New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 781K
Jeg håber også på Højer, men er der noget, som indikerer, at han er på vej? Jeg kan se at flere skriver det, men jeg har endnu ikke set nogle konkrete rygter. Men måske jeg har misset det!

Han udtalte for ikke super lang tid siden - at han synes måske det var for tidligt at komme hjem.
Men pludselig stod han i fanwalking da vi vandt guld.... Og så kørte møllen jo igen.
Og nu har han officielt takket farvel i det tyrkiske. Det tæller for.

Husk nu folkens - at MANGE af dem der havde udløb 30/6 først lige har sagt farvel, og først kunne starte nu i dag.
Vi kan konstatere nu - at Højer ikke havde en "forhåndsaftale" med AGF.

Så det tæller imod.

Han udtalte for ikke super lang tid siden - at han synes måske det var for tidligt at komme hjem.
Men pludselig stod han i fanwalking da vi vandt guld.... Og så kørte møllen jo igen.
Og nu har han officielt takket farvel i det tyrkiske. Det tæller for.

Husk nu folkens - at MANGE af dem der havde udløb 30/6 først lige har sagt farvel, og først kunne starte nu i dag.
Vi kan konstatere nu - at Højer ikke havde en "forhåndsaftale" med AGF.

Så det tæller imod.
Han havde ikke en forhåndsaftale, men hvad årsagen er til det, ved ingen.

Det kunne være AGF, det kan være ham.

Jeg tror det er helt naturligt, for en spiller der fik sent gang i karrieren, at han gerne vil se hvad der sker i det vindue hvor han kan skifte på en fri transfer.

For mig vil han være en trup spiller i et år eller to. Han spillede 30+ kampe som venstre stopper sidste år, og vil dermed kunne aflaste Kahl. I andre kampe ville han kunne aflaste Links, typisk de kampe hvor Emmery vil være udfordret fysisk.

Med så store udskiftninger som vi kan forvente, og med en trup der skal blive lidt større numerisk, så må man forvente CV gerne vil ramme rigtigt med en del af dem. Altså stabile uden at være prangende. Jeg synes han falder i den kategori.

Er det en transfer jeg vil falde på halen over, helt sikkert ikke. Vil den kunne løfte andre spillere, f.eks Emmery - ja, det tror jeg.

Jeg er sgu positiv overfor MA.
Det er ikke en super sexet signing, altså vi ved nogenlunde hvad vi får på banen samt der er ikke rigtig noget fremtidig salgspotentiale men “bare” en rigtig god superliga spiller med hjertet på rette sted ja tak herfra.
I en hypotetisk scenario, Poznan kampene eller tilsvarende: kan man godt forvente at MA kan præstere på et godt niveau enten fra start eller fra bænken. Jeg er helt for spilletid til ungdommen men jeg kunne samtidig godt forestille mig at Tommi og Emmery kunne blive fysisk udfordrede i nogle europæiske kampe.

Jeg var personligt virkelig træt af MA da han altid gik efter at skyde og hans kuverteringrate var ufattelig ringe. Han var spilleren med højest antal skud i de sidste 2 sæsoner med 3 mål pr sæson. Dog var hans udfordringer mand mod mand fantastiske og gav os utrolig mange friskar

Der var utrolig mange skud og mange langt ude fra - ved ikke helt om det var ordre fra træneren som ønskede at få modstanderne frem eller?

Han scorede dog 6 mål i den sidste sæson hos os og havde 6 assist. Hans klart bedste sæson.

Men skuddene farede afsted og virkede ikke altid gennemtænkte - her er fra hans sidste sæson hos os, hvor han afsluttede 73 gange.

1782969326792.webp

Om Højer:
For mig vil han være en trup spiller i et år eller to. Han spillede 30+ kampe som venstre stopper sidste år, og vil dermed kunne aflaste Kahl. I andre kampe ville han kunne aflaste Links, typisk de kampe hvor Emmery vil være udfordret fysisk.

Enig i det du skriver ellers. Her et åbent spørgsmål: hvis man har en fast mand i tyrkisk fodbold, hvordan vil man så rangere denne ift en fast mand på et dansk tophold?

Vi er alle helt vilde med Kahl. Men ud fra ren ligastyrke, ville man så ikke forvente Højer som havende det højeste niveau?

Tyrkisk fodbold køber danske spillere, ikke omvendt. Jeg har ikke styr på Højer klubs niveau. Kahl har spillet glimrende. Hvad skal man forvente?

Der var utrolig mange skud og mange langt ude fra - ved ikke helt om det var ordre fra træneren som ønskede at få modstanderne frem eller?

Han scorede dog 6 mål i den sidste sæson hos os og havde 6 assist. Hans klart bedste sæson.

Men skuddene farede afsted og virkede ikke altid gennemtænkte - her er fra hans sidste sæson hos os, hvor han afsluttede 73 gange.

View attachment 7339
Min fejl han gjorde det faktisk godt den sidste sæson. Jeg synes dog stadig at slutproduktet var ufattelig ringe, men hvis han kan reducere det og bevare antal udfordringer, som resultere i frispark er jeg 100% åben.

Om Højer:

Enig i det du skriver ellers. Her et åbent spørgsmål: hvis man har en fast mand i tyrkisk fodbold, hvordan vil man så rangere denne ift en fast mand på et dansk tophold?

Vi er alle helt vilde med Kahl. Men ud fra ren ligastyrke, ville man så ikke forvente Højer som havende det højeste niveau?

Tyrkisk fodbold køber danske spillere, ikke omvendt. Jeg har ikke styr på Højer klubs niveau. Kahl har spillet glimrende. Hvad skal man forvente?
Det kan være, du har en god pointe. Men det ville alligevel overraske mig meget, hvis vi kunne finde en spiller, som vi var i stand til at hente, som kunne komme i nærheden af Kahls niveau til den rolle, han spiller på holdet.

Han var efter min mening en af de vigtigste årsager til vores guld. Hans bundniveau og hans betydning i det opbyggende spil var efter min mening helt utrolig.

Men Højer er også en fremragende spiller. Jeg tror bare ikke, det er pengene værd at lave eksperimentet med at prøve at lade ham overtage Kahls plads.

Jeg var personligt virkelig træt af MA da han altid gik efter at skyde og hans kuverteringrate var ufattelig ringe. Han var spilleren med højest antal skud i de sidste 2 sæsoner med 3 mål pr sæson. Dog var hans udfordringer mand mod mand fantastiske og gav os utrolig mange friskar

Tjoh, men MA var også ofte ham, der skulle gøre det hele i sin sidste sæson. Jeg gætter på, at hans beslutninger vil blive bedre, hvis han har flere offensive spilmuligheder. Og så fik han altså også mere ud af det, end vi giver ham kredit for.

Han lå alene på 10eren med Tobias Bech, der arbejdede for to, og en fuldstændigt stationær og ubevægelig Patrick Mortensen foran sig. Det er begrænset, hvor mange spilmuligheder de to gav.

I hans sidste sæson for AGF lavede han 6 mål og 6 assists på 30 kampe. Her brugte han i snit 209 minutter pr. mål/assist. Til sammenligning brugte Arnstad i sidste sæson i snit 200 minutter pr. mål/assist, mens TB brugte 166 minutter. Så han er en lille smule efter her, men også på et hold med markant dårligere offensivt udtryk

I Allsvenskan har MA foreløbigt lavet 6 mål og 3 assists i 18 kampe. Han bruger her i snit 147 minutter pr. mål/assist. Så det er markant bedre end både Arnstad og Bech i sidste sæson, men selvfølgelig også på nogle nemmere betingelser.

Tallene indikerer i hvert fald, at der ikke er så langt til, at MA kan have et offensivt aftryk på niveau med Arnstad, og det er jo fint, hvis der er et par andre spillere, der har det samme aftryk.

Om Højer:

Jeg tror ikke, det kan opgøres så binært.

Kahl er en spiller i udvikling og på vej frem. Højer er forventeligt - qua sin alder - en spiller i afvikling og på vej tilbage. Højer har tilsyneladende ikke længere niveauet til, at hans tyrkiske klub, hvor han er fast starter og anfører, vil forlænge hans kontrakt. Klubben er iøvrigt en midterklub i Tyrkiet, som er sluttet 9,9 og 8 de seneste tre år. Jeg er ikke sikker på, niveauet er så meget højere end i AGF, men pengene er nok større.

Kahl har derimod et niveau, så han nok godt kunne spille sig på holdet i en lidt større klub.

Det kan være, du har en god pointe. Men det ville alligevel overraske mig meget, hvis vi kunne finde en spiller, som vi var i stand til at hente, som kunne komme i nærheden af Kahls niveau til den rolle, han spiller på holdet.

Han var efter min mening en af de vigtigste årsager til vores guld. Hans bundniveau og hans betydning i det opbyggende spil var efter min mening helt utrolig.

Men Højer er også en fremragende spiller. Jeg tror bare ikke, det er pengene værd at lave eksperimentet med at prøve at lade ham overtage Kahls plads.
Jeg mener ikke det er ret meget eksperiment, givet at Højer har spillet yderback det meste af forgangne sæson - ud fra hvad man hører, jeg har ikke foretaget det mindste research selv, alt er baseret på info herfra.

Jeg tror ikke nogen har behov for at sende Kahl på bænken og det var ikke mit ærinde. Jeg vil bare gerne indkredse hvilket niveau man kan forvente fra en der har spillet fast i Tyrkiet. Umiddelbart ville jeg forvente han lå på niveau med Kahl og dermed en åben duel om pladsen, mens @Thomas K skrev trupspiller, der for mig indikerer lavere niveau end Kahl (hvilket stadig giver spillerum for godt niveau). Hvad kan man forvente ud fra info om position, spilletid og liga - det vil jeg gerne være klogere på.

Ud fra din sidste sætning, er det så et ønske om ikke at sige Højer (=bruge pengene på anden position), eller ønske/forventning om Kahl starter, selvom Højer kommer til klubben klubben?

Jeg tror ikke, det kan opgøres så binært.

Kahl er en spiller i udvikling og på vej frem. Højer er forventeligt - qua sin alder - en spiller i afvikling og på vej tilbage. Højer har tilsyneladende ikke længere niveauet til, at hans tyrkiske klub, hvor han er fast starter og anfører, vil forlænge hans kontrakt. Klubben er iøvrigt en midterklub i Tyrkiet, som er sluttet 9,9 og 8 de seneste tre år. Jeg er ikke sikker på, niveauet er så meget højere end i AGF, men pengene er nok større.

Kahl har derimod et niveau, så han nok godt kunne spille sig på holdet i en lidt større klub.
Mener og have læst, at det er Højer der ikke ønsker og forlænge

View attachment 7339
Bliver rent skydetelt med ham og Tobias Bech inde på samme tid. TB mener jeg sendte knap 100 skud afsted sidste sæson.

Tror I AGF laver sådan en legendarisk video, hvor Jønsson, Anderson, Carstensen og Højer bliver præsenteret på en gang?
I en tid hvor SoMe betyder alt for meget, så vil det være for meget krudt at skyde af på én gang. Der er det meget bedre at smøre det ud. Men på den anden side kan man jo heller ikke gemme spillerne væk, hvis de har skrevet under. Men jeg tror der sidder en SoMe ansvarlig og tænker, det kunne være fedt at få en ny signing hver 5. dag, så de kunne maxe ud på posts med billeder, interviews og videoer. De elsker det. Det siger ikke mig noget. Jeg så hellere som dit forslag en samlet video. Lav det sådan lidt Reservoir Dogs agtig, hvor de blive præsenteret.

I en tid hvor SoMe betyder alt for meget, så vil det være for meget krudt at skyde af på én gang. Der er det meget bedre at smøre det ud. Men på den anden side kan man jo heller ikke gemme spillerne væk, hvis de har skrevet under. Men jeg tror der sidder en SoMe ansvarlig og tænker, det kunne være fedt at få en ny signing hver 5. dag, så de kunne maxe ud på posts med billeder, interviews og videoer. De elsker det. Det siger ikke mig noget. Jeg så hellere som dit forslag en samlet video. Lav det sådan lidt Reservoir Dogs agtig, hvor de blive præsenteret.
Men de skal være klar til 21/7 helst 🔥

Latest posts

Back