New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 678K
Transfervindue Sommer 2026
Den her tråd er sgu lidt træls. Der er så mange sure miner, man skulle tro vi sluttede sidste sæson med en nedrykning og at elendigheden bare er fortsat i denne sæson.

Et eller andet sted, med følelser og hjerte, forstår jeg godt dem, der er frustrerede og ærgerlige over det, de ser som en forspildt chance for CL fodbold. Jeg synes bare de bliver ofre for deres egen overvurdering af AGFs styrke, både forstået som fodboldhold og som tiltrækningskraft på andre spillere. Per Thunes udødelige ord, så smukke de er, er først sande når spilleren HAR prøvet at spille for AGF. Det kan selvfølgelig rygtes, jeg forestiller mig f.eks. at en fyr som Bisseck ville sige virkelig pæne ting om os, hvis et ungt, uforløst talent fra Inters akademi havde fået en henvendelse fra os.

Men inden vi ville komme i betragtning, selv med Bissecks glødende anbefaling, så ville klubber som Ajax, Lille, Freiburg, Anderlecht være på banen og tilbyde meget, meget attraktive pakker i en langt mere interessant liga til en langt bedre løn. Der er stadig kun 2-3 klubber i superligaen, der kan lokke spillere til ligaen, som reelt er for gode til superligaen i udgangspunktet. Det viser de sig så ikke altid at være (Moukoko!), men vi har altså ikke penge til den slags, og selvom vi havde, har vi ikke kontinuerlig europæisk deltagelse på menuen. Endnu. Vejen derhen er svær, derfor skal vi også købe med omtanke og udvikle vores egne løsninger helhjertet.

Til resultaterne: Er målene pisket ind på os i starten af denne sæson? Ja. Forsvaret har været bekymrende usikkert. Selv hvis vi fritager dem for ansvar for de 6 mod Benfica, som jeg håber alle er enige om er mindst to klasser over AGF, så har vi givet bekymrende mange chancer væk. Er det CVs skyld? Nej, det synes jeg ikke. Det ER hans ansvar at vi har en slagkraftig trup. Men han er også en del af et større marked, hvor han altså bare er en lille fisk. Er det CVs skyld at Beijmos og Dalsgaards kontrakter udløb samtidig (med Kahl, Poulsen, Hansen og Paddy)? Nej. Er det hans ansvar at handle proaktivt? Ja. Kan han tvinge Dalsgaard til at forlænge karrieren? Nej. Kan han tvinge Beijmo til at forlænge? Nej. Skulle han allerede i vinter have solgt Beijmo og hentet Rösler? Det kunne have kostet mesterskabet. Nu betaler vi så en pris for, at løbe den risiko i vinters. Det ville klæde alle AGF'ere, der jublede over mesterskabet, også at acceptere risikoen.
Kunne forsvarsproblemerne så være løst ved tidligere indkøb? Jeg tvivler stærkt. Man bliver ikke styrmand i et forsvar i en ny klub fra starten. Det gør meget få spillere, og dem, der gør, er ikke interesseret i AGF tidligt i vinduet, hvis overhovedet. Og det ER en styrmand vi mangler.

Men det forsvaret mangler er også Paddys presstyring fra spids og hans indsats ved defensive dødbolde. Det kan vi SLET ikke købe os til. Det kræver relationer, som skabes over flere år, det kræver en helt særligt type angriber, som der ikke er mange af, og det kræver nok i virkeligheden også nogle finanser vi ikke nødvendigvis er i besiddelse af.

Ligger vi så tæt på nedrykningsstregen? Ja, det gør vi. Er det fedt? Nej, det er ej. Jeg er bare ikke særligt bekymret - kampene mod Viborg og OB har vist en positiv udvikling i vores spil. Kampen i går mod Benfica viste mig i øvrigt også, at forsvaret måske ikke er så tyndt, som det får skyld for. Callø var i hvert fald lovende og Camara ser jeg personligt et stort lys i. Sidste sæson startede også først fra runde 4 for os og da havde vi ikke europæisk at bokse med. Det kommer, ligesom jeg er sikker på, der kommer et par forstærkninger.

Men altså: Indtil nu har CV formået at holde sammen på truppen i det store og hele. Dét er altså også noget værd. Tre afgange fra et overraskende mesterhold, heraf én som ikke engang var et sportsligt tab og én til karrierestop er faktisk uhørt stærkt holdt fast.

Jeg håber der kommer en forstærkning til bagkæden og en angriber. Jeg kunne også godt ønske mig noget til midten, men det er lidt mere fordi NP er skadet og jeg frygter, han aldrig rigtigt kommer tilbage, Solbakken har den sygdom han nu har, som kan lægge ham ned hvert øjeblik og Yakob er igen ude med noget, jeg er bange for kan ødelægge hans muligheder for en stor karriere... det er tre midtbanespillere med store spørgsmålstegn. I hvert fald set udefra. Jeg kan være i tvivl om Haugstrup, Knudsen, Jønsson er nok. Jeg vil helst have Arnstad op på 10'eren så meget som muligt.
Well spoken (y)

At vi ikke har spillet til 0 i denne sæson skyldes to ting imo. Vi har ikke spillet to kampe med samme konstellation i forsvaret men roteret vildt meget og med unge talenter. Den anden årsag er at holdet er offensivt indstillet i stil med sidste år hvor forsvaret var rutineret og kunne rydde op. I går er Links løbet uden forsvaret er i kontrol og overløbes straks efter, samme mod OB ved Emmerys takling der er han positioneret offensivt og Arp kan overløbe ham.

JP må balancere holdets udtryk på en måde der passer til kvaliteten af forsvaret så tror jeg nok de skal kunne holde nullet som i anden halvleg i Benfica kampen.

Hele præmissen for kritikken af CV er, at det overhovedet var muligt at holde på Paddy, Dalsgaard og Beijmo. Subsidiært at han "bare" kunne erstatte dem, hvis han var villig til at bruge pengene/energisk nok/udøvede rettidig omhu.

Men hvad nu, hvis det var en opgave, der ikke kunne løses? Hvad nu hvis de tilgængelige erstatninger var udenfor hans budget eller ikke ville spille for os?

Jeg kan simpelthen ikke se meningen i kritik af en CV, hvis arbejdsbetingelser og handlemuligheder meget langt ad vejen er noget, vi ikke har indsigt i overhovedet.

Ja, det er da skide træls, at Callø, Kevin Yakob, Tingager og nu Links er blevet skadet her i starten af sæsonen. Men det kan CV heller ikke gøre en skid ved - og han kan og skal kun erstatte dem, der er langtidsskadede. Ellers ender vi med en trup på 40 spillere.
Spot on.

BTW. Links er ifølge JP ikke skadet (se skadestråden)

Den her tråd er sgu lidt træls. Der er så mange sure miner, man skulle tro vi sluttede sidste sæson med en nedrykning og at elendigheden bare er fortsat i denne sæson.

Et eller andet sted, med følelser og hjerte, forstår jeg godt dem, der er frustrerede og ærgerlige over det, de ser som en forspildt chance for CL fodbold. Jeg synes bare de bliver ofre for deres egen overvurdering af AGFs styrke, både forstået som fodboldhold og som tiltrækningskraft på andre spillere. Per Thunes udødelige ord, så smukke de er, er først sande når spilleren HAR prøvet at spille for AGF. Det kan selvfølgelig rygtes, jeg forestiller mig f.eks. at en fyr som Bisseck ville sige virkelig pæne ting om os, hvis et ungt, uforløst talent fra Inters akademi havde fået en henvendelse fra os.

Men inden vi ville komme i betragtning, selv med Bissecks glødende anbefaling, så ville klubber som Ajax, Lille, Freiburg, Anderlecht være på banen og tilbyde meget, meget attraktive pakker i en langt mere interessant liga til en langt bedre løn. Der er stadig kun 2-3 klubber i superligaen, der kan lokke spillere til ligaen, som reelt er for gode til superligaen i udgangspunktet. Det viser de sig så ikke altid at være (Moukoko!), men vi har altså ikke penge til den slags, og selvom vi havde, har vi ikke kontinuerlig europæisk deltagelse på menuen. Endnu. Vejen derhen er svær, derfor skal vi også købe med omtanke og udvikle vores egne løsninger helhjertet.

Til resultaterne: Er målene pisket ind på os i starten af denne sæson? Ja. Forsvaret har været bekymrende usikkert. Selv hvis vi fritager dem for ansvar for de 6 mod Benfica, som jeg håber alle er enige om er mindst to klasser over AGF, så har vi givet bekymrende mange chancer væk. Er det CVs skyld? Nej, det synes jeg ikke. Det ER hans ansvar at vi har en slagkraftig trup. Men han er også en del af et større marked, hvor han altså bare er en lille fisk. Er det CVs skyld at Beijmos og Dalsgaards kontrakter udløb samtidig (med Kahl, Poulsen, Hansen og Paddy)? Nej. Er det hans ansvar at handle proaktivt? Ja. Kan han tvinge Dalsgaard til at forlænge karrieren? Nej. Kan han tvinge Beijmo til at forlænge? Nej. Skulle han allerede i vinter have solgt Beijmo og hentet Rösler? Det kunne have kostet mesterskabet. Nu betaler vi så en pris for, at løbe den risiko i vinters. Det ville klæde alle AGF'ere, der jublede over mesterskabet, også at acceptere risikoen.
Kunne forsvarsproblemerne så være løst ved tidligere indkøb? Jeg tvivler stærkt. Man bliver ikke styrmand i et forsvar i en ny klub fra starten. Det gør meget få spillere, og dem, der gør, er ikke interesseret i AGF tidligt i vinduet, hvis overhovedet. Og det ER en styrmand vi mangler.

Men det forsvaret mangler er også Paddys presstyring fra spids og hans indsats ved defensive dødbolde. Det kan vi SLET ikke købe os til. Det kræver relationer, som skabes over flere år, det kræver en helt særligt type angriber, som der ikke er mange af, og det kræver nok i virkeligheden også nogle finanser vi ikke nødvendigvis er i besiddelse af.

Ligger vi så tæt på nedrykningsstregen? Ja, det gør vi. Er det fedt? Nej, det er ej. Jeg er bare ikke særligt bekymret - kampene mod Viborg og OB har vist en positiv udvikling i vores spil. Kampen i går mod Benfica viste mig i øvrigt også, at forsvaret måske ikke er så tyndt, som det får skyld for. Callø var i hvert fald lovende og Camara ser jeg personligt et stort lys i. Sidste sæson startede også først fra runde 4 for os og da havde vi ikke europæisk at bokse med. Det kommer, ligesom jeg er sikker på, der kommer et par forstærkninger.

Men altså: Indtil nu har CV formået at holde sammen på truppen i det store og hele. Dét er altså også noget værd. Tre afgange fra et overraskende mesterhold, heraf én som ikke engang var et sportsligt tab og én til karrierestop er faktisk uhørt stærkt holdt fast.

Jeg håber der kommer en forstærkning til bagkæden og en angriber. Jeg kunne også godt ønske mig noget til midten, men det er lidt mere fordi NP er skadet og jeg frygter, han aldrig rigtigt kommer tilbage, Solbakken har den sygdom han nu har, som kan lægge ham ned hvert øjeblik og Yakob er igen ude med noget, jeg er bange for kan ødelægge hans muligheder for en stor karriere... det er tre midtbanespillere med store spørgsmålstegn. I hvert fald set udefra. Jeg kan være i tvivl om Haugstrup, Knudsen, Jønsson er nok. Jeg vil helst have Arnstad op på 10'eren så meget som muligt.
Enig. I en fase som denne går jeg i perioder kold i dette forum, må jeg tilstå. En del for meget brok og CV-bashing baseret på godtkøbslogik og vidtløftige antagelser for min smag. CV kan da stadig nå at begå store, indlysende fejl som fodbolddirektør i AGF, men i det store hele er jeg toptilfreds med hans indsats så langt.

I modsætning til sidste sæson, har vi oplevet en del modgang (skader) og stolpe-ud (lad os fx lige huske på, at vi har vundet xG KLART i tre af fire suppe-kampe så langt). Den slags kan og vil ske i en klubs liv, og berettiger i mine øjne ikke til så meget dårlig stemning.

Grundlæggende er jeg helt tryg ved, at det rigtige for AGF som klub er at udvikle og bygge på på den tålmodige, velovervejede og ikke specielt risikobetonede måde, som har kendetegnet de seneste 4-5 år. Nu er vi i gang med at lære Europa-gamet (på den lidt hårde måde); man skal være blind for ikke at kunne se, at vi lægger på i talentdelen lige nu; og de kommende par år kommer til at rykke på klubbens økonomi, status og tiltrækningskraft via det pragtstadion (og den pragtstemning) som venter (næsten) rundt om hjørnet.

Solen skinner dybest set i GF-land! :cool:

Jeg behøver ikke at beskrive igen, hvorfor det også kan være ambitiøst at turde at satse på de rigtige talenter. Men hvis vi om 5 dage står med en trup, hvor der er blevet holdt på alle profiler (undtaget Beijmo og Dalsgaard), og vi har hentet Anderson, Jønsson, Rösler og fx Cvancara, vil du så i ramme alvor sige, at der er blevet løjet for dig? 😅
Nej så vil jeg sige det er OK godkendt.
Men vi har os skippet en del “fyld” spillere for at gøre klar til nogle signigns.
Er med på præmissen om at det næste step der skulle tages af CV først og fremmest har været af forynge gruppen, og køre vores talenter mere i spil.
Så kan man jo være nok så utilfreds og momentvis fremstå som et surt gammelt røvhul, der har spillet for meget Manager og FIFA. Den tager jeg på mig.
Syntes bare vi har kørt med Meget stram livrem og seler og havde håbet på vi gad os løsne lidt op, som der blev givet udtryk for.

• Like
Reactions: cph
Last edited:
Dette er ikke en diskussion om, hvem vi skal købe, eller om vi overhovedet skal købe. Det er blot et forsøg på at illustrere, hvor mange minutter der faktisk skal og kan fordeles mellem de spillere, vi allerede har i truppen.

Vi skal spille 40 kampe endnu i denne sæson, det er stadig flere kampe end hele sidste sæson.

I forsvaret er der samlet 10.800 minutter at fordele, hvis vi tager udgangspunkt i tre spillere på 90 minutter pr. kamp. Med Kahls nuværende restitutionsproblemer og Tingagers skadeshistorik kunne man eksempelvis fordele det sådan.

Tingager: 20 kampe × 90 min.
Kahl: 22 kampe × 90 min.
Røsler: 25 kampe × 90 min.

Hvis Callø samtidig spiller 22 kampe × 90 minutter (altså omtrent det samlede antal minutter, han spillede sidste sæson) og Camara spiller 20 kampe × 90 minutter, er der stadig minutter svarende til omkring 11 hele kampe, som skal fordeles på Mølgaard, Storch eller Andersen.

Hvis man i stedet vurderer, at Camara kun spiller yderligere 17 kampe, hvilket vil bringe ham op omkring 2.000 minutter og dermed omtrent i top 8 blandt markspillerne fra sidste sæson, og Callø spiller 20 kampe, svarende nogenlunde til hans samlede spilletid sidste år. Det vile have bragt Callø og Camara op i cirka top 10 over markspillere sidste sæson.

Så mangler vi stadig at placere minutter svarende til 16 hele kampe.

Vi kan dermed stadig hente én spiller mere til forsvaret og lade ham spille omkring halvdelen af kampene, samtidig med at både Camara og Callø kan lande omkring 1.600-1.800 minutter. Personligt synes jeg, at det er rigtig meget spilletid til to unge spillere. Det bør være rigeligt til, at de kan udvikle sig og vokse ind i rollen.

Omvendt så er det, igen kun i min optik, farligt hvis enten Callø eller Camara får et præstations dyk, hvilket jo kan ske med unge spillere, og eksempelvis kun ender med at spille 10 kampe, så ændrer regnestykket sig markant, og en ny spiller vil pludselig skulle spille rigtig meget.

Så for mig handler spørgsmålet i højere grad om risikoen ved scenariet end om, hvorvidt der overhovedet er minutter nok til endnu en forsvarsspiller.

Dette er ikke en diskussion om, hvem vi skal købe, eller om vi overhovedet skal købe. Det er blot et forsøg på at illustrere, hvor mange minutter der faktisk skal og kan fordeles mellem de spillere, vi allerede har i truppen.

Vi skal spille 40 kampe endnu i denne sæson, det er stadig flere kampe end hele sidste sæson.

I forsvaret er der samlet 10.800 minutter at fordele, hvis vi tager udgangspunkt i tre spillere på 90 minutter pr. kamp. Med Kahls nuværende restitutionsproblemer og Tingagers skadeshistorik kunne man eksempelvis fordele det sådan.

Hvis Callø samtidig spiller 22 kampe × 90 minutter (altså omtrent det samlede antal minutter, han spillede sidste sæson) og Camara spiller 20 kampe × 90 minutter, er der stadig minutter svarende til omkring 11 hele kampe, som skal fordeles på Mølgaard, Storch eller Andersen.

Hvis man i stedet vurderer, at Camara kun spiller yderligere 17 kampe, hvilket vil bringe ham op omkring 2.000 minutter og dermed omtrent i top 8 blandt markspillerne fra sidste sæson, og Callø spiller 20 kampe, svarende nogenlunde til hans samlede spilletid sidste år, så mangler vi stadig at placere minutter svarende til 16 hele kampe.

Det vile have bragt Callø og Camara op i cirka top 10 over markspillere sidste sæson. Vi kan dermed stadig hente én spiller mere til forsvaret og lade ham spille omkring halvdelen af kampene, samtidig med at både Camara og Callø kan lande omkring 1.600-1.800 minutter. Personligt synes jeg, at det er rigtig meget spilletid til to unge spillere. Det bør være rigeligt til, at de kan udvikle sig og vokse ind i rollen.

Omvendt så er det, igen kun i min optik, farligt hvis enten Callø eller Camara får et præstations dyk, hvilket jo kan ske med unge spillere, og eksempelvis kun ender med at spille 10 kampe, så ændrer regnestykket sig markant, og en ny spiller vil pludselig skulle spille rigtig meget.

Så for mig handler spørgsmålet i højere grad om risikoen ved scenariet end om, hvorvidt der overhovedet er minutter nok til endnu en forsvarsspiller.
Og så er der ikke taget højde for skader, så det kan ende med en endnu større belastning.

Stærkt overblik, Thomas! Men bare for at forstå det rigtigt: Hvad er årsagen til det forholdsvis lave antal kampe per spiller for dem, der ikke har en markant skadeshistorik?

Kan Rösler ikke spille flere kampe på en sæson på et højt niveau? Eller Callø? Kan man ikke godt forvente flere minutter, hvis vi afveksler dem ordentligt fra kamp til kamp. Altså at man ikke spiller fx 15 kampe i træk. Og ikke 3 kampe om ugen.

Det er dog et yderst konservativt udgangspunkt.

De tre sæsoner før seneste sæson spillede Tingager 30 Superliga kampe. I snit spillede han minimum 86 minutter pr. kamp. Hertil kommer pokalkampe og Europa kampe. Det er ikke videre sandsynligt, at han kun kan spille 20 kampe af 90 minutter, medmindre han er/bliver langvarigt skadet.

Kahl har de seneste tre sæsoner spillet hhv. 32, 25 og 30 SL kampe. Hertil kommer pokalkampe. Sidste år spillede han 32 SL kampe med 85 minutter i snit. Der er intet, der taler for, at han kun kan spille 22 kampe af 90 minutter. Han har vel nærmest allerede spillet syv-otte stykker.

Rösler spillede i 25/26 30 kampe i alt. Han spillede i snit 88 minutter pr. kamp. I 24/25 spillede han 41 kampe i alt. I snit blev det til 89 minutter. Året inden spillede han 30 kampe med 87 minutter i snit. Og året inden spillede han 38 kampe af 89 minutter i snit. Der er absolut intet, der tyder på, at han kun kan spille 25 kampe.

Det ville nok være et bedre billede, hvis du regnede med:

- Tingager: 27 kampe
- Kahl: 32 kampe
- Rösler 32 kampe

Last edited:

De tre sæsoner før seneste sæson spillede Tingager 30 Superliga kampe. I snit spillede han minimum 86 minutter pr. kamp. Hertil kommer pokalkampe og Europa kampe. Det er ikke videre sandsynligt, at han kun kan spille 20 kampe af 90 minutter, medmindre han er/bliver langvarigt skadet.

Kahl har de seneste tre sæsoner spillet hhv. 32, 25 og 30 SL kampe. Hertil kommer pokalkampe. Sidste år spillede han 32 SL kampe med 85 minutter i snit. Der er intet, der taler for, at han kun kan spille 22 kampe af 90 minutter. Han har vel nærmest allerede spillet syv-otte stykker.

Rösler spillede i 25/26 30 kampe i alt. Han spillede i snit 88 minutter pr. kamp. I 24/25 spillede han 41 kampe i alt. I snit blev det til 89 minutter. Året inden spillede han 30 kampe med 87 minutter i snit. Og året inden spillede han 38 kampe af 89 minutter i snit. Der er absolut intet, der tyder på, at han kun kan spille 25 kampe.

- Rösler 32 kampe

Udfordringen er at regne i kampe, når man bør regne i minutter.

Tingager kan sagtens ende med at spille 1800 minutter (svarende til 20 fulde kampe) - fordelt på fx 12 fulde kampe, og 13 kampe, hvor han skiftes ud i minut 70.

Når der er flere kampe og mindre pause imellem, så er trænerens opgave jo at tage de mest slidte spillere ud ved stillingen 2-0 i Odense i minut 70 søndag, så de kan starte i midtugekampen i COL.

Er der andre end mig der tænker de kunne finde på at sælge Emmery allerede nu?
Helst ikke, men han er så ekstremt dygtig og man under ham næsten at få chancen som højre wing på et rigtig godt hold ala Ajax, Feyenoord el.lign.

- Rösler 32 kampe
Men Kahl har allerede spillet 9 kampe. Så med mit udgangspunkt lommer vi på 31 kampe. Så en kamp under dig

Der er 4 spillere tilbage i truppen, der har fået minutter i samtlige kampe:
Arnstad
Bech
Knudsen
Emmery

Med Arnstads to seneste kampe uden fuld spilletid, begynder Bech at nærme sig ham. Arnstad har spillet 838 minutter (90,11%) imens Bech har spillet 819 minutter (87,74%) ud af de 930 minutter som AGF har spillet i sæsonen. En kuriositet er at Camara har spillet præcis 50,00% af minutterne i sæsonen indtil videre (465 minutter).

Helst ikke, men han er så ekstremt dygtig og man under ham næsten at få chancen som højre wing på et rigtig godt hold ala Ajax, Feyenoord el.lign.

Men Kahl har allerede spillet 9 kampe. Så med mit udgangspunkt lommer vi på 31 kampe. Så en kamp under dig
Jeg er lidt spændt på, hvilken hylde han lander på, når han bliver solgt. Ikke sikkert de klubber du nævner (eller tilsvarende belgiske) handler i det prisleje, som jeg forventer han kommer til at koste. Selvom det måske ville være det bedste næste skridt for ham.

Jeg har dog “halveret” spilletiden for de tre startere (Kahl, Tingager og Røsler). Så de spiller hhv. 55%, 50% og 63% af kampene - men dog alle flere minutter end sidste sæson.
??

Kahl spillede i sidste sæson 3160 min og vil, ud fra dine forudsætninger komme op på 2537 min. i indeværende sæson. Jeg har ikke lige checket dine andre regnestykker, men der er vil ikke noget evidens for, at fx. Kahl skulle kunne holde til færre spilminutter, hvis man doserer dem med respekt for hans restitutionsbehov, dvs. han må stå over i nogle tilfælde. Og der er jo heller ikke tale om, at han spiller flere min. end sidste sæson i dit regnestykke. Tværtimod. Det samme gælder Rösler (2490 ctr. 2650)

Enig. I en fase som denne går jeg i perioder kold i dette forum, må jeg tilstå. En del for meget brok og CV-bashing baseret på godtkøbslogik og vidtløftige antagelser for min smag. CV kan da stadig nå at begå store, indlysende fejl som fodbolddirektør i AGF, men i det store hele er jeg toptilfreds med hans indsats så langt.

I modsætning til sidste sæson, har vi oplevet en del modgang (skader) og stolpe-ud (lad os fx lige huske på, at vi har vundet xG KLART i tre af fire suppe-kampe så langt). Den slags kan og vil ske i en klubs liv, og berettiger i mine øjne ikke til så meget dårlig stemning.

Grundlæggende er jeg helt tryg ved, at det rigtige for AGF som klub er at udvikle og bygge på på den tålmodige, velovervejede og ikke specielt risikobetonede måde, som har kendetegnet de seneste 4-5 år. Nu er vi i gang med at lære Europa-gamet (på den lidt hårde måde); man skal være blind for ikke at kunne se, at vi lægger på i talentdelen lige nu; og de kommende par år kommer til at rykke på klubbens økonomi, status og tiltrækningskraft via det pragtstadion (og den pragtstemning) som venter (næsten) rundt om hjørnet.

Solen skinner dybest set i GF-land! :cool:

Der er i hvert fald nogen som er gået i selvsving i negativitetsmøllen og mener vi er helt håbløse.

Havde egentlig fundet stats frem efter @Stone Cold 's indlæg men da jeg nåede dit, nævnte du selv stats.

Vi har (i Superligaen) leveret 3 rigtig stærke kampe som burde have givet meget mere når vi taler point. Derudover har vi haft en håbløs kamp men det skal sammenholdes med miraklet i Poznan 3 dage tidligere som endte i forlænget spilletid.
Samtidig gik Tingager ud og vi havde i forvejen stillet med Storch/Camara. Kampen mod Lyngby ligner en klar outlier indtil videre også set i forhold til det vi plejer at levere.

Stats:
1787915445368.webp

Jeg kan slet ikke se, at forsvaret er hullet som en si eller hvad man nu kalder det i frustration. Hvis forsvaret var hullet som en si, så burde modstanderne have spillet sig frem til langt større chancer i de tre kampe, end ovenstående stats fortæller. Snittet for vores modstandere i de sidste par sæsoner, set over samtlige kampe, har været omkring 1,15-1,25 og der er ikke en eneste af de tre kampe der sniger sig over det.
I sidste ende har vores modstandere scoret min. et mål mere end statistikken tilsiger og vi har scoret et for lidt - det bliver hurtigt til point, alt afhængig af hvordan målene falder. Husk det er et meget lille sample men umiddelbart, er det kun Lyngby kampen som stikker ud og den tænker jeg, der er rigtig gode forklaringer på. Til gengæld er der henover en sæson ofte perioder hvor man outperformer eller underperformer statistikken.

Jeg tror sgu snart folk trænger til en kølig fredagsting - jeg gør i hvert fald oven på alle de negative indlæg.

Ja. Men der er intet, der tyder på, at Tingager kun spiller 25 kampe i alt (har spillet i fem so far). Der er intet, der tyder på, at han Rösler kun spiller 29 kampe i alt (har spillet fire so far). Og et loft på 31 kampe for Kahl virker også lavt ift. at han spillede i 38 kampe i sidste sæson som absolut profil. Så i hans tilfælde er 32 kamp nok også for konservativt.

??

Kahl spillede i sidste sæson 3160 min og vil, ud fra dine forudsætninger komme op på 2537 min. i indeværende sæson. Jeg har ikke lige checket dine andre regnestykker, men der er vil ikke noget evidens for, at fx. Kahl skulle kunne holde til færre spilminutter, hvis man doserer dem med respekt for hans restitutionsbehov, dvs. han må stå over i nogle tilfælde. Og der er jo heller ikke tale om, at han spiller flere min. end sidste sæson i dit regnestykke. Tværtimod. Det samme gælder Rösler (2490 ctr. 2650)
Der er også forskel på hvordan man opnår sine minutter. F.eks. slider 7x90 minutter, med to kampes pause, nok mere end 9x70 minutter og øger risikoen for skader.

Latest posts

Back