New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 769K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg har fået hørt det meste af det nye afsnit af Det hvide snit, og det kommer altså ikke ind i top 50 over bedste afsnit. Der er tre erfarne AGF-journalister til stede i samme rum, og de er alle informeret til fingerspidserne om alt det nyeste i klubben - og så ender det med en 'analyse' af Colin Rösler, som man kunne have læst herinde på under to minutter.

Det er det rene gætværk, og deres viden bygger på et enkelt tweet og et par sætninger fra træningen om, at han tackler igennem. Det får de 5-10 minutters snak ud af, som potentielt kun har gjort os dummere. Kunne de dog ikke have holdt en mand hjemme på redaktionen og taget et enkelt opkald til en journalist i Malmø, der på 10 minutter kunne have givet et seriøst og nuanceret billede af, hvem den her nye spiller er?

Nu var jeg ellers blevet ret positiv efter de seneste mange afsnit, men det her var ikke nogen god ide.

Jeg kan undre mig over, at de tilsyneladende hver dag er 3 mand til AGF træning i en tid, hvor Stiften måske har 1 mand til at dække Rådhuset.

Last edited:
Har denne været delt?

Aribim Pepple - Angriber
Ikke lige den artikel…..plbold er dog også et helt forfærdeligt medie IMO. Men han har været diskuteret tidligere. Mener både Tipsbladet, Campo og bold har haft nyheden for nogle uger siden

Jeg kan undre mig over, at de tilsyneladende hver dag er 3 mand til AGF træning i en tid, hvor Stiften måske har 1 mand til at dække Rådhuset.

Hvorfor i alverden undres du over det?

Kommunal politikerne er vel i sommerferiemode.

AGF er i en peak interesseperiode. I opstartsperiode holdt to ud af tre af sportsjournalisterne deres sommerferie.

Der er masser af brug for dækning af AGF netop ny.

De tre mand er desuden sportsjournalister, ikke lokalpolitikjournalister.

Og endelig sælger Stiften nok en anseelig del af deres abonnenter på deres dækning af AGF.

Jeg ville synes, det var mere mærkeligt, hvis de kun havde en mamd til at dække AGF lige nu.

Selvom man kan synes, at det er et nederen synspunkt, så er denne udtalelse fra Billing efter FCM røg ud til Besiktas meget sigende for, hvor vigtig kampene mod Sabah er ift om vi kan tiltrække spillere fra en højere hylde end vi plejer. Spillere, der plejer at spille europæisk, anser måske ikke conference league som særlig interessant, hvorimod både EL og CHL kan være et stort trækplaster. Så vi skal måske vente til efter vores kampe før vi ser mere transfer aktivitet.

Hvorfor i alverden undres du over det?

Kommunal politikerne er vel i sommerferiemode.

AGF er i en peak interesseperiode. I opstartsperiode holdt to ud af tre af sportsjournalisterne deres sommerferie.

Der er masser af brug for dækning af AGF netop ny.

De tre mand er desuden sportsjournalister, ikke lokalpolitikjournalister.

Og endelig sælger Stiften nok en anseelig del af deres abonnenter på deres dækning af AGF.

Jeg ville synes, det var mere mærkeligt, hvis de kun havde en mamd til at dække AGF lige nu.
Enig, faktisk undre det mig at de ikke alle tre er til træning hver gang, og bruger tiden på lidt "opsøgende" arbejde. Der er i fodboldklubber rigeligt med information at samle op, hvis man blot går lidt rundt.

Jeg synes når man er andre stedet, specielt ude på 10'eren at det vrimler med folk der kender folk, og så ved nogle noget.

Jeg forstår godt, at de tre journalister ikke sidder og siger de tror Yakob er alvorlig skadet, men jeg tror at man, med information fra nettet og lidt snak med nogle af de folk der går rundt på anlægget, så kan man finde lidt mere information og måske spørge f.eks. Jakob Poulsen lidt mere ind til det. F.eks. "Vi hører han har været til en ekstra scanning" el.lign. Nu er det alene "hvornår er han klar igen"

Det virker ærlig talt som om, at de har været forbi AGF og fået at vide, at man spørger om dét og dét, er man for gentagende eller direkte i sine spørgsmål, så luykkes der (endnu) mere ned.

Uhre er fint, hvis CV kan forhandle prisen meget ned. de her 5-7m så kan jeg godt se logikken, og fedt hvis vi kan forløse ham. Dog er jeg sgu lidt i tvivl om hvor god han er pt. Jeg har altid synes han har været lidt overvurderet.
Hvis vi på nogen måde skal hente Uhre, så skal det være på en fri transfer. FCM skal ikke tjene penge på at have ham siddende på bænken i et halvt år bare så vi ikke kunne få ham i januar. Jeg hælder mest til, at han må blive på tribunen i Herning. Men jeg tror nu stadig han vil passe godt ind. Han har det der striker-gen som vi mangler samt fart i støvlerne. En fri transfer på en 2-årig aftale så ligner det lidt. Men jeg har stadig større ambitioner end Uhre :)

Jeg har fået hørt det meste af det nye afsnit af Det hvide snit, og det kommer altså ikke ind i top 50 over bedste afsnit. Der er tre erfarne AGF-journalister til stede i samme rum, og de er alle informeret til fingerspidserne om alt det nyeste i klubben - og så ender det med en 'analyse' af Colin Rösler, som man kunne have læst herinde på under to minutter.

Det er det rene gætværk, og deres viden bygger på et enkelt tweet og et par sætninger fra træningen om, at han tackler igennem. Det får de 5-10 minutters snak ud af, som potentielt kun har gjort os dummere. Kunne de dog ikke have holdt en mand hjemme på redaktionen og taget et enkelt opkald til en journalist i Malmø, der på 10 minutter kunne have givet et seriøst og nuanceret billede af, hvem den her nye spiller er?

Nu var jeg ellers blevet ret positiv efter de seneste mange afsnit, men det her var ikke nogen god ide.

Er gået til det afsnit flere gange og forsøger nu at høre de sidste minutter. Det er rigtig nok småsnak:ROFLMAO:

Er lidt overrasket over, at de ikke mener Colin R. bliver fast mand men skal være rotation. Det er måske der vi er med det meste af truppen, hvis vi skal være med i 3 turneringer - på den anden side, så ønsker man oftest at fastholde en vis sammentømret enhed.

Indtil da er jeg ovenud begejstret over det røgslør som trænerteamet har lagt over Bogere. Han får masser af kampe, han skal nok udvikle sig. Jeg glemmer aldrig en anekdote fra Ove Pedersen (da han var træner i AGF), som nævnte at han spillede med Morten Skouboe i 21 kampe, førend han scorede sit første mål. Hvorefter han høvlede dem ind efterfølgende. Aaron Johansson var lidt samme case, sled med det i en del kampe, hvorefter han pludselig eksploderede.
Det bliver spændende at se om Bogere tager samme tur.

Hvis vores unge spillere skal udvikle sig, så skal de præstere på et stærkt hold, jeg ser signingen af Rösler, JJ, Andersson og forlængelsen af Jørgensen og Carstensen som en klar styrkelse af truppen og holdet. De 5 spillere kan gå direkte ind på en startelver, det giver plads til de unge som så kan spille frit velvidende at det ikke er dem som skal bære holdet. En klar kontrast til for 10 år siden, hvor en ung JJ skulle tage et kæmpe ansvar.

Det er spændende med den overraskende store tillid til de unge - måske lige i overkanten i lørdags;)

Til gengæld er det opskriften Fcn bruger år efter år og de plejer at blive giftige, når vi kommer godt ind i sæsonen. Gad vide om der kan ske noget af det samme med de unge her🤞 Lige nu ser udviklingen for Arnstad, Emmery, Bogere og Kristjansson ud til at gå i den helt rigtige retning.

Jeg tror stadig man går efter flere forstærkninger men tror også JP stadig vil vise en vis tillid til de unge, så de får spilletid på banen. Det vil CV nok også sørge for i sammensætningen af truppen;)

Er gået til det afsnit flere gange og forsøger nu at høre de sidste minutter. Det er rigtig nok småsnak:ROFLMAO:

Er lidt overrasket over, at de ikke mener Colin R. bliver fast mand men skal være rotation. Det er måske der vi er med det meste af truppen, hvis vi skal være med i 3 turneringer - på den anden side, så ønsker man oftest at fastholde en vis sammentømret enhed.

Det er spændende med den overraskende store tillid til de unge - måske lige i overkanten i lørdags;)

Til gengæld er det opskriften Fcn bruger år efter år og de plejer at blive giftige, når vi kommer godt ind i sæsonen. Gad vide om der kan ske noget af det samme med de unge her🤞 Lige nu ser udviklingen for Arnstad, Emmery, Bogere og Kristjansson ud til at gå i den helt rigtige retning.

Jeg tror stadig man går efter flere forstærkninger men tror også JP stadig vil vise en vis tillid til de unge, så de får spilletid på banen. Det vil CV nok også sørge for i sammensætningen af truppen;)
Tror det er skudt meget langt ved siden af, hvis man mener en mand med Colins CV er tænkt som rotationsspiller i klassisk forstand.
Hvis man så bort fra alle skader og formdyk er jeg overbevist om, at dette ses som stærkeste start 11er:

Hedenstad

Rössler
Tingager
Kahl

Links
Knudsen
Yakob/Jønsson
Emmery

Bech
Bogere
Arnstad

Latest posts