten af den Svenske sæson. Gad vide hvad der ligger bag hans ønske om at komme videre? Det har sikkert gjort lidt ondt at se AGF tage mesterskabet - han havde sådan et inderligt ønske om at spille med om titler. Skidt timing med skiftet.

View attachment 7145
er lidt i tvivl om hvad jeg syntes om at få ham tilbage, men hvis vi sælger en af vores 10'ere eller skifter til f.eks. 4-3-3 så kan det godt give mening. Derudover, med både paddy og beijmo væk, så var han jo en solid del af dette holds stamme indtil i sommers, så det kan måske også give mening fra den vinkel

Håber vi vinder den her. For mit mentale helbreds skyld.
Det tænker jeg ikke vi gør. Uanset hvem af "de store", der er tale om, virker det til, at de pt. lige er parat til at gå de par mio. over for at forhindre at vi kan komme i betragtning. Vi skal finde noget, som ikke er på "alles" radar.

View attachment 7145
Jeg synes også, at han var relativt målfarlig til sidst i Aarhus. Han lavede 6 mål i 30 kampe, hvor specielt de sidste 10 kampe i Slutspillet var forfærdelige (han spillede kun 8).

Jeg tænker ikke, at han og/eller familien trives specielt godt i Stockholm, og hvis det er tilfældet, så er det naturligt at finde et sted hvor man kan tage udgangspunkt fra Aarhus.

Jeg ser ham som en Arnstad type, der kan spille 10'eren, men også en central midtbane 6/8 sammen med f.eks. Knudsen i nogle kampe. For mig, ville det være en oplagt tilgang, hvis økonoimien tilsiger det.

Det tænker jeg ikke vi gør. Uanset hvem af "de store", der er tale om, virker det til, at de pt. lige er parat til at gå de par mio. over for at forhindre at vi kan komme i betragtning. Vi skal finde noget, som ikke er på "alles" radar.
Jeg tænker ikke han er aktuel i FCK. Jeg tænker ikke forholdet til FCM er specielt godt. Så er vi vel påBrøndby? Derudover er jeg sikker på at f.eks. OB også har prøvet.

Jeg tænker ikke han er aktuel i FCK. Jeg tænker ikke forholdet til FCM er specielt godt. Så er vi vel påBrøndby? Derudover er jeg sikker på at f.eks. OB også har prøvet.
Jeg har også svært ved at se de klubber, der kan byde mere end AGF være særligt interesseret i Anderson.

Men han kan selvfølgeligt ende som Uhre, hvor det lige så meget handlede om værdien, han ikke kunne bringe til AGF, som værdien han kunne bibringe den i stedet købende klub.

Jeg har også svært ved at se de klubber, der kan byde mere end AGF være særligt interesseret i Anderson.

Men han kan selvfølgeligt ende som Uhre, hvor det lige så meget handlede om værdien, han ikke kunne bringe til AGF, som værdien han kunne bibringe den i stedet købende klub.
Måske. Synes han var blandt de bedre præsterende i det sidste halvår under Uwe - hvad kan det ikke blive til, hvis han slippes fri i JP's system?
Men hvis Brøndby bare splasher mio rundt efter alt der kan krybe og gå - så bliver det self. svært.

Jeg tror ikke FCM er ligeså bekymret for AGF op til denne sæson, som de var i vinter hvor de var bagud med 4 point og der var 15 kampe retur. Nu starter vi helt lige, og vi har europæisk i denne sæson.

Måske. Synes han var blandt de bedre præsterende i det sidste halvår under Uwe - hvad kan det ikke blive til, hvis han slippes fri i JP's system?
Men hvis Brøndby bare splasher mio rundt efter alt der kan krybe og gå - så bliver det self. svært.

Jeg mener da også han gav udtryk for utilfredshed med spillestilen og før det ambitionerne. Men ja - han har nok også set hvordan JP har ændret spillestilen og finder det mere attraktivt end den tidligere.

Han kender klubben, har kun været væk i kort tid, har en fornuftig kvalitet, vi spiller nu en gang fodbold som passer meget bedre til ham og vi har nogen flere kampe der skal spilles (han har vel også erfaring fra Europa). Der er mange lighedspunkter med Magnus Knudsen på de bløde ting. Jeg tror sku han ender hos os.

Det har altid irriteret mig ved Anderson, at han så ofte ville gøre for meget selv. I perioder var det forståeligt, for der var vitterligt ikke mange andre offensive trusler, og han har nok ret naturligt tænkt, at det skulle komme fra ham.

Nu vil han til gengæld have gode spillere omkring sig. Kan han løfte sig til at spille hurtigt og med kombinationer, eller vil han igen sænke spillet ved at holde for meget på bolden? Jeg ved det faktisk ikke, men heg kan både se ham være glimrende under JP og se ham slet ikke passe ind.

Jeg tror ikke FCM er ligeså bekymret for AGF op til denne sæson, som de var i vinter hvor de var bagud med 4 point og der var 15 kampe retur. Nu starter vi helt lige, og vi har europæisk i denne sæson.
Jeg tror, du har ret, men jeg tænkte allerede tanken her til morgen, at måske er det alligevel ikke helt irrationelt for Brøndby at bruge penge på at forhindre AGF i at bide sig fast i toppen, for det ville unægteligt gøre det sværere for dem at tjene penge de kommende år.

FCM ser sig nok ikke helt så udfordret på den korte bane, men de vil også have gavn af, at AGF ikke begynder at blive et permanent top 3-hold.

Det har altid irriteret mig ved Anderson, at han så ofte ville gøre for meget selv. I perioder var det forståeligt, for der var vitterligt ikke mange andre offensive trusler, og han har nok ret naturligt tænkt, at det skulle komme fra ham.

Nu vil han til gengæld have gode spillere omkring sig. Kan han løfte sig til at spille hurtigt og med kombinationer, eller vil han igen sænke spillet ved at holde for meget på bolden? Jeg ved det faktisk ikke, men heg kan både se ham være glimrende under JP og se ham slet ikke passe ind.

Jeg tror, du har ret, men jeg tænkte allerede tanken her til morgen, at måske er det alligevel ikke helt irrationelt for Brøndby at bruge penge på at forhindre AGF i at bide sig fast i toppen, for det ville unægteligt gøre det sværere for dem at tjene penge de kommende år.

FCM ser sig nok ikke helt så udfordret på den korte bane, men de vil også have gavn af, at AGF ikke begynder at blive et permanent top 3-hold.
Jeg synes det er irrationelt, man kan jo - alt andet lige - sige at man kan fordre grise med typer som Anderson, hvis man gør sit arbejde godt nok. Hvis vi ikke lander ham så er der jo andre typer der kan løse samme opgave.

De laver jo ikke en trup på 30-32 spillere for at irritere os

Jeg forstår heller ikke hvorfor man tror han siger nej når det kommer til stykket. Han har allerede skiftet klub to gange, så det er jo ikke fordi han kun vil Silkeborg. Men det kan da sagtens ske at han vælger at gå til en anden side hvis han har to tilbud han synes er lige interessante.

Jeg har aldrig nævnt, han kun vil SIF men jeg holder fast i det ikke er utænkelig, han ikke vil AGF pga. tilhørsforholdet til SIF.

Tror du ikke det er blødt lidt op efter vi har nappet MEM, Carstensen og Jørgensen?

Mit indtryk er det har forstærket had forholdet men nu er mennesker forskellige også fodboldspillere. Nogen jagter pengene uanset hvad andre gør ikke.

Der er vel to cases, hvor FCM har kapret en handel fra os.

Mads Bech var næppe for at spænde ben for os. Det var fordi, de blev opmærksomme på, at en spiller af høj kvalitet var tilgængelig.

Michael Uhre tror jeg til gengæld var for at spænde ben for os.

Men der er også markant forskel på at hente Michael Uhre i et vintertransfervindue, hvor vi er i direkte duel om et mesterskab og så hente Michael Andersson bare for at drille.

Hvis FCM er efter MA, er det fordi, de vurderer, at han kan styrke dem. Jeg har svært ved at se det. Med de armbevægelser, de har, går de efter noget markant større.

Jeg er også lunken ift. MA. Han er en dejlig spiller og en god fyr. Og det ligner, han har fået mere slutprodukt. Og så kan han forventeligt falde ind i truppen på cirka 10 sekunder. Det trækker alt sammen rigtigt meget op. Men omvendt, så har han overhovedet ikke været savnet i det omfang, vi forventede.

Jeg håber, at vores tilgange kan løfte os endnu mere. Jeg er ikke sikker på, MA kan løfte os.

Det kan også være han af andre årsager har truffet den beslutning og så har besluttet at score lidt goodwill blandt SIF’s fans ved at brænde broen til AGF helt.
Jeg synes til gengæld, at man må anerkende Lind for at tackle sin hjemve ufatteligt godt, for der er alligevel et stykke vej fra Farum Midtpunkt til mors kødgryder. Og de bruger endda en helt anden type krydderier førstnævnte sted, som minder om alt andet end duften på villavejen i Silkeborg.

Mikael Anderson er rigtig god og vil også kunne passe fint ind i JP's stil. Nok også en plug'n play- spiller ala Magnus Knudsen.. Hvis/når Arnstad og Bech er solgt, er der også behov for performancespillere, der kan lukke hullet på den offensive midtbane. Det passer Anderson fint ind i.

Jeg er dog nok lidt skeptisk omkring økonomien, hvis vi skal ud i en hård konkurrence med rigere danske klubber. Videresalgspotentialet er trods alt begrænset, så som investeringscase er der forbehold.

Latest posts

Back