New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 369K
Jeg er nu altid skuffet - når dem man virkelig håber på - ender ud med ikke at være "the one" :D

Lunding står som den største skuffelse for mig gennem de sidste 10 år. Jeg fik gåsehud af at se ham spille i en kamp mod OB mener jeg det var. Det var stig på 12 år der forelskede mig i Martin Jørgensens spil - der kom frem der. At vi fik så lidt ud af ham - skuffer mig til den dag i dag. Men for hver Lunding er der også en Kristjansson og en Haugstrup - og sådan kan man blive ved.

Derudover går der nok nærmere 20-30 x Egbedi til en Emmery :D

Ja netop. Han var den første transfer til akademiet - og fik endda spilletid inden ankomst fordi det så så lyst ud etc.
I forhold til din Jørgensen reference så kan du måske huske Tom C. ?
Han var hypet før ordet eksisterede på dansk i hvert fald.
En barndomsven spillede med ham( en årgang der vandt DM som juniorer tror jeg)
Tom C fik aldrig rigtig en karriere men nogle år senere kom Duncan så til.

Duncan gav nogle af hans bedste år på banen men Jørgensen giver vel stadigvæk i kraft af rollen som ambassadør samt at han hold ord og kom hjem og tog turen ned i divisionen en stor mester på Jørgen Lethsk i min bog, Duncan kan fint blive i Ikast for min skyld

Sådan husker jeg det også
Tror stampe trænede ham som ungdomsspiller pg derefter forsøgte at få ham ind på førsteholdet eller noget i den stil?
Som jeg husker det, var det mange forskellige skader, lidt ligesom Mathias Kvistgaarden, til sidst blev han erklæret fodboldinvalid, han havde tilsyneladende bare ikke fysikken til elitesport. Man må håbe at Kvistgaarden ikke ender samme sted, hans talent er også kæmpestort, men han er godt nok også bare forfulgt af skader hele tiden, som gør at han aldrig rigtigt for talentet foldet ud.

Tom C fik det ødelagt af en skade, ikke? Husker de store løfter talentet gav - super ærgerligt for ham og klubben.

Jo, Tom C stoppede i en alt for tidlig alder pga. vedvarende skader mener det var knæet. Han var et kæmpe talent med et af de hårdeste skud, jeg kan mindes fra en dansk spiller.

Vi havde faktisk i de år nogle gode talenter (Mads Jørgensen som vi mistede på en fri til BIF selvom, han tvang BIF til at irc betale en million kr. for ham) men fik alt for lidt ud af dem. Navid Dayyani endnu en som stoppede alt for tidligt pga. skader.

Jo, Tom C stoppede i en alt for tidlig alder pga. vedvarende skader mener det var knæet. Han var et kæmpe talent med et af de hårdeste skud, jeg kan mindes fra en dansk spiller.

Vi havde faktisk i de år nogle gode talenter (Mads Jørgensen som vi mistede på en fri til BIF selvom, han tvang BIF til at irc betale en million kr. for ham) men fik alt for lidt ud af dem. Navid Dayyani endnu en som stoppede alt for tidligt pga. skader.
Jeg mener det var ryggen.

Last edited:

Var der ikke én korsbåndsskade?

EDIT; Googlede og han havde haft to allerede som 21 årig

Niels Kristensen kan også nævnes som et af de store talenter der røg på skader. Det virkede ikke helt tilfældigt, måske dels fordi der ikke var så mange andre talenter der slog igennem i stedet, men jeg tror også der var en sammenhæng med dårlige faciliteter og et stort pres hvis man blev udråbt til at være et særlig stort talent. En overgang skulle uforholdsmæssigt mange af de nye spillere også lige igennem en skadespause, hvis det da ikke bare gik dem som Olof Persson.

Niels Kristensen kan også nævnes som et af de store talenter der røg på skader. Det virkede ikke helt tilfældigt, måske dels fordi der ikke var så mange andre talenter der slog igennem i stedet, men jeg tror også der var en sammenhæng med dårlige faciliteter og et stort pres hvis man blev udråbt til at være et særlig stort talent. En overgang skulle uforholdsmæssigt mange af de nye spillere også lige igennem en skadespause, hvis det da ikke bare gik dem som Olof Persson.
NK spillede nogle flotte kampe. Nærmest opskriften på en moderne 8’er. Navid Dayyani led samme skæbne

NK spillede nogle flotte kampe. Nærmest opskriften på en moderne 8’er. Navid Dayyani led samme skæbne
Dayyani var også yngste debutant i Superligaen dengang, men han nåede vist aldrig rigtig at komme op på et højt niveau pga skaderne.

I lidt nyere tid var det også ret lovende med Hvidt. Jeg tror skaderne har været for stort et tilbageslag, men der er da stadig mulighed for nogle gode sæsoner, måske også i Superligaen hvis han rykker op med Esbjerg. Bare bentøjet holder nu.

Dayyani var også yngste debutant i Superligaen dengang, men han nåede vist aldrig rigtig at komme op på et højt niveau pga skaderne.

I lidt nyere tid var det også ret lovende med Hvidt. Jeg tror skaderne har været for stort et tilbageslag, men der er da stadig mulighed for nogle gode sæsoner, måske også i Superligaen hvis han rykker op med Esbjerg. Bare bentøjet holder nu.
Dayyani var et vanvittigt talent, som jeg uden at tøve vil påstå var blevet landsholdsspiller. Han nåede at have nogle helt forrygende kampe for AGF, bl.a. en hjemmekamp mod Brøndby, hvor han smed en vidunderlig bold op på Dunkens overdunk til en friløber, som blev omsat til mål. 3-0 vandt vi.

Jeg spillede bold med ham og hans bror i barndomskvarteret. Navid var tre år yngre end os alle, men lavede aldrig fejl; han beskyttede bolden og skilte sig altid fornuftigt af med den. Som 8/9-årig.

Jeg husker ikke Niels Kristensen som noget ekstraordinært. Sloth var til gengæld vanvittig. Måske var det generelt lave niveau dengang også medvirkende til at få dem til at se godt ud.

Nogen skrev, at Tom C. skulle have været interessant for Real og Barca. Mon ikke det var Arrieta? 🤔

Niels Kristensen havde 100% slået igennem , men han fik jo 2-3 korsbåndsskader i træk og blevverklæret fodboldindvalid.
Han var af den talentfulde årgang med Lumb , Krabbe og Michael Vester og Anders Syberg.
Niels var det største talent

Latest posts

Back