New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 675K
Hvis man har Disney+, så kan man se kampen mellem Rapid Wien og FCK, som spilles på en af de stadioner, som er inspiration for AGF's nye stadion. Stemningen er vild på deres endetribune.

Ja fedt med stejle tribuner i ét niveau.
Flot steming med de mange flag på deres endetribune.
Jeg håber ikke, at "muren" fra forreste række og ned bliver helt så høj på vores stadion - den var tydeligvis godt over 2 meter.

Ja fedt med stejle tribuner i ét niveau.
Flot steming med de mange flag på deres endetribune.
Jeg håber ikke, at "muren" fra forreste række og ned bliver helt så høj på vores stadion - den var tydeligvis godt over 2 meter.
Jeg mener at have set i noget af det tidlige materiale at den bliver 1.80 på det nye Ceres Park

Det ser ret fedt og stemningsfuldt ud - men det skyldes nok også de mennesker, der er der ;)

Tjekkede lige Wiki ift. Rapid stadion. Det har en kapacitet på 28.000/24.000, så også noget med stå/sidde-konvertering, men lidt større end vores. Studsede dog over prisen:

2014
16 July 2016
c. ( 53 million

Ok, det er nogle år siden og vi kender ikke konditionerne (f.eks. om der blot er bygget videre på noget eksisterende) - men det er da en noget anden pris/sæde, end det vi sidder med selv i de mest optimistiske scenarier (som som bekendt er forladt...)

/W

Det ser ret fedt og stemningsfuldt ud - men det skyldes nok også de mennesker, der er der ;)

Tjekkede lige Wiki ift. Rapid stadion. Det har en kapacitet på 28.000/24.000, så også noget med stå/sidde-konvertering, men lidt større end vores. Studsede dog over prisen:

2014
16 July 2016
c. ( 53 million

Ok, det er nogle år siden og vi kender ikke konditionerne (f.eks. om der blot er bygget videre på noget eksisterende) - men det er da en noget anden pris/sæde, end det vi sidder med selv i de mest optimistiske scenarier (som som bekendt er forladt...)

/W
Ja, selv taget simpel inflation i betragtning, så svarer det kun til ca 500 mio. kr. i dag. Er det virkelig blevet mere end dobbelt så dyrt at bygge på 8 år? Det er alligevel vildt. Ærgerligt vi ikke kunne få donationerne for 5 år siden :ROFLMAO:

Ja, selv taget simpel inflation i betragtning, så svarer det kun til ca 500 mio. kr. i dag. Er det virkelig blevet mere end dobbelt så dyrt at bygge på 8 år? Det er alligevel vildt. Ærgerligt vi ikke kunne få donationerne for 5 år siden :ROFLMAO:
Ja.

Alene vurderet ud fra billederne tror jeg nu også, at det arkitektoniske ambitionsniveau er højere i vores projekt. Det, og så det at man bygger op og ned af fredede skove og bygninger, er nok en del af forklaringen. Kender ikke meget til Østrigs økonomi, men det er nok ikke umuligt at kostpris er lavere ift. lønniveau m.m.?

/W

Det er nok ca. blevet 50% dyrere, lidt afhængig af hvilke materialer man bruger osv.

Her kan man se udviklingen i byggepriser på alm. huse og den stopper vel og mærke i 2022, så der er vel kommet 10-15% oveni i siden da: https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/nyt/NytHtml?cid=45569

Last edited:
Tak! Men de nederste, flytbare rækker må så til gengæld være en hindring for de nye og højere bandereklamer, eller hvordan?
Min antagelse er, at der vil være et mellemrum mellem muren og reklamebanderne til internationale kampe og at de ekstra rækker vil være på den anden side af muren.

Hvorfor er det sjovt AK Jura?

Ledelsen har haft den kreative hat på og døbt det nye midlertidige stadion for Ceres Park Vejlby.

Old news 😀 og det nye stadion har sin egen tråd 😉

Velkommen til Ceres Park Vejlby :)

(I øvrigt er det et fedt cover billede i den artikel!)

Ledelsen har haft den kreative hat på og døbt det nye midlertidige stadion for Ceres Park Vejlby.

Jeg synes det er et glimrende navn under de omstændigheder der nu er. Det skal hedde Ceres et eller andet når de betaler for et sponsorat, og det skal man selvfølgelig ikke sige nej til, og så kunne det hedde Ceres stadion eller sådan noget, men Ceres Park Vejlby fortæller at man midlertidigt er flyttet ud fra det gamle Ceres Park og Vejlby bør under alle omstændigheder være med fordi der er behov for lige at avertere hvor det er det er, modsat hvor det har været i 100 år.

Jeg var til et møde på Fredensvang forleden, og så i den forbindelse en interaktiv præsentation af det nye stadion(Kongelunden).
Og jeg må bare sige WAUW hvor bliver det bare fedt, det kan vi helt sikkert glæde os til.
Sponsorfaciliteterne er helt vilde, og der håbes at kunne øge pladserne fra ca. 1200 til op til i bedste fald 3000.
Banen kommer tæt på os, ca. 2.80 meter, og det er vidst kun i England og Tyskland at banerne er så tæt på her i Europa.
Uefa anbefaler ca. 6 meter, så man har klart prioriteret at det skal blive intimt.
Man får et fint kig til banen fra alle pladser, så vidt jeg kunne se.
Selve den interaktive præsentation bliver vidst sendt ud i nær fremtid, glæd jer!

Det midlertidige stadion i Vejlby bliver også godt på sin egen måde.
Her har man været på studietur til St. Pauli og hente inspiration.
Der bliver mange ståpladser, og disse bliver på begge endetribuner.
Mindre sponsorer bliver placeret her i den ene ende ved siden af udebaneholdets fans, da det meste af den ene langside bliver til de største sponsorer.

Jeg er helt sikkert af den overbevisning, at vi får nogle rigtig cool rammer at se fodbold i i fremtiden, på begge stadions.

Beklager hvis meget er beskrevet tidligere, jeg har ikke læst hele den lange tråd.

Et spørgsmål - Kapacitet på det nye stadion bliver 24.000.

Er det inkl. de 3000 sponsorer? Så reelt 21.000 til de "Almindelige" fans? Eller er det oven i?
Når man taler om sponsorfaciliteterne stiger fra 1200 til op mod 3000 er der tale om kapaciteten til bespisning m.m. inde på stadionområdet, men ikke om selve tribuneplads. Så sponsorenes antal er altså INCL. i den opgivne kapacitet på tilskuerpladserne som er 24.000/22.000 ( 22 ved internationale kampe )

Latest posts

Back