New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 679K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror bestemt han har tiltro til Jacob Andersen. Specielt mod hold med wings, som en skole back skal spille.

Han havde, før Røsler kom til? En rækkefølge der hed Callø, AJ pg til nøds Andersen. Han mente Andersen på sigt kunne lære den, da han var meget ivrig
Han har tydeligvis nogle ting han skal lære i det defensive,.men man kan godt se Bejimo-tendenserne i hans spil frem ad banen. Høj intensitet og rigtigt mange dybe løb.

Vi har vel også.følgende muligheder i forsvaret nu, når alle er klar. Opsat i den rækkefølge jeg tror de har på de respektive pladser.

HCB: Rösler, Callø, JA, Mølgaard, Storch
Center: Tingager, Camara, Rösler, Callø
VCB: Kahl, Rösler, Callø, JA. Mølgaard

Det er i alt syv spillere til tre pladser (otte hvis man tæller Storch med). Lige det tyndeste med det antal kampe der skal spilles. Men heller ikke totalt kritisk, givet hvor fleksible mange af spillerne er.
Ja, Storch også, ham havde jeg glemt

Last edited:
Har ikke hørt den, men han havde jo 4 stoppere på bænken i dag og af dem kunne vel de 3 af dem have spillet der fra start, hvis ikke han havde tiltro til JA.
Lige i dag synes jeg er et dårligt eksempel (men ellers holder den).

Vi argumenterer heller ikke mod kritik af Serra med at træneren synes noget andet, når han starter i dag selvom Bogere er på bænken.

Kahl og Rösler spares, af forskellige grunde. Andersen er foran Mølgaard og Storch, men det er også en sløv målestok.

JP benytter Andersen og ser ham som best of the rest. Jeg har tidligere spået at Andersen ville blive klemt, som ikke skarp nok på WB eller HCB, selvom han er habil begge steder. Og hans indstilling kan mærkes gennem skærmen - den kilder alle de gode steder.

Gyamfi på vej til B93, det er stærkt arbejde af CV ift oprydning på det seneste. Håber på en lejeaftale
Håber det forstås i den ånd det menes - at blive klogere.

Hvor meget kan man tilskrive CV ift udlejning af Badji og Gyamfi, salg af Jensen-Abbew fx?

Hvis CV vil spille cool og presse modparten til at acceptere AGFs vilkår, kan han jo ikke samtidig rende rundt og falbyde spillerne til højre og venstre?

Der må være et vist lobbyarbejde fra CVs side, fx i tilfældet Mølgaard. Men umiddelbart virker det mere til han afventer henvendelser, så han har overhånden - lidt som når han køber spillere.

Nogen gange falder en appelsin i turbanen og så er det 'stærkt arbejde'. Andre gange ligger der stærkt arbejde bag en afsøgning af muligheder og konststere de ikke er der, eller at trække sig fra noget der ikke er godt. I begge tilfælde kan det være glimrende arbejde, men så har man ikke handlen at fejre.

Eeeej come on.
Det er en uerfaren og tynd besat trup vi har idag i forsvaret.
Vi har ingen styrmand udover Tingager.
Vi har mistet ligaens 2 bedste forsvarsspillere og nu er vi bare okay med at køre med Røsler som eneste signing.
Vi er trætte og laver børnefejl, bliver splittet af defensivt mod OB som intet kan.
Camara ligner bambi på glatis i perioder idag og er aaalt for tændt.
JA os væk.
Kahl har kostet flere gange.
Skaderne havler om ørene på os, og vi dyrker rovdrift på vores talenter og dækker det ind med at de da får erfaring.

Det er uambitiøst og uacceptabelt.
Det er festspil og klassisk JN stil.
Så længe der er penge på bundlinjen så går det nok.
“alle kan flyve en sommer men det er nu vi skal træde på speederen” mig røven.

KÆMPE oplevelse med de her kampe, og vanvittigt fedt og stort med conference!

Men hvis vi ikke henter spillere ind til det her hold der kan forstærke truppen, så har ikke bare løjet for os fans, men direkte syltet hele det arbejde som JN og staben har lavet over en årerække.

Ellers så sælg vores top spillere og gå all in på talenterne og start et helt nyt kapitel.
Kunne være SÅ Århus agtigt at rykke ned sæsonen efter et mesterskab.

Eeeej come on.
Vi har mistet ligaens 2 bedste forsvarsspillere og nu er vi bare okay med at køre med Røsler som eneste signing.
Vi er trætte og laver børnefejl, bliver splittet af defensivt mod OB som intet kan.
JA os væk.
Skaderne havler om ørene på os, og vi dyrker rovdrift på vores talenter og dækker det ind med at de da får erfaring.

Men hvis vi ikke henter spillere ind til det her hold der kan forstærke truppen, så har ikke bare løjet for os fans, men direkte syltet hele det arbejde som JN og staben har lavet over en årerække.

Ellers så sælg vores top spillere og gå all in på talenterne og start et helt nyt kapitel.
Jeg behøver ikke at beskrive igen, hvorfor det også kan være ambitiøst at turde at satse på de rigtige talenter. Men hvis vi om 5 dage står med en trup, hvor der er blevet holdt på alle profiler (undtaget Beijmo og Dalsgaard), og vi har hentet Anderson, Jønsson, Rösler og fx Cvancara, vil du så i ramme alvor sige, at der er blevet løjet for dig? 😅

Håber det forstås i den ånd det menes - at blive klogere.

Hvor meget kan man tilskrive CV ift udlejning af Badji og Gyamfi, salg af Jensen-Abbew fx?

Hvis CV vil spille cool og presse modparten til at acceptere AGFs vilkår, kan han jo ikke samtidig rende rundt og falbyde spillerne til højre og venstre?

Der må være et vist lobbyarbejde fra CVs side, fx i tilfældet Mølgaard. Men umiddelbart virker det mere til han afventer henvendelser, så han har overhånden - lidt som når han køber spillere.

Nogen gange falder en appelsin i turbanen og så er det 'stærkt arbejde'. Andre gange ligger der stærkt arbejde bag en afsøgning af muligheder og konststere de ikke er der, eller at trække sig fra noget der ikke er godt. I begge tilfælde kan det være glimrende arbejde, men så har man ikke handlen at fejre.
Det var bestemt ikke ironisk ment, at jeg synes det er stærkt arbejde. Jeg høre ikke til den gruppe som synes CV er lort og langsom. Jeg er derimod klar over, at det også kan være et aktivt valg IKKE at gøre noget. F.eks. synes jeg det er hamrende stærkt arbejde ikke at hente endnu en stopper som vil skubbe hhv. Camara og Callø længere væk fra spilletid, det er netop nu de skal have tillid og spilletid for deres yderligere udvikling.

Generelt er der enighed herinde om at vi selvfølgelig skal have talenter i førsteholdstruppen, men jeg kan mærke der er stor uenighed hvorvidt og hvor meget disse skal benyttes. Jeg er klar fortaler for at vi har spillere som Callø, Bogere, Storch, og Camara fremfor spillere som Akoto, Power, og Jevtovic(Åh gud).

Det var bestemt ikke ironisk ment, at jeg synes det er stærkt arbejde. Jeg høre ikke til den gruppe som synes CV er lort og langsom. Jeg er derimod klar over, at det også kan være et aktivt valg IKKE at gøre noget. F.eks. synes jeg det er hamrende stærkt arbejde ikke at hente endnu en stopper som vil skubbe hhv. Camara og Callø længere væk fra spilletid, det er netop nu de skal have tillid og spilletid for deres yderligere udvikling.

Generelt er der enighed herinde om at vi selvfølgelig skal have talenter i førsteholdstruppen, men jeg kan mærke der er stor uenighed hvorvidt og hvor meget disse skal benyttes. Jeg er klar fortaler for at vi har spillere som Callø, Bogere, Storch, og Camara fremfor spillere som Akoto, Power, og Jevtovic(Åh gud).

Jeg tror først og fremmest ikke, at der er en gruppe der synes CV er lort og langsom. Ligesom jeg heller ikke tror der er en der synes han er fejlfri.

Jeg tror vi alle - eller mange - der skal være plads til talenter. Men blot fordi der har været fejlskud på de mere etablerede spiller, dem du nævner f.eks, betyder det jo ikke vi skal stoppe med at hente etablerede spillere, så vores talenter har nogle af læne sig opad. Vi skal jeg heller ikke stoppe med at købe unge spillere fordi f.eks Gyamfi ikke var en succes. Eller stoppe med at købe målmænd i en vis alder, men spille med talenterne, fordi Wahlsted og Whaley var fejlkøb.

Men jeg er helt enig med dig i, at der er helt fint, at tage et aktivt valg om f.eks ikke at hente en angriber, da man gerne vil se hvor langt Bogere og Tchamche kan drive den. Jeg synes også det er CVs pligt at forfølge vore ambitioner med de to, hvis han føler det er det rigtige.

Vi kommer aldrig til at hente den slags spillere igen, så det er en forkert sammenligning, og selvom jeg for så vidt er enig i at satse på talenter, så har den satsning placeret os på 10’ende pladsen i Superligaen, 1 point fra nedrykning, og kun givet os en europæisk præstation der med Mads Junckers citat fra nedtakten i går “som minimum kan forventes af en dansk mester”.

Så er en del af årsagen skader på uheldige tidspunkter i opstarten, der gør at JP vel ikke har kunnet stille med det samme forsvar to kampe i træk, men en anden og ligeså væsentlig del, er at der er forsvundet rigtigt mange kampe fra det forsvar, som ikke er blevet erstattet i tide til at kunne levere i kvalkampene.

Der er simpelthen ikke et defensivt fundament lige nu, det smitter af på resten af holdet, og risikerer at kunne påvirke hele sæsonen, hvis ikke man begynder at vinde nogle kampe. Det er nu vi skal bevise at vi ikke er Herfølge, men hører til i toppen, og det er nu CV skal bevise at han er en dygtig sportsdirektør, der kan sikre at holdet går styrket ud af transfervinduet.

Jeg tror først og fremmest ikke, at der er en gruppe der synes CV er lort og langsom. Ligesom jeg heller ikke tror der er en der synes han er fejlfri.

Jeg tror vi alle - eller mange - der skal være plads til talenter. Men blot fordi der har været fejlskud på de mere etablerede spiller, dem du nævner f.eks, betyder det jo ikke vi skal stoppe med at hente etablerede spillere, så vores talenter har nogle af læne sig opad. Vi skal jeg heller ikke stoppe med at købe unge spillere fordi f.eks Gyamfi ikke var en succes. Eller stoppe med at købe målmænd i en vis alder, men spille med talenterne, fordi Wahlsted og Whaley var fejlkøb.

Men jeg er helt enig med dig i, at der er helt fint, at tage et aktivt valg om f.eks ikke at hente en angriber, da man gerne vil se hvor langt Bogere og Tchamche kan drive den. Jeg synes også det er CVs pligt at forfølge vore ambitioner med de to, hvis han føler det er det rigtige.
Det var også lidt hårdt kridtet op, det medgiver jeg. Jeg synes der er nogle bestemte brugere herinde som har ytret sig særlig negativt om CV den sidste måneds tid. Selvfølgelig er han ikke perfekt, også han laver fejlskud. Men nogen herinde får det til at lyde så nemt når vi "bare" skal hente en ny angriber helst i går end i dag, til billige penge med vanvittig kvalitet. Personligt finder jeg det lidt trættende i længden.

De etablerede spillere vi henter SKAL være af høj kvalitet, altså noget som direkte styrker vores start 11, alle de her breddespillere, som jeg nævnte før, kan ligeså godt komme fra vores akademi. De er billigere i løn, de er oftest mere sultne og har en vilje som er utrolig vigtig for en trup.

Vi kommer aldrig til at hente den slags spillere igen, så det er en forkert sammenligning, og selvom jeg for så vidt er enig i at satse på talenter, så har den satsning placeret os på 10’ende pladsen i Superligaen, 1 point fra nedrykning, og kun givet os en europæisk præstation der med Mads Junckers citat fra nedtakten i går “som minimum kan forventes af en dansk mester”.

Så er en del af årsagen skader på uheldige tidspunkter i opstarten, der gør at JP vel ikke har kunnet stille med det samme forsvar to kampe i træk, men en anden og ligeså væsentlig del, er at der er forsvundet rigtigt mange kampe fra det forsvar, som ikke er blevet erstattet i tide til at kunne levere i kvalkampene.

Der er simpelthen ikke et defensivt fundament lige nu, det smitter af på resten af holdet, og risikerer at kunne påvirke hele sæsonen, hvis ikke man begynder at vinde nogle kampe. Det er nu vi skal bevise at vi ikke er Herfølge, men hører til i toppen, og det er nu CV skal bevise at han er en dygtig sportsdirektør, der kan sikre at holdet går styrket ud af transfervinduet.
Det er jo et øjebliksbillede... Jeg vil hellere vende den om og sige, at den satsning har hjulpet os til det første mesterskab i min levetid, samt det første europæiske ligaspil, også i min levetid. At vi ligger nr 10 i superligaen efter 4 kampe, det er simpelthen så ligegyldigt som noget kan være. Selvfølgelig kommer der nogle efterveer når 3 helt centrale stamspillere forlader klubben, der er måske skidt her og nu, men jeg er overbevist om vi vinder på den lang bane.

AGF har allerede bevist at vi høre til toppen, den her sammenligning med Herfølge, som du har nævnt nogle gange, er helt væk i mine øjne. Dude der er spillet 4 kampe. Jeg ville være tilbøjlig til at give dig ret hvis vi havde spillet som en pose nødder, men dette er jo langt fra tilfældet. Det skal nok blive godt igen :)

Eeeej come on.
JA os væk.

Du maler det meget negativt op.

Jeg ser et sats på især Callø, og en fejlvurdering af hvor meget Kahl og Tingager kunne håndtere.

Her efter de kampe der er spillet er jeg ærgerlig over den tynde trup mod især Sabah. Det var også vildt mod Poznan, men der gik det godt. Og så er det ligaen, hvor der mangler points.

Der er en case for at spille som man gjorde, hvis Tingager holder sig klar - fx ved man spiller ham hver anden gang. Så skal Callø og Jensen-Abbew holde sig skadesfri.

I foråret satsede man på en meget tynd trup. Det lykkedes og man har hånet dem der talte for større bredde.

Her i efteråret har man satset med truppen igen, og det er blevet noget udfordret af skader. Jeg er enig i det kolliderer med udmeldingerne om ambitionerne. Men det drejer sig om ret lidt. Hvis Rösler havde været hentet til optakten, var der mulighed for at rokere mere og fx hvile Tingager i Lyngby. Da Tingager bliver skadet, får man brug for to nye, men får kun én.

Jeg så før sæsonen behov for to nye i forsvaret. Rösler er den ene. Hvis der kommer en mere nu, er man på plads. Det havde været langt stærkere med mindst en af dem før sæsonstart, men det er en afvejning af hvad man kan få hvornår. Spilleren er mere værd med en optakt, men valgmulighederne kan være større sidst i vinduet.

Nu må vi se hvad vinduet bringer. Hvis man undlader at forstærke forsvaret er jeg skuffet. Camara er meget spændende, men resten af holdet vil nok hellere jagte medaljer og sportslig succes, end jagte muligheden for måske at høste transfermio på Camara. Det skal balanceres og jeg vil nødig undvære oplevelsen af Camara.

Det var også lidt hårdt kridtet op, det medgiver jeg. Jeg synes der er nogle bestemte brugere herinde som har ytret sig særlig negativt om CV den sidste måneds tid. Selvfølgelig er han ikke perfekt, også han laver fejlskud. Men nogen herinde får det til at lyde så nemt når vi "bare" skal hente en ny angriber helst i går end i dag, til billige penge med vanvittig kvalitet. Personligt finder jeg det lidt trættende i længden.

De etablerede spillere vi henter SKAL være af høj kvalitet, altså noget som direkte styrker vores start 11, alle de her breddespillere, som jeg nævnte før, kan ligeså godt komme fra vores akademi. De er billigere i løn, de er oftest mere sultne og har en vilje som er utrolig vigtig for en trup.
Det er en helt enormt forsimplet udlægning af hvad der bliver sagt, der er ikke rigtigt nogen der siger at “han bare skal hente”, der er til gengæld nogen der siger at det var utilfredsstillende at han lod så mange kontrakter til nøglespillere løbe ud på samme tid og at dette, hvis ikke det blev håndteret rettidigt, ville gå ud over mulighederne for at komme i CL.

Det var en meget klar fejl, som ikke er set på andre danske mesterhold i historien, og der har hans plan for at håndtere denne klare fejl ikke været specielt tydelig.
Det er jo et øjebliksbillede... Jeg vil hellere vende den om og sige, at den satsning har hjulpet os til det første mesterskab i min levetid, samt det første europæiske ligaspil, også i min levetid. At vi ligger nr 10 i superligaen efter 4 kampe, det er simpelthen så ligegyldigt som noget kan være. Selvfølgelig kommer der nogle efterveer når 3 helt centrale stamspillere forlader klubben, der er måske skidt her og nu, men jeg er overbevist om vi vinder på den lang bane.

AGF har allerede bevist at vi høre til toppen, den her sammenligning med Herfølge, som du har nævnt nogle gange, er helt væk i mine øjne. Dude der er spillet 4 kampe. Jeg ville være tilbøjlig til at give dig ret hvis vi havde spillet som en pose nødder, men dette er jo langt fra tilfældet. Det skal nok blive godt igen :)
Mesterskabet er historie, det er handlingerne lige nu der er interessante, og handlingerne lige nu er desværre præget af en form for handlingslammelse i forhold til at kunne skabe et slagkraftigt hold til de enormt vigtige kvalkampe. Man kan godt leve med alle de udløb på nøglepositioner, hvis der ligger en plan for hvordan det skal håndteres, men den plan er bare meget vanskelig at få øje på, når nøglespillere erstattes med U19 spillere uden seniorerfaring, i så vigtige kvalkampe. Det gav virkeligt Sabah en hjælpende hånd at stille så amputeret op i forsvaret.

Jeg tænker bare, at den er lidt svær. Du medgiver han også kan lave fejl. Samtidig siger du at dem vi henter skal være af høj kvalitet.

Jeg er helt med på, at give chancen til de unge. Men vi har i årevis være milevidt bagud på talentsiden. Det ændre man ikke på et vindue eller to. Derfor synes jeg også man skal være lidt realistisk om hvad vi kan forvente fra de unge. Hausner startede godt og blev sågar anfører, i dag varmer han bænken i Horsens. Callø havde et par fremragende kampe under Uwe, og så lejer CV ham ud i 18 måneder.

Vi aner dybest set ikke hvad vi får med Camara, Bogere, Storch osv. Vi kan håbe på noget godt, men der er også en risiko for, at det bliver middelmådigt. Men vi skal have en trup hvor de har de bedst mulige betingelser for at blive en succes.

Jeg har endda set enkelte nævne Grantzau, der endnu ikke har fået debut, og som er fåtal af os andre har set i ret mange kampe. Hamza måske endda i samme kategori. Vi har ingen ide om hvad vi får med de spillere

Personligt forstod jeg intet af Max Power tilgangen, og vidste vi på det tidspunkt havde set Hjalte Lærke an mange gange og argumenterede for at man skulle have brugt pengene der. Jeg tror også jeg var mistroisk overfor Akoto, men omvendt synes jeg Serra lød spændende.

Last edited:
Eeeej come on.
JA os væk.

Det er lidt sjovt, at JN ca. halvvejs i dit indlæg udråbes som skurk, men lidt længere nede faktisk ender med, at blive et slags offer for, må man næsten forstå, den stygge Carsten Vagn.

Jeg er med på, at vores talenter har fået mere spilletid end planlagt og for et par stykkers vedkommende, var der måske ikke planlagt nogen overhovedet.

Det har de, ikke fordi CV er doven og nærig, men fordi AGF, i modsætning til verdensopfattelsen blandt en del herinde, har sin plads i fodboldens hakkeorden, hvilket så i år er yderligere påvirket af, at der har været VM. Og pga. skader/sygdom.

Men hvad gør man så, når det viser sig at (nogle af) disse unge spillere (fysisk og mentalt) rent faktisk kan begå sig? Ikke bare i et indhop på 10 min, men over en hel kamp eller en halvleg + lidt mere. Selvfølgelig ikke uden fejl eller plads til forbedringer, men på den anden side også præsterer langt over peers i visse kampe/situationer.

Skal CV så gå ud og bruge 10, 20, 30 mio. på en (ældre) spiller, der måske kan fjerne nogle af fejlene og p.t. præstere 5% højere, men som er færdigudviklet? Og som jo så må skulle være starter, ellers giver det ingen mening.

Jeg mener klart nej. Vi er en udviklende og sælgende klub pt. og den eneste måde vi kan forbedre vores position på i den ovennævnte hakkeorden, er gennem økonomi, der reinvesteres i vores samlede set up. Det giver ingen mening at have et akademi eller for den sags skyld en aftale med El Cambio, hvis ikke vi er villige til at acceptere, at det på den korte bane kan koste lidt som en investering på den lange (længere). Det er der hovedparten af vores økonomi skal komme fra, til at rykke længere op i hierakiet.

Jeg tror at det vi så til sidst på guldsæsonen (Emmery og Tommi) og det vi har set den sidste måneds tid, har givet ikke bare CV+JP, men også resten af ledelsen lidt at tænke over. Om det ligefrem er at gå all in på talenterne, som du skriver, tænker jeg ikke, men det lyder til, at man er klar på at rykke balancen længere i den retning, hvilket jeg kun kan bifalde. Så jeg håber at Carsten Vagn holder hænderne i lommen bortset fra 1-2 klassekøb (relativt set).

Og så er det jo i øvrigt det rene vås at hævde, at vi blev "splittet defensivt" af OB. Nej, de havde 2 chancer, den ene opstået ved en tilfældighed, og scorede 2 mål. Det er muligt at vi denne sæson ikke kommer til at spille med helt oppe hvor vi var sidste år, men bortset fra the usual suspects og Viborg p.t., har jeg svært ved at se hvem af øvrige, der skulle være top 6 kandidater.

Det er en helt enormt forsimplet udlægning af hvad der bliver sagt, der er ikke rigtigt nogen der siger at “han bare skal hente”, der er til gengæld nogen der siger at det var utilfredsstillende at han lod så mange kontrakter til nøglespillere løbe ud på samme tid og at dette, hvis ikke det blev håndteret rettidigt, ville gå ud over mulighederne for at komme i CL.

Det var en meget klar fejl, som ikke er set på andre danske mesterhold i historien, og der har hans plan for at håndtere denne klare fejl ikke været specielt tydelig.

Mesterskabet er historie, det er handlingerne lige nu der er interessante, og handlingerne lige nu er desværre præget af en form for handlingslammelse i forhold til at kunne skabe et slagkraftigt hold til de enormt vigtige kvalkampe. Man kan godt leve med alle de udløb på nøglepositioner, hvis der ligger en plan for hvordan det skal håndteres, men den plan er bare meget vanskelig at få øje på, når nøglespillere erstattes med U19 spillere uden seniorerfaring, i så vigtige kvalkampe. Det gav virkeligt Sabah en hjælpende hånd at stille så amputeret op i forsvaret.
Det er lidt sådan man læser det, når man kæmper sig igennem utallige sortseer indlæg med brok. Men jeg kan se vi ikke er enige, og det er også okay. Det kan jeg godt leve med, men jeg tror du får en lang sæson hvis du nægter at se tingene i et lidt større perspektiv.

Jeg tænker bare, at den er lidt svær. Du medgiver han også kan lave fejl. Samtidig siger du at dem vi henter skal være af høj kvalitet.
Det er en selvfølge at også CV laver fejl, han er et menneske præcis som os andre.. Målet må være at hente spillere af top kvalitet til startopstillingen, indimellem bliver man overrasket, enten negativt eller positivt over en transfer. Det er en del af gamet.

Latest posts

Back