New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 773K
Transfervindue Sommer 2026
Og med en angriber til vinter kan CV måske ende med at fremstå som genial - 'ja, det kostede en mellemsæson

Men pt lidt af en forfærdelig mellemsæson vi ser ind i. Alt kan selvfølgelig reddes med en 7. plads og vunden play-off. Bare trist opfølgning på bedste sæson i 40 år.

Truppen er - uagtet de mange skader - til væsentligt mere, end JP har fået ud af den i Superligaen.

JP har også fejlet. Han har også sat sig selv under pres.

I min optik har CV leveret en trup, der bør kunne slå Lyngby, Viborg, Ob, Randers og SIF. Måske ikke dem alle, men mindst et par af dem.

Hvis JP havde vundet et par af de kampe, havde situationen ikke været så alvorlig.

CV leverede en trup, der først var på plads 20-25% inde i grundspillet.

Det gør, at vi stadig er ved at spille den ind, men først her i pausen har mulighed for rigtigt at træne rigtigt (nu nævner jeg så ikke, at Callum, Gretason og MA er afsted med landshold).

JP har fået urimeligt ringe arbejdsbetingelser stillet til rådighed.

Jeg kan generelt godt følge dig i dit indlæg, men jeg synes ikke, at aben kun ligger hos CV.

Truppen er - uagtet de mange skader - til væsentligt mere, end JP har fået ud af den i Superligaen.

JP har også fejlet. Han har også sat sig selv under pres.

I min optik har CV leveret en trup, der bør kunne slå Lyngby, Viborg, Ob, Randers og SIF. Måske ikke dem alle, men mindst et par af dem.

Hvis JP havde vundet et par af de kampe, havde situationen ikke været så alvorlig.
Tjooo. Måske.

Lyngby kampen, som eksempel. Der var f.eks Røsler ikke kommet. Så førsteholdstruppen i forsvaret var Mølgaard (skadet) og Jensen-Abbew (skadet) hvilket ikke kunne være en overraskelse. Tingager og Kahl der nok begge burde have en pause, kun en fik det, men helt sikkert forventeligt at de burde. Samt Callø der var skadet, men det synes jeg er mere overraskende. Dertil kommer U19 spillere som Camara, Storch, Kaspersen, Eggert m.fl.

Der synes jeg ærligt talt ikke, at man kan bebrejde Jakob Poulsen ret meget. Hvad pokker skulle mande gøre? Sætte Tchamche og Arnstad ned som stoppere?

Er han medskyldig ja, det er han helt sikkert. Har CV og klubben generelt enten undervurderet hvor dygtige Dalsgaard og Beijmo var/er, eller blot været ekstremt naive, det synes jeg helt sikkert.

Ved ikke helt, hvilken tråd, der er mest passende for dette indlæg, men det er nok en konsekvens af transfervinduet.

Jeg sidder lige nu og gruer dybt over, hvad der venter i oktober. Prøv lige at se det her program.

View attachment 8228

Vi har vel halvanden angriber i truppen og en forholdsvis lang liste af skadede eller halvskadede spillere.

Hvis vi ikke får seks point mod SjE og Horsens så bliver nedrykning et reelt tema. Vi bliver nødt til at prioritere SL kraftigt over Europa og kan ende med at blive til grin igen-igen. Koefficientpoint kan vi potentielt se langt efter.

Tror sjældent, at jeg har oplevet en AGF trup være så dårligt forberedt til en sæsonstart.

CVs ord om, at en manglende 9’er nok må koste lidt på den korte bange, vil være en kæmpe underdrivelse. Held og lykke til vinter med at indfri ambitionerne om at hente en klasseangriber til et bundhold, der har udspillet deres chance i Europas.

Med fare for at gentage pointer - som dog måske fortjener at blive gentaget - så kan det godt være, at CV er meget erfaren. Men det er svært at se, at han er dygtig.

Godt nok et kæmpe pres, man har sat JP og truppen i på søndag.
Men det er jo samtidig en del af strategien. Den kortere vej til spilletid for talenter som Callø, Tchamche, Storch, Camara m.fl.

Nu får de chancen for at vise hvor de står, og det er det ledelsen har skreget på, og ønsket.

Last edited:

For mig at se er truppen god nok til top 6, og også en medaljejagt - og en pokaljagt - i en verden hvor vi ikke samtidig spiller europæisk.

CV har fået 45 mio at købe for - sammenlignet med SIB der også fik 40 mio at købe for i nogle vinduer.

Forskellen er de 3 store profilafgange - og europæisk - samt hav af skader.

EDIT: Så min pil peger på de manglende ekstra penge der skulle være investeret i truppen ovenfra - og altså JN/ledelsen.
Jeg tror det var meget svært at komme styrket ud af et tab af PM, Beijmo og Dalsgaard måske - men nær UMULIGT at komme ud med en bred kvalitet til rotation i europæisk 6 uger i streg x 2.

Men derfor synes jeg stadig at CV har brugt pengene skævt - og ja jeg mener Anderson/Jørgensen/MacHowatt frem for 9'er.
At købe 3 spillere til de to pladser vi havde sidste sæsons to bedste offensive spillere - mens vi kun havde Yakob (som var skadet i vinduet også - fra 5. august og altså en hel måned) - det er helt skævt. Vi mangler konstant en Yakob-type og angriber på det hold her. Og i årevis har vi kun haft 1 god. SELVKLART kan man ikke spille dobbeltkampe i over en måned - med kun 1. Når vi så skal spille det med 0 kvalitetsangribere og 0 på yakobs plads af hans type - så vælter meget af det vi var gode til sidste år op gennem midten. ALT skal over siderne nu - vi har jo vores wingbacks og 10'ere - ikke?

Altså bortset fra vi ingen wingbacks har købt, andet end Carstensen der var her i forvejen. Og skader til Andersen og Links - har gjort det SVÆRT med rotation de første uger der.

Men pt lidt af en forfærdelig mellemsæson vi ser ind i. Alt kan selvfølgelig reddes med en 7. plads og vunden play-off. Bare trist opfølgning på bedste sæson i 40 år.
Jeg er enig og så det som væsentligt at følge op på mesterskabet og holde AGF i top-4. Derudover ser jeg tilgangene som fine. Ikke dårlige køb, men heller ingen wow-effekt

Men dels er der en sandsynlighed for det bliver godt, og dels er der en gruppe herinde, der er helt ok med at tage en mellemsæson, hvis det giver en bedre trup og dermed - antageligt - bedre resultater i den kommende sæson.

Der var også en større gruppe, der ønskede at skabe plads til fx Storch og Camara, så de kunne få kampe. Og det virkede som CVs plan at lade Callø være fast man på HCB Jeg er ganske uenig, men det er et synspunkt der hænger sammen med planen om at AGFs økonomi skal bero mere på salg af talenter.

CV leverede en trup, der først var på plads 20-25% inde i grundspillet.

Det gør, at vi stadig er ved at spille den ind, men først her i pausen har mulighed for rigtigt at træne rigtigt (nu nævner jeg så ikke, at Callum, Gretason og MA er afsted med landshold).

JP har fået urimeligt ringe arbejdsbetingelser stillet til rådighed.
Man kan spørge JP om han blev tvunget til at spille med Camara centralt, om Jønsson nægtede at spille pladsen, eller han vurderede det var bedste mulighed for at vinde.

Det forsvar skulle have været mere på plads fra start, men træneren kunne have holdt på at bruge af de kompetencer han rent faktisk fik stillet til rådighed, fx Jønne.

Jeg er oprigtigt nysgerrig på hvordan vi ser transfervinduet, når vi står i foråret. Hedenstad ligner for mig et sløjt valg i målet. Jeg har ikke set så meget ud over det anonyme fra Røsler, Jørgensen og McCowatt, mens Carstensen og Anderson er blandet. Jønne har ikke spillet meget. Man skal have holdet til at fungere før spillerne kan vurderes, så det er kun en mellemtid. Men det er også en mellemtid der dækker en tredjedel af grundspillet og en fjerdedel af superligasæsonen. Så selvom det ikke er fair for den enkelte spiller - det er det ikke - så er det fair ift at vurdere CVs bidrag til at sikre en succesfuld sæson.

Latest posts

Back