New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 86K
Champions League 2026/27
Syntes virkelig jeg mange gange prøver at sige at det naturligvis ikke er umuligt, bare sværere.. Men mangler virkelig et eller andet argument for at det var muligt at få eksempelvis røsler tidligere, når han selv har sagt at europæisk gruppespil var afgørende.
Hvor er kilden på at Rösler ikke ville til AGF med mindre man var i et europæisk gruppespil - det er vist mest et rygte startet herinde uden nogen kilder.

• Like
Reactions: fsc
Nej jeg mangler simpelthen bare nogle argumenter for, vi ikke har prøvet og at Det har været muligt.

Det virkede i opstarten til man satsede på Callø. Fra min stol var det et aktivt valg at man ville se ham først, og så måtte man supplere med Jensen-Abbew og de unge, hvos det brændte på.

Det kan godt være det var et valg der blev truffet efter CV havde konstateret at alle rønnebærene var sure.

Det virkede som om man jagtede en 9'er, og der var sikkert også nogle økonomiske begrænsninger.

Jeg er også åben for, at hvis man henter to kæder af startere, har man for mange når Conf league er slut.

Jeg har skrevet at det for mig var komplet uforståeligt at Højer ikke blev AGF'er. Der var flirt i pressen, og AGF havde ikke noget alternativ på den plads. Du lader til at konkludere, at siden det ikke skete, så kunne man ikke - eller er Højer en af dem der ikke er umagen værd?

Vestergaard er også en spiller man bør have overvejet. Han sidder måske og venter på udlandet

Hvordan har man vurderet værdien af en forstærkning i forsvaret tidligt, vs at se de unge prøve sig af før man handler?

Min tese er, at man ikke prioriterede at få en forsvarer ind tidligt i vinduet ret højt. Jeg forsøger at udlægge en sammenhængende version.

Man kan være uenig, klart klart. Både ved at mene det var en god ide at satse på eksisterende trup og afvente. Eller i at klubben vendte hver en sten og ikke kunne finde nogen der var økonomisk mulig. Man kan ikke mene begge dele samtidig.

Hvis man mener der er forsøgt hentet en forsvarer, kan man se nærmere på den økonomiske ramme, eller hvad 'brugbart niveau' er.

Hvis man er enig om at jagten en centerforsvarer tidligt i vinduet er det opgaven. Det er ikke udtryk for Excel, at ignorere taktik eller langsigtede hensyn. Hvis AGF vælger det, er det udtryk for et identificeret behov man ønsker adresseret. Ikke for enhver pris, naturligvis.

Og hvis AGF vælger at vente med en centerforsvarer er der deres vurdering. Og så er et synspunkt om man skulle have prioriteret centerforsvarer tidligt, udtryk for en anden prioritering.

Jeg har skrevet at det for mig var komplet uforståeligt at Højer ikke blev AGF'er. Der var flirt i pressen, og AGF havde ikke noget alternativ på den plads. Du lader til at konkludere, at siden det ikke skete, så kunne man ikke - eller er Højer en af dem der ikke er umagen værd?

Vestergaard er også en spiller man bør have overvejet. Han sidder måske og venter på udlandet
.

Jeg vil gøre det kort, som det sidste:)

De to spillere er for mig ikke den rigtige vej. Er Højer bedre end Links eller Emmery, for det er vel hans bedste plads? Er det ikke noget med at han ikke rigtigt har spillet ret med VCB. Måske et back up back til pladsen. Men vil det være værd dt bruge mange lønkroner på? Imo ikke.

Vesterlandsk.. langsom, og gammel. Vil faktisk hellere give spilletiden til Camara. End at hente ham. En profil med flere år foran sig, vil jeg da gerne have.

De to er for mig den der korte, Quick fix løsning, der kun måske vil virke kortsigtet, og ikke i det lange perspektiv

Jeg vil gøre det kort, som det sidste:)

De to spillere er for mig ikke den rigtige vej. Er Højer bedre end Links eller Emmery, for det er vel hans bedste plads? Er det ikke noget med at han ikke rigtigt har spillet ret med VCB. Måske et back up back til pladsen. Men vil det være værd dt bruge mange lønkroner på? Imo ikke.

Vesterlandsk.. langsom, og gammel. Vil faktisk hellere give spilletiden til Camara. End at hente ham. En profil med flere år foran sig, vil jeg da gerne have.

De to er for mig den der korte, Quick fix løsning, der kun måske vil virke kortsigtet, og ikke i det lange perspektiv
Højer spillede fast som VCB i Tyrkiet, det ville være en alvorlig udfordring for Kahl i mine øjne.

Tingager og Camara er ikke hurtige i vendingen, men fungerer på centerback. Jeg tror også Vestergaard kunne byde ind med sin erfaring fra Prl og landsholdet og være en sikker skanse.

Jeg er ikke enig i at en Dalsgaard-case er det forkerte.

Men det positive er, at når du mener AGF har passet på de to, og absolut ville have forstærkninger til forsvaret man ikke kunne få, så må der ligge noget vanvittigt her sidst i vinduet.

Vi har startet sæsonen med en katastrofal trup. Det har resulteret i en virkelig dårlig start i Superligaen, som meget hurtigt kan udvikle sig til et stort problem - og i at vi har pisset (det har vi jo fordi vi stiller med beboerne fra et midlertidigt lazaret på et fungerende gymnasium) en ganske reel MULIGHED for et CL-gruppespil væk. Det havde altså været noget helt andet, hvis vi havde tabt med en ordentlig trup. Hvis ikke sportsdirektøren har fået pengeskrinet klappet i foran snuden, må det være på sin plads at kritisere ham, netop fordi vi ikke kender til detaljerne.

Vi har startet sæsonen med en katastrofal trup. Det har resulteret i en virkelig dårlig start i Superligaen, som meget hurtigt kan udvikle sig til et stort problem - og i at vi har pisset (det har vi jo fordi vi stiller med beboerne fra et midlertidigt lazaret på et fungerende gymnasium) en ganske reel MULIGHED for et CL-gruppespil væk. Det havde altså været noget helt andet, hvis vi havde tabt med en ordentlig trup. Hvis ikke sportsdirektøren har fået pengeskrinet klappet i foran snuden, må det være på sin plads at kritisere ham, netop fordi vi ikke kender til detaljerne.
Hvad er der katastrofalt ved truppen?

Vi har spillet mange teenagere og bogstaveligt talt skadede spillere.
Er det katastrofalt ligefrem? Jeg gider ikke gå ind iden diskussion igen, men bare konstatere, at vi er ikke enige. Og det er også fint nok :)

Vi kan diskutere, i morgen, når vi har sovet på det.

Og så gider jeg ikke det her sortsyn. Fremtiden er lys for AGF, vi skal spille europæisk gruppespil og vi er lige blevet mestre! Det har aldrig i min levetid (siden 1984) tegnet bedre.

Er det katastrofalt ligefrem? Jeg gider ikke gå ind iden diskussion igen, men bare konstatere, at vi er ikke enige. Og det er også fint nok :)

Og så gider jeg ikke det her sortsyn. Fremtiden er lys for AGF og vi er lige blevet mestre! Det har aldrig i min levetid (siden 1984) tegnet bedre.
Præcis, du har desværre aldrig oplevet AGF som et storhold, det er nok derfor du er så begejstret. Det er da også flot med et mesterskab, men alle kan danse en sommer, og det er nu man skal vise hvad man er gjort af. Det har vi fortsat til gode at se.

Præcis, du har desværre aldrig oplevet AGF som et storhold, det er nok derfor du er så begejstret. Det er da også flot med et mesterskab, men alle kan danse en sommer, og det er nu man skal vise hvad man er gjort af. Det har vi fortsat til gode at se.
Jeg er grundlæggende helt enig. Men vi får ikke et europæisk solidt hold eller et nyt mesterhold hen over en sommer. Det kommer til at tage nogle år. Det har jeg det fint med.

Man går ikke fra ikke at have vundet mesterskabet i 40 år til at vinde det flere år i træk. Sådan fungerer det ikke.

Jeg er grundlæggende helt enig. Men vi får ikke et europæisk solidt hold eller et nyt mesterhold hen over en sommer. Det kommer til at tage nogle år. Det har jeg det fint med.

Man går ikke fra at ikke at have vundet mesterskabet i 40 år til at vinde det flere år i træk. Sådan fungerer det ikke.
Nej men vi var det eneste hold i Superligane der havde 4 udløb på stamspillere i slutningen af sæsonen, det giver helt håbløse forudsætninger for at kunne gøre det godt i kvalifikationen, og ser nu ud til at give os en sæson, hvor vi slæber med skader på nøglepositioner.

Man går ikke fra at ikke at have vundet mesterskabet i 40 år til at vinde det flere år i træk. Sådan fungerer det ikke.
Det er formentlig (også) helt korrekt. Der er dog også lidt vej ned fra et mesterhold til et hold, der kan spille europæisk kval. Det kan dog også stadig vise sig at være ok på lang sigt, hvis vi får bygget en god trup op i løbet af sæsonen, som er stykket således sammen, at vi er klar til at kæmpe med i toppen af suppen og evt begå os i et nyt gruppespil i vores første sæson på det nye stadion. Måske står vi og ærgrer os over, at vi ikke greb vores chancer i Europa med begge hænder i år. Jeg ved det ikke. Lige nu og her ærgrer jeg mig altså over vores pt dysfunktionelle trup.

Enig i det ikke er nogen katastrofe. Man missede de voldsomt mange mio, der havde været en game chancer.

EL eller Conf league er same-same i min bog, selvom den danske mester burde være i mindst EL. Til gengæld er jeg noget trist over tabellen. Og det gør ondt at træneren ser det relevant at starte med Serra, selvom der ikke er nogen relevante skader i angrebet*

AGF skal lære at spille i europa, fair. Men man skal afsted igen om et år, for at udnytte det man lærer.

Og så er jeg glad for vi ikke sad i maj og sagde 'AGF skal lære at deltage i en guldduel', fordi der er risiko for den viden er forældet næste gang det sker.

* det hører nok også med til at lære at spille i europa at man skal have en bredere trup. Det arbejder man på, så det bliver sikkert bedre.

Højer spillede fast som VCB i Tyrkiet, det ville være en alvorlig udfordring for Kahl i mine øjne.
Nu er transfermarkt ikke eneste sandhed, men hvis man tillægger det noget er han noteret for 5 kampe i sin karriere som cb.. lyder ikke som fast i mine øre.

Tingager og Camara er ikke hurtige i vendingen, men fungerer på centerback. Jeg tror også Vestergaard kunne byde ind med sin erfaring fra Prl og landsholdet og være en sikker skanse.
Men der vil jeg hellere give spilletiden til det unge talent.. det er fremtidens penge.

Jeg er ikke enig i at en Dalsgaard-case er det forkerte.
Det er det imo til den position som vestergasrd imo skulle spille. Tingagers plads. Dalsgaard fik den kun i første omgang fordi tingager var skadet.

Men fsir at være uenig.

Men det positive er, at når du mener AGF har passet på de to, og absolut ville have forstærkninger til forsvaret man ikke kunne få, så må der ligge noget vanvittigt her sidst i vinduet.

Vist ikke helt det jeg sagde, men tænker der kommer en ind som passer i den profil som CV og holdet vil bygge op, og ikke bare "et navn" fordi det er et navn.

Enig i det ikke er nogen katastrofe. Man missede de voldsomt mange mio, der havde været en game chancer.

EL eller Conf league er same-same i min bog, selvom den danske mester burde være i mindst EL. Til gengæld er jeg noget trist over tabellen. Og det gør ondt at træneren ser det relevant at starte med Serra, selvom der ikke er nogen relevante skader i angrebet*

AGF skal lære at spille i europa, fair. Men man skal afsted igen om et år, for at udnytte det man lærer.

Og så er jeg glad for vi ikke sad i maj og sagde 'AGF skal lære at deltage i en guldduel', fordi der er risiko for den viden er forældet næste gang det sker.

* det hører nok også med til at lære at spille i europa at man skal have en bredere trup. Det arbejder man på, så det bliver sikkert bedre.
Jeg synes desværre også at vores sportsdirektør skal lære at spille i Europa, og det burde ikke være nødvendigt.

Latest posts

Back