New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 776K
De brokkede sig vist reelt over, at han ikke gik helt football manager-amok og købte ti nye spillere hvert vindue. Han var vist ret balanceret med tidlige handler og sene.
Det var i hvert fald nok til at de blev mestre...

Der er over 6 uger til vinduet lukker og et VM der lige er startet. Tror ikke vi ser den store aktivitet før midt august.

Jeg havde nu gerne set, at Carstensen og Jørgensen var blevet afklaret. Også for deres egen skyld. Hvor længe kan man blive ved at krejle på den sag? Der er i hvert fald ikke noget, der tyder på, at spillerne selv afsøger andre muligheder.
Klausulerne gælder normalt juni ud. Så de haster heller ikke

De brokkede sig vist reelt over, at han ikke gik helt football manager-amok og købte ti nye spillere hvert vindue. Han var vist ret balanceret med tidlige handler og sene.
De brokkede sig mest over, at deres hold aldrig var klar til de tidligere europæiske kampe og derfor smed man nærmest altid en mulighed for at gøre en god figur i europa. Det samme gjorde sig gældende mht. sæsonstart i superligaen. Nogen af forstærkningerne skal jo gerne være på plads inden der er spillet 5-7 kampe af grundspillet. Det vil jeg også brokke mig over, hvis han kører samme stil her og vi halter ud af europa med en alvorligt svækket trup. Så er det jo ligegyldigt om man kvalificerer sig. Men lad os se hvordan det kommer til at gå.

Det var i hvert fald nok til at de blev mestre...

Der er over 6 uger til vinduet lukker og et VM der lige er startet. Tror ikke vi ser den store aktivitet før midt august.

Det vil være alt for sent i forhold til Europa hvis vi vil gøre det godt. Vi har mistet 3 stamspillere, de kan ikke erstattes med nogle vi bare hiver op.

Jeg vil være skuffet hvis vi ikke forstærker os og giver Europa et rigtigt skud.

Jeg havde nu gerne set, at Carstensen og Jørgensen var blevet afklaret. Også for deres egen skyld. Hvor længe kan man blive ved at krejle på den sag? Der er i hvert fald ikke noget, der tyder på, at spillerne selv afsøger andre muligheder.

Mon ikke man har aftalt med spillerne hvad man gerne ser ske eller det allerede er på plads - det tænker jeg ville være en naturlig proces. De vil nok også gerne vide om de skal pakke det hele eller blive hvor de er.Det hele kan være klappet og klart men man har bare endnu ikke trykket på knappen eller meldt ud.

I maj skrev de f.eks. i Tyskland at vi ville udløse klausulen på 1,2 mio. Euro for Carstensen men det forlyder i Danmark til, at CV forsøger at forhandle den ned. Da man indgik lejeaftlalen har man med overvejende sandsynlighed allerede forhandlet de personlige vilkår på plads med Carstensen (han sagde selv i et tv-interview, at det var op til AGF at gøre det permanent).

Ps: I Tipsbladet lød klausulen til at være på 600-800.000 Euro

Det vil være alt for sent i forhold til Europa hvis vi vil gøre det godt. Vi har mistet 3 stamspillere, de kan ikke erstattes med nogle vi bare hiver op.

Jeg vil være skuffet hvis vi ikke forstærker os og giver Europa et rigtigt skud.
Men skal du hente spillere på niveau med Arnstad (som f.eks. Nagalo, som blev nævnt) er det bare rigtigt, rigtigt svært at hente dem før slutningen af vinduet.

Kan han finde noget kvalitet herhjemme, som f.eks. Gammelgaard, så tror jeg det er noget nemmere. Men det er umiddelbart også en hylde, hvor det mere er breddespillere end profiler. Men nok også derfor han er gået hårdt efter Lind. Det vil være en profil, som grundet ønsket om at spille i DK, ville være til at hente ret tidligt i vinduet.

Og tror CV altid vil prioritere langsigtet udvikling over et kortsigtet sats. Så kan godt være det koster os på den korte bane ift. Europa, men til gengæld står vi så stærkere til resten af sæsonen og ikke mindst slutspillet og næste års europæiske kampagne.

Er CV ikke notorisk for at gøre alt i sidste time? Kan da huske Brøndby fans konstant brokkede sig over det.
Tror bare vi skal være tålmodige, selvom det er svært 😊
Brøndbys fans har en indbygget "Vi er for fanden Brøndby og vi skal ikke nøjes med at være nummer 2" i sig. Uanset hvor de ligger i hierarkiet med sportsligt budget.

Så hver eneste gang det går galt, så har de et gigantisk behov for at sparke bagud - på den som de i starten var åh så glade for.

CV, Schmedes, Birk og Cooper er blot de seneste eksempler på trænere og sportschefer, som i starten blev ophøjet til helgener. Når de så alligevel ikke kunne overpræstere deres sportslige budget, så kritiseres de, så fyres de, og så latterliggøres de efterfølgende.

Lige nu er det så Ohnesorge uden erfaring og Nørgaard uden topholdserfaring, der ophøjes til helgener. Vi får at se hvor længe der går, inden det er deres tur til at komme på hjul og stejle.

Pt. har Brøndbys fans en indestængt vrede over egen uformåen og vores succes. Det kan de så kanalisere ud ved at angribe CV for at handle sent. De har fuldstændig glemt, at CV var med til at gøre dem til mestre.

Da de blev mestre i 2021, var de (også) økonomisk på spanden. De solgte Lindstrøm og andre profiler, og deres næste talenter manglede måske en smule.
Jan Bech var ved at trække stikket og ledte efter en køber.
Så de havde ikke så mange penge som tidligere - til fansenes stor undren. Mens FCM og FCK lagde på økonomisk, så kunne Brøndby ikke kapitalisere af deres mesterskab.

I den sammenhæng blev CV skydeskiven. Og den historie lever så i bedste velgående derovre.

CV har så udtalt det åbenlyse - de økonomisk bedste handler indgås sidst i vinduet.

CV har så udtalt det åbenlyse - de økonomisk bedste handler indgås sidst i vinduet.
Hvilket i bund og grund bare er en undskyldning der passer belejligt, når man først henter spillere for sent. Der bliver hentet masser af spillere i god tid til gode handler.

Sib hentede:

Bech 1/7
Jesper Hansen 1/7
Dalsgaard 1/7
Yann Bisseck 1/7

CV hentede Carstensen den 7/7

Det kan da godt være at man kunne have sparet en mio. ved at vente til 30/8 med at hente Tobias Bech men det er altså ikke altid det bedste. Det er klart at hvis forskellen går fra 100 mio. til 60 mio. fordi man venter, så batter det noget, men det er jo slet ikke i de luftlag vi handler. Så kan vi måske gå fra 20 til 17 mio. på en spiller, men er det risikoen værd?

Jeg ved godt det ikke bare er så nemt, men i mine øjne har CV opfundet en undskyldning til sig selv da han sagde det. Jeg forstår fuldt ud at det kan være en god ide at holde noget af krudtet tørt til sidst i vinduet, så man kan trykke af på en extraordinær mulighed ala Arnstad, men det kan man altså ikke med alle pladser, så man allerede er røget ud af europa og hænger efter i ligaen.

De brokkede sig mest over, at deres hold aldrig var klar til de tidligere europæiske kampe og derfor smed man nærmest altid en mulighed for at gøre en god figur i europa. Det samme gjorde sig gældende mht. sæsonstart i superligaen. Nogen af forstærkningerne skal jo gerne være på plads inden der er spillet 5-7 kampe af grundspillet. Det vil jeg også brokke mig over, hvis han kører samme stil her og vi halter ud af europa med en alvorligt svækket trup. Så er det jo ligegyldigt om man kvalificerer sig. Men lad os se hvordan det kommer til at gå.
Brøndbys fans var også sure over, at han ikke formåede at følge op på mesterskabet. Dog stod holdet i sæson tre efter mesterskabet med en situation, hvor ét point på hjemmebane i sidste kamp havde sikret endnu et mesterskab. Mere vil have mere forstås, men umiddelbart vil det vel altså være godkendt i AGF, hvis man én gang til senest 2029 er i en position, hvor man bør vinde mesterskabet.

Derudover får CV hug fra sine mange handler i Norge, men set udefra var de spillere altså ikke nødvendigvis så dårlige endda. I den forgangne sæson var Sebulonsen fast mand i Bundesligaen, Evjen spillede 12 CL-kampe fra start, mens Bell (nu VM-aktuel) og Heggheim blev norske mestre. Det virker ikke som katastrofalt spillermateriale til de priser, som Brøndby dengang - og AGF nu - måtte holde sig til at handle indenfor.

Der er mig bekendt adskillige uger til 1/7. Det kan godt være, at CV heller ikke har handlet til den tid, men det er endnu lidt tidligt at fælde dommen.
Jaja, jeg brokker mig heller ikke. Det kan sagtens nå at komme. Jeg er bare ikke entydigt enig i at de bedste handler laves sidst i vinduet. Det kan sagtens lade sig gøre inden sæsonstart.

Hvilket i bund og grund bare er en undskyldning der passer belejligt, når man først henter spillere for sent. Der bliver hentet masser af spillere i god tid til gode handler.

Sib hentede:

Bech 1/7
Jesper Hansen 1/7
Dalsgaard 1/7
Yann Bisseck 1/7

CV hentede Carstensen den 7/7

Det kan da godt være at man kunne have sparet en mio. ved at vente til 30/8 med at hente Tobias Bech men det er altså ikke altid det bedste. Det er klart at hvis forskellen går fra 100 mio. til 60 mio. fordi man venter, så batter det noget, men det er jo slet ikke i de luftlag vi handler. Så kan vi måske gå fra 20 til 17 mio. på en spiller, men er det risikoen værd?

Jeg ved godt det ikke bare er så nemt, men i mine øjne har CV opfundet en undskyldning til sig selv da han sagde det. Jeg forstår fuldt ud at det kan være en god ide at holde noget af krudtet tørt til sidst i vinduet, så man kan trykke af på en extraordinær mulighed ala Arnstad, men det kan man altså ikke med alle pladser, så man allerede er røget ud af europa og hænger efter i ligaen.
Jeg synes de eksempler på spillere kunne være bedre. Carstensen var blevet kasseret. Hansen og Dahlgaard var transferfrie. Bisseck havde stort set fået fripas til at finde en anden klub.

De fleste af dem du nævner er ikke "handler" som vi almindeligvis tænker om et køb.

Der er over 11 uger til vinduet lukker. Markedet er stort set dødt. Der foregår stort set ingen handler med mindre det er transferfrie spillere eller dem der bliver bedt om at finde en anden klub.

Vi er en del af en fødekæde, og vi ligger ikke øverst. Hvis vi vil have en attraktiv angriber fra Norden, så har vedkommende måske 3-4 lækrere klubber der har sendt en føler til ham. Måske vi faktisk kan betale 25 mio. kr. allerede nu.
Men det kræver en sælger - både klub og spiller. Vi er nødt til at vente på, at den for spilleren mere attraktive klubber siger nej, før end det bliver vores tur.

Så kan vi godt bitche over at det går for langsomt. Eller vi kan acceptere hvordan markedet fungerer. Eller vi kan lege Football manager og risikere at ødelægge den økonomi vi møjsommeligt har bygget op siden 2014.

Jeg tror vi henter Højer, Carstensen og Jørgensen her i juni, og lejer en angriber inden sæsonstart. Køber Anderson eller tilsvarende i august. Og køber 1-2 lækre spillere op imod deadline. De lækre spillere kigger bare ikke vores vej endnu.

Hvordan ville du have det med det ?

Jeg synes de eksempler på spillere kunne være bedre. Carstensen var blevet kasseret. Hansen og Dahlgaard var transferfrie. Bisseck havde stort set fået fripas til at finde en anden klub.

De fleste af dem du nævner er ikke "handler" som vi almindeligvis tænker om et køb.

Der er over 11 uger til vinduet lukker. Markedet er stort set dødt. Der foregår stort set ingen handler med mindre det er transferfrie spillere eller dem der bliver bedt om at finde en anden klub.

Vi er en del af en fødekæde, og vi ligger ikke øverst. Hvis vi vil have en attraktiv angriber fra Norden, så har vedkommende måske 3-4 lækrere klubber der har sendt en føler til ham. Måske vi faktisk kan betale 25 mio. kr. allerede nu.
Men det kræver en sælger - både klub og spiller. Vi er nødt til at vente på, at den for spilleren mere attraktive klubber siger nej, før end det bliver vores tur.

Så kan vi godt bitche over at det går for langsomt. Eller vi kan acceptere hvordan markedet fungerer. Eller vi kan lege Football manager og risikere at ødelægge den økonomi vi møjsommeligt har bygget op siden 2014.

Jeg tror vi henter Højer, Carstensen og Jørgensen her i juni, og lejer en angriber inden sæsonstart. Køber Anderson eller tilsvarende i august. Og køber 1-2 lækre spillere op imod deadline. De lækre spillere kigger bare ikke vores vej endnu.

Hvordan ville du have det med det ?
Det vil jeg have det fint med og var også det jeg selv skrev. At man gemmer noget krudt til det ekstraordinære i slutningen, men at man selvfølgelig ikke kan gøre det med alle positioner. Så det vil være et fint, omend jeg hellere vil have en højrefodet profil til forsvaret end Højer. Men det kan jo være en af overraskelserne til sidst. Jeg aner ikke hvem der skal spille den hcb plads.

Den positive vinkel på det her er, at vi forventeligt kan spille den første gode slat kampe (herunder første omgang Europa kval) med Yakob, Arnstad, Bech og Links i truppen, inden en eller flere af dem bliver solgt.

Hvorfor tror du, vi lejer en angriber op inden sæsonstart? Det scenarie kan jeg slet ikke forestille mig.

Vi skal bruge en ny 9er i absolut øverst mulige klasse. Den slags er sjældent tilgængelige på lejeaftaler og slet ikke i starten af vinduet.

Latest posts

Back