New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 88K
Champions League 2026/27
Jeg ved ikke, om det har været omtalt herinde efter at det blev officielt, men Viaplay har nu rettighederne til resten af AGFs kampe i CL. Altså også returkampen i Baku om en uge, samt eventuelle playoff-kampe mod Røde Stjerne.

AGF’s hjemmekamp mod Sabah FK spilles på onsdag den 5/8. Kampen kan ses fra kl. 17.30 på TV3+ og Viaplay.

Udekampen spilles den 11/8, og det opgør kan ligeledes ses på TV3+ og Viaplay. Denne gang er det allerede fra kl. 17.00
Viaplay har allerede rettighederne til samtlige kampe i Champions League-hovedturneringen og playoffrunden

Men hvad så hvis vi taber og skal spile mod Benfica? Kan vi håbe på at det så er Disney+, der viser den?
Det ved jeg ikke om "vi" kan håbe på. Jeg har i hvert fald ikke kanalen. Men de ejer vist nogle rettigheder til EL.

Vil det i givet fald ikke kræve et opgraderet abonnement på Disney+?
Sådan noget burde man forvente, når noget slutter med +, men jeg ved godt at det ikke nødvendigvis hænger sådan sammen. Havde det nu heddet DisneyTotal, så var vi på den sikre side...

Hvis ikke vi slår Sabah over to kampe, så kan det vel også diskuteres, om det er værd at bruge penge på en Disneypakke, for at se to ydmygelser mod Benfica.

Omvendt er det en kamp, man kan se med et rolig sind samtidig med at vi kan se vores spillere udfordres på allerhøjeste plan mod nogle af de bedste spillere i verden (måske lidt en overdrivelse). Det er (også) for de oplevelser, jeg håber at vi kommer i ChL

Hvis ikke vi slår Sabah over to kampe, så kan det vel også diskuteres, om det er værd at bruge penge på en Disneypakke, for at se to ydmygelser mod Benfica.
Jeg var fuld det meste af 1990'erne, så en del ting står ikke særligt skarpt.

Men som jeg husker det så jeg udekampen mod Nantes fra en hospitalsseng mens en underkvalificeret reservelæge baksede med at fjerne mine mandler.

De længder går jeg gerne til igen, hvis vi møder Benfica i en betydende kamp.

Men som jeg husker det så jeg udekampen mod Nantes fra en hospitalsseng mens en underkvalificeret reservelæge baksede med at fjerne mine mandler.

Mon ikke du trods alt var bedøvet ;-)

Det var præcis dén tankegang, der gjorde, at jeg var milisekunder fra IKKE at købe adgang til Miraklet i Poznan inden den kamp hed sådan (havde den heddet sådan på forhånd, havde jeg ikke været i tvivl).
Jeg HAR lært lektien! Jeg afskriver ikke JP's AGF hold før adskillige minutter EFTER kampen er fløjtet af, og vi reelt ikke har leveret comebacket endnu.

Har du fået flere mandler siden dengang? 🧐🤩

Jeg spurgte min ven Claude hvordan Røde Stjerne har klaret sig i de seneste sæsoner, og han fortalte mig at:

Røde Stjerne (Crvena zvezda) har haft en blandet europæisk facit i de seneste tre sæsoner – domæneherskere i Serbien, men skiftende resultater i Europa:

2023/24 Direkte i Champions League-gruppespillet (Gruppe G med Man City, RB Leipzig og Young Boys). Røde Stjerne endte sidst i gruppen med kun ét point (én uafgjort, fem nederlag) og røg helt ud af Europa efter gruppespillet — ingen fald ned i Europa League.

2024/25 Igen direkte i Champions League i det nye 36-holds ligaformat. Holdet sluttede ligafasen som nummer 29, hvilket betød udelukkelse uden playoff-kamp om avancement — sæsonens europæiske eventyr sluttede dermed efter ligafasen.

2025/26 Røde Stjerne blev slået ud af Champions League i playoff-runden, da de den 26. august 2025 tabte til nyoprykkede cypriotiske Pafos og dermed røg ned i Europa League-ligafasen — første gang siden 2022/23-sæsonen at klubben ikke nåede CL-gruppespillet/ligafasen. De fortsatte derfor sæsonen i Europa League i stedet.

Kort sagt: en klar nedadgående tendens — fra CL-gruppespil (om end uden pointhøst) til direkte exit i playoff-runden og degradering til Europa League.

Jeg glemte at spørge ham hvad han mener med “domæneherskere i Serbien”, men mon ikke det er fordi dansk ikke er hans modersmål han siger sådan?

Hvis man spørger til Ølholdet, så siger Claude:

Hapoel Beer Sheva har haft en europæisk facit præget af tidlig exit i kvalifikationsrunderne de seneste tre sæsoner — ingen af sæsonerne har budt på gruppe-/ligaspil:

2023/24 – Conference League Røg ud i 3. kvalifikationsrunde med en samlet facit på 4 kampe, 1 sejr, 2 uafgjorte og 1 nederlag i den sæsons kvalifikation.

2024/25 – Conference League Blev trukket mod bulgarske Cherno More i 2. kvalifikationsrunde og spillede 0-0 ude, men vandt 2-1 hjemme og gik videre til 3. runde, hvor holdet endte med at ryge ud (samlet 4 kampe, 1 sejr, 2 uafgjorte, 1 nederlag i alt for sæsonens kvalifikation).

2025/26 – Europa League → Conference League Holdet startede i Europa League-kvalifikationen, men blev slået ud af bulgarske Levski Sofia på straffespark efter 0-0 ude og 1-1 hjemme. Det sendte dem ned i 2. kvalifikationsrunde i Conference League mod AEK Athens fra Grækenland, hvor de tabte 0-1 ude og spillede 0-0 hjemme — og røg dermed helt ud af Europa for sæsonen. Grundet krigen i Gaza måtte de israelske klubber spille deres “hjemme”-kampe uden for Israel — bl.a. i Ungarn.

Til sammenligning nåede klubben så sent som 2022/23 gruppespillet i Conference League, så tendensen har været en klar tilbagegang i europæisk regi de seneste tre sæsoner.

Så Røde Stjerne ser ud til at være ret store favoritter i aften.

Latest posts

Back