New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 776K
Transfervindue Sommer 2026
Den positive vinkel på det her er, at vi forventeligt kan spille den første gode slat kampe (herunder første omgang Europa kval) med Yakob, Arnstad, Bech og Links i truppen, inden en eller flere af dem bliver solgt.
Præcis.
Jeg synes mange fans helt generelt tror, at man bare køber 2-3 spillere og så kører det fra første dag.
Det er bare sjældent at nye spillere træder ind i Superligaen og tager den med storm kontra de mange der skal bruge lidt tilvænning eller måske aldrig slår til.

Jeg tror det er holdet, der netop blev mestre, som skal gøre det for os i Europa. Med nogle tilgange undervejs fra sæsonstart til vinduet lukker.

Hvorfor tror du, vi lejer en angriber op inden sæsonstart? Det scenarie kan jeg slet ikke forestille mig.

Vi skal bruge en ny 9er i absolut øverst mulige klasse. Den slags er sjældent tilgængelige på lejeaftaler og slet ikke i starten af vinduet.
Det er kun min fornemmelse.

Fordi vi får yderst svært ved at købe en god 9'er tidligt.

Men på leje måske muligt fordi vi kan lokke med Europa og muligheden for Champions League / Europa League. En spiller som måske ikke har lyst til flerårig aftale i Superligaens 4. største budget. Men på leje vil vedkommende måske godt for at gå kickstartet karrieren.

Det er ikke umuligt at lave gode handler nu, det er bare lidt sværere. Man kan også rende ind i at betale 10 mio for Haugen fordi man skal bruge spilleren til sæsonstart.

Jeg tror jeg hælder til at evt at måtte betale overpris for at være klar til 22.7, hvis det er nødvendigt. Så må de rette op på det senere i vinduet
Hvad betyder det at rette op på det senere i vinduet ?

Der er heller ikke noget til hindring for, at vi har hentet 2-4 spillere om f.eks. 1 uge.

Det vigtigste er, trods alt, at vi kun henter dem vi tror på.

Jeg er sikker på, at CV og LF/JN for den sags skyld, ser os i en opbygningsfase.

Jeg tror vi kommer til, at se flere handler som minder om Knudsen, Solbakken, Carstensen osv.

En 3-4 spillere der kender ligaen (helst), eller har spillet på et niveau der minder om ligaen. Så tror jeg man henter op mod to spillere på et rigtig godt niveau, på leje med en option.

Først derefter tror jeg man kigger efter talenter osv.

Jeg er ikke nervøs, blot utålmodig, og tror Farzam har ret når han siger at spillere fra en helt anden hylde end normalt kunne have interesse.
Jeg er oprigtigt nervøs for at CV ikke er i stand til at få en konkurrencedygtig trup på plads til de europæiske kval kampe. Truppen møder ind om 4 dage, og her ville det have været fint at have en ny 9’er klar, så denne havde tid til at blive spillet ind og forstå spilsystem og spilmønstre. Lige nu er det Badji der skal spille 9’er i de europæiske kvalkampe, og med mindre CV henter en virkelig kanon ind, så vil det fortsat være Badji, også selvom der kommer en senere, fordi denne vil ikke være spillet ind på holdet. Lige nu er start 11 til de europæiske kampe:

Hansen
Callø - Tingager - Kahl
Andersen - Knudsen - Poulsen* - Links
Bech - Badji - Arnstad
* Yakob skal sandsynligvis have ferie efter VM, og kan derfor ikke benyttes.

På bænken har vi
Hedenstad
Jensen-Abbew
Mølgaard
Solbakken
Haugstrup
Tchamche (hvis han er ovre sin skade)
Emmery
Kristjansson
Bogere

Det er den vigtigste europæiske kvalifikation nogen sinde i AGF’s historie, og så har vi mistet 5 nøglespillere, uden at de er blevet erstattet i tide. (Dalsgaard, Beijmo, Carstensen, Jørgensen, Mortensen).

Jeg mener ikke at det er besparelsen værd at vente med at hente Carstensen og Jørgensen til kort før frikøbsklausulen udløber, for at spare en skilling, s ville jeg hellere have dem med her i opstarten på tirsdag.

Jeg er oprigtigt nervøs for at CV ikke er i stand til at få en konkurrencedygtig trup på plads til de europæiske kval kampe. Truppen møder ind om 4 dage, og her ville det have været fint at have en ny 9’er klar, så denne havde tid til at blive spillet ind og forstå spilsystem og spilmønstre. Lige nu er det Badji der skal spille 9’er i de europæiske kvalkampe, og med mindre CV henter en virkelig kanon ind, så vil det fortsat være Badji, også selvom der kommer en senere, fordi denne vil ikke være spillet ind på holdet. Lige nu er start 11 til de europæiske kampe:

Hansen
Callø - Tingager - Kahl
Bech - Badji - Arnstad

På bænken har vi
Hedenstad
Jensen-Abbew
Mølgaard
Solbakken
Haugstrup
Emmery
Kristjansson
Bogere

Det er den vigtigste europæiske kvalifikation nogen sinde i AGF’s historie, og så har vi mistet 5 nøglespillere, uden at de er blevet erstattet i tide. (Dalsgaard, Beijmo, Carstensen, Jørgensen, Mortensen).

Jeg mener ikke at det er besparelsen værd at vente med at hente Carstensen og Jørgensen til kort før frikøbsklausulen udløber, for at spare en skilling, s ville jeg hellere have dem med her i opstarten på tirsdag.
Hvor er Serra henne i dit univers?

Hansen
Callø - Tingager - Kahl
Bech - Badji - Arnstad

På bænken har vi
Hedenstad
Jensen-Abbew
Mølgaard
Solbakken
Haugstrup
Emmery
Kristjansson
Bogere

Jeg deler din frygt, min skyldes - som nævnt - mest af alt utålmodighed.

Man kan sætte tal og formationer op på mange måder, hvad det bedste resultat er det ved jeg ikke. I en lettere kamp, ville det give mening at spille en Arnstad som 8'er og så have f.eks. Emmery som 10 eller Kristjanson.

Hvis vi mister Carstensen og Jørgensen også, med udgangen af Juni, så tror jeg simpelthen ikke på at vi midt i Juli står uden nogen tilgange overhovedet

Men skal du hente spillere på niveau med Arnstad (som f.eks. Nagalo, som blev nævnt) er det bare rigtigt, rigtigt svært at hente dem før slutningen af vinduet.

Kan han finde noget kvalitet herhjemme, som f.eks. Gammelgaard, så tror jeg det er noget nemmere. Men det er umiddelbart også en hylde, hvor det mere er breddespillere end profiler. Men nok også derfor han er gået hårdt efter Lind. Det vil være en profil, som grundet ønsket om at spille i DK, ville være til at hente ret tidligt i vinduet.

Og tror CV altid vil prioritere langsigtet udvikling over et kortsigtet sats. Så kan godt være det koster os på den korte bane ift. Europa, men til gengæld står vi så stærkere til resten af sæsonen og ikke mindst slutspillet og næste års europæiske kampagne.
Gør vi det?

Jeg tænker at hvis vi skal spille med Badji og Callø i stedet for Mortensen og Beijmo, så får vi ikke meget succes i Europa, og så er der ikke mange interessante spillere, der vil vælge AGF sidst i vinduet.

Hvis CV ikke kan finde tidlige erstatninger for de nøglespillere, som er væk, så kan det ende helt uden europæisk fodbold, eller med en tur i Conference League. Det er der sgu ikke mange spillere der valfarter til AGF for at spille.

Gør vi det?

Jeg tænker at hvis vi skal spille med Badji og Callø i stedet for Mortensen og Beijmo, så får vi ikke meget succes i Europa, og så er der ikke mange interessante spillere, der vil vælge AGF sidst i vinduet.

Hvis CV ikke kan finde tidlige erstatninger for de nøglespillere, som er væk, så kan det ende helt uden europæisk fodbold, eller med en tur i Conference League. Det er der sgu ikke mange spillere der valfarter til AGF for at spille.

Derudover skal vi også huske på, at CV jo i mere end et år har vidst at Dalsgaard, Mortensen, Beijmo, Hansen, Poulsen og Kahl havde udløb.

Så han har haft enormt lang tid til, at planlægge det her. Det er jo ikke et pludselig opstået bud på en spiller.

Hvor er Serra henne i dit univers?
Ja hvordan kunne jeg glemme ham :)

Jeg mener dog fortsat at vi i udtalt grad mangler en 9’er bare for at kunne lykkes i Europa. Så kan vi hente den store kanon senere til at supplere på 9’er positionen, men der skal noget ind indenfor en uge, der kan udfordre Serra, ellers bliver det svært i de europæiske kvalkampe.

I får det til at lyde som om at Conference League ville være en skuffelse.

Det er i udgangspunktet vores målsætning. Alt derover er bonus.
Jeg håber da deres målsætning er at komme i det bedste gruppespil som muligt. CL bliver formentlig svært (selvom vi skal give alt for, at det lykkes), men Europa League er da absolut muligt

Latest posts

Back