New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 702K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg læser den lidt anderledes:

"Jeg håber helt vildt på en handel og har gjort klubben opmærksom på Jeg gerne vil afsted. Men jeg er naturligvis ikke et pattebarn som Magnus Jensen og giver 100% for Haderslev, så længe jeg er i klubben".

Det er ikke tegn på han har en kontrakt til underskrift/ et lægecheck indenfor de nærmeste timer, enig. Men jeg vil kun tolke det som 'ikke lige oppe over', og på ingen måde som 'ikke aktuelt'
Hvis han skifter til AGF i dag eller i morgen er det nok ikke helt rigtigt at han ikke har hørt noget på det her tidspunkt, men der er alligevel ikke noget i kommentaren der er en afvisning af at det kan ske. Han ville åbenbart også gerne videre, men jeg ved så ikke om det familiære kan betyde noget, det er trods alt relativt kort afstand de skulle flytte. Jeg tror han kunne være et fint alternativ til Kahl, men jeg tror dog ikke på den, om ikke andet vil det være meget usædvanligt at AGF henter en spiller hvor rygtet om interessen har været fremme andet end lige op til at handlen gennemføres. Desuden spillede han i går.

Hvad er dit behov for at skrive at så slipper CV for at arbejde på den sidste dag?
Bortset fra at der er 2 dage tilbage og der kan sagtens ske en del i dag og så er der stadig i morgen.
Det er en udtalelse han selv er kommet med, at han ikke vil arbejde på vinduets sidste dag, det er for stressende, og nu har han jo også hentet den forstærkning som han lovede, så nu er det jo heller ikke nødvendigt - han kan endda tage 2 dage fri, som du også selv siger.

JP vil have Arnstad permanent ned og tage dirigentstokken centralt som den mest fremadrettede af de 2. Det duer ikke med Knudsen/Solbakken samtidigt.
Nu har vi så erstattet målene så godt og vel og lad os så🤞for at Arnstad også kan score og sætte det op fra sin “nye” position.
Det er i hvert fald en meget sandsynlig forklaring. Alternativet er

salg af Bech - 1 til 1 erstatning
Salg af Arnstad- 1 til 1 på 10'er, men mangler CM
Salg af Links - Anderson på WB, Arnstad CM og CM som 10'er.

Hyseni var dyrere (19,5 i fast og 3 mio kr. bonus) og hvem siger, at AGF ikke har forsøgt tidligt i processen? Det er bestemt ikke mærkeligt, hvis Hyseni har valgt BIF til (tilhørsforhold mv.). Dermed ikke sagt, at det ikke var et godt køb af BIF.

Jeg kan isoleret set ikke se 15+4 mio. kr for en formstærk offensiv profil på 27 år være andet end meget fornuftigt. Jeg havde troet, at SIF ville forlange noget mere fra AGF.

Udfordringen er trupsammensætningen. Vi må se, hvad planen er.
Ja, det bliver spændende.

Jeg frygter, som nævt, at det betyder Kevin Yakob er et dårligere sted end vi kunne håbe. Jeg tror det betyder, at vores midtbanekonstellation hedder Knudsen, Jønsson, Arnstad og Solbakken mere eller mindre inditl nytår. 10'erne skal deles mellem McCowatt, Anderson, Bech og Jørgensen.

Den helt store belastning er i efteråret, og så sælger man måske i vinterens vindue.

AGF gav 2 millioner euro for Mikael Anderson for fem år siden. Siden er transferpriserne eksploderet endnu mere, og AGFs økonomi *burde* være bedre gearet til at håndtere dyre(re) indkøb. Hvad der er sket, er dog indtil videre, at AGF handler flere og flere spillere til (ret) præcist den pris i stedet for, at loftet løbende øges.

Det kan være tilfældigt, det kan være mestendels symbolsk (€2m som transfermarkedets svar på 999,-), men på et eller andet tidspunkt begynder jeg også at spekulere på, om der er noget i klubbens eget setup (fx hvad nogen har råderum til at beslutte uden ekstraordinære processer), der kan være en del af forklaringen?

Det kan selvfølgeligt også være, at loftet bare brydes i dag - gerne endda to gange til både en forsvarsstyrmand og en 9er - men efterhånden vil jeg gerne se det, før jeg tror på det.
Enig! Jeg har været inde på noget lignende, hvor AGF har øget kravene til niveau, men uden at justere lønramme og/eller transferrammen pr. spiller.

Min virdering var allerede efter Haugen, at man skulle smide mindst 20 mio for at få en ordentlig angriber, og det er vel 30 mio nu? Så kan man forvente af CV at han finder en løsning til mindre - der kræver godt arbejde, sundhed, held og netværk. Det er hvad man forventer af en dygtig sportsdirektør som CV, også tidligt i vinduet, men man kunne også udruste ham med lidt flere økonomiske muskler og se hvad det bragte.

Vi mangler stadig en 9er - vi kan ikke hænge vores hat alene på en 18 årig.
CV får travlt og jeg forventer egentlig ikke at se ham på tribunen i morgen.
CV har vel også sagt rimelig klart at de kigger på angribere. McCowatt er målfarlig, men må være 10’er i vores system, så jeg forventer helt klart stadig en 9’er. Så må vi se med forsvarsspillere, det kan måske komme an på hvor længe Tingager er ude.

CV skal selvfølgelig være klar til at reagere til allersidst i vinduet, men hvis mange udenlandske ligaer lukker i dag begrænser det risikoen for bud på vores spillere i morgen. Jeg tror også han gerne vil have lukket vinduet for tilgange længe inden kampen.

Ja, det bliver spændende.

Jeg frygter, som nævt, at det betyder Kevin Yakob er et dårligere sted end vi kunne håbe. Jeg tror det betyder, at vores midtbanekonstellation hedder Knudsen, Jønsson, Arnstad og Solbakken mere eller mindre inditl nytår. 10'erne skal deles mellem McCowatt, Anderson, Bech og Jørgensen.

Den helt store belastning er i efteråret, og så sælger man måske i vinterens vindue.

Jönsson, Knudsen, Solbakken, og du kan lægge NP til, såfremt han kommer til at spille igen, er alle 6’er typer. Vi har prøvet med Solbakken og Knudsen, men der sker for lidt fremad. Haugstrup slår mig heller ikke lige som ham med ideerne fremad.
Kun naturligt at man vil have sin bedste kreative spiller mest muligt på kuglen og det er også der Arnstad ser sig selv.

Ifølge transfermarkt er McCowatt mest oplagt på Yacobs plads og ikke på 10 positionerne.
I år har han spillet den på en to mands midtbane, men den er tit 3 mands fordi Villads Westh ikke spiller wingback, men søger ind centralt. De andre år har han spillet 8'er under Kent Nielsen i et system med én 6'er og to 8'ere. Jeg er i tvivl om han kan spille 6/8'er i vores system.

Omvendt, så har han modsat f.eks. Arnstad tit et behov for, at søge ned og have lidt mere afstand til sin modstander når han er fejlvendt. Det kunen tale for en plads længere tilbage. Men tror det er på en 10'er vi ser ham.

Ifølge transfermarkt er McCowatt mest oplagt på Yacobs plads og ikke på 10 positionerne.

Og sådan kan Transfermarkt tage fejl/skjule realiteterne.

McCowatt kan være god som offensiv 8'er på en tremandsmidtbane, men jeg kan på ingen måder se ham blive en del af en to-mandsmidtbane i vores formation.

Jönsson, Knudsen, Solbakken, og du kan lægge NP til, såfremt han kommer til at spille igen, er alle 6’er typer. Vi har prøvet med Solbakken og Knudsen, men der sker for lidt fremad. Haugstrup slår mig heller ikke lige som ham med ideerne fremad.
Kun naturligt at man vil have sin bedste kreative spiller mest muligt på kuglen og det er også der Arnstad ser sig selv.
Det er klart, at dem du nævner er mere defensiv orienteret end f.eks Arnstad og Yakob. Sidste år var det med Arnstad ret tydeligt, at Jakob Poulsen ønskede ham på en 10'er men enig i Uwe helst så ham på en 6/8'er. Jeg skrev i et andet indlæg at hans fremtid i en anden liga ligger længere tilbage i banen.

Fordelen ved, at spille ham på 10'eren er hovedageligt, at han kan være mere kreativ når han har bolden, hvorimod nu på en 6'er skal følge en masse 8'er løb fra modstanderen.

Uanset hvad, så er det tydeligt, at vi virkelig savner Kevin Yakob.

MacCowatt har aldrig spillet 6’eren eller 8’eren, som er Yakobs plads, han er bedst på 10’eren eller som kant, så han er skræddersyet til at tage en af 10’erne i et system med to 10’ere. Godt set CV, men ikke lige den ene forstærkning jeg havde forventet når nu du kun satte en forstærkning i udsigt.

Det er en udtalelse han selv er kommet med, at han ikke vil arbejde på vinduets sidste dag, det er for stressende, og nu har han jo også hentet den forstærkning som han lovede, så nu er det jo heller ikke nødvendigt - han kan endda tage 2 dage fri, som du også selv siger.
Det er dig der siger, at han CV kan tage fri.
Du tror da ikke selv på, at CV holder fri? 🙂
Men du får et par travle dage, hvor du et par gange i timen vil gentage det samme postulat.
Men tillykke med de 200 posts vedrørende CV, som du har lavet i denne tråd.

Latest posts

Back