Nyheder om andre klubber
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er opstået nogen interesse for den saudiske liga nogen steder. Jeg tvivler på at ret mange i Europa interesserer sig for den uanset hvor mange stjerner der bliver hentet og selvom der måske er lande hvor kampene bliver vist er det heller ikke alle lande der er lige relevante ift sportwashing, så det kan også være at de kan se det ikke helt fungerer efter hensigten.Vanvidssummerne er blevet afløst af noget økonomisk fornuft. Selv ikke i Saudi Arabien er det bæredygtigt at overforbruge voldsomt, det er PIF og de saudiske klubber blevet klar over.
De er bl.a ved at lukke LIV Golf efter massive milliard underskud og er i gang med at pivot til mere bæredygtige investeringer. (sry for sidespringet).
De vil gerne have det til at hænge bedre sammen økonomisk, men de har også stadig en langsigtet plan (som er lidt i ruiner lige nu) hvor de vil være noget andet og mere end bare en oliestat og de vil vel gerne vil fremstå som et fodboldland op til at de skal afholde vm. Under alle omstændigheder er det nok primært de store stjerner de er villige til at betale stort for, en spiller som Kevin Yakob er jo ret beset ikke ret kendt og hvis han har mange følgere på SoMe er det sikkert i Irak.
Jeg tror måske et eventuelt Kevin Yakob-salg også kan komme til at handle om hvorvidt vi synes han skal have lov til at rejse for et relativt beskedent beløb eller om det er bedre at holde på ham hvis han ikke vil forlænge kontrakten. Normalt vil vi jo nok sælge, men der kan være bud efter andre på midtbanen og alt i alt komme en lidt for stor udskiftning.