Nej jeg mangler simpelthen bare nogle argumenter for, vi ikke har prøvet og at Det har været muligt.
Det virkede i opstarten til man satsede på Callø. Fra min stol var det et aktivt valg at man ville se ham først, og så måtte man supplere med Jensen-Abbew og de unge, hvos det brændte på.
Det kan godt være det var et valg der blev truffet efter CV havde konstateret at alle rønnebærene var sure.
Det virkede som om man jagtede en 9'er, og der var sikkert også nogle økonomiske begrænsninger.
Jeg er også åben for, at hvis man henter to kæder af startere, har man for mange når Conf league er slut.
Jeg har skrevet at det for mig var komplet uforståeligt at Højer ikke blev AGF'er. Der var flirt i pressen, og AGF havde ikke noget alternativ på den plads. Du lader til at konkludere, at siden det ikke skete, så kunne man ikke - eller er Højer en af dem der ikke er umagen værd?
Vestergaard er også en spiller man bør have overvejet. Han sidder måske og venter på udlandet
Hvordan har man vurderet værdien af en forstærkning i forsvaret tidligt, vs at se de unge prøve sig af før man handler?
Min tese er, at man ikke prioriterede at få en forsvarer ind tidligt i vinduet ret højt. Jeg forsøger at udlægge en sammenhængende version.
Man kan være uenig, klart klart. Både ved at mene det var en god ide at satse på eksisterende trup og afvente. Eller i at klubben vendte hver en sten og ikke kunne finde nogen der var økonomisk mulig. Man kan ikke mene begge dele samtidig.
Hvis man mener der er forsøgt hentet en forsvarer, kan man se nærmere på den økonomiske ramme, eller hvad 'brugbart niveau' er.
Hvis man er enig om at jagten en centerforsvarer tidligt i vinduet er det opgaven. Det er ikke udtryk for Excel, at ignorere taktik eller langsigtede hensyn. Hvis AGF vælger det, er det udtryk for et identificeret behov man ønsker adresseret. Ikke for enhver pris, naturligvis.
Og hvis AGF vælger at vente med en centerforsvarer er der deres vurdering. Og så er et synspunkt om man skulle have prioriteret centerforsvarer tidligt, udtryk for en anden prioritering.