New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 681K
Transfervindue Sommer 2026
Fordi, at han har en historik med og købe skadet spillere?
Vedkommende har i samtlige beskeder, jeg har set de sidste par uger herinde, svinet CV til på alle tænkelige måder. Så tænker du bare skal opfatte denne som endnu én og uden at den har noget at gøre med virkeligheden heller.

Sikke nogle dage vi går i møde med 3 kampe, lodtrækning og transfer vindue luk de næste 6 dage :)

Jeg er stadig meget spændt på hvad det ender med. Der kan stadig ryge nogle profiler ud hvis der kommer store bud, og der kan blive trukket nogle vilde kaniner op af hatten den modsatte vej! Jeg tror det gælder om at prøve at have is i maven(mig selv inkluderet) indtil vinduet er lukket og kampene er spillet.

Står vi pludselig med EL og 2 sejr mod RFC og FCM er hele narrativet vendt på hovedet. Det samme gælder sig nok selvom det kun ender med COL.

Vejle vil stadig gerne have Mølgaard.
Om Mølgaard ønsker at skifte ved jeg ikke.
Men jeg synes personligt det ville give mening for alle tre parter.

(Jeg ved sjældent noget om rygter, men min kolleger arbejder også i VB)
Tror på, at den med Mølgaard godt kunne ske. Dog tror jeg ikke der kommer flere afgange i forsvaret, før der er kommet noget nyt ind

Vejle vil stadig gerne have Mølgaard.
Om Mølgaard ønsker at skifte ved jeg ikke.
Men jeg synes personligt det ville give mening for alle tre parter.

(Jeg ved sjældent noget om rygter, men min kolleger arbejder også i VB)

Jeg kunne virkelig godt lide Mølgaard lige da han forlængede men tænker ikke helt han passer ind i dag og måske niveauet er steget siden han var fast mand.

Han er stadig kun 30 år og burde spille fast men det har også være nogle turbulente år. Det er lidt svært at lure om han helst vil have status quo eller om det kunne være på plads, med en frisk start og noget førsteholdsbold.

Det giver super god mening at få Mølgaard hjem til Vejle, eller til en anden klub hvor han er tættere på spilletid. Han var SÅ god før hans skade, det er helt surrealistisk at tænke på alt det der er sket siden da, med klubben og holdet. Jeg er af den overbevisning at AGF er vokset fra spillere som Mølgaard, som er 100% "Lets fucking go" og tonser-bold. Man har aldrig kunne sætte en finger på hans attitude, indsats og moral men tiden er simpelthen løbet fra ham i AGF

O
Principielt ja til, at Emmery og Callø har klubstatus, hvis de registreres på A-listen. Men det ville ikke betyde noget i praksis. Det skyldes to ting:

Dels er de som B-liste spillere "gratis". Dvs de tager ingen plads for andre spillere, da B-listen kan være uendelig lang. Dermed får AGF ikke flere eller andre spillere til rådighed ved den manøvre. Til gengæld spærre de en plads, hvis CV hypotetisk skulle hente spillere med klubstatus. Ikke at der er oplagte kandidater.

Dels vil en registrering af dem på A-listen betyde, at de alene tager de to tomme pladser som klubstatusspillere.

Reglerne er formuleret meget kringlet, men siger sådan set bare, at man må registrere 25 spillere på A-listen, hvoraf mindst 4 skal have klubstatus og yderligere 4 skal have nationsstatus. Hvis ikke man har nok, så skal pladsen stå tom. Det er formuleret omvendt - altså at 8 spillere skal have nationsstatus, hvoraf 4 skal have klubstatus. Men har man klubstatus har man også nationsstatus, hvorfor det i praksis er 4+4.

Så til spørgsmålet om hvorvidt AJ og Mølgaard kan erstattes af udlændinge (eller spillere uden nationsstatus), er svaret klart ja. Faktisk kan man erstatte 3 yderligere spillere med nationsstatus, skulle CV have lyst til at gå transferamok.
Hvis Mikael Anderson ikke var skiftet til FCM som 16 årig, så ville han vil være et eksempel på en spiller der har klubstatus men ikke nationsstatus, selvom han er et sjældent tilfælde?

Utrolig dårlig udbytte af en 11 millioner investering
Jeg havde godt nok store forventninger til ham qua hans rolle som anføre op igennem U rækkende i FCN.
Ærgerligt det ikke blev den succes vi alle håbede på men engang imellem så går det jo desværre den vej.
Håber han får tur i den i Holland 🦾

O

Hvis Mikael Anderson ikke var skiftet til FCM som 16 årig, så ville han vil være et eksempel på en spiller der har klubstatus men ikke nationsstatus, selvom han er et sjældent tilfælde?
Nej, du behøver ikke at være dansker for at have nationsstatus. Jeg har læst helt skævt i nat (så kan jeg lære dét). Nationsstatus kræver du har trænet i landet i 3 år uafbrudt mellem 15 og 21 år. Den præcise formulering står i et af de links jeg postede med til listen. Fx er jeg ret sikker på at vi ikke kunne bruge Vestergaard som nationsspiller, da han rejste ud så tidligt at han i stedet har den status i Tyskland.

Nej, du behøver ikke at være dansker for at have nationsstatus. Jeg har læst helt skævt i nat (så kan jeg lære dét). Nationsstatus kræver du har trænet i landet i 3 år uafbrudt mellem 15 og 21 år. Den præcise formulering står i et af de links jeg postede med til listen. Fx er jeg ret sikker på at vi ikke kunne bruge Vestergaard som nationsspiller, da han rejste ud så tidligt at han i stedet har den status i Tyskland.
Denb fortolkning vil i hvertfald give god mening, nu hvor man har så mange der skifter nationalitet som f.eks. Simsir m.fl.

Hvad med Lucas Hey?

Ham har vi i hvert fald været efter tidligere, og han er eftersignende uønsket i Anderlecht

Han var min ønske signing inden han røg udenlands, i lang tid.
Passer på en plug and play profil.
Måske Europa, fans og rigtig græs kunne lokke.
Og en fremtid i en top 4 liga hvis han brænder banen af.

Præcis. Og klubstatus er det samme kriterie, bare for klubben frem for nationen. Dvs det er umuligt at have klubstatus uden også at have nationsstatus.

Det giver super god mening at få Mølgaard hjem til Vejle, eller til en anden klub hvor han er tættere på spilletid. Han var SÅ god før hans skade, det er helt surrealistisk at tænke på alt det der er sket siden da, med klubben og holdet. Jeg er af den overbevisning at AGF er vokset fra spillere som Mølgaard, som er 100% "Lets fucking go" og tonser-bold. Man har aldrig kunne sætte en finger på hans attitude, indsats og moral men tiden er simpelthen løbet fra ham i AGF
Jeg kan godt stadig se Mølgaard spille en rolle i AGF, måske kunne han også være en mulighed på wingback i visse situationer, men det er nok ikke helt den type spiller vi ville gå efter med den nuværende spillestil. Det får han måske så lejlighed til at modbevise her i efteråret. Det kunne give god mening at sende ham videre til en klub der kan udnytte hans forcer endnu bedre, men når han er i topform bør han også kunne spille mere end førstedivision og med to år tilbage af kontrakten ved jeg ikke hvor attraktivt det er at skifte til lavere niveau og løn i Vejle lige nu. Det kan godt være han bare enormt gerne vil derned og er villig til at ofre en hel masse for det, men hvis det ikke var for hans fortid i Vejle ville jeg da mene det var mere oplagt at skifte til en mindre Superligaklub.

Jeg kan godt stadig se Mølgaard spille en rolle i AGF, måske kunne han også være en mulighed på wingback i visse situationer, men det er nok ikke helt den type spiller vi ville gå efter med den nuværende spillestil. Det får han måske så lejlighed til at modbevise her i efteråret. Det kunne give god mening at sende ham videre til en klub der kan udnytte hans forcer endnu bedre, men når han er i topform bør han også kunne spille mere end førstedivision og med to år tilbage af kontrakten ved jeg ikke hvor attraktivt det er at skifte til lavere niveau og løn i Vejle lige nu. Det kan godt være han bare enormt gerne vil derned og er villig til at ofre en hel masse for det, men hvis det ikke var for hans fortid i Vejle ville jeg da mene det var mere oplagt at skifte til en mindre Superligaklub.
Jeg håber du har ret, vi har også set bla. Med Nicolai Poulsen forbedrer hans spil med bolden MARKANT, efter JP er kommet til. Hvis NP kan, så burde Møllen også kunne gøre det.. Jeg må nok bare erkende at jeg foretrækker at sende ham videre, og købe en anden profil med forcer som passer bedre til vores spillestil

Latest posts

Back