New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 707K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg kan sagtens følge nogle brugeres behov for at der rettes ind efter partilinjen, og at der udvises blind loyalitet til den store leder og alle dennes handlinger. Særligt når man har været underlagt Michael Johansens regime i så mange år. Problemet ved at indføre censur er bare at det bliver et dødt forum, hvor alle bare retter ind, af frygt for at blive overfaldet af de loyale partisoldater. Så jeg kommer ikke til at “stramme op”, jeg kommer til fortsat at kalde det som jeg ser det, og forholde mig konstruktivt kritisk til det der bliver gjort i ledelsen.

Det har ikke været godt nok at man endte i den situation i kval kampene, hvor man skadede en nøglespiller og var tvunget til at give seniordebut til to U19 spillere, det er der også mange, ikke bare herinde, der har sagt efterfølgende. Jeg kan godt følge at man er nød til at gå til yderligheder, når man føler at man har et helt særligt ansvar for den stramme partilinje og loyalitet, og at det kan være vanskeligt, når de eneste modargumenter man kan komme frem til, er hvor svært det er at hente spillere tidligt (undtagen selvfølgelig alle dem der godt kunne hentes tidligt, men det var så desværre alle sammen nogen vi ikke kunne bruge).
Du har mange gode indlæg, som er værd at læse (uden jeg nødvendigvis er enig med dig). Du bidrager meget positivt herinde.

Men du har også en tendens til at gentage dig selv i det uendelige og blive (i mine øjne) for usaglig.

Når jeg tænker stram op, så er det mere af det første og mindre af det sidste. Det er ikke censur eller at rette ind holdningsmæssigt. Det handler om at være mere saglig omkring dine pointer.

Jeg kan sagtens følge nogle brugeres behov for at der rettes ind efter partilinjen, og at der udvises blind loyalitet til den store leder og alle dennes handlinger. Særligt når man har været underlagt Michael Johansens regime i så mange år. Problemet ved at indføre censur er bare at det bliver et dødt forum, hvor alle bare retter ind, af frygt for at blive overfaldet af de loyale partisoldater. Så jeg kommer ikke til at “stramme op”, jeg kommer til fortsat at kalde det som jeg ser det, og forholde mig konstruktivt kritisk til det der bliver gjort i ledelsen.

Det har ikke været godt nok at man endte i den situation i kval kampene, hvor man skadede en nøglespiller og var tvunget til at give seniordebut til to U19 spillere, det er der også mange, ikke bare herinde, der har sagt efterfølgende. Jeg kan godt følge at man er nød til at gå til yderligheder, når man føler at man har et helt særligt ansvar for den stramme partilinje og loyalitet, og at det kan være vanskeligt, når de eneste modargumenter man kan komme frem til, er hvor svært det er at hente spillere tidligt (undtagen selvfølgelig alle dem der godt kunne hentes tidligt, men det var så desværre alle sammen nogen vi ikke kunne bruge).
Korrekt men folk anno 2026 vil kun have confirmation bias og dét vel og mærke kun deres egen . Alt andet er jo radikalt eller fake news

Det bliver spændende at se et interview med CV efter vinduet og forhåbentlig høre lidt om hvad man har tænkt med de synlige huller vi har i truppen, hvis de ikke bliver dækket i dag eller i morgen. Lige nu er vi uskarpe i begge felter og McCowatt kan selvfølgelig hjælpe på dette, da han pt. virker mere skarp end Bech. Omvendt skal han også lige spilles ind.

Det bliver spændende at se et interview med CV efter vinduet og forhåbentlig høre lidt om hvad man har tænkt med de synlige huller vi har i truppen, hvis de ikke bliver dækket i dag eller i morgen. Lige nu er vi uskarpe i begge felter og McCowatt kan selvfølgelig hjælpe på dette, da han pt. virker mere skarp end Bech. Omvendt skal han også lige spilles ind.
Det vil han aldrig kommentere på hvilket er fuldt forståeligt. Han vil udvise tillid til de spillere vi har.

Det vil han aldrig kommentere på hvilket er fuldt forståeligt. Han vil udvise tillid til de spillere vi har.
Jeg tror da nok, at han bliver nødt til at forklare, hvis vi ikke henter en 9'er og han vil vel også blive spurgt om hvad han tænker om bredden i det centrale forsvar. Også i forhold til at Jensen-Abbew er blevet solgt. Men lad os se. Det kan være at han giver svaret ved at handle i dag og i morgen.

Du har mange gode indlæg, som er værd at læse (uden jeg nødvendigvis er enig med dig). Du bidrager meget positivt herinde.

Men du har også en tendens til at gentage dig selv i det uendelige og blive (i mine øjne) for usaglig.

Når jeg tænker stram op, så er det mere af det første og mindre af det sidste. Det er ikke censur eller at rette ind holdningsmæssigt. Det handler om at være mere saglig omkring dine pointer.
Det er dog vanskeligt at bevare sagligheden når man bliver overfaldet for et harmløst ironisk indlæg, om at nu har vi fået den spiller som CV lovede os, så nu kan han holde fri - pludseligt bliver det tolket i alle mulige retninger og man bliver beskyldt for alt mulgt og ikke mindst så opfordres andre bruger til at ignorere mig. Det er voldsomt, og jeg er sgu bange for at det er kammet over herinde efter den der røde dislike emoji blev indført. Men enig det skal ikke være så skingert som det desværre er blevet herinde efterhånden.

Jeg mener sagtens man kan være kritiske over for CV og hans gøren og laden. Men at forvente, at han efterfølgende skal igennem noget, der minder om den spanske inkvisition, synes jeg ikke er specielt hensigtsmæssigt.

Jeg håber, og tror, at der kommer et godt interview med ham sidst på ugen, hvor han sætter ord på tankerne bag det, der er sket. Vi må nok forvente, at det vil indeholde en stor tro på den trup, der er til rådighed. Og hvis det er typer som Camara, Storch og Tchamche, der skal være en del af holdet, så er det naturligvis også dem, han kommer til at tale op.

Han har misset nogle spillere, fordi han vurderede, at andre muligheder kunne lade sig gøre, og han har samtidig fået nogle spillere, han måske ikke havde forventet at kunne hente. Ultimativt ender han nok med det, han vurderer er den bedste løsning ud fra den situation, han har stået i.

Bagefter vil der selvfølgelig være masser at evaluere og sikkert også ting, man fortryder. Lige fra at hente Mikael Anderson så tidligt til måske at vente lidt for længe med andre ting.

Det er dog vanskeligt at bevare sagligheden når man bliver overfaldet for et harmløst ironisk indlæg, om at nu har vi fået den spiller som CV lovede os, så nu kan han holde fri
Kan jeg godt forstå, men du skal måske se reaktionerne i forlængelse af den tone/stil du har haft de sidste par uger, hvor jeg også synes det er stukket lidt af. Så nogen har måske haft svært ved at fange ironien (hvilket også kan være svært på skrift).

Ovenstående er kærligt ment - du bidrager normalt godt til forummet og udfordrer ofte mine egne holdninger, hvilket altid er tiltrængt.

Partilinjen? Den eneste linje, der er tydelig herinde, er CV/ledelses-bashing-linjen, hvor du og dine proselytter konstant og vedholdende ranter løs og kræver alles afgang eller hoved på et fad, hvis ikke i får JERES ønsker opfyldt.

For du/I har jo patent på "sandheden", der findes kun én udlægning og det er dén du og dine med-ypperstepræster prædiker fra morgen til aften, selvom I ikke har nogen som helst viden om hvad der ligger bag de beslutninger der træffes eller ikke træffes og ligefrem nægter at tage ind hvad der foreligger af info.

Tilsvarende din "forståelse" aka en slet skjult hån mod dem, der ikke er enige med dig og dine tilbedere, kan jeg også have ondt af dig og din faktaresistens/-avershed. Når CV eksempelvis siger, at man ikke kan hente den type kvalitet vi leder efter, før til sidst i vinduet, for enten vil de ikke umiddelbart til AGF eller også er de for dyre tidligt, ja så er det jo ifølge dig løgn og latin og fordi han er doven, hvilket har været dit foretrukne tema et par dage. Men som med det meste andet du fremturer med, så er det hele baseret på hvad du synes uden et eneste eksempel til at underbygge dine sysninger.

Jeg har ikke nogen på mute, men jeg kan sgu godt forstå dem, der har slukket for ovenstående.

Jeg håber, og tror, at der kommer et godt interview med ham sidst på ugen, hvor han sætter ord på tankerne bag det, der er sket. Vi må nok forvente, at det vil indeholde en stor tro på den trup, der er til rådighed. Og hvis det er typer som Camara, Storch og Tchamche, der skal være en del af holdet, så er det naturligvis også dem, han kommer til at tale op.
Ift. især Camara (og for den sags skyld Callø) må der også være en afvejning af, at vi nok sagtens kan finde en, der er bedre her og nu - men omvendt kan Camara også nemt være markant bedre end vedkommende om 6-12 måneder. Og mange flere penge værd.

Så i forsvaret kan jeg godt se dilemmaet. I angrebet mener jeg i den grad stadig vi skal have en ny 9'er - også selv om vi får McCowatt.

Kan jeg godt forstå, men du skal måske se reaktionerne i forlængelse af den tone/stil du har haft de sidste par uger, hvor jeg også synes det er stukket lidt af. Så nogen har måske haft svært ved at fange ironien (hvilket også kan være svært på skrift).

Ovenstående er kærligt ment - du bidrager normalt godt til forummet og udfordrer ofte mine egne holdninger, hvilket altid er tiltrængt.
Det er klart at min egen galde efter at vi underpræsterede så voldsomt i Baku, i en situation, hvor vi virkeligt kunne have flyttet klubben til et nyt sted, hvis der havde været mere fokus på at fastholde et slagkraftigt hold, det var et resultat af dyb frustration, fordi det ikke virkede som rettidig omhu (for at bruge et Mærsk udtryk).

Men jeg synes i høj grad også at jeg er blevet gjort ansvarlig for en lang række langt mere spydige indlæg efterfølgende. Det er ikke mig der på noget tidspunkt har sagt at transfervinduet er dårligt, eller at CV skal fyres. Jeg har alene udtrykt stor skuffelse over at man tilsyneladende ikke havde en plan klar til sæsonstart, efter at forsvaret var blevet så kraftigt decimeret efter mesterskabet, og det er jeg slet, slet ikke alene om at mene, men jeg har godt nok hørt meget for det. En klar plan kunne have været en kvart milliard kroner værd.

Det spiller bare en del anderledes end os, de kommer nærmest ikke til indlæg. De spiller nogle gange med Rami El Hajj som 9'er. Derudover løber Ross og Riisgaard ofte dybt, f.eks. falder McCowatt og dropper ned og lægger den af til f.eks. Larsen, der laver en dybdebold som til de to 10'ere. Så bliver det næsten en 3-5-2. Westh ender også tit inde i midten, og så ryger Riisgaard ud som det brede punkt

Men er vi måske tilbage til den debat du og jeg havde for nogen dage siden. Er det meningen, vi skal spille på en anden måde end tidligere?

Vi får måske et svar afhængig af om der kommer en 9'er eller ej (og hvilken type). I sidste ende er det altid godt, at have flere målfarlige spillere på holdet og der ligner McCowatt en forstærkning. På den video der blev lagt op, kan jeg godt lide det med begge ben, han ser hurtig ud og har nogle gode drev fremad.
Det der stikker lidt ud, er at han ikke umiddelbart har væltet sig i spilletid før sidste sæson - han må være en late-bloomer.

Partilinjen? Den eneste linje, der er tydelig herinde, er CV/ledelses-bashing-linjen, hvor du og dine proselytter konstant og vedholdende ranter løs og kræver alles afgang eller hoved på et fad, hvis ikke i får JERES ønsker opfyldt.

For du/I har jo patent på "sandheden", der findes kun én udlægning og det er dén du og dine med-ypperstepræster prædiker fra morgen til aften, selvom I ikke har nogen som helst viden om hvad der ligger bag de beslutninger der træffes eller ikke træffes og ligefrem nægter at tage ind hvad der foreligger af info.

Tilsvarende din "forståelse" aka en slet skjult hån mod dem, der ikke er enige med dig og dine tilbedere, kan jeg også have ondt af dig og din faktaresistens/-avershed. Når CV eksempelvis siger, at man ikke kan hente den type kvalitet vi leder efter, før til sidst i vinduet, for enten vil de ikke umiddelbart til AGF eller også er de for dyre tidligt, ja så er det jo ifølge dig løgn og latin og fordi han er doven, hvilket har været dit foretrukne tema et par dage. Men som med det meste andet du fremturer med, så er det hele baseret på hvad du synes uden et eneste eksempel til at underbygge dine sysninger.

Jeg har ikke nogen på mute, men jeg kan sgu godt forstå dem, der har slukket for ovenstående.
Jeg har brug for bare en lille smugle dokumentation for de anklager:
1. At jeg skulle have krævet alles afgang og hoved på et fad (dokumentation udbedes tak)
2. Mine med-ypperstepræster, (du bedes nævne hvem der menes at jeg skulle være i ledtog med)
3. At jeg nægter at tage imod hvad der foreligger af info. (Hvor konkret er dette sker)
4. At jeg skulle have kaldt det løgn og latin når CV siger at hen ikke kan hente kvalitet i starten af vinduet (hvornår har jeg sagt dette)
5. At jeg synes CV er doven (hvornår har jeg sagt dette, og hvordan er det blevet “mit foretrukne tema”)

Men er vi måske tilbage til den debat du og jeg havde for nogen dage siden. Er det meningen, vi skal spille på en anden måde end tidligere?

Vi får måske et svar afhængig af om der kommer en 9'er eller ej (og hvilken type). I sidste ende er det altid godt, at have flere målfarlige spillere på holdet og der ligner McCowatt en forstærkning. På den video der blev lagt op, kan jeg godt lide det med begge ben, han ser hurtig ud og har nogle gode drev fremad.
Han er i min optik ligaens bedste afslutter, mener jeg også jeg skrev for et par uger siden. Selv med hovedet virker det til han har et godt overblik og god evne til at dirige bolden godt. Ikke at han bliver en Patrick Mortensen med hovedet.

Jeg synes vores spil lugter af indlægsspil. Vores kanter sættes ofte op alene, og næsten altid fra et meget bredt udgangspunkt. Cut-backs er en del sværere derfra end fra f.eks. halvrum, eller hvis man gør det inde i feltet.

Men lad os se.

Jeg har brug for bare en lille smugle dokumentation for de anklager:
1. At jeg skulle have krævet alles afgang og hoved på et fad (dokumentation udbedes tak)
2. Mine med-ypperstepræster, (du bedes nævne hvem der menes at jeg skulle være i ledtog med)
3. At jeg nægter at tage imod hvad der foreligger af info. (Hvor konkret er dette sker)
4. At jeg skulle have kaldt det løgn og latin når CV siger at hen ikke kan hente kvalitet i starten af vinduet (hvornår har jeg sagt dette)
5. At jeg synes CV er doven (hvornår har jeg sagt dette, og hvordan er det blevet “mit foretrukne tema”)

At du overhovedet laver ovenstående er jo nærmest selve dokumentationen i sig selv. Jeg kommer ikke til spilde min og andres tid med at deltage i dine julelege. Carry on.

Så jeg kommer ikke til at “stramme op”, jeg kommer til fortsat at kalde det som jeg ser det, og forholde mig konstruktivt kritisk til det der bliver gjort i ledelsen.
Fedt, at du står fast på din egen debatform - det er med til at give liv på forum. For mit eget vedkommende synes jeg, de seneste uger, at det du kalder "konstruktivt kritisk" virker mere som "demonstrativt negativ". Men det kan godt være, jeg læser dine indlæg mere vredt end du skriver dem...
Jeg kan godt følge at man er nød til at gå til yderligheder, når man føler at man har et helt særligt ansvar for den stramme partilinje og loyalitet, og at det kan være vanskeligt, når de eneste modargumenter man kan komme frem til, er hvor svært det er at hente spillere tidligt (undtagen selvfølgelig alle dem der godt kunne hentes tidligt, men det var så desværre alle sammen nogen vi ikke kunne bruge).
...det er bare svært IKKE at læse dine indlæg vredt, når du skriver sådan noget som ovenstående. Jeg har igennem hele transfervinduet (og i al den tid jeg har været på forum) forsøgt at holde fast i nuancerne. Det gør, at jeg oftest kommer til at fremstå som en CV-apologet overfor en del af dine indlæg, fordi jeg oplever dem som meget ensidigt negative og ikke videre konstruktive eller nuancerede. Og så føler jeg mig truffet af sådan en kommentar der, og så bliver jeg faktisk sur. For jeg er ikke blindt loyal, jeg orker bare ikke ensidig negativitet.
Det er dog vanskeligt at bevare sagligheden når man bliver overfaldet for et harmløst ironisk indlæg
Ironien bliver usynlig og det harmløse forsvinder, når så mange af dine andre indlæg OGSÅ har en negativ vinkel på CV - havde du været ægte konstruktiv og mere nuanceret, var ironien måske ikke gået tabt.
Men jeg synes i høj grad også at jeg er blevet gjort ansvarlig for en lang række langt mere spydige indlæg efterfølgende.
Dét tror jeg desværre er sandt. Det er ikke altid, jeg lige får konstateret afsender på hvert eneste indlæg, og jeg kan godt se for mig, hvordan du er kommet i kategori med nogle endog meget underlødige typer her på forum. Når jeg skriver "desværre" er det ikke fordi du ikke må få ret, men fordi det kan være en beklagelig sideeffekt på de skyttegrave, der synes at være opstået her på forum.

Kunne vi i øvrigt ikke alle sammen lige kravle op af de skyttegrave, og så prøve at respektere hinandens holdninger uden spydigheder og perfide angreb? Det kunne vi engang, hvad er der sket?

Latest posts

Back