Lidt input omkring CVs fortid. Jeg ved godt, at enkelte debattører af en eller anden grund fuldstændig affejer BIF fans holdninger til CV, men han var nu engang sportschef hos dem.
Faldt over dette på X:
View attachment 8098
Så der er nuancer ift 2024 sæsonen, men også en generel opfattelse af, at hans resultater heller ikke var bedre som sportsdirektør. Det bliver interessant at følge her.
Også bemærkelsesværdig, at 3/4 gange et mesterhold ikke har vundet i de første seks kampe, så har CV været sportsdirektør for den pågældende klub. Så af en eller anden grund har han det svært med opfølgningssæsonen.
Så denne sæson ender nok lidt mere trist, end mange havde håbet, men de mange performancespillere kan forhåbentlig etablere en stamme, der gør at næste sæson bliver mere interessant.
Når du skriver 9'er, mener du så "et stort skur"? For så har du jo ret, men hvis 9'er skal forstås som angriber, så kan jeg ikke følge dig.
Bogere har en evne til at komme frem til mange afslutninger - noget som Tchamche og Serra kæmper mere med.
Som 18 årig med 301 minutters spilletid, er Bogere nået frem til:
- 19 afslutninger
- 5 på mål
- 4 blokeret
- 1 på træværket
- 10 afslutninger i feltet heraf 1 med hovedet
- 1 mål
Det synes jeg, er ret habilt. Men han er ikke et stort skur, nej.
Og jeg kan faktisk godt lide Serra, fordi, at han gør sine medspillere gode. Hans svaghed er nok, at han mangler mere koldblodighed og killerinstinkt i feltet.
Serra har kun spillet 165 minutter og har kun 5 afslutninger heraf 1 på mål, som han så scorede på. Men hans værdi ligger også meget som opspilsstation.
Så som angriber virker Bogere til at være meget skarpere end de andre.
Lige nu virker det som om, at alle europæiske klubber stort set jagter et stort skur som angriber oppe foran. Sådan en trend plejer at avle en modtrend. Så det bliver spændende, om vi kommer til at se andre måder at score mål på. Men det er en anden historie.
Jeg har vist misset de alenlange indlæg. Dog har jeg vist selv kort øffet, at jeg gerne så en transfer af Mads Agensen ind og CV ud - vist nok på X, men ellers virker det ikke til at være dét som fylder. Det er vist mere skuffelse over, at man ikke evnede at komme i mål og indfri de forventninger, man selv var ude at sætte.