New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 748K

Hmm, Bech ville angiveligt gerne til FCM :oops:
Taget i betragtning af at FCM ikke måtte snakke med Bech før AGF havde sagt ja, tror jeg det er endnu en gang psykologisk krigsførsel fra FCM. Altså at de har lækket, at de angiveligt var enige med Bech, selvom de næppe havde snakket med ham. Og på hvilken planet skulle vi sige ja til 37,5 mio. fra vores direkte konkurrent på kanten til det vigtigste forår i 40 år.

Jeg tror også de går meget velforberedte ind til alle transfervinduer, og Bech kunne godt være en del af planen i forholdt til de store salg til sommer.
Men hvorfor så først byde på ham dagen før vinduet lukker? Og så med et bud som med garanti bliver afvist. Det er da 100% for at prøve at skabe uro internt i AGF.

Taget i betragtning af at FCM ikke måtte snakke med Bech før AGF havde sagt ja, tror jeg det er endnu en gang psykologisk krigsførsel fra FCM. Altså at de har lækket, at de angiveligt var enige med Bech, selvom de næppe havde snakket med ham. Og på hvilken planet skulle vi sige ja til 37,5 mio. fra vores direkte konkurrent aftenen på kanten til det vigtigste forår i 40 år.
Helt enig. Det er en af FCMs upassende strategier, hvor man lige skaber intern uro i en anden klub ved at pynte på sandheden.

100% seriøst.. han skriver det jo ikke for sjov.. uanset om ingen tror på ham her inde, så skriver han ikke det uden hans kilder er i orden
Hvad er kilden på sådan noget - han har ikke mere end 1 kilde, og det kunne meget nemt være en person hos FCM - Farzam kan helt risikofrit skrive vad han vil på Twitter, han er heller ikke uddannet journalist, så kildekritik er vigtig. Jeg har mere tillid til en AGF spiller end til ham i hvert fald, og det er meget hurtigt at kalde en AGF spiller for ulækker fordi Farzam spreder et helt udokumenteret rygte.

Men hvorfor så først byde på ham dagen før vinduet lukker? Og så med et bud som med garanti bliver afvist. Det er da 100% for at prøve at skabe uro internt i AGF.
Det lød som om de afgav et indledende tilbud som blev afvist, og så et forbedret bud sent i vinduet. Jeg ved ikke om det var for at provokere, men det kan også være fordi ham argentineren glippede, og de er ved at forberede truppen til sommer.

Det lød som om de afgav et indledende tilbud som blev afvist, og så et forbedret bud sent i vinduet. Jeg ved ikke om det var for at provokere, men det kan også være fordi ham argentineren glippede, og de er ved at forberede truppen til sommer.

Farzams kilder er som regel en agent. Det er sådan, han arbejder. Men håber ikke, at det i dette her tilfælde er korrekt. Kan ikke se, hvorfor Bechs agent skulle agere sådan - med mindre det så følges op med et forslag om en ny og forbedret kontrakt?

Det her stinker af en plantet historie fra FCM’s side, og pas nu på med at ophøje Farzam til et sandhedsvidne. Som mange andre store transferjournalister bliver han også brugt af klubber og agenter til at få budskaber ud. Farzam har ikke gravet den her frem. Han har fået et opkald.

‘Ja fra Bech’ kan også betyde, at de har haft en løs snak med hans agent om lønniveau og har sagt ja til et eller andet uforpligtende udsagn fra FCM. De må ikke tilbyde ham en kontrakt udenom AGF. Specielt formuleringen ‘Bech sagde hurtigt ja’ gør mig skeptisk omkring, hvor meget man skal stole på det.

Det er irriterende, fordi alle i AGF nu bliver forholdt det her - sandt eller ej - og hvis ikke den bliver lukket hurtigt ned af Bech, eller der kommer en alternativ historie ud - for eksempel fra Stiften - så kan det godt være en kilde til lidt uro i en ellers meget harmonisk trup.

De gik jo efter ham argentineren, og det passer jo tidsmæssigt med, at da den handel glippede, så gik de efter Bech..

€5M ville matche vores næststørste salg nogensinde, så det er jo ikke fordi, at det er et skambud. Selvfølgelig giver de det et skud til sidst, selvom det var et longshot. Især hvis Bech åbenbart har været åben for at skifte..

Begge bud blev afgivet mandag aften, ved jeg fra en kilde. Det her var noget FCM satte i værk de sidste otte-ni timer af vinduet.

Hvis FCM reelt har henvendt sig til Tobias og hans agent uden om AGF, så skal AGF køre en sag mod FCM..

Jeg kalder en and på den.. Men hvis det forholder sig som Farzam erklærer, så har FCM pisset på gældende normer
Det er meget normalt, at klubben også indleder en dialog med spilleren, når man er i dialog med klubben. Især op til transfervinduets lukning.
Det fungerer ikke som i FM, hvor det først er klub - og så spiller. Så tror ikke, at der er en sag her :)

Set fra FCM’s synspunkt er det ren win-win. Hvis AGF gik med til at sælge for 37,5 mio. eller indgå i forhandlinger om et salg, ville FCM få Superligaens nr. 2 på topscorerlisten, mens de selv går efter at kunne sælge topscorerlistens nr. 1, Franculino, for henved 300 mio. kr. til sommer. Han er i øvrigt skadet indtil minimum marts. Samtidig vil de sikkert også prøve at skyde Osorio afsted til sommer for et meget større beløb, end hvad de vil give for Bech. Tilmed på sidstedagen af transfervinduet, hvor AGF ville have meget svært ved at nå at hente en fuldgod erstatning.
Hvis AGF siger nej, som de nok har forventet alligevel, så vil det til gengæld kunne skabe lidt ravage internt i AGF, hvis de får en utilfreds spiller og hos fans, der måske vender sig imod Bech, fordi han eftersigende har sagt ja til guldkonkurrenten.
Jeg håber AGF, Bech og fans holder hovedet koldt. Hvis vi og Bech holder kursen fra efteråret, så opnår Bech noget helt unikt med AGF, og han bliver solgt for et større beløb i udlandet til en højere løn og sign-on. Bech har i øvrigt selv udtalt meget positivt om, at ingen ville væk fra klubben pga. den unikke situation de står i og den harmoni, der er i truppen.
Det, der undrer mig her, er at FCM tilsyneladende skulle have været enige med Bech, mens AGF siger nej til en handel. FCM bryder altså nogle ret klare regler, for jeg kan næppe forestille mig, at AGF vil give Bech lov til at forhandle vilkår med FCM, med mindre de var villige til at indgå en handel, og det er der intet, der tyder på i dette tilfælde.

Hvis FCM reelt har henvendt sig til Tobias og hans agent uden om AGF, så skal AGF køre en sag mod FCM..

Jeg kalder en and på den.. Men hvis det forholder sig som Farzam erklærer, så har FCM pisset på gældende normer
Alle klubber henvender sig til spillernes bagland uden om klubberne. Det gør vi med garanti også. Sådan er gamet Hvis klubben rent faktisk lagde sag an, så ville vi fremstå som en tøsefornærmet klub fuld af småklubsmentalitet. Det skal jeg ikke bede om.

Nu har vi så hørt den ene side af historien. Når Viaplay bruger hele optakten på mandag på at snakke om det her, så har vi nok fået CV's version af sagen.

Det, der undrer mig her, er at FCM tilsyneladende skulle have været enige med Bech, mens AGF siger nej til en handel. FCM bryder altså nogle ret klare regler, for jeg kan næppe forestille mig, at AGF vil give Bech lov til at forhandle vilkår med FCM, med mindre de var villige til at indgå en handel, og det er der intet, der tyder på i dette tilfælde.
AGF har helt sikkert også været enige med Knudsen, inden de var enige med Kiel. Det er helt normalt i sådanne situationer. Det er to løbende spor, hvor begge skal gå hjem før det bliver til noget.

Latest posts

Back