New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 753K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er også ret uforstående over for den manglende 9'er - mens vi har brugt relativt mange penge på to 10'ere, som måske ikke engang indgår i idealopstillingen. Ville til enhver tid have foretrukket et kvalitets supplement til Bogere frem for at supplere vores i forvejen stærkeste position.

Men sidder tilbage med en fornemmelse af at transfermarkedet, er løbet fra vores konservative strategi. I hvert fald i dette vindue.

Kahl må en tur på bænken. Han virker fuldstændig forandret i forhold til sidste sæson, og det er ikke til det bedre.

De pisser igennem hans side, og han står og drejer forvirret rundt om sig selv.
Jeg var glad da vi forlængede med ham, men nu ligner han sig selv igen…. (2023 til 2025 udgave) desværre 😞
Jeg er uenig lige præcis idag synes jeg var god
De øvrige kampe under niveau.
Uden det på nogen måde er et sandhedsvidne så har fotmob ham også som vores bedste idag.

Men det kan jo umuligt være kommet som en overraskelse for ham? Så hvad har han brugt tiden på? Og har han ikke lavet sin forberedelse.. det er helt klar på baggrund af dette, at jeg mener han dumper totalt.

Det viser i min verden mangel på respekt for det vi er ved at bygge op… det er på kort tid blevet pisset væk
Et mesterskab rykker ikke en disse ved hvor vi er i det økonomiske hierarki.
Vi bygger stadig på.
Problemet er at det gør de andre også.

Kahl må en tur på bænken. Han virker fuldstændig forandret i forhold til sidste sæson, og det er ikke til det bedre.

De pisser igennem hans side, og han står og drejer forvirret rundt om sig selv.
Jeg var glad da vi forlængede med ham, men nu ligner han sig selv igen…. (2023 til 2025 udgave) desværre 😞
Kahl er med afstand vores bedste spiller i dag. Reelt den eneste, som faktisk kunne siges at være solid. Det mener stat-sider også for den sags skyld. Spillere er ikke dårlige blot fordi fans ser sig sure/lunkne på dem, og andre spillere er ikke fantastiske fordi de er unge, hedder Emmery, Arne eller whatever heller. ;)

Problemet er at det gør de andre også.
Det er faktisk ret vildt, hvad de fire andre top-klubber har brugt af penge dette vindue. Der bliver virkeligt skruet op for budgetterne i disse år.

Men midt i skuffelsen over den manglende 9'er vil jeg glæde mig over jeg ikke er FCK fan. Shit et undervældende vindue de har haft.

Jeg tror JP virkelig skal kigge indad. Vi gør virkelig mange ting ens, men med helt andre spillertyper.

Isolering af wingbacks, tæt ved linjen, så cutbacks og flade indlæg er svære. Altså mange høje bolde, mod spillere der ikke her forcen i hovedspillet.

Flytte centerback tæt på en stopper, typisk Kahl, og så en aflevering over på højre stopper, der sidste år tog mange raids op igennem banen.

Afleveringer op på en 9’er der skal lægge den af til Arnstad der skal sætte spillet. Men modstanderne efterlader bare ikke mellemrum længere.

FCM overraskede os med en 4’er i dag. Flot arbejde af Tullberg
Jeg er spændt på om vi fremover skal spille på en måde hvor Bech, McCowatt og Bogere skal være meget bevægelige og der ikke er en entydig 9’er. Så skal resten selvfølgelig også lægges op til at man ikke slår en masse høje indlæg. Det er måske en pointe at JP har skullet lære at ændre noget hurtigere, men egentlig tænkte jeg mest på at han først ikke skiftede så mange på holdet, så for mange var slidte, og siden forekommer at skifte så mange at der ingen kontinuitet er. Det er lidt tvunget af omstændighederne nogle gange med skader osv, men jeg tro han og resten af staben skal lære lidt om hvordan man finder den balance og sørger for at holde flest muligt på toppen fysisk og mentalt når man spiller flere kampe end modstanderne.

Jeg har ikke indtryk af at vores problem i dag havde ret meget at gøre med hvordan FCM stillede op, men det kan være svært at aflæse.

Med det udmeldte minus for sæsonen/regnskabsåret på mellem 15 og 45 mio., så har økonomien nok sat nogle begrænsninger for CV, som man skal huske have in mente, før man slagter ham. Han har formentlig arbejdet på Cvancara til det sidste, men har 'tabt' slagsmålet, fordi han ikke ville gå ud over sine økonomiske rammer. Det kunne i hvert fald være en udlægning af forløbet.

Med det udmeldte minus for sæsonen/regnskabsåret på mellem 15 og 45 mio., så har økonomien nok sat nogle begrænsninger for CV, som man skal huske have in mente, før man slagter ham. Han har formentlig arbejdet på Cvancara til det sidste, men har 'tabt' slagsmålet, fordi han ikke ville gå ud over sine økonomiske rammer. Det kunne i hvert fald være en udlægning af forløbet.
Det må også gå meget imod den politik de har at leje en spiller uden en frikøbsklausul og så er der for meget usikkerhed omkring Cvancara. Jeg tror vi har kigget på ham, men aldrig seriøst forsøgt at hente ham, det var bare det eneste navn medierne havde at arbejde med. Hvis vi var villige til at leje bare for at få gang i en spiller for en anden klub må der også have været en del andre muligheder i markedet.

Jep - vi er ikke en Championship-klub, der får en milliard. Ikke for at blive mestre, men "blot" ved at rykke op i PL.
GF investerede massivt i jagten på mesterskabet ved bl.a. ikke at sælge bærende kræfter trods snarligt udløb af kontrakter og derfor har vi balladen nu. Det koster men jeg ville selvfølgelig ønske, at vi var et andet sted nu rent økonomisk.
Men jeg vil aldrig, aldrig klandre ledelsen for at de valgte at satse på muligheden for at AGF blev Danmarksmestre 2026. KSDH

Last edited:
Jeg synes, mange er lidt for meget i deres følelsers vold her ved slutningen af transfervinduet. Jeg kan godt forstå, hvis man er træt af, at vi ikke fik en stærk 9’er. Det havde helt sikkert været godt. Men vi vandt altså mesterskabet sidste år uden!

For lad os være ærlige: Selvom det gjorde ondt, at Mortensen skrev med BIF, spillede han jo ikke nogen stor rolle på banen den sidste halvdel af sidste sæson, og mange af os havde allerede afskrevet ham som førsteangriber.

Hvis vi ser nøgternt på det, synes jeg ikke, vi står et dårligere sted end sidste år. Vi har været ramt af skader på centrale spillere her i starten (Tingager, Yakup og Links), men selve truppen ser faktisk ganske fornuftig ud.

Tilgange: Jens Jønsson, Mikael Anderson, Callum McCowatt, Colin Rösler, Daniel Leo Gretarsson og Luka Callø.

I min optik er Jønsson en kvalitetsspiller på den centrale midtbane, og Anderson samt McCowatt er offensive spillere af høj kvalitet. De tre forsvarsspillere er alle solide med potentiale til at blive gode, måske endda profiler.

Så er Rasmus Carstensen og Sebastian Jørgensen gået fra leje til faste kontrakter.

Og flere af vores talenter er blevet klar til mere spilletid:
Bogere, Camera, Kristjansson, Emmery, Tchamche og Storch.

Til sidst er det værd at nævne, at Jacob Andersen er tilbage efter et længere skadesforløb og derfor også kan betragtes som en slags tilgang.

Det skal så holdes op imod vores afgange:

Afgange, der “gør ondt”: Henrik Dalsgaard og Felix Bejmo.

Afgange, der ikke gør ondt: Patrick Mortensen og Jonas Jensen-Abbew.

Afgange, der gør godt: Youssouph Badji og Richmond Gyamfi.

Alt i alt er det min konklusion, at der er mere kvalitet i truppen nu, end der var sidste år. Det er ikke urealistisk, synes jeg, at det bliver en ganske fin sæson … med lidt tålmodighed. Nok ikke et mesterskab, men mindre kan også gøre det for mig.

Hvis manglende pengene vitterlig er årsagen til, at vi ikke får adresseret det mest åbenlyse hul i truppen, så forstår jeg ikke, at alle af Jens Jønsson, Callum, Andersson og SEB hentes til positioner hvor vi i forvejen står stærkest. Havde det ikke været nok med en eller to af dem og så havde prioriteret de resterende midler i en angriber.

Jeg vil blive meget skuffet, hvis ikke CV adresserer 9er positionen. PM er måske væk og selv med en forlængelse, er tiden altså moden til at få ham erstattet som den primære 9er men det tror jeg også, CV er helt klar over, det har jeg dog troet før 😬.
Det allerførste indlæg i tråden dateret 4. februar.

Syv måneder og 590 debatsider senere:

1788409153398.webp

Jeg tror, jeg har svært ved at udtrykke min vurdering på en konstruktiv måde, så måske er <ingenting> bare den bedste løsning her også.

Latest posts

Back