New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 757K
Ingen anelse om troværdigheden men måske andre har hørt det samme?

Haha, skulle lige til at kalde AND, da jeg så at det var skrevet den 16. August og ikke i dag - men Askou er da bestemt et godt bud på en forstærkning til forsvaret synes jeg.. Synes han var irriterende god i de kampe vi havde mod OB sidste år.. Om han er god nok, er jo så et helt andet spørgsmål

Last edited:
Per steffensen omkring kreativiteten i branchen - lidt skræmmende læsning, hvis man er en som gerne følger reglerne.

Nogen der kan sætte navne på spillere/klubber han taler om? Er vi med?
Vi er ikke med tror jeg. Selvom vi har haft en del angribere der knap kunne løbe ligeud.

Jeg har hørt der foregik nogle forskellige underlige ting da Kahlenberg endte med at skifte til Auxerre. Men om der er den sag han hentyder til ved jeg ikke. I såfald er landstræneren Morten Olsen.

EDIT

Klubben i Danmark er jeg ret sikker på er FCM. Vagner Love’s agent var Evanders agent. Frit fra hukommelsen forlængede Evander kontrakten da Vagner Love kom til FCM

Født østjyde og kan så vidt jeg husker både spille CB og VCB i en 3'er?

Uden at have nogen nærmere mening om hans niveau lyder det jo meget godt, men kan man ikke forestille sig at han er hundedyr?
Umiddelbart ikke udpræget yderstopper inden 3’er. Mere central. Jeg synes han er dygtig i en klub der laver meget om.

Når de spillede med en 3’er sidste sæson var det tit med Ejdum som yderstopper der så gik op på midten når de havde bolden

JBA kommer IKKE til AGF.. AGF er nok den sidste klub i DK de ønsker at sælge til.
FCK/M og BIF har man accepteret er en større klub end dem, men de ser AGF som den klub foran dem som de jagter.

JBA vil til udlandet, OB har forsøgt at forlænge i 1.5 år. Werder Bremen bød tidligere på sommeren på ham, hvor OB afviste 10 millioner. Han har 1 år tilbage af hans kontrakt.. Det vil ikke give meget mening for ham, at tage ‘et lille step’ op ad stigen..

Hilsen AGF fanen fra Odense, som har omgangskreds der bl.a. arbejder i OB..

JBA kommer IKKE til AGF.. AGF er nok den sidste klub i DK de ønsker at sælge til.
FCK/M og BIF har man accepteret er en større klub end dem, men de ser AGF som den klub foran dem som de jagter.

JBA vil til udlandet, OB har forsøgt at forlænge i 1.5 år. Werder Bremen bød tidligere på sommeren på ham, hvor OB afviste 10 millioner. Han har 1 år tilbage af hans kontrakt.. Det vil ikke give meget mening for ham, at tage ‘et lille step’ op ad stigen..

Hilsen AGF fanen fra Odense, som har omgangskreds der bl.a. arbejder i OB..
Det var faktisk netop derfor jeg tænkte at han nok var hundedyr.

Uanset at vi så nok heromkring godt kan blive enige om at Odense er både sportslig, kulturel, og størrelsesmæssig lillebror, så ville jeg heller ikke være fjantet med at sælge performance-spillere til OB.

Det var faktisk netop derfor jeg tænkte at han nok var hundedyr.

Uanset at vi så nok heromkring godt kan blive enige om at Odense er både sportslig, kulturel, og størrelsesmæssig lillebror, så ville jeg heller ikke være fjantet med at sælge performance-spillere til OB.
Hadet til GF er på højde med det de har til BIF i Odense.. Hvis man er i tvivl om det, så kan man bare høre SFÅ podcasten..

Og det er jo sådan set meget sødt… og ynkeligt.. På en og samme tid 😂
Det er nogle gange ret vildt at høre den podcast hvordan hadet virkelig syder under overfladen hos de fleste deltagere samtidig med deres egen klub i perioder sejler og de burde vende noget af det had indad til dem der er ved at korrumpere en traditionsklub.

Det er nogle gange ret vildt at høre den podcast hvordan hadet virkelig syder under overfladen hos de fleste deltagere samtidig med deres egen klub i perioder sejler og de burde vende noget af det had indad til dem der er ved at korrumpere en traditionsklub.
Haha, ja præcis!
Men okay, jeg skal da ikke sige mig selv for fin til at have kommet med ynkelige svinere mod særligt Brøndby.. 😂

Hold du op Arnstad var det helt rigtige valg til anfører - også selvom han bliver solgt. Han har bare klasse når han udtaler sig om klubben og det virker troværdigt:

Det ligner en død aften på transferkontoret. Det er lqngt mindre overraskende en før Sabah. Dengang kunne en ny hjælpe et presset AGF-hold mod Sabah og derefter være mere klar til denne runde, man troede var mod Røde Stjerne. Og som bonus ville spilleren også være tilgængelig i suppen.

Nu er det nok ligegyldigt mod Benfica og så kan man lige så vel tage det i den rækkefølge der giver mening.

En generel overvejelse: hvis man planlægger at sælge og erstatte Bech og/eller Links, er det så bedst at sælge først og derefter købe, eller omvendt. Hvis man sælger først kan man måske få mest i salget. Men hvis man køber først, bliver købsprisen ikke presset op på samme måde, som hvis man står med et hul efter en profil?

Et meget spændende indspark til debatten om tiltrækningskraften ved europæisk ligaspil kom i Mediano Preview til næste runde af Superligaen. Her nævner de, at Ramaj havde mulighed for at blive i FCK i sidste sæson med udsigt til at spille ChL, men valgte alligevel at tage til Heidenheim for at få mere Bundesliga erfaring, da han satsede på, at det i højere grad end ChL ville forbedre hans chancer for at komme på holdet i Dortmund. Med andre ord skal man nok ikke tro, at bare fordi man spiller europæisk, så er man automatisk bedre til at tiltrække spillere på et højere niveau end normalt, især når det er en klub, hvor man ikke kan forvente europæisk ligaspil hvert eneste år.

Et meget spændende indspark til debatten om tiltrækningskraften ved europæisk ligaspil kom i Mediano Preview til næste runde af Superligaen. Her nævner de, at Ramaj havde mulighed for at blive i FCK i sidste sæson med udsigt til at spille ChL, men valgte alligevel at tage til Heidenheim for at få mere Bundesliga erfaring, da han satsede på, at det i højere grad end ChL ville forbedre hans chancer for at komme på holdet i Dortmund. Med andre ord skal man nok ikke tro, at bare fordi man spiller europæisk, så er man automatisk bedre til at tiltrække spillere på et højere niveau end normalt, især når det er en klub, hvor man ikke kan forvente europæisk ligaspil hvert eneste år.
Helt enig, men han er også en lidt speciel case.

Han var ejet af Dortmund, så de ville sikkert - med deres størrelse - have en scout på til samtlige af hans kampe i Bundesligaen, og vurdere ham op mod de hold Dortmund spiller mod uge efter uge. Hvorimod de ville have svært ved at vurdere ham i Champions League mod f.eks. Barcelona hvor FCK vilel være under pres.

Hvis vi lejer Tomas Kristjannson ud, så vil vi (og ham selv) nok helst have ham i f.eks. Lyngby eller Sønderjyske fremfor Vikingur selvom de spiller Conference League.

Helt enig, men han er også en lidt speciel case.

Han var ejet af Dortmund, så de ville sikkert - med deres størrelse - have en scout på til samtlige af hans kampe i Bundesligaen, og vurdere ham op mod de hold Dortmund spiller mod uge efter uge. Hvorimod de ville have svært ved at vurdere ham i Champions League mod f.eks. Barcelona hvor FCK vilel være under pres.

Hvis vi lejer Tomas Kristjannson ud, så vil vi (og ham selv) nok helst have ham i f.eks. Lyngby eller Sønderjyske fremfor Vikingur selvom de spiller Conference League.

Helt klart, det er en god pointe.

Som jeg forstår det på panelet, så var Ramaj, og ikke Dortmund, som foretrak Heidenheim. Men han kan selvfølgelig have haft samme overvejelser.

Jeg havde egentlig heller ikke en intention om at generalisere fra ham til alle andre spillere, men snarere at beskrive at europæisk ligaspil ikke nødvendigvis tiltrække spillere på et højere niveau.

For at bruge dit eksempel så kan vi ikke vide, om vi har haft en del spillere i kikkerten, som ikke ønskede at skifte til os, fordi de gerne vil fortsætte med at prøve sig af i den liga, hvor allerede spiller, men så på et lavere niveau i den liga. Lidt ala Ramaj sidste år.

Men alt i alt så viser det bare, at vi ikke ved en skid og vi kan prøve at gætte på alle mulige mærkværdige scenarier, som måske eller måske ikke har spillet ind.

Helt klart, det er en god pointe.

Som jeg forstår det på panelet, så var Ramaj, og ikke Dortmund, som foretrak Heidenheim. Men han kan selvfølgelig have haft samme overvejelser.

Jeg havde egentlig heller ikke en intention om at generalisere fra ham til alle andre spillere, men snarere at beskrive at europæisk ligaspil ikke nødvendigvis tiltrække spillere på et højere niveau.

For at bruge dit eksempel så kan vi ikke vide, om vi har haft en del spillere i kikkerten, som ikke ønskede at skifte til os, fordi de gerne vil fortsætte med at prøve sig af i den liga, hvor allerede spiller, men så på et lavere niveau i den liga. Lidt ala Ramaj sidste år.

Men alt i alt så viser det bare, at vi ikke ved en skid og vi kan prøve at gætte på alle mulige mærkværdige scenarier, som måske eller måske ikke har spillet ind.
Vi ved ikke ret meget, men det er vel et af grundprincipperne i et forum.

Der kan sagtens være en type der ikke ønsker at forlade 2. Bundesliga for de 1. Bundesliga scouter mere der end i Danmark. Samme med mange andre ligaer.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back