New posts

Kamptråd Superliga runde 3: AGF - FC Midtjylland, onsdag d. 02.09. kl 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 374
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 02-09-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    58
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 3: AGF - FC Midtjylland, onsdag d. 02.09. kl 20.00
Vild handel.
FCM tjener lige der hvad der svarer til en CL-deltagelse.

De havnede i den heldige situation, at Palace missede et andet transfermål, og derfor blev desperate.
De skal bare lige vente et år på pengene, for han er kun lejet ud i det første år.
Endnu en finansiel fair play omgåelse

Glæder mig egentlig ikke til kampen, men det kommer nok snigende i morgen.

Jeg synes Midtjylland har været meget svingende i deres kampe i ligaen, men deres høje individuelle kvalitet har skaffet dem point. F.eks Fradulinos vanvittige mål.

Jeg er ret nysgerrig på FCMs opstilling. De er tydeligvis gået væk fra deres fuldbane pres, og i stedet afventer de lidt når de tager imod.

De spiller i en 3-5-2, og med muligvis Bech ude, så tanken vel at Junior skal spille den venstre stopper, selvom han er eller andet sted måske skulle have spillet wingback. Så måske ender det med at Castillo skal ud og spille en wingback, og Johannesen tager den anden?

Deres styrke i denne kamp, er helt tydeligt deres enorme fysik op igennem midten med Billing, Bravo og så enten Castillo eller Watjen bag ved Etim og Franculino (medmindre han rejser i aften).

Vi skal matche dem centralt på midten, så vores to 10’ere trækker med og bliver en firkant i midten der spiller rundt om deres pres. Samtidig betyder det også, at vores wingbacks skal hurtigt på sidste linje, så deres yderstoppere ikke bare følger vores 10’ere, men skal forholde sig til en trussel på kanten. Vores to stoppere skal, i vores etableret spil, turde skubbe frem inden side bolden er, og være et punkt der kan være med til at spille uden om det pres der kommer fra dets midtbane.

Jeg tror vi bytter Callø og Camara, og så har Røsler en opgave i, at følge med ind, når deres to angribere samler sig, så vi nærmest dækker med to stoppere. Vi skal ikke vente på vore 6’ere samler en angriber op.

Ellers tror jeg en nøgle kunne være at løbe meget med deres bagkæde, samtidig med vi trækker dem lange, så Bech, Jørgensen eller Arnstad kan komme til afslutninger fra mellemrum.

Jeg glæder mig til kampen. Det er altid godt med nye kampe, når man ikke vinder.

Camara kommer som nævnt måske ind i stedet for Callø. Det kunne også være, at Callø rykkes ud til venstre for at give endnu mere fysik og aflaste formsvage Kahl. På midten rotere vi måske lidt med f.eks Jønsson.

FCM er ikke prangende og uden Osorio, men pt. ligner de et hold, der kan slå os uden at spille godt. De har netop kynisme i felterne og er stærke på dødbolde (meget modsat os).

Der skal en sejr til at kickstarte efteråret, men jeg tænker måske nok, at uafgjort kan være fornuftigt nok. Det øger presset på os lørdag, men FCM er notorisk et hold, som vi har svært ved at slå og vi vidste svaghedstegn mod Randers.

Jeg får lyst til at lave en top fem over pisse åndssvage nederlag til FCM. Men jeg er heldigvis ikke sådan en, der kan huske kampe fra hinanden, så det kan jeg ikke. Jeg synes altid vi er i overtal med to mand og taber alligevel. Eller spiller dem ud af brættet og taber alligevel. Hader FCM!
9 mod 11-kampen er godt nok i top 1, skarpt efterfulgt af Jesper Hansens koger i kampen som, de facto, kunne have afgjort mesterskabet i sidste sæson, hvis vi havde taget 3 point..

Men jeg husker også mange, som jeg blander sammen..

Jeg får lyst til at lave en top fem over pisse åndssvage nederlag til FCM. Men jeg er heldigvis ikke sådan en, der kan huske kampe fra hinanden, så det kan jeg ikke. Jeg synes altid vi er i overtal med to mand og taber alligevel. Eller spiller dem ud af brættet og taber alligevel. Hader FCM!

Der er mange trælse kampe at huske tilbage på - men vi taber vel altid på et sent mål efter et langt indkast, så vi behøver faktisk kun at huske en kamp, så huske vi alle

Jeg tror ikke Callø har fysikken til at spille den centrale i morgen. Der skal tages nogle dueller og FCM har en stor overvægt på dødbolde så Camara starter
Jeg tror vi bytter Callø og Camara, og så har Røsler en opgave i, at følge med ind, når deres to angribere samler sig, så vi nærmest dækker med to stoppere. Vi skal ikke vente på vore 6’ere samler en angriber op.

Jeg mener ikke nogen af de 4 bageste har en sag, hvis de er utilfredse med at blive bænket i morgen.

Min tanke er, at JP havde sat backkæden til RFC, FCM og SIF, så man kunne introducere et element af (positiv) kontinuitet.

Derfor tænker jeg Callø igen, selvom jeg køber argumenterne for Camara.

Jeg er fristet til at sætte Hansen på mål igen, men kontinuitet er vigtig, og der kommer næppe noget godt ud af at genåbne målmandshierarkiet.

Derfor er mit forslag:

Bogere
McCowat Bech
Emmery Arnstad Jønsson Andersen
Kahl Callø Røsler
Hedenstad

Jeg har bænket Carstensen, fordi Andersen var god da han kom ind, og nogen skal betale for en svag kamp, når de bageste 4 er fredet. Jønsson er et stretch, men Knudsen bliver ikke bedre af at spille mange kampe på kort tid, og Jønne må kunne levere infight og råbe de andre op.

Jeg tror Anderson er skadet, mens Jørgensen bliver spist af FCM. Det gør Bogere også, undtagen de situationer hvor han bare 'klapper den en'.

Jeg mener ikke nogen af de 4 bageste har en sag, hvis de er utilfredse med at blive bænket i morgen.

Min tanke er, at JP havde sat backkæden til RFC, FCM og SIF, så man kunne introducere et element af (positiv) kontinuitet.

Derfor tænker jeg Callø igen, selvom jeg køber argumenterne for Camara.

Jeg er fristet til at sætte Hansen på mål igen, men kontinuitet er vigtig, og der kommer næppe noget godt ud af at genåbne målmandshierarkiet.

Derfor er mit forslag:

Bogere
McCowat Bech
Emmery Arnstad Jønsson Andersen
Kahl Callø Røsler
Hedenstad

Jeg har bænket Carstensen, fordi Andersen var god da han kom ind, og nogen skal betale for en svag kamp, når de bageste 4 er fredet. Jønsson er et stretch, men Knudsen bliver ikke bedre af at spille mange kampe på kort tid, og Jønne må kunne levere infight og råbe de andre op.

Jeg tror Anderson er skadet, mens Jørgensen bliver spist af FCM. Det gør Bogere også, undtagen de situationer hvor han bare 'klapper den en'.
Sætter man Arnstad på 6'eren, ryger Anderson ind tror jeg. McCowatt har haft for kort tid i klubben, trods alt.

Jeg tror man sætter Knudsen og Jønsson sammen, og prøver at dæmme op for Billing og Castillo's løb på den måde. Men ekstremt svært at spå om

Der er mange trælse kampe at huske tilbage på - men vi taber vel altid på et sent mål efter et langt indkast, så vi behøver faktisk kun at huske en kamp, så huske vi alle
Og det ene, sene dumme mål burde faktisk have været annulleret pga offside.

(Så, nu har vi faktisk en komplet beskrivelse af pokalnederlaget, der ellers heldigvis stort set er glemt, da ligaen gik som gik).

• Like
Reactions: fsc
Jeg kan ikke forestille mig, at McCowatt starter inde allerede. Han har ikke trænet med holdet. Måske han ikke engang er med i truppen.
Det er nok mere sandsynligt med Jørgensen på 10'er fra start. Jeg ser ham bare blive spist. Og Anderson er vel skadet?

Jeg tror McCowatt er i truppen og hvis Anderson er skadet, kan han sagtens få 15 min når Jørgensen går ud (en halv time hvis Jørgensen bliver semi-flået ud)

Det er nok mere sandsynligt med Jørgensen på 10'er fra start. Jeg ser ham bare blive spist. Og Anderson er vel skadet?

Jeg tror McCowatt er i truppen og hvis Anderson er skadet, kan han sagtens få 15 min når Jørgensen går ud (en halv time hvis Jørgensen bliver semi-flået ud)

Jeg tror også, at han er med i truppen. Det vil dog ikke være chokerende, hvis han ikke er.

Jeg tror Jørgensen starter, han har spillet rigtig fint de sidste par kampe, og vel faktisk været blandt vores bedste. At det så ikke siger alverden er hvad det er. Ser gerne han har mulighed for at holde det gode flow
Både Jørgensen og Emmery spillede 90 minutter i Randers, jeg tror de starter ude i dag.

Jeg synes desuden det bliver mindst ligeså interessant hvilken defensiv vi stiller med, om JP igen igen igen er nød til at prøve en ny konstellation, og om de kan spille 90 minutter. Hvis forsvaret for en gangs skyld kan spille fuld tid, så har vi 5 mulige offensive indskiftninger der kan ændre kampen til sidst. Offensiv friskhed i slutningen af kampen bliver afgørende for et godt resultat.

Både Jørgensen og Emmery spillede 90 minutter i Randers, jeg tror de starter ude i dag.

Jeg synes desuden det bliver mindst ligeså interessant hvilken defensiv vi stiller med, om JP igen igen igen er nød til at prøve en ny konstellation, og om de kan spille 90 minutter. Hvis forsvaret for en gangs skyld kan spille fuld tid, så har vi 5 mulige offensive indskiftninger der kan ændre kampen til sidst. Offensiv friskhed i slutningen af kampen bliver afgørende for et godt resultat.
Måske. Jeg er dog sikker på at JP er klar over vores svingende præstationer skyldes massiv rotation i hver eneste kamp, ikke kun i forsvaret. Jeg tænker at der selvfølgelig bliver skiftet lidt ift. Randers, men i et mere begrænset omfang

Ker synes egentlig det er en kamp hvor vi har mere at vinde end at tabe. FCM kan heller ikke særlig godt tåle at tabe denne her kamp. Og de har ikke set prangende ud.

Havde det været sidste år havde det skreget på en uafgjort. Desværre tror jeg vores nuværende forfatning med fravær af Links, Tingair og Yakob især bliver afgørende i FCMs favør.

Jeg håber gutterne viser jeg tager grundigt fejl.

Ker synes egentlig det er en kamp hvor vi har mere at vinde end at tabe. FCM kan heller ikke særlig godt tåle at tabe denne her kamp. Og de har ikke set prangende ud.

Havde det været sidste år havde det skreget på en uafgjort. Desværre tror jeg vores nuværende forfatning med fravær af Links, Tingair og Yakob især bliver afgørende i FCMs favør.

Jeg håber gutterne viser jeg tager grundigt fejl.
Ja FC Midtjylland er tårnhøje favoritter, Jakob Poulsen har aldrig vundet over dem, og AGF har vel heller ikke vundet over dem i noget der ligner 5 år. Det er Tullbergs drømmekamp, han ved der sandsynligvis ligger 3 point og venter, og det kan give holdet det rygstød som de har brug for i Superligaen.

Latest posts

Back