Transfervindue Sommer 2026
valverde4ever
Experienced member
Jeg synes, det er et transfervindue, der er svært at blive rigtig klog på.
Personligt forstår jeg ikke helt Gretarsson handlen. Spilleren er sikkert både dygtig og stærk, men når handlen falder på plads et par timer før deadline, og han både er ældre og dyrere end Rösler, så undrer jeg mig. Ikke nødvendigvis over Gretarsson som spiller, men over rollen og profilen. Kunne man ikke have fundet en bedre løsning, eller i det mindste handlet hurtigere?
Jeg fik på et tidspunkt skåret ud i pap, at de spillere, der ville til AGF nu, også var spillere, der gerne ville være sikre på Conference League. Gretarsson synes jeg umiddelbart ikke passer ind i den kategori, men jeg kan naturligvis tage fejl.
Gretarsson skulle eftersigende have søgt udlandet først, og det har så ikke været muligt, hvorefter AGF har været bedste mulighed. Et eller andet sted et klassisk eksempel på en spiller der bliver mulig senere i vinduet end i starten. Han er så vidt jeg ved Venstrebenet, bliver 31, en leder type, så umiddelbart syntes jeg han passer godt ind. Ikke Sexet, men sikkert kort.
Jeg er helt med på, at økonomien er presset på grund af stadionprojektet, og det er naturligt. Faktisk synes jeg, at økonomien, uden et eneste salg, ser ganske fornuftig ud. Jeg forstår bare ikke helt, at man vælger at bruge relativt mange penge på Anderson, McCowatt og Jørgensen. De spiller alle primært 10’er, som i forvejen var en position, hvor vi var godt besat. Ser man på talentudviklingen, har Kristiansson i hvert fald fået markant mere konkurrence. Jeg synes egentlig han er et større talent end Tchamche, men sammensætningen af truppen peger i en anden retning.
Anderson viker helt forkert efterhånden - for mig har han fungeret bedst som wingback. Havde været fint som resserven for Emmery hvis Links var solgt.
Oppe foran er jeg nok mest forundret over, at man ikke har formået at gøre noget. Bogere er spændende, slet ikke det, men han er startet ude i de seneste to kampe. Det kan næppe kun skyldes kampprogrammet, det må også have noget med niveauet at gøre.
Uanset hvordan man vælger at angribe sæsonen, kommer Tchamche og Serra til at spille betydelige minutter. Og det er, for mig, det mest problematiske ved det her transfervindue.
Serra har scoret 6 superligamål. Borgere 1 og Tchamche også 1.
Jeg har enormt meget respekt for, at man ønsker at holde fast i en strategi. Men der er også tidspunkter, hvor man er nødt til at agere.
Helt enig. Det er 9er positionen der for mig gør at CV dumper. Det var den absolut vigtigste plads vi manglede på, og har man så smidt 10-15 mio efter Anderson, som kunne være brugt oppe foran. Så det her er det springende punkt for mig.
Jeg er der hvor jeg ser Serra som bedste mulighed oppe foran, fordi han linker bedre med sin medspillere, og Bogere gør endnu mere ondt på trætte modspillere, som jeg ser det.
Står vi til vinter på en 8.-9. plads og samtidig er ude af Conference League, bliver det næppe hverken billigere eller lettere at finde den angriber, vi mangler. Tværtimod.
Ligesom et mesterskab ikke ændre det store i hvor interresant man er som klub, så gør en dårlig sæson heller ikke. Der skal helt sikkert måske lige bruges en lille smule ekstra salgstale. Det er måske en halv hylde lavere end vi kunne her til sommers.