New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 676K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis vi starter forfra:

AGF står pt med et conference league gruppespil og en udfordret start i ligaen.

Økonomien er presset af nyt stadion, men der er samtidig allokeret midler til at foretage væsentlige indkøb.

CoL lodtrækningen er favorabel, pokalen er letteste vej til nyt europarventyr. Ligaen er tæt i toppen.

Hvilke positioner har CV på sin dosmerseddel til kommende uge, og hvorfor? [Jeg håber det er ok at overveje mulighederne nu]:

Jeg ser Rosler, Kahl, Callø og Andersen på yderbacks, derfor næppe nogen der.

Som centerback ser jeg en tvivlsom Tingager (skader), og en Camara der er langt mere spændende på potentiale end på sportslige resultater i efteråret. Derfor ser jeg en centerback på listen. Vestergaard er den jeg kan udpege. Røsler er måske en bedre udgave af Højer (dog kun på 3-årig kontrakt, så næppe langsigte). Man kan måske finde en i sidste del af 20-erne, der kan blive generalen de kommende 5 år.

En 9'er har været højt på listen hele tiden og må stadig være det. Jeg er ikke specielt kræsen, han skal passe til spillestilen og have solidt niveau. Det behøver ikke være en stjerne.

Derudover tror jeg ikke der er noget på listen. Man er givet opmærksom på evt muligheder. Hvis Yakob er ude, kunne en krea-midt være en mulighed, men jeg ville ikke prioritere den specielt højt.

Det har ikke ændret sig meget siden starten på vindiet for mig. Hvis man havde signet Vestergaard og Højer (eller bedre ringer til Rosler og lokket ham ud af busken tidligt 'hvis du vil med er det nu, ellers bliver det Casper''), og lykkedes med fx Lind, havde det været legendarisk. Vestergaard eller Rösler /Højer havde stadig været solidt.

Jeg tror ikke nødvendigvis, vi får flere ind.

Jeg tror, CV går benhårdt efter en 9er, hvis den rigtige er en mulighed.

Jeg tror, man er rolig ved Camara og Callø som backup til Tingager. Særligt efter dagens lodtrækning.

Thats it, tror jeg.

@Martin Hansen fortæller os fladpandede individer at man naturligvis ikke kan forvente et velforberedt vindie med tidlige handler

Journalist: Er du nogen gange med til at trække tiden?
MBL (agenten): 100%

Der er 117 grunde til en sportsdirektør ikke bare kan købe en spiller, når han vil men jeg er klar over, jeg hos nogen taler til en dør.
Vs Martin Hansen der fortæller alle os fladpandede individer, at man naturligvis kan foretage handler tidligt i vinduet

Der mangler et "eksempelvis" for ja selvfølgelig er der ingen facitliste, alle cases er forskellige men når jeg skriver de eksempler, så kommer de fra agenter og sportschefer.

Du kan godt hente kvalitet tidligt i et vindue, du kan også gøre gode handler tidligt i et vindue, det vil være tåbeligt og usandfærdigt at påstå andet, det ændrer bare stadig ikke på, der er en grund til langt, langt de fleste klubber ikke har deres trup på plads før sent i et vindue, hvis de overhovedet kommer i hus med alle ønsker.

Jeg tror ikke nødvendigvis, vi får flere ind.

Jeg tror, CV går benhårdt efter en 9er, hvis den rigtige er en mulighed.

Jeg tror, man er rolig ved Camara og Callø som backup til Tingager. Særligt efter dagens lodtrækning.

Thats it, tror jeg.
Kan vi komme det nærmere?

Hvad står på CVs indkøbsseddel? Hvad kan man evt være skuffet over CV ikke lander?

Som jeg læser dig, er det måske en angriber, hvis der lige er en, ellers er det ok?

Han går benhårdt efter en 9'er, er det en skuffelse hvis det ikke lykkes?

Kan vi komme det nærmere?

Hvad står på CVs indkøbsseddel? Hvad kan man evt være skuffet over CV ikke lander?

Som jeg læser dig, er det måske en angriber, hvis der lige er en, ellers er det ok?

Han går benhårdt efter en 9'er, er det en skuffelse hvis det ikke lykkes?

Ja, umiddelbart. Det vil være min første reaktion.

Det vil også være lidt fesent, hvis ikke henter et par stykker.

Men jeg vil ikke fælde endelig dom, før sæsonen har udspillet sig. Måske smadrer Bogere det hele, og vi henter en stjerne 9er til vinter. Og så var det måske meget godt prioriteret.

@Martin Hansen fortæller os fladpandede individer at man naturligvis ikke kan forvente et velforberedt vindie med tidlige handler

Vs Martin Hansen der fortæller alle os fladpandede individer, at man naturligvis kan foretage handler tidligt i vinduet
Det der er virkeligt lavt niveau, Mengsen!

Ja, umiddelbart. Det vil være min første reaktion.

Det vil også være lidt fesent, hvis ikke henter et par stykker.

Men jeg vil ikke fælde endelig dom, før sæsonen har udspillet sig. Måske smadrer Bogere det hele, og vi henter en stjerne 9er til vinter. Og så var det måske meget godt prioriteret.
Cool.

For mig er det baseret på hvad man ved på tidspunktet. Fx at Lind har været skadet kunne man ikke vide, da han var i spil. Derfor er det ikke en del af min vurdering. Derfor mener jeg heller ikke man fpr points for at satse på Camara i sommers. Han var castet som VCB og der er han - pardon my french - tæt på komplet ubrugelig. At han har vist sig spændende (absolut uden at være god) centralt, er en uventet gevinst vi kan tage med i fremtidige overvejelser. Man satsede tydeligt på Callø som yderback, så at han viser sig at være god, køber jeg som tegn på 'godt set'.

Jeg vil være skuffet hvis man ikke får en 9'er og en centerforsvarer. 8'eren er mere måske.

Vi ved ikke om Ti g'en er klar fra om lidt og kan spille mange kampe eller ej. Jeg antager han bliver klar, men vil være hæmmet. Og jeg mener AGF som wannabe tophold skal kunne holde 0'et, også uden Tingager. Derfor forventer jeg en forsvarer ind.

Altså da vinduet startede var det nærmest sikkert at vi mistede Arnstad, Bech, Links og Yakob. Indtil videre har vi holdt på dem. Det er jo isoleret set super fedt. Til gengæld er der ikke kommet store de penge i kassen. Og man troede måske at Yakob kunne shine til vm og bliver solgt til 40 mil. Nu er han skadet og kontrakten løber ud. Det er lidt tilfældigheder det hele. Men man står lidt tilbage med en følelse af at vi ikke rigtig har kapitaliseret på mesterskabet. Og vi måske kunne have lavet nogle smarte handler.

CV har en kæmpe stjerne hos mig, for han gjorde alle de rigtige ting sidste sæson der gjorde vi blev mestre. Men det helt store problem er for mig at se, hvis ikke Michael Anderson bliver den profil man havde satset på.

Champions League og Europa League havde åbnet op for nogle store profiler. Omvendt kunne vi også have stået med håret i postkassen hvis vi havde købt meget stort ind og endt i den situation vi står i nu.

Derfor mener jeg heller ikke man fpr points for at satse på Camara i sommers. Han var castet som VCB og der er han - pardon my french - tæt på komplet ubrugelig. At han har vist sig spændende (absolut uden at være god) centralt, er en uventet gevinst vi kan tage med i fremtidige overvejelser.
Det kan altså ikke være kommet helt bag på dem, at en mand med den statur potentielt kunne være en god central forsvarsspiller.

Jeg tror snarere, at det er kommet bag på dem, at han allerede nu har kunnet gøre sig gældende i forhold til spilletid. Det er nok 6-12 måneder før forventet.

Last edited:
Det kan altså ikke være kommet helt bag på dem, at en mand med den statur potentielt kunne være en god central forsvarsspiller.

Jeg tror snarere, at det er kommet bag på dem, at han allerede nu har kunnet gøre sig gældende i forhold til spilletid. Det er nok 6-12 måneder før forventet.
Jeg synes det er fedt! Det skal indrømmes at jeg generelt er mere til klassiske værdier som at vinde fodboldkampe. Men når nu backkæden sejler, så er det alligevel fedt at se hvordan Camara går til en kamp. klodset, uimponeret, med bunker af fejl, men også glimrende spil med bolden og en fysik der lover noget helt vildt, hvis han bliver god.

Ovenstående er udtryk for den ambivalens jeg har. Jeg HADER at se defensiven sejle som den gør. Jeg kan sagtens se Camara bidrage til at det sejler. Men det er også en særlig fornemmelse at se de unge i spil. Storch så også lovende ud ind i mellem han så overmatchet ud.

Benfica er ikke målestokken. Men det er OB og Viborg heller ikke. Spillerne skal måles op mod FCM, FCK og BIF. Jeg ser ikke Camara som god nok, og vil gerne have et brugbart alternativ. Men som alle andre kan jeg godt nyde at se ham - sådan abstrahere fra fejlene og tænke, at hvis han bygger på, kan det blev godt.

Som nævnt giver jeg ikke mange points for at satse på Camara. Han var set som VCB, og det er han ikke. Man var heldig han ... ser spændende ud centralt, men holdet indkasserer stadig mål til højre og venstre. Hvis man vil noget i ligaen, skal man kunne få tre point ud af én scoring, ind i mellem. Og det får man ikke med Camara, som han er pt.

Men når nu backkæden sejler, så er det alligevel fedt at se hvordan Camara går til en kamp. klodset, uimponeret, med bunker af fejl, men også glimrende spil med bolden og en fysik der lover noget helt vildt, hvis han bliver god.
Jeg synes du er lidt hård ved Camara. Også længere oppe, hvor du kalder ham tæt på ubrugelig på VCB. Jeg er enig i, at han ikke har set heldig ud, i de få og korte optrædener, han har haft på VCB; han ser tung ud i vendingerne, men jeg er ikke sikker på, der er data nok, til at dømme ham ubrugelig på positionen.
"Bunker af fejl" synes jeg også er en journalistisk stramning. Mod Benfica er jeg enig i, at han forivrede sig nogle gange, og kom lidt klodset ind i ting. Men jeg synes også, han bliver hårdt dømt af dommerne fra tid til anden. Han er et hus af en mand, og mit bud er at han rammer nogenlunde som en Leopard 2 kampvogn. Det ser voldsomt ud, når granvoksne mænd bliver kanøflet på den måde, men det er i sig selv ikke et frispark.

Det sagt, så er han jo lidt rå og upoleret, men dét ændrer vi kun med spilletid...

Jeg synes det er fedt! Det skal indrømmes at jeg generelt er mere til klassiske værdier som at vi de fodboldkampe. Men når nu backkæden sejler, så er det alligevel fedt at se hvordan Camara går til en kamp. klodset, uimponeret, med bunker af fejl, men også glimrende spil med bolden og en fysik der lover noget helt vildt, hvis han bliver god.

Ovenstående er udtryk for den ambivalens jeg har. Jeg HADER at se defensiven sejle som den gør. Jeg kan sagtens se Camara bidrage til at det sejler. Men det er også en særlig fornemmelse at se de unge i spil. Storch så også lovende ud ind i mellem han så overmatchet ud.

Benfica er ikke målestokken. Men det er OB og Viborg heller ikke. Spillerne skal måles op mod FCM, FCK og BIF. Jeg ser ikke Camara som god nok, og vil gerne have et brugbart alternativ. Men som alle andre kan jeg godt nyde at se ham - sådan abstrahere fra fejlene og tænke, at hvis han bygger på, kan det blev godt.

Som nævnt giver jeg ikke mange points for at satse på Camara. Han var set som VCB, og det er han ikke. Man var heldig han ... ser spændende ud centralt, men holdet indkasserer stadig mål til højre og venstre. Hvis man vil noget i ligaen, skal man kunne få tre point ud af én scoring, ind i mellem. Og det får man ikke med Camara, som han er pt.
Jeg håber også, at vi henter en forsvarsspiller mere, for jeg ser også Camara som en spiller for fremtiden mere end som aktuelt top6 niveau. Omvendt giver det mere mening for mig, at investere minutterne i ham end AJ og Mølgaard, da Camaras spidskompetencer er vilde. Han kan blive en profil på sigt og en god salgscase.
Jeg vil også hellere spille med Camara og afvente den rigtige handel fremfor at hente endnu en middelmådig forsvarsspiller. Dem kan vi selv udvikle😅

Det er ufatteligt mange mellemregninger på den der som bør tages i betragtning.

Vi ønsker ikke at være kendt som klub som nogen der bare fyrer træneren pga. en mindre dårlig periode (ser ret tydeligt ud, på de valg JN/LF har lavet de sidste gange).

Dernæst var der andre som havde forlænget kontrakten tidligt - tænker det var meget i Uwe's interesse, han ved godt hvordan det plejer at gå men han havde andre interesserede og derfor gjorde man det. Det betød der formentlig ville være et større økonomisk mellemværende.

Dernæst men ikke mindst, var CV nærmest lige tiltrådt og skulle først opnå fortrolighed med truppen og få input til hvad de tænkte.

I sidste ende traf man (formentlig) den rigtige beslutning og det er vigtigt at nå hen til den ;)
Bestemt mange betragtninger. Men CV’s første prioritet var at fortsætte med Uwe.

Om han havde skabt de samme, eller bedre, resultater som Jakob Poulsen kan man altid diskutere. Det ved ingen.

For mig er det baseret på hvad man ved på tidspunktet. Fx at Lind har været skadet kunne man ikke vide, da han var i spil. Derfor er det ikke en del af min vurdering. Derfor mener jeg heller ikke man fpr points for at satse på Camara i sommers. Han var castet som VCB og der er han - pardon my french - tæt på komplet ubrugelig. At han har vist sig spændende (absolut uden at være god) centralt, er en uventet gevinst vi kan tage med i fremtidige overvejelser. Man satsede tydeligt på Callø som yderback, så at han viser sig at være god, køber jeg som tegn på 'godt set'.

Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen ift. Camara. Ja, han var muligvis castet som yderback. Ret beset tror jeg slet ikke, han var castet til at være i førsteholdstruppen i denne sæson.

Jeg tænker dog, at et sandsynligt scenarie er, at JP opdagede, at han fungerede overraskende godt som backup for Tingager (foreløbigt), og det influerede på CVs ageren i vinduet. Det virker lidt som om, at du gerne ser, at CV har dannet sig en mening inden vinduet og så ikke tager hensyn til den udvikling, der er i truppen. Jeg ved ikke, om det er det, der er din holdning, men personligt synes jeg, det er fint, hvis CV og JP har set, at Camara kan noget andet/mere end de havde forventet, og det influerer på deres trupsammensætning.

Jeg ville synes, det ville være stærkt problematisk, hvis CV hentede en backup for Tingager, alene fordi han besluttede det i foråret og uden at skæve til, at både Camara og Callø kan spille positionen overraskende godt.

Last edited:
Jeg synes du er lidt hård ved Camara. Også længere oppe, hvor du kalder ham tæt på ubrugelig på VCB. Jeg er enig i, at han ikke har set heldig ud, i de få og korte optrædener, han har haft på VCB; han ser tung ud i vendingerne, men jeg er ikke sikker på, der er data nok, til at dømme ham ubrugelig på positionen.
"Bunker af fejl" synes jeg også er en journalistisk stramning. Mod Benfica er jeg enig i, at han forivrede sig nogle gange, og kom lidt klodset ind i ting. Men jeg synes også, han bliver hårdt dømt af dommerne fra tid til anden. Han er et hus af en mand, og mit bud er at han rammer nogenlunde som en Leopard 2 kampvogn. Det ser voldsomt ud, når granvoksne mænd bliver kanøflet på den måde, men det er i sig selv ikke et frispark.

Det sagt, så er han jo lidt rå og upoleret, men dét ændrer vi kun med spilletid...
Fair nok, hvis du er uenig. Men jeg fastholder at hans bevægelser er som en færge. Dalsgaard var fabelagtig i midten, og udfordret på siden. Camara er borderline useless på siden, men lovende i midten

Ud over at være uenig, så tænker jeg du er velkommen til at tvære det i ansigtet på mig, hvis man sætter Callø Camara ind på en yderback igen. Jeg vil give mig selv den out, at hvis man prøver, men flår ham ud i pausen (som Serra mod Benfica), så tæller det ikke. Hvis han får lov til at spille første halvleg, samt 5 minutter af anden, så lægger jeg mig fladt ned.

Jeg kan godt være lidt påståelig, men så skal jeg også være klar på at opstille tydelige mål for hvornår jeg har taget fejl. Det er hermed sket. Jeg tænker det gælder for hele efteråret fra nu.

Jeg er allerede nede med en fadbamse for en ret stor fejlvurdering af Arnstad. Den her kan komme med en ekstra, hvis jeg tager fejl her. Og jeg anser det for uetisk at balancere den, så jeg forventer ingen modydelse.

Som center er han lovende. Der var bunker af fejl mod Benfica, men det er ikke en fair målestok. Hvis man skal omsætte det til noget målbar, vil jeg sige, at 'bunker' her kan betyde mindst 5 fejl man ikke ville forvente af Tingager. Det kan fx være at presse op mod en spiller, men ikke nå frem og derfor måtte give et frispark. Det kan være at cleare en bold ud til en modstander. Hvis jeg var kompetent til at vurdere det, kunne det også være at placere sig forkert ift en offsidelinje eller tage et forkert pres op / fald ned-valg. Dem tør jeg ikke selv vurdere, men tager gerne vurderingen fra debattører jeg synes lyder kompetente.

Han bliver lidt hårdt dømt i nogle situationer, men der er langt flere hvor han bliver korrekt dømt for noget han ikke behøvede. Når han lærer at stole mere på sin fysik, får dommerne slet ikke mulighed for at dømme frispark.

Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen ift. Camara. Ja, han var muligvis castet som yderback. Ret beset tror jeg slet ikke, han var castet til at være i førsteholdstruppen i denne sæson.

Det jeg mener er, at en påstand om CV valgte at satse på Camara bliver kaldt som 'bullshit'. Vi er enige (tror jeg).

Jeg tænker dog, at et sandsynligt scenarie er, at JP opdagede, at han fungerede overraskende godt som backup for Tingager (foreløbigt), og det influerede på CVs ageren i vinduet. Det virker lidt som om, at du gerne ser, at CV har dannet sig en mening inden vinduet og så ikke tager hensyn til den udvikling, der er i truppen. Jeg ved ikke, om det er det, der er din holdning, men personligt synes jeg, det er fint, hvis CV og JP har set, at Camara kan noget andet/mere end de havde forventet, og det influerer på deres trupsammensætning.

Jeg ville synes, det ville være stærkt problematisk, hvis CV hentede en backup for Tingager, alene fordi han besluttede det i foråret og uden at skæve til, at både Camara og Callø kan spille positionen overraskende godt.
Jeg er enig i man givet har set noget interessant i Camara og gerne vil teste det. Og man bør også, i resten af vinduet, tage højde for, hvad Camara har leveret, og må forventes at kunne levere.

Man tænkte allerede i juli, at Callø kunne spille HCB. Desværre blev han skadet, men det synes jeg man skal holdr fast i, med mindre han har vist svaghed.

Men at vende den om og sige at CV i juli valgte at satse på Camara fordi han tænkte han kunne bære holdets backkæde, det er fri fantasi.

Jeg er også begyndt at blive en lille smule bekymret for, om vi lykkes med at hente noget. Men i det mindste på leje må det være muligt med nogle tilføjelser.

I forsvaret virker Callø og Camara meget tæt på at være fine ydermandater. Men Mølgaard må gerne byttes ud med en VCB, man tror på.

Det kunne være meget spændende at komme ind i hovedet på CV. Alle kan se den manglende 9’er, og giver forsvaret. Men er den 3. mulige forstærkning midtbanen?

Stiften sagde at han ikke gad handle sidste dag. Spændende om det holder. Der er ikke mange dage tilbage.

Omvendt er de europæiske pladser på plads. Så nu skal en masse trupper justeres. Tænker også vores egne udlejninger er tegn på, at mange klubber er ved at løbe tør for tålmodighed med deres overskudslager. Der må også være spillere, der ikke gider vente mere eller bange for, at muligheder glipper.

Shit nogle dage der potentielt venter.

(I øvrigt spændende hvordan Franculino reagerer, hvis han ikke bliver solgt - igen)

Latest posts

Back