New posts

Tråden om engelsk fodbold

• Thread starter Thread starter swharders
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 273
  • Views Views: Views 18K
Tråden om engelsk fodbold

swharders

Experienced member
Hvad tænker vi om Man U?
Verdens største og rigeste klub. Et af verdens største Brands overhovedet .
Spillerne er ikke bedre, men man kan ikke skifte en hel trup midt i en sæson.
Hvor længe holder tålmodigheden med Amorim?

Tilføjelse, taber man i dag og næste kamp imod Liverpool kan man meget vel være meget tæt på en nedrykningsplads.

Jeg tror, at Amorim får noget længere snor.

Der er et transfervindue, hvor man kan hente forstærkninger, man ved, at problemer stikker meget dybt (ikke noget mirakelmiddel) og kampprogrammet er hårdt i disse uger.

Dermed ikke sagt, at ledelsen ikke kan gå i panik i februar/marts, hvis resultaterne ikke bliver bedre. United har dog trods alt stadig syv points ned.

Hvad tænker vi om Man U?
Verdens største og rigeste klub. Et af verdens største Brands overhovedet .
Spillerne er ikke bedre, men man kan ikke skifte en hel trup midt i en sæson.
Hvor længe holder tålmodigheden med Amorim?

Tilføjelse, næste to kampe er mod Liverpool og Arsenal. Efter de kampe, kan man meget vel være meget tæt på en nedrykningsplads.
Det er muligt han ikke er den rigtige, de spiller i hvert fald ikke ret godt, men det bliver næppe meget bedre hvis konkluderer at det stadig er træneren der er problemet og ikke har tålmodighed med projektet. Jeg tror nu også han lige får mulighed for at hente forstærkninger her i vintervinduet. Der er nogle store klubber der har problemer i den her sæson må man sige og tilsvarende et par overraskelser i toppen. Forest bliver nok ikke lige mestre, men det er altid sjovt når nogle af de gamle storhold kigger frem. Der er vist ikke så meget Brian Clough over det, men det er lidt et besøg fra gamle dage og noget af en udvikling fra sidste sæson.

Man skal aldrig sige aldrig med ledelsen i Man Utd. I sommers forlængede man med Ten Hag, velvidende at han gennem noget tid havde været "dead man walking" (og dem der siger andet, lyver :D )

Men som Stats skriver, så tror jeg også han får noget længere snor. Han overtog et hold nærmest i den mest sørgelige forfatning i flere år, og det kræver altså tålmodighed at få bygget det op igen, især med den konkurrence der er i PL og europæisk fodbold generelt.

Jeg tænker det er fantastisk 😍

United er Englands svar på Brøndby for mig, så alt ulykke er fedt!

Liverpool er Mordor mens United er The Shire!

Ineos er kommet rigtig skidt fra start. Et håbløst transfervindue og en forlængelse af EtH fordi han internt i klubben ansås som mindst ringe løsning, så ved man, snoren som i forvejen var klippet ned er ultrakort. Derudover blev manden, som skulle stå for den sportslige retning fyret efter få måneder i jobbet, en person Ineos ovenikøbet håndplukkede fra Newcastle og var villig til at vente på, inden han kunne tiltræde. Rygter går på, han bl.a blev fyret, fordi Ratcliffe en efterhånden ældre herre ikke havde tålmodigheden med, at Answorth fandt sig til rette.
Med det i baghovedet vil det ikke være en overraskelse, hvis Amorim får sparket i januar.

Spillertruppen sammensat af hvad 4 forskellige managers er for dyr og for middelmådig og det fortsatte med sommerens indkøb. Lige nu ser os United fans resultatet af 2 årtiers mishandling af klubben, hvor økonomien ovenikøbet er blevet så elendig, at Ineos er ved at skære helt ind til knoglerne, hvor selv de mindste udgifter skæres væk.
Glazeres ejerskab er et studie i, hvordan alle de fejl en ejer kan lave, er blevet lavet og det væreste, gentaget igen og igen og igen.

Det eneste pt. positive ved Ineos er at, de ikke er Qatar (som Ineos slog i kampen om ejerskab).

Liverpool er Mordor mens United er The Shire!

Ineos er kommet rigtig skidt fra start. Et håbløst transfervindue og en forlængelse af EtH fordi han internt i klubben ansås som mindst ringe løsning, så ved man, snoren som i forvejen var klippet ned er ultrakort. Derudover blev manden, som skulle stå for den sportslige retning fyret efter få måneder i jobbet, en person Ineos ovenikøbet håndplukkede fra Newcastle og var villig til at vente på, inden han kunne tiltræde. Rygter går på, han bl.a blev fyret, fordi Ratcliffe en efterhånden ældre herre ikke havde tålmodigheden med, at Answorth fandt sig til rette.
Med det i baghovedet vil det ikke være en overraskelse, hvis Amorim får sparket i januar.

Spillertruppen sammensat af hvad 4 forskellige managers er for dyr og for middelmådig og det fortsatte med sommerens indkøb. Lige nu ser os United fans resultatet af 2 årtiers mishandling af klubben, hvor økonomien ovenikøbet er blevet så elendig, at Ineos er ved at skære helt ind til knoglerne, hvor selv de mindste udgifter skæres væk.
Glazeres ejerskab er et studie i, hvordan alle de fejl en ejer kan lave, er blevet lavet og det væreste, gentaget igen og igen og igen.

Det eneste pt. positive ved Ineos er at, de ikke er Qatar (som Ineos slog i kampen om ejerskab).
Jeg vil godt give Ineos lidt benefit of the doubt.

Det er helt tydeligt for mig at det fundamentale problem, udover Glazers, er et fundamentalt kulturelt problem i hele klubben, som man skal have ryddet op i. Her man skiftet stort set hele beslutningsorgabet ud, startende med en CEO osv. Det er trods alt et kursskifte der ikke er set før under Glazers, men jeg tror også det kommer til at tage 2-3 år før resultaterne kommer. Glen tabte også 0-7 under JNs ledelse du ved.

At de forlængede ETH er ikke en større katastrofe, selvom det ser dumt ud. På selve grønsværen er det største spørgsmål for mig hvad de skal bygge holdet op omkring. Der er unge spillere i form af Højlund, Yoro, Mainoo, Garnacho, Amad og Ugarte, men jeg savner en anførergruppe af pålidelige spillere der kan sætte en retning. Bruno har ikke været anførerbindet værdigt, med blandt andet 2 røde kort, men dertil er spillere som Maguire, Casemiro, Eriksen, Rashford ikke bare løntunge, de er hellere ikke det jeg vil betragte som ledere. Det har været et problem i lang tid, uanset hvem træneren er.

Det er helt tydeligt for mig at det fundamentale problem, udover Glazers, er et fundamentalt kulturelt problem i hele klubben, som man skal have ryddet op i. Her man skiftet stort set hele beslutningsorgabet ud, startende med en CEO osv.

Helt enig. Player Power gennemsyrer truppen og det kommer til at tage lang tid at få ryddet op men som jeg skrev, vi kan ikke komme uden om, Ineos er kommet dårlig fra start og gentaget nogle af de samme problemer eksempelvis spillere som slet ikke holder niveau, mangler lederskaber og løbevillighed. Det er og i bliver imo en fiasko, at fyre en af de personer, som skulle stå for den langsigtede retning efter få måneder. En mand som var håndplukket og Ratcliffe kaldte (min ord) toppen af poppen.,

Det er trods alt et kursskifte der ikke er set før under Glazers, men jeg tror også det kommer til at tage 2-3 år før resultaterne kommer. Glen tabte også 0-7 under JNs ledelse du ved.

På papiret og gennem snak gør de det, mange af os har skreget efter i årevis men vi mangler at se snak og de handlinger der er blevet lavet i den sportslige afdeling også er af den rigtige kvalitet.
Jeg har store forventninger til Berrada men risikerer han også, Ratcliffe mangler tålmodighed? Risikerer Amroim det?
Hvis Ratcliffe er gået ind i klubben med en forventning om mesterskab indenfor de næste 5 år og agerer efter det, så er United imo lige vidt og her skræmmer sommeren og hans ejerskab af Nice.

At de forlængede ETH er ikke en større katastrofe, selvom det ser dumt ud.

Enig ingen katastrofe omend det ser idiotisk ud og har været en meget dyr fornøjelse i en klub, som er ekstremt hårdt presset på økonomien, hvor hvert pund skal bruges optimalt.

Der er unge spillere i form af Højlund, Yoro, Mainoo, Garnacho, Amad og Ugarte

Der er talentfulde spillere spillemæssigt men mentaliteten mangler hos mange af dem. Garna eksempelvis har overflod af talent men mangler oppe i hovedet. Amad er i samme kategori men helt generet er der en eklatant mangel på ledere i truppen og har været en mangelvare siden SAFs afgang.
Ingen skralder igennem og indgiver frygt hos modstanderen, ingen gider tage løb med mindre de er sikre på at få bolden, ingen forsvarer en medspiller. Alt for mange slår op i banen ved den mindste modgang, ung som gammel.

Bruno har ikke været anførerbindet værdigt,

Jeg er helt enig men det er helligbrøde i fanbasen at stille spørgsmålstegn ved Bruno. Fantastisk spiller i medgang, det modsatte i modgang og så er man i min verden ikke anførermateriale. Så går man ikke og bruger mere tid på at skælde ud på alt og alle inkl. medspillere fremfor at opildne.

de er hellere ikke det jeg vil betragte som ledere. Det har været et problem i lang tid, uanset hvem træneren er.

100% enig. Amorim kan blive en succes - det har han bevist rigeligt i Sporting, bare spørg hans afløser om det er så let at træne Sporting - men det kræver fanbasen og ledelsen indstiller sig på, at udvikling er vigtigere end resultater de næste par sæsoner.

Last edited by a moderator:
Det må godt nok gøre ondt på Amorim, der flere gange blev nævnt som kandidat til trænerposten for Europas pt bedste hold og i stedet ender med at måtte tale om nedrykning som mulighed. Naiviteten i at hente en relativt ung og uerfaren mand og tro at ville ændre noget og forbedre tingene er slående. Man skulle have holdt fast i EtH og havde ryddet op i huset først.

Manchester Evening News skrev i deres livedækning af kampen mod Newcastle, at "luckily United have no money now so they can't make a mess of January", hvilket vist meget godt opsumerer det morads de er havnet i.

Har man fundamentet i orden, kan man til gengæld godt hente en yngre talentfuld træner, som eksemplet med Europas pt bedste hold viser.

Der var intet i vejen med at fyre EtH. Alt for mange spillere blev hentet på hans anbefaling, som ikke slog til og var en stor del af årsagen til hans fald, det og så at han gik helt væk fra den spillestil, han praktiserede i Ajax og havde gigantisk succes med.
Her er Amrorim langt mere konsekvent og insisterer på at indføre den stil, som han fik succes med. Det værste en manager kan gøre, er at prøve at spille resultatfodbold i en klub, som skriger efter en spillemæssig identitet, som der er bæredygtigt.

Jeg håber, Ineos lærer af EtH tiden og kommer til samme konklusion. Ellers bliver det bare groundhog day om igen. United kan ikke længere håbe at købe sig til succes. Nu SKAL der hentes spillere, som måske ikke er gode nok til mesterskab men hvor der kan skabes et fundament til et kommende mesterhold men jeg frygter, fanbasen og Ineos stadig tror, United sådan med et fingerknibs kan blive relevante igen fordi historien. Det tog Liverpool 30 år at komme frem til den konklusion.

Der var intet i vejen med at fyre EtH. Alt for mange spillere blev hentet på hans anbefaling, som ikke slog til og var en stor del af årsagen til hans fald, det og så at han gik helt væk fra den spillestil, han praktiserede i Ajax og havde gigantisk succes med.
Her er Amrorim langt mere konsekvent og insisterer på at indføre den stil, som han fik succes med. Det værste en manager kan gøre, er at prøve at spille resultatfodbold i en klub, som skriger efter en spillemæssig identitet, som der er bæredygtigt.

Jeg håber, Ineos lærer af EtH tiden og kommer til samme konklusion. Ellers bliver det bare groundhog day om igen. United kan ikke længere håbe at købe sig til succes. Nu SKAL der hentes spillere, som måske ikke er gode nok til mesterskab men hvor der kan skabes et fundament til et kommende mesterhold men jeg frygter, fanbasen og Ineos stadig tror, United sådan med et fingerknibs kan blive relevante igen fordi historien. Det tog Liverpool 30 år at komme frem til den konklusion.
Heldigvis synes jeg de har sagt tydeligt at de regner med at det tager tid. Amorim har også købt ind på aftalen på den præcis.

Jeg synes også det er dejlig konsekvent at indføre 3-4-3 midt i det hele, omend de får nogle tæsk lige nu fordi de skifter system midt i sæsonen. Der var en der nævnte i en podcast at han har haft 4 fulde træninger hvor de kunne øve sig siden han startede!

Sæsonen er ikke mere tabt end at de få styr på det inden Europa kampene starter igen. Om de bliver 7 eller 13 i PL er ligegyldigt

Jeg synes også det er dejlig konsekvent at indføre 3-4-3 midt i det hele, omend de får nogle tæsk lige nu fordi de skifter system midt i sæsonen. Der var en der nævnte i en podcast at han har haft 4 fulde træninger hvor de kunne øve sig siden han startede!

Ja, der har været ganske få træninger, hvor Amorim har haft hele truppen til rådighed. Jeg kan godt følge kritikkerne i, at så må Amorim være mere pragmatisk især skifte tilbage til en 4-back kæde men som han sagde efter Newcastle nederlaget:

"When you have a change in coach, especially in this club, it is because they are not winning. And play specifically in the system they were bought for and chosen perfectly for that system."In that moment, with two years working in pre-seasons, they were losing. So, I'm going to change for that system that I don't believe to win games? It doesn't make sense."

Det er spot on og her fejlede EtH, ved at gå tilbage til kontrastilen som Solskjær praktiserede og fik ham fyret.

Sæsonen er ikke mere tabt end at de få styr på det inden Europa kampene starter igen. Om de bliver 7 eller 13 i PL er ligegyldigt

Helt enig. Alt fra nummer 16 til nummer 7 er komplet ligegyldigt. Det handler udelukkende om at få spillerne gjort fortrolige med 3-4-3 og se hvem som kan og vil underordne sig systemet og metoderne i resten af sæsonen.

Ja, der har været ganske få træninger, hvor Amorim har haft hele truppen til rådighed. Jeg kan godt følge kritikkerne i, at så må Amorim være mere pragmatisk især skifte tilbage til en 4-back kæde men som han sagde efter Newcastle nederlaget:

Det er spot on og her fejlede EtH, ved at gå tilbage til kontrastilen som Solskjær praktiserede og fik ham fyret.

Helt enig. Alt fra nummer 16 til nummer 7 er komplet ligegyldigt. Det handler udelukkende om at få spillerne gjort fortrolige med 3-4-3 og se hvem som kan og vil underordne sig systemet og metoderne i resten af sæsonen.
Jeg forventer, at de nu bliver slagtet af henholdsvis Liverpool og Arsenal. Og så må vi se hvilket kaos der hersker i og omkring klubben.

Det piner mig at sige, og måske er jeg farvet af min tid som AGF-fan.
Men jeg ser intet i det nuværende spil der siger mig, at de ikke også kan komme i nedrykningsfare. Hvis de fortsætter som nu kan de ikke få point mod nogle hold i Premier League, og så er der ikke langt til ultimativ panik for en klub der i mands minde ikke har været i en lignende situation.

Det er ikke en kritik af Amorim. Som I andre også skriver er han en dygtig træner, men han er blevet sat i en umulig position af klubben.

Men han og klubben bliver nødt til at finde noget positivt i spillet og resultaterne inden ret længe. Ellers kan det gå helt galt. Spillerne skal have noget at tro på og den mindste smule af selvtillid at bygge oven på.

Men jeg ser intet i det nuværende spil der siger mig, at de ikke også kan komme i nedrykningsfare. Hvis de fortsætter som nu kan de ikke få point mod nogle hold i Premier League, og så er der ikke langt til ultimativ panik for en klub der i mands minde ikke har været i en lignende situation.

Jeg synes, det er modigt men også rigtigt, at Amorim selv snakker om, United kan rykke ned, Sandsynligheden er stadig meget lille men den er der og at adressere den risiko uagtet hvor lille den er, kan forhåbentlig ruske op i spillerne.

men han er blevet sat i en umulig position af klubben.

Det kommer reelt an på, hvad ledelsen mener, de vil acceptere. Hvis de er enige med sådan en som mig, hvor udviklingen er vigtigere end resultaterne, bør Amorims position værre meget bedre end forgængernes men hvis ledelsen tror, der kan vindes titler og United skal forfølge en europæisk plads i denne sæson, er jeg enig i, hans position er umulig.

Men han og klubben bliver nødt til at finde noget positivt i spillet og resultaterne inden ret længe. Ellers kan det gå helt galt. Spillerne skal have noget at tro på og den mindste smule af selvtillid at bygge oven på.

Enig. De underliggende parametre er ikke så ringe endda omend heller ikke prangende men det er klart ingen managers i nogen klub kan overleve nederlag efter nederlag for så snakker vi reel nedrykning og det er selvklart et scenarie, der ikke må ske.

Jeg forventer, at de nu bliver slagtet af henholdsvis Liverpool og Arsenal. Og så må vi se hvilket kaos der hersker i og omkring klubben.

Det piner mig at sige, og måske er jeg farvet af min tid som AGF-fan.

Det er ikke en kritik af Amorim. Som I andre også skriver er han en dygtig træner, men han er blevet sat i en umulig position af klubben.

Jeg tænker også at han har overtaget en langt større spand lort end han havde forventet. At skifte system midt i en sæson og starte med nogle rigtig grimme kampe og pinlige nederlag er absolut ikke en god start og kan bliver svært at hive sig op fra. (også fordi jeg ikke helt kan se at han har spillerne til levere varen)

Der er ingen kritik af Amorim herfra, men jeg forstår slet ikke at han tog det job, når der helt sikkert må have været andre - eller ville have vist sig andre - og bedre tilbud.

Jeg kan også forstå at EtH skulle skiftes ud, jeg tror bare ikke på at timingen var rigtig. Men det vil de kommmende måneder så vise.

Men først skal ManU lige køres eftertrykkeligt over på søndag ... :D

Han kan have undervurderet opgaven eller overvurderet egne evner, men en kølig vurdering kunne jo godt være at potentialet er stort og hvis det ikke går har han tjent en masse penge og kan stadig lande et job på højt niveau fordi omverdenen vil konstatere at det er noget andet end træneren det er galt med.

Spørgsmålet er også hvad han er blevet lovet og om de fx fra starten har været åbne om at der ikke er alverden at handle for.

Det vil være vildt hvis de rykker ned, men det tror jeg trods alt heller ikke helt på selvom det kan blive et vildt pres hvis de er i farezonen langt hen i sæsonen.

Jeg tænker også at han har overtaget en langt større spand lort end han havde forventet. At skifte system midt i en sæson og starte med nogle rigtig grimme kampe og pinlige nederlag er absolut ikke en god start og kan bliver svært at hive sig op fra. (også fordi jeg ikke helt kan se at han har spillerne til levere varen)

Der er ingen kritik af Amorim herfra, men jeg forstår slet ikke at han tog det job, når der helt sikkert må have været andre - eller ville have vist sig andre - og bedre tilbud.

Jeg kan også forstå at EtH skulle skiftes ud, jeg tror bare ikke på at timingen var rigtig. Men det vil de kommmende måneder så vise.

Men først skal ManU lige køres eftertrykkeligt over på søndag ... :D
Men hey. Alt under 0-7 er en forbedring for os…😂

Latest posts

Back