New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 985
  • Views Views: Views 34K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
På baggrund af læringen fra første kamp og behovet for at have friske og kvalitative spillere at bringe sidst i kampen, tror jeg ret meget på denne opstilling:

Hedenstad
Andersen - Røsler- Kahl
Carstensen - Knudsen - Arnstad - Links
Bech - Bogere - Anderson

Så har vi bl.a. Jønsson som indskifter til midtbane og forsvar og en frisk Emmery til wingback eller 10'er.
Kristjansson og Solbakken bør også kunne komme i spil.

Vi skal kunne presse højere og tættere og være mere robuste, så vi kan have mere boldkontrol end sidst.
Enig langt henad vejen, men Links så svag ud i sit indhop i onsdags. Jeg er i tvivl om han er helt klar til at starte.

På baggrund af læringen fra første kamp og behovet for at have friske og kvalitative spillere at bringe sidst i kampen, tror jeg ret meget på denne opstilling:

Hedenstad
Andersen - Røsler- Kahl
Carstensen - Knudsen - Arnstad - Links
Bech - Bogere - Anderson

Så har vi bl.a. Jønsson som indskifter til midtbane og forsvar og en frisk Emmery til wingback eller 10'er.
Kristjansson og Solbakken bør også kunne komme i spil.

Vi skal kunne presse højere og tættere og være mere robuste, så vi kan have mere boldkontrol end sidst.
Jeg tror i hverfald vi skal dominere på bolden, og presse meget, så vi ikke ender med at de har den. Der er de for komfortable med.

Jeg synes Carstensen og Links er vores to bedste defensive wingbacks, nu Andersen skal spille ude af position. Derfor tror jeg vi starter med Emmery, da vi muligvis skal forsvarer og holde et resultat de sidste 20-30 minutter

Hele den debat om rejseri ... Sabah har rejst til Danmark og tilbage for at spille to kampe. Vi skal kun rejse en gang. Jeg godtager det i hvert fald ikke som en undskyldning for en ringe præstation, men jeg er også tryg ved, at klubben arrangerer både rejse og ophold tilfredsstillende.
Kups kommer fra et væsentligt koldere klima, og skal rejse ligeså langt, de gjorde det bedre i Baku end de gjorde hjemme, så det vil være pinligt at skulle bruge rejsetid og temperatur som en forklaring. Sabah har haft 1.400 tilskuere til deres hjemmekampe i gennemsnit i deres mesterskabssæson, så det kommer nok til at minde lidt om det tryk som FC Nordsjællands tilskuere kan ligge på modstanderen 🙃.

Jeg er ret sikker på at Jakob Poulsens udtalelse allerede kort efter kampen i tirsdags, om at den ekstra restitution, bliver en game changer er rigtig. Sabah mødte et udkørt og drænet AGF hold, ligesom Lyngby gjorde, det kommer de ikke til at gøre på tirsdag, og det bliver den største forskel, ikke temperatur, eller rejsetid.

Sabah har haft 1.400 tilskuere til deres hjemmekampe i gennemsnit i deres mesterskabssæson, så det kommer nok til at minde lidt om det tryk som FC Nordsjællands tilskuere kan ligge på modstanderen 🙃.

Så kan jeg bedre forstå at den ene af deres spillere var imponeret over tilskuerne i onsdags😂 Det var ikke mange tilskuere de er vant til.
Gad vide hvor mange billetter vi har solgt.

Kups kommer fra et væsentligt koldere klima, og skal rejse ligeså langt, de gjorde det bedre i Baku end de gjorde hjemme, så det vil være pinligt at skulle bruge rejsetid og temperatur som en forklaring.

Det er vist kun baseret på måltavlen, at KuPS gjorde det bedre i Baku end hjemme. Ud fra spil og chancer så burde Sabah havde vundet med mindst 3-0…

Hele den debat om rejseri ... Sabah har rejst til Danmark og tilbage for at spille to kampe. Vi skal kun rejse en gang. Jeg godtager det i hvert fald ikke som en undskyldning for en ringe præstation, men jeg er også tryg ved, at klubben arrangerer både rejse og ophold tilfredsstillende.

Selvfølgelig bliver rejsetiden en faktor.

Vi har en trup, der ikke på nogen måde er vant til så lange rejser. I KY har vi en spiller, der jævnligt foretager en tilsvarende rejse for at sidde på bænken for Irak, og som jeg husker det, er han stort set altid mærket, når han kommer hjem.

Det er mange timer i et fly, og det påvirker naturligvis kroppen.

Det er en helt fair pointe, at Sabah har taget turen to gange. Men de lander til gengæld også i velkendte omgivelser, og de er mere vant til turen.

Rejsetiden må ikke blive selve undskyldningen ved et nederlag. Men det er ubestridt en faktor, der vil have en negativ indflydelse på vores præstation og dermed noget, vi som fans skal acceptere som en del af forklaringen på et eventuelt nederlag.

Men jeg tror nu, vi går videre samlet.

Jeg tænker den lange flyvetur er nemmere at have med at gøre, som en samlet gruppe i et chartret fly. Eventuelt et fly med en lidt bedre indretning end rutefly. End den vil være for os andre på øko-class. Samtidig kan man jo lægge flyrejse på det tidspunkt der passer allerbedst ind i spillerens døgnrytme. Og flyve non-stop, hvis flyets rækkevidde tillader det. Ellers blot en tur på tanken.

Jeg vli tro der er andre forhold der er mindst ligeså vigtige for en optimal tur ud i Europa. Bus, hotel, træningsforhold, kost og samarbejde med modstanderklub og UEFA. Alt skal spille og leveres i den kvalitet, der forventes. Håber ikke vores begrænsede erfaring på området kommer til at give overraskelser af den dårlige slags.

Ja men med mindst 5-0 i Finland…

Det var nu på ingen måde det kampbillede, jeg så på highlights. Vi ved jo reelt heller ikke, hvor længe KuPS var i Baku inden kampen…

Derudover er der jo ingen, som har sagt, at rejsen til Baku kan bruges som en undskyldning, men det er dumt ikke at erkende, at det er en ukendt faktor for os, som ikke har erfaring med at spille efter en lang rejse og i et helt anden klima. Det kender Sabah meget bedre til end os…

Det var nu på ingen måde det kampbillede, jeg så på highlights. Vi ved jo reelt heller ikke, hvor længe KuPS var i Baku inden kampen…

Derudover er der jo ingen, som har sagt, at rejsen til Baku kan bruges som en undskyldning, men det er dumt ikke at erkende, at det er en ukendt faktor for os, som ikke har erfaring med at spille efter en lang rejse og i et helt anden klima. Det kender Sabah meget bedre til end os…
Selvfølgelig er det det, men det er ikke en afgørende ukendt faktor. Det kan godt være at AGF som klub ikke er vandt til den rejseaktivitet, men det er stort set alle spillerne, trænerstaben og sportsdirektøren, så det er et lidt underligt at gøre det til et problem, fordi AGF ikke har meget erfaring i det, når alle de enkeltpersoner, der bliver del af det, godt ved hvad det går ud på.

• Like
Reactions: BKC
Selvfølgelig er det det, men det er ikke en afgørende ukendt faktor. Det kan godt være at AGF som klub ikke er vandt til den rejseaktivitet, men det er stort set alle spillerne, trænerstaben og sportsdirektøren, så det er et lidt underligt at gøre det til et problem, fordi AGF ikke har meget erfaring i det, når alle de enkeltpersoner, der bliver del af det, godt ved hvad det går ud på.

Men det er jo ikke selve rejsen, som er problemet. Jeg tror ikke, at der er nogle, som problematiserer den del. Det er nærmere det at spille i en helt anden varme og fugtighed end man er vant til. Fysiologisk har sådan at en indvirkning på ens præstation, hvis man ikke kender til det.

Men det er jo ikke selve rejsen, som er problemet. Jeg tror ikke, at der er nogle, som problematiserer den del. Det er nærmere det at spille i en helt anden varme og fugtighed end man er vant til. Fysiologisk har sådan at en indvirkning på ens præstation, hvis man ikke kender til det.
Luftfugtigheden i Baku er lavere end i Danmark, derfor er det også nemmere at håndtere høje temperaturer. Lige nu siger vejrudsigterne, at det bliver 28 grader i Baku når kampen fløjtes op, og 26 grader når den er slut. Det er ikke vilde temperaturer der er tale om.

Selvfølgelig bliver rejsetiden en faktor.

Vi har en trup, der ikke på nogen måde er vant til så lange rejser. I KY har vi en spiller, der jævnligt foretager en tilsvarende rejse for at sidde på bænken for Irak, og som jeg husker det, er han stort set altid mærket, når han kommer hjem.

Det er mange timer i et fly, og det påvirker naturligvis kroppen.

Det er en helt fair pointe, at Sabah har taget turen to gange. Men de lander til gengæld også i velkendte omgivelser, og de er mere vant til turen.

Rejsetiden må ikke blive selve undskyldningen ved et nederlag. Men det er ubestridt en faktor, der vil have en negativ indflydelse på vores præstation og dermed noget, vi som fans skal acceptere som en del af forklaringen på et eventuelt nederlag.

Men jeg tror nu, vi går videre samlet.
Det er altså tidsforskellen på de 3 timer som vil være en faktor, at side 5-6 timer i et direkte flyv og præstere dagen efter, er ikke noget problem. Og måske varmen og fugten. Tror ikke man skal ligge så meget i afstanden ellers.

Jeg tror i hverfald vi skal dominere på bolden, og presse meget, så vi ikke ender med at de har den. Der er de for komfortable med.

Jeg synes Carstensen og Links er vores to bedste defensive wingbacks, nu Andersen skal spille ude af position. Derfor tror jeg vi starter med Emmery, da vi muligvis skal forsvarer og holde et resultat de sidste 20-30 minutter
Jeg tror den allerstørste fare er, at stort set alle har undervurderet Sabah. De var et meget bedre hold, end nogen havde forudset, og med mindre vi spiller op til vores allerbedste, går vi ikke videre. I mine øjne var Sabah et meget mere komplet hold end Poznan. De virker sammenspillet, gode i presspil, spiller hurtigt og sikkert med førstegangs afleveringer …. men afslutter ret dårligt.

Jeg tror den allerstørste fare er, at stort set alle har undervurderet Sabah. De var et meget bedre hold, end nogen havde forudset, og med mindre vi spiller op til vores allerbedste, går vi ikke videre. I mine øjne var Sabah et meget mere komplet hold end Poznan. De virker sammenspillet, gode i presspil, spiller hurtigt og sikkert med førstegangs afleveringer …. men afslutter ret dårligt.
Enig.

De virkede voldsomt afklarede både med og uden bold og blev ikke rystede af Bogeres vilde mål.

Luftfugtigheden i Baku er lavere end i Danmark, derfor er det også nemmere at håndtere høje temperaturer. Lige nu siger vejrudsigterne, at det bliver 28 grader i Baku når kampen fløjtes op, og 26 grader når den er slut. Det er ikke vilde temperaturer der er tale om.

Lad os håbe at det holder! YR siger nu 30 grader men heldigvis overskyet, men det er kun gisninger på nuværende tidspunkt. Derudover ved reelt heller ikke, om stadion holder på varmen og følelse som en varm gryde. Men der kan spillerne jo heldigvis få lov at træne dagen inden kampen.

Enig.

De virkede voldsomt afklarede både med og uden bold og blev ikke rystede af Bogeres vilde mål.
Bestemt et godt hold. Aner ikke om det er bund- eller topniveau. Umiddelbart lød det som om, at de var rigtig godt tilfreds med kampen, modsat AGF.

Men det er heller ikke et hold, der er sikker på top 6 i Danmark. Jeg synes dog de havde en central midtbane der var ret god på bolden.

Bestemt et godt hold. Aner ikke om det er bund- eller topniveau. Umiddelbart lød det som om, at de var rigtig godt tilfreds med kampen, modsat AGF.

Men det er heller ikke et hold, der er sikker på top 6 i Danmark. Jeg synes dog de havde en central midtbane der var ret god på bolden.
Det er umuligt at vurdere endegyldigt på én kamp men i mine øjne lignede de et hold der klart ville være Top 6 i DK.

Økonomisk er lønningerne nok også væsentligt højere end i AGF.

En klassisk rigmandsklub fra de egne ala Qarabaq og Astana.

Latest posts

D
Replies
757
Views
51K
Back