New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 222K
Vel det fedeste cykelløb siden VM i Glasgow. Som så vel også var det sidste løb inden Pogacar steppede op.

Eneste malurt i bægeret er dog at det var en fra UAE der vandt.

Jeg synes, det er befriende, at det for en gang skyld ikke var en forhåndsfavorit, der vandt. Men ja, det havde været bedre, hvis det ikke havde været Pogacars hjælperytter.

Jeg synes, det er befriende, at det for en gang skyld ikke var en forhåndsfavorit, der vandt. Men ja, det havde været bedre, hvis det ikke havde været Pogacars hjælperytter.
Ja, men ekstremt godt kørt af amerikanerne må man sige. Han havde ikke vundet uden Jorgenson til at lukke alt ned bagved.

Det her VM sætter tyk streg under, at cykelsporten ville være så meget federe uden Pogacar.

Vi endte med at få gæster, så det blev til noget sporadisk kiggeri. Det var umuligt at følge med som det udviklede sig hele tiden - der blev nærmest køre i højre og venstre hele tiden som jeg havde håbet.

Det virkede virkelig som et fedt løb at se netop fordi der ikke var en Pogacar med - han havde bare kørt med 100 km. igen og så var det afgjort. Det er bare ikke det samme, når den spændende del af løbet er om anden pladsen.

Skal vist have set afslutningen i dag men den starter godt nok langt ude 😂 Det er vel minimum der hvor Charmig stikker af.

Vel det fedeste cykelløb siden VM i Glasgow. Som så vel også var det sidste løb inden Pogacar steppede op.

Eneste malurt i bægeret er dog at det var en fra UAE der vandt.

Det havde været rart at undgå en fra UAE og især en der har været der siden 2020 (min personlige holdning) og ikke ser ud til at kunne på andre hold. Men de er verdens største hold. Syntes ikke jeg havde bidt mærke i, at han vandt cycliste Montreal sidst, i samme tid som Pogi.

Nu var der 3 Amerikanere i top 10 men ellers var der en god fordeling på nationaliteter. De store favoritter var udfordrede men alligevel tæt på. Stærkt af Matthews han kunne sidde med og så kom Mads P. da lige retur selvom de havde dømt ham ude. På den anden side, så fik de vist dømt flere af favoritterne ude som kom tilbage og var tæt på allligevel😁

1790571743293.webp

Jeg fik desværre heller ikke rigtigt set løbet, men i forhold til forudsætningerne så ros til Danmark for at køre løbet bagfra, og på den måde formå at køre Mads P i spil til en medalje og slutte med fem danskere i top 30. Det må de have villet sælge den for på forhånd.

Jeg har tidligere været efter Danmark for at tage langt mere ansvar end nødvendigt - se især OL! - ud fra ideer om, at 'måden' var mindst lige så vigtigt som resultatet. Altid fedt at se danskere fremme og ja tak til offensivt cykelløb, men nogen gange hjælper man altså sig selv mere ved at køre klogt. (I forhold til OL så havde Frankrig og Danmark vel næsten byttet roller ift 'tag ansvar' vs slutresultat).

Latest posts

Back