New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 689K
Alt under 6 mio euro har været en provokation. 7-8 millioner har man godt vidst ville blive afvist.

10 millioner euro + videresalg, så må det have begyndt at krible i CV og bestyrelsen, men godt at det blev afvist - især når det var på et tidspunkt, hvor man umuligt kunne have hentet en erstatning.
Bech bliver 24 om 12 dage, så vi kommer ik i nærheden af €10M for ham. Og der er nul chance for, at FCM skulle have budt noget, der minder om det beløb.

Deres standard plejer at ligge omkring €4M, så mon ik deres bud har lagt deromkring. Ergo har det også været nemt at afvise for CV.

Jeg er faktisk lige så nysgerrig på, om Bech har været interesseret i at skifte til dem🤔

Alt under 6 mio euro har været en provokation. 7-8 millioner har man godt vidst ville blive afvist.

10 millioner euro + videresalg, så må det have begyndt at krible i CV og bestyrelsen, men godt at det blev afvist - især når det var på et tidspunkt, hvor man umuligt kunne have hentet en erstatning.
Signalværdien vejer tungest for mig. Vi skal insistere på at bevæge os derhen, hvor (profil)salg til konkurrenterne i Superligaen er en umulighed.

Mest spændende hvad vi har afvist

Vigtigt at holde sammen på holdet i denne situation (y)

Men vi ser vel lidt tegn på, at Fcm gerne ville svække AGF ved indgangen til foråret.

De henter Uhre og byder på Tobias Bech. Jeg er godt nok spændt på om Uhre glider ind i starteren eller om han bliver indskifter. Tobias Bech ved jeg ikke lige om ville passe ind hos dem og han har tidligere ytret sig negativt om Fcm. Måske det lige var en tester for at se hvor desperate vi var og om vi virkelig troede på mulighederne i foråret - samtidig kunne man måske give Bech lidt at tænke over. Håber han bruger det positivt, giver max gas i foråret og vi ender foran Fcm💙🤞💙

https://bold.dk/fodbold/stillinger/superligaen/nyheder/medie-fcm-bod-stort-pa-tobias-bech

Kan ikke tolke det som andet end ren provokation. I hvilken verden ville AGF sælge Tobias Bech til FCM?
Ja, ser det også som provokation og forsøg på at skabe utryghed i truppen. Men gad vide hvad de bød? Hvis jeg var CV ( GF’s bestyrelse ) havde jeg ikke takket ja til 7 mio euro…tror vestjyderne udmærket kendte svaret, så altså KUN en provokation

En vigtig afvisning.
FCMs plan har været at købe ham for at svække os. Derefter parkere ham på bænken. Evt. spille lidt pokalfodbold.
De er alt for dyrt besat på hans position.
Hvem skulle han slå af?

Der skulle nok være meget spilletid til Bech i FCM, men det ændrer ikke på intentionen om at lave et "powermove" mod AGF.

Det viser de store økonomiske forskelle og hvorfor det er en meget stor fiasko for Tullberg og co. hvis ikke de vinder mesterskabet.

Jeg tør godt lægge hovedet på blokken, og sige at et skifte til FCM for Tobbe er udelukket.. Han er Viborg-dreng ind til benet - og så ved jeg godt at der er andre der har lavet sådan et skifte - men jeg tror simpelthen ikke på, at en spiller der så udtalt har ytret mishag til FCM ville skifte dertil..
Jeg tænkte det samme - han scorede for os i Herning på et tidspunkt, og udtalte bagefter, at dét mål smagte lidt bedre end de andre... jeg lægger mit hoved ved siden af dit og siger, at vi aldrig kommer til at se Tobias Bech i en FCM trøje; foruden at der er tale om en gidselsituation eller fake news.

Derudover er det afsindigt vigtigt, at vi afviste deres bud i døren. Tror heller ikke Bech var i nærheden af fristet - han har brugt hele januar på at berette om, hvor usædvanligt det er, med SÅ harmonisk en trup, som den AGF har lige nu. Han lyder oprigtig og jeg tror, han har prøvet lige præcis nok, til at vide at værdsætte det her, og ikke rykke videre ved første tegn på et lille skridt op.

Til sommer SKAL vi så have klaret den overdragelse af 9'eren fra PM til en ny, erfaren førsteangriber. Vi kan sagtens håbe på at Bogere er ved at være klar til superliga, men vi skal stadig have en anden ind, som er klar til at tage ansvar. Dette er den store opgave i det næste vindue og det kan sagtens blive den, som trækker ud til slutningen af vinduet. Også af den grund skal vi have lavet en forlængelse med PM. Badji og Serra må videre, med mindre Serra virkelig går amok i foråret.
Serradipity… måske er der en chance for at Serra viser sig som en spiller der kan fortsætte i den rolle vi ser ham i i foråret, men selvom det skulle være tilfældet, vil jeg være lidt nervøs hvis det bliver en situation hvor PM forlænger og man så bare kører videre med samme konstellation - med mindre Bogere og/eller Tchamche har rykket sig så meget at de er potentielle startere. Med mindre PM virkelig gerne vil ud tror jeg egentlig også mest han fortsætter og får åbningen af det nye stadion med og det giver god mening for AGF fordi der kan komme så stor udskiftning i offensiven, men jeg synes også der under alle omstændigheder skal findes en angriber.

Jeg havde gerne set ham komme i vintervinduet og blive spillet ind, men så må CV sørge for at det bliver en der er lidt mere klar og meget gerne en der ikke først kommer på sidste dag af sommervinduet, ellers starter vi godt nok tyndt op i en periode hvor der også er europæiske kampe. Måske kan man gå efter en type der også kan fungere som 10’er og forsøge ikke at sælge både Bech og Arnstad for tidligt.

Jeg tænkte det samme - han scorede for os i Herning på et tidspunkt, og udtalte bagefter, at dét mål smagte lidt bedre end de andre... jeg lægger mit hoved ved siden af dit og siger, at vi aldrig kommer til at se Tobias Bech i en FCM trøje; foruden at der er tale om en gidselsituation eller fake news.

Derudover er det afsindigt vigtigt, at vi afviste deres bud i døren. Tror heller ikke Bech var i nærheden af fristet - han har brugt hele januar på at berette om, hvor usædvanligt det er, med SÅ harmonisk en trup, som den AGF har lige nu. Han lyder oprigtig og jeg tror, han har prøvet lige præcis nok, til at vide at værdsætte det her, og ikke rykke videre ved første tegn på et lille skridt op.
Det kunne være interessant at vide hvad de har budt. Det har med sikkerhed gjort det for at genere os, spørgsmålet er om de overhovedet har budt noget der kunne anses som en rimelig pris og om de har overvejet om Bech ville være interesseret. Han kan sikkert bruge det som yderligere motivation, men hvis man lægger det oven i det lidt suspekte ved historien om at de havde overbudt os på Uhre, fremstår de heller ikke ligefrem som om de er så selvsikre ift at overhale i ligaen. Jeg tror også der er en generel nervøsitet på heden over den stigende konkurrence, selvom nogle herinde synes de er meget dygtigere og har svært ved at se os hente dem. Ift denne sæson er de stadig de flestes favoritter til at ende øverst og økonomien siger selvfølgelig også at det bør de gøre, men skulle vi være i stand til at køre den hjem, kan vi tage et stort skridt i den rigtige retning.

men jeg tror simpelthen ikke på, at en spiller der så udtalt har ytret mishag til FCM ville skifte dertil..

Hvis jeg ikke husker helt forkert, havde NP heller ikke rosende ord om AGF for at sige det mildt, da han spillede i Randers.

Der findes sikkert spillere, som aldrig vil skifte til en bestemt klub men jeg tror, det er et fåtal. Nullerne på lønchecken gør lige pludselig noget ved folks holdninger i sport såvel i det civile.

Ja, ser det også som provokation og forsøg på at skabe utryghed i truppen. Men gad vide hvad de bød? Hvis jeg var CV ( GF’s bestyrelse ) havde jeg ikke takket ja til 7 mio euro…tror vestjyderne udmærket kendte svaret, så altså KUN en provokation
Måske godt at Bech er en Viborgdreng, hvor FCM med Brille i spidsen nok ikke lige var en kop the, der smagte ret godt 😉. Så næppe noget pres fra Bech heller, uanset beløbets størrelse. Men det slår kun tre streger under, at han forsvinder til udlandet til sommer.

Latest posts

Back