New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 685K
Håber JP ser hvordan Kjetil sætter Bodø op til at skabe resultater i europa med stor forskel på ude og hjemme.
Det er primært banen. De spiller hen mod, uden at være så ultimativec den måde FCN spiller på hjemme, og så pakker de sig og spiller på omstillinger ude.

Kunstgræsset spiller enormt meget ind, og det går Nijmegens udvisning nok også i dag

Det er primært banen. De spiller hen mod, uden at være så ultimativec den måde FCN spiller på hjemme, og så pakker de sig og spiller på omstillinger ude.

Kunstgræsset spiller enormt meget ind, og det går Nijmegens udvisning nok også i dag

De vandt dog 3-1 på udebane i den første kamp. Generelt har de efterhånden skabt så store resultater på diverse udebaner at det ikke er hjemmebanes skyld at de gør det så godt altid.

Jeg har fået sammensat lidt data på forsvaret i de første 9 kampe; det er ret vildt faktisk.

Ingen kontinuitet, 10 forskellige spillere, ingen med tæt på fuld tid, 14 forskellige kombinationer, 8 forsvarsopstilliger fra start i 9 kampe. Den mest brugte kombination har kun spillet 17,5%. Shit mand.

Til gengæld kan det da næsten kun blive bedre 😅

Attachments

• IMG_0175.webp
    IMG_0175.webp
    62.6 KB · Views: 22
  • IMG_0174.webp
    IMG_0174.webp
    44.5 KB · Views: 22
De vandt dog 3-1 på udebane i den første kamp. Generelt har de efterhånden skabt så store resultater på diverse udebaner at det ikke er hjemmebanes skyld at de gør det så godt altid.
Netop de har fundet en spillestil der skaber resultater både hjemme og ude. Hvis vi skal skabe resultater i ligaspillet skal vi kunne stå solidt på udebane og spille på kontra mod forventede stærkere modstandere. Det håber jeg JP lærte i Baku og Lisabon

Bestemt ikke, som jeg skriver er de et helt andet hold på udebane. Ofte i en 4-51. Meget på omstillinger.

Men samtlige hold ved jo også, at de ikke kan tage til Polarcirklen med en uafgjort. Det er også deres fordel.

Jeg har fået sammensat lidt data på forsvaret i de første 9 kampe; det er ret vildt faktisk.

Ingen kontinuitet, 10 forskellige spillere, ingen med tæt på fuld tid, 14 forskellige kombinationer, 8 forsvarsopstilliger fra start i 9 kampe. Den mest brugte kombination har kun spillet 17,5%. Shit mand.

Præcis. Det er helt horribelt, og der vores problemer stammer fra. Blandt andet fordi vi mistede to af de mest stabile

Jeg synes bare at vi må acceptere, at når vi mangler en leder i forsvaret skal vi spille mere afventende. Så vil jeg skide på om Poulsen siger at vi skal være et boldspillende fodboldhold fra målmanden.
Fra hvad jeg har set og uden at have statistisk, som bakker mig op har Links, Bogere og Bech været farlige når vi er i 4v4 situationer eller lignende.
Når modstandernes forsvar er på plads minder vores angreb om 24/25 sæsonen, hvor vi først og fremmest mangler gode løb og i vores nuværende startopstillingen er vi for svage på indlæg.
Helt uenig.
Det er den spillestil der gjorde os til mestre.
Nu skal noget nyt bygges op. Det gøres bedst ved at fortsætte det, der virker på den lange bane.
Så må vi fans acceptere rejsen derhen.
Med de bump der kommer undervejs.

Vel nærmere “Footy-Africa”?
Jeg tror sgu ikke redaktionen på Campo sidder og læser afrikanske sportsaviser for at finde deres nyheder. Det er mere sandsynligt at de finder en historie (f.eks. her eller på KDSH), og så begynder at søge mere faglige kilder end et chat forum via AI, og så er Footy-Africa poppet op.

Alle CVs handler, inklusiv Anderson, synes jeg har været gode.

Vi kan kun se dem der er gennemført. Jørgensen så lidt underlig ud, med forventning om noget teknisk spil, som ser ud til at blive forløst nu.

Anderson er en anden sag. Vi mangler at se ham fungere, men i starten var han fin som 10'er.

For mig er Rösler den jeg overvejer mest. Han ligner en solid centerforsvarer og har nok bare været syg og groggy i de svage kampe. Men er han en yderback til systemet? Er han pasningsstærk som Kahl, eller dynamisk offensiv som Beijmo? Umiddelbart nej til begge.

Kan man forestille sig AGF spille som vanligt med Callø og Rösler på yderback? Der er helt sikkert en plan, og lige pt er det basis der mangler, mere end de offensive løb.

Det er i hver fald her, at der kan findes meget trøst. For det er evident, at det ikke kan blive meget værre.

Jeg kan rigtig godt lide JA, men synes, at han skal blive på WB.

Så vores HCB har været kæmpe problem. På den måde positivt, at AJ er skippet videre, og forhåbentlig også Mølgaard. Så kan der skabes rum til en forstærkning med flere minutter også.

Jeg tænkte, at skrive et lidt mere positivt indlæg om, at vi næsten kun er en frisk Tingager fra at stå et meget stærkere sted. Helst i kombination med en frisk Rösler. For forsvaret er det helt store problem.

Men Tingager er lidt et spørgsmålstegn. Så CV skal til at finde en ny Dalsgaard, så Camara ikke bliver et offerlam, men i stedet kan føres ind mere forsvarligt.

Får vi så også en stærk 9’er, kan holdet først blive giftigt. Men indtil videre har vi spillet i over et halvt år med en amputeret 9’er, så holdet kan kompensere.

En forsvarskrumtap kan lukke hullet i badekarret. En angriber vil fylde varmt vand i det.

Vi kan kun se dem der er gennemført. Jørgensen så lidt underlig ud, med forventning om noget teknisk spil, som ser ud til at blive forløst nu.

Anderson er en anden sag. Vi mangler at se ham fungere, men i starten var han fin som 10'er.

For mig er Rösler den jeg overvejer mest. Han ligner en solid centerforsvarer og har nok bare været syg og groggy i de svage kampe. Men er han en yderback til systemet? Er han pasningsstærk som Kahl, eller dynamisk offensiv som Beijmo? Umiddelbart nej til begge.

Kan man forestille sig AGF spille som vanligt med Callø og Rösler på yderback? Der er helt sikkert en plan, og lige pt er det basis der mangler, mere end de offensive løb.
Jeg tror Røsler er ligeså stærk defensiv, hvis ikke bedre, som Beijmo og tæt på ligeså stærk i spillet med bolden som Kahl.

Han skal bare have nogle kampe

Alle CVs handler, inklusiv Anderson, synes jeg har været gode.
Jeg kan godt se ideen med MA, så længe det ikke er på bekostning af andre køb.

Alene af den grund tror jeg, at der er pænt med penge til indkøb stadigvæk for ret beset, var der ikke behov for at styrke den plads.

At han ikke har ramt formen, er ikke så bekymrende. Der er sket en del, og nu er der tid til, at han kan spilles ordentlig ind.

Det vil være meget hans nuværende klub vil skulle betale af den løn..

Hvad kan vi give? 4 millioner?

Vi kan godt give mere, men der er langt op til lønnen, som BILD (dog lidt sløj kilde) angiver.

En lejeaftale kan sikkert godt lade sig gøre, men det er vel først rigtigt godt, hvis man nu eller næste sommer kan garantere et længere samarbejde. Heldigvis har Cvancara dog kun ét år tilbage af kontrakten næste sommer.

Men det lyder kompliceret pga. lønnen i Gladbach.

Vi kan godt give mere, men der er langt op til lønnen, som BILD (dog lidt sløj kilde) angiver.

En lejeaftale kan sikkert godt lade sig gøre, men det er vel først rigtigt godt, hvis man nu eller næste sommer kan garantere et længere samarbejde. Heldigvis har Cvancara dog kun ét år tilbage af kontrakten næste sommer.

Men det lyder kompliceret pga. lønnen i Gladbach.
Hvis han blev hentet i 2023 til 80 mio, med 19 mio i løn, må aftalen løbe til 2028.

Hvis AGF lejer et år, hvor man betaler hvad svarer til, skal vi sige 10 mio i en kombination af løn og lejegebyr, med forkøbsret på fx 20 mio.

Tallene ovenfor kan svinge, men mon ikke princippet er ok, selvom millionerne kan svinge lidt.

Så står man i 2027 med en spiller der kan købes fri. Han kan vækge at acceptere en løn på, skal vi sige 4 mio i AGF, og måske en solid sign-on - man kan sige det giver 5 i snit over 5 år. Det er så 12 mio han opgiver i år ét, hvis han skifter til AGF.

Samtidig ligger der formentlig en kødrand af klubber og holder et øje på ham, som for hovedpartens vedkommende godt kan overkomme at smide 7-10 mio i lønpuljen. Og AGF har sikkert sikret sig en udsigten til tre runder i Europa, med mulighed for at komme i Conf League.

Jeg har svært ved at se det lykkes som mere end en 1-årig lejeaftale. Når man med rimelig sandsynlighed kan forvente:

- Bogere sælges (senest) sommeren 2027
- Emmery sælges (senest) sommeren 2027
- Tobias Bechs aftale løber til 2028, sælges senest S27
- Arnstad bliver solgt senest S27
- Serra får ikke forlænget aftalen med udløb sommer 2027
- Badji og Gyamfi får ikke spilletid i AGF, men har begge et år mere

Så er det ikke det fedeste i verden med endnu et udløb kommende sommer.

Jeg har tidligere talt for to angribere, en etableret 9'er, og en med potentiale, og så Bogere som en lidt anden type. Det giver kun mening nu, hvis man lader Bogere spille meget som 10'er også, fordi han skal helt klart spille, og spille meget. Princippet gælder stadig, men kommer naturligvis ikke til at ske.

Det virker nærmest umuligt at købe en god angriber (det er ærligt ment) og det er bl.a. derfor jeg har været efter øjonomien i det hele. Hvis den rigtige angriber koster 30 mio, så stil 30 mio til rådighed, og giv mulighed for ekstra løn.

Brøndby betaler 'gældende tarif' for de spillere de henter. Det er dyrt, men så får de også gode løsninger. Når det lykkes at hente noget til for væsentligt mindre, opstår der magi. Det gør truppen slagkraftig, men gør også erstatninger ganske kompliceret.

Man kan godt satse på at overperforme på trupkvalitet til budgettet. Men så kan man ikke selv bestemme, hvornår man skal performe sportsligt.

Man kan også vælge at holde pengene i lommen og insistere på at kunne hente de rigtige spillere til det budget man har. Så accepterer man også at performance i denne sæson kan halte. Top-6 er sandsynlig, men ikke givet, fordi man har risiko på færre spillere og flere unge der kan få formdyk osv. Lykkes det, kan man finde gode sager den kommende uge, til vinter og næste sommer, og så måske igen have et slagkraftigt hold.

Balancen er bare 'måske'. Måske må man bare erkende senere, at AGF skaæ betale (tættere på) gældende tarif, og så har man forpasset en gylden mulighed nu, uden rigtigt at få nogen gevinst. Måske lykkes det, og så får vi en ok sæson nu, gode indkøb og en bedre sæson i 27/28. Og så, når der skal skiftes spillere, kan man håbe CV lykkes med tilbudsjagten igen.

Latest posts

Back