New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 712K

Det har været en drømmesigning for mig hele sommeren!!! Men mon ikke det betyde at Bech er væk?

Jeg synes virkelig, at sommerens transfervindue har udviklet sig meget mærkeligt. Er det kun mig, som synes det er underligt, at der har været så få store transfer i Danmark i år og så mange fans, der stadig skriger på forstærkninger? Vi har selvfølgelig diskuteret AGF transfervindue til døde, men vi ser vel reelt samme utilfredshed fra fans af de øvrige topklubber.

FCK fans er virkelig utilfredse med den manglende topkvalitet på angriber positionen og fløjene. Mener at have læst, at de mangler over halvdelene af målene fra sidste sæson nu. FCM har fået Rasmus NK, men han er jo lidt en speciel case med hans historik i mente. Ellers har de ikke rigtig fået noget ind fra øverste hylde. Så var vi Brøndby, der har støvsuget den danske liga for talent, men FCN har haft truppen på plads stort set fra start.

Er den danske liga blevet mindre attraktiv det sidste år? Har vi fans for høje forventninger til, hvad vi kan tiltrække? Eller har vi bare ikke lysten til at bruge økonomien til at tiltrække de spillere?
Her tror jeg vi er ude i noget “den kloge, den dårlige og den usikre”: FCN er den kloge, som har haft det hele på plads til sæsonen startede. De pynter nok med lidt krymmel her inden lukketid. FCKs fiaskosæson har gjort dem meget mindre attraktive end normalt, og desuden er de ikke så villige til at hive pungen frem, så det ser svært ud. FCM kan ikke helt finde ud af, hvor mange spillere de skal/kan sælge til den pris de forlanger. Derfor er spillere ind også skudt til de sidste dages afklaringer.

Og os selv. Tjaaah, vi er nok heller ikke blevet mere attraktive ved at vente, men det vil de næste dage hurtigt vise. Vinduerne begynder så småt at lukke rundt omkring, mens vi holdet åbent frem til onsdag.

Gode eksempler, selv BIF har nået en grænse og kan ikke blive enig med Lyngby pga. et par millioner kr.

Markedet er helt ude af kontrol, bare se hvad City og Spurs har brugt og hvad PL reserver bliver solgt for. Den virkelighed har ramt SL og her kan jeg da godt være bekymret for, om kritikkerne har ret i, han er nærrig.

Vi bliver også nød til at følge udviklingen for dem foran stopper ikke op og bagfra satser Horsens gigantisk.

Nu må vi, CV har stadig et par dage men noget skal der ske.
Mon ikke Dani handlen gaar igennem til sidst?
I den kontekst kan baade Colin og MA vise sig at vaere fine handler, jeg synes det er interessant hvor relativt lidt baade FCK & FCM har rykket paa sig.
i DK har vi vaeret dygtigte til transfer ud a ligaen, med flotte salg(os selv ikke saa meget endnu) - men maaske bider den transfer inflation os bagi, naar nye spillere skal hentes til.
Jeg er meget tilfreds med at vi ikke har betalt den pris for f.eks Magnus Knudsen, men det er vel meget klassisk topklub move, naar et hul skal lukkes paa et hold, saa betales prisen bare.

Her tror jeg vi er ude i noget “den kloge, den dårlige og den usikre”: FCN er den kloge, som har haft det hele på plads til sæsonen startede. De pynter nok med lidt krymmel her inden lukketid. FCKs fiaskosæson har gjort dem meget mindre attraktive end normalt, og desuden er de ikke så villige til at hive pungen frem, så det ser svært ud. FCM kan ikke helt finde ud af, hvor mange spillere de skal/kan sælge til den pris de forlanger. Derfor er spillere ind også skudt til de sidste dages afklaringer.

Og os selv. Tjaaah, vi er nok heller ikke blevet mere attraktive ved at vente, men det vil de næste dage hurtigt vise. Vinduerne begynder så småt at lukke rundt omkring, mens vi holdet åbent frem til onsdag.

Meget enig i de vurderinger.

Latest posts

Back