New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 751K
Transfervindue Sommer 2026
Helt ærligt, jeg følte mig næsten kondenserende for at skrive listen ud og sætte initialer på. Den ramte jeg så ret skævt, beklager. Jeg er træt af mine indlæg bliver for lange, men tak for i trods alt læser dem!

Henter søn til træner han har arbejdet sammen med Solbakken
Henter midtbanespiller der har spillet i klubben Knudsen
Lejer tidligere suppe-profiler på leje Carstensen og Jørgensen
Henter CM der har trænet med Jønsson
Henter 10'er der ønsker retur til klubben Anderson
Henter søn til træner han har arbejdet sammen med Rösler
Henter 10'er fra superligaen McCowatt
Henter centerforsvarer fra superligaen Gretarsson
Forstår ikke om du mener han er doven eller halvkorrupt?

Last edited:
Jeg tror, det, der blev sat spørgsmålstegn ved, er, at du skriver et andet ord, end det, du bruger. Det er så, fordi ordet, så vidt jeg ved, slet ikke eksisterer? Men condescending forstod jeg dog godt! Det hedder bare nedladende på dansk. Nu er jeg så gået all in på kommaer for ikke at se dum ud, nu hvor jeg har korrekset nogen...
Det er en farlig vej med grammatiske korrektioner. Jeg forsøgte at spille smart, men blev straks korrekset af Ato Vari.

Men det er noget skrammel at benytte anglicismer, og bekymrende jeg slet ikke var klar over det ikke var et ord på dansk.

Jeg har tyet til AI og det var rigtignok et godt gammelt dansk (låne)ord, men udover fraværende evne til at være klar og kortfattet, evner jeg heller ikke retskrivning.

Nej, man kan ikke benytte "kondenserende" i betydningen "nedladende". Der er tale om en ren sproglig misforståelse eller en forveksling af to ord, der minder en smule om hinanden.
Det ord, du leder efter, er sandsynligvis et af følgende:
  • Nedladende: At være hovmodig, arrogant eller tale ned til andre.
  • Kondescenderende: Dette er et ældre, mere formelt fremmedord (stammende fra fransk/latin), som betyder præcis det samme som nedladende.

I sidste sæson ansætter CV den rigtige træner og køber få men gode spillere, og vi bliver mestre. I år finder han ikke en 9er, hvorefter han skal fyres. Det er sgu noget mærkeligt noget.
Han ansætter Jakob Poulsen, og fortjener alt den ros der findes for det Vi skal dog også huske han ønsker at fortsætte med Uwe. Først efter truppen siger nej, begynder han at lede efter en anden

Det er en farlig vej med grammatiske korrektioner. Jeg forsøgte at spille smart, men blev straks korrekset af Ato Vari.

Men det er noget skrammel at benytte anglicismer, og bekymrende jeg slet ikke var klar over det ikke var et ord på dansk.

Jeg har tyet til AI og det var rigtignok et godt gammelt dansk (låne)ord, men udover fraværende evne til st vlre klar og kortfattet, evner jeg heller ikke retskrivning.

Uha, der var en periode hvor folk syntes at franske ord var meget sejere end danske, og at de skulle staves udansk. Uha, uha. Måske jeg må stoppe med at bruge ord som succes. Eller i det mindste stave det sykse... Nej, alt det plattyske pjat må være grænsen!

Last edited:
For nu at svare i stedet for bare at dissekere ord, så ved jeg ikke om det er skidt at der er forudgående kendskab eller forbindelser. Det lyder lidt som om der er for nemt eller ikke rigtig imponerende når det ikke er en spiller vi aldrig har hørt om? Man kan godt have besluttet at man vil være sikker på det man henter. Måske er der bare for lidt kendskab og midler i scouting-afdelingen til at finde en mere eksotisk spiller et sted, det er vel derfra det skal komme, men ind imellem er navnene der da i rygtemøllen. Man må aktivt have valgt alle den slags muligheder fra.
Det er fint at på på puklen når man fejler i at være unødigt prætentiøs, om det er hensigten eller ej. Me n tak for også at fokusere på bolden :). Jeg svarer samlet nedenfor.
Forstår ikke om du mener han er doven eller halvkorrupt?
Ordet jeg brugte i det første indlæg var 'magelig'.

Det er i sig selv ikke en udfordring at hente spillere i sit netværk, det er der man har en fordel. Det ligger dog i mit indlæg, at jeg ikke er overbevist.

CV har trukket på forbindelsen til Ståle ift junior, men alle de andre ville klubben selv kunne finde. Hvis CV havde en blanding af klubkendinge, folk fra det nære netværk og så en eller to udefra, ville det underbyge en forståelse af at CV har kigget bredt - for real.

SIB havde Nordås og Arnstad i sit netværk før AGF, mens fx Badji var ren youtube (spekulation / gæt). Så der er givet tal på, at det er der man brænder nallerne mest.

CV signalerer enorm ro og overvejet tilgang, det er positivt. Han er garvet i forhandlingerne, det er også positivt. Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg har en tese om han er vant til at få mere forærende, i form af klubbens tiltrækningskraft, scouting osv.

Vi mangler kontrafaktiske scenarier. Har CV ført AGF gennem vinduet med det bedste udfald man kunne opnå, eller har han fulgt den strategi der ville give størst forventet afkast, hvis man måler sandsynligheder før vinduet startede. Eller var der bedre alternativer?

Jeg er utilfreds og jeg er ikke overbevist om at CV leverede den bedste tilgang. Men jeg er usikker.

Her vil jeg anbefale dig at kigge på statistikker og ikke øjetest.

Bogere har trods begrænset spilletid lige så mange afslutninger på mål, som vores mest spillende spiller, Emmery - altså i Superligaen alene.

Tchamche har ikke en afslutning på mål registreret, og Serra kun én
Bogere er klart den angriber med mest spilletid, og jeg har endnu ikke set ham ramme noget, som man kunne se, at han sigtede efter. Det vil aldrig være andet end dårligt som 9er. Derudover er det ikke ligefrem imponerende, at en angriber er med i toppen på afslutninger.
Det ændrer ikke på, at mange af hans stats kommer fra hans løb og presspil, som bare ikke er noget, som tæller særligt op for en 9er. Det er som at sige, at en central forsvarer er rigtigt god på positionen, fordi hans lange indkast er vilde. Det er jo fint nok, men det gør ham ikke til en god forsvarer.
9er betyder ikke bare "han er oppe foran et sted", som 6er ikke bare betyder "han er et sted omkring midten". Det er en rolle, man skal udfylde, og det gør Bogere overhovedet ikke.

På trods af Serras absurde annullerede mål mod FCN sidste år, som ville have forøget hans scoringer med 33%, så var han stadig den AGF-spiller med højest goals på 90, og nummer 7 for hele ligaen. Det var nok blevet nummer 3 eller 4, hvis ikke VAR var håbløse. Derudover var samtlige scoringer rigtige 9er-mål, som blev scoret fordi Serra lå og gjorde præcis som han skulle. Noget vi endnu ikke har set fra hverken Bogere eller Tchamche.

I sidste sæson ansætter CV den rigtige træner og køber få men gode spillere, og vi bliver mestre. I år finder han ikke en 9er, hvorefter han skal fyres. Det er sgu noget mærkeligt noget.
Altså CV ville beholde Uwe. Vi var ikke blevet mestre, hvis det stod til ham. Han blev tvunget til at finde en ny træner, og han fik eftersigende slet ikke den/dem, han gerne ville have. At en reserve til en position, som du slet ikke ville have åben, ender med at gøre det godt, kan jeg ikke se som andet end tilfældigheder.

Ved ikke om nogen så post match interview efter FCK-FCN i går.

Men Elyuanoussi sagde noget i retning af, at han havde en dårlig følelse inden kampen, fordi de havde tunge ben efter det tætte program.

Det tidlige mål gav dem vinger, og gjorde at de glemte det.
Det ramte sikkert FCN lige modsat.

Så det er altså ikke kun vores hold, der er mærkede. Det andre har haft nogle lettere kampe end os.

Jeg har en kollega som er stor Brøndby fan, vi talte om CV´s tilkomst i AGF, hvortil Brøndby kollegaen svarede at så kom I nok til at vente på handler i sidste øjeblik.

Hvilket jo er rigtigt i det her transfer vindue, der kom 2 handler til i det sidste døgn. Man kan sige at forudsigelsen har holdt stik. Men er det et problem? Alle hold køber i sidste øjeblik. Gretarson og McCowat som begge er kommet til sidst, har jo åbenlyst meldt ud de ville afsøge markedet, så de har nok først været tilgængelige, netop her til sidst i vinduet.

Der er ingen tvivl om at jeg mener vi i AGF har det stærkeste ledelsesteam set i 40 år, det gælder fra bestyrelsesformand, direktør, sportsdirektør, træner og teambet bag.
Vi er begunstiget af dygtige og erfarne folk, med branchekendskab, dyb ekspertise på deres eget felt, og indtil videre har det givet os et fantastisk mesterskab, hvor vi har bokset noget over vores niveau. Vi har et nyt stadion på vej, og vi nyder alle de gode europa øjeblikke, derudover er der akademiet, både i DK og Afrika, og vi har nu en pipeline af unge spillere på vej ind på holdet. Altsammen orkerstreret af et fantastisk ledelsesteam, hvilket CV i den grad er en del af som ansvarlig for det sportslige setup.

Alligevel er der alenlange indlæg om fyring af CV og nu også JP. Alene fordi vi som forudsagt er blevet presset af virkeligheden. Jeg føler nærmest vi er tilbage til de trælse år med nedrykningerne med kritikken. Jeg kan kun komme frem til at det må skyldes tårnhøje og urealistiske forventninger til hvad AGF kan som klub.

Lad os tage de kolde facts:

d. 3/8 2025 spillede AGF en fed kamp mod FCM, den endte uafgjort. Vi stillede op med følgende: Jesper Hansen, Dalsgaard, Kahl, Tingager, Bejimo, Links, MEM, Nicolai Poulsen, Tobias Bech og Paddy - Det synes jeg er en stærk opstilling, meget erfarent hold, sammenspillet igennem flere år, men også uden en eneste spiller under 21 år.

Hvis vi så spoler tilbage til kampen i Onsdags, så var der 2 gengangere. Resten var nye på holdet og mange af dem helt unge. 9 spillere fra opstillingen for 13 måneder siden er stoppet eller skadet. Jeg synes det sætter hele vores situation i relief. Det hold var fra start udfordret på alle pladser. Hvordan man kan udlede at den ene og den anden skal fyres forstår jeg simpelthen ikke.

Det AGF mandskab vi så spille i Onsdag´s, var det bedst mulige. Jeg er sikker på at vi kommer til at se et AGF hold som stille og roligt kravler op i tabellen. Det værste er bag os, nu skal vi nyde at se de unge vokse sig store og stærke. Derudover skal vi nyde tiden med DK´s stærkeste ledersetup, jeg er superspændt på hvor vi er om 1-2 år. Jeg tror allerede vi ser magi fra vintersæsonen og senest til "næst'år" :)

Så hermed følger opfordringen. :)

Last edited:
Der er vist trods alt ingen, der har kaldt på fyringer endnu? Jeg har i hvert fald ikke set det. Men det er godt nok sjældent sket i de år, jeg har fulgt online-debatten (siden start-nullerne), at den sportslige ledelse selv erkender, at de ikke kom i mål med et af deres ønsker. Og jeg synes, det er fair at være forbløffet over det på bagkant af et mesterskab og større midler tilgængelige end nogensinde før. Jeg synes dog også, at det bliver lidt ensidigt bare at skyde på CV. Som han - og alle andre sportschefer i øvrigt - pointerer, er det nogle beslutninger taget i fællesskab i en sportslig stab. CV er jo bare lederen. Hvem ved, hvem der i første omgang pitchede fx Gretarsson? Men det er da meget muligt, at det er CV - som jo er en knastør beslutningstager - der i sidste ende har sagt: "Nej, den der eksotiske løsning på nierproblemet går vi ikke med." Hvor Stig Inge måske ikke havde gjort det samme.

Last edited:
Der er vist trods alt ingen, der har kaldt på fyringer endnu? Jeg har i hvert fald ikke set det. Men det er godt nok sjældent sket i de år, jeg har fulgt online-debatten (siden start-nullerne), at den sportslige ledelse selv erkender, at de ikke kom i mål med et af deres ønsker. Og jeg synes, det er fair at være forbløffet over det på bagkant af et mesterskab og større midler tilgængelige end nogensinde før. Jeg synes dog også, at det bliver lidt ensidigt bare at skyde på CV. Som han - og alle andre sportschefer i øvrigt - pointerer, er det nogle beslutninger taget i fællesskab i en sportslig stab. CV er jo bare lederen. Hvem ved, hvem der i første omgang pitchede fx Gretarsson? Men det er da meget muligt, at det er CV - som jo er en knastør beslutningstager - der i sidste ende har sagt: "Nej, den der eskotiske løsning på nierproblemet går vi ikke med." Hvor Stig Inge måske ikke havde gjort det samme.
Fint skriv. Jeg tror at scouting afdelingen skal kigges efter hvad angår deres tilgang(e). AGF skal kunne finde ham/de der render rundt i DK divisionerne eller sågar de eksotiske spillere...har CV da aldrig kigget til fx. Asien ? Det mener jeg han har [har ikke lige tid pt. til at tjekke]. Skandinavien og nord Europa er nok for snævert, men passer selvfølgelig til den profil AGF primært ønsker og den er ok i min bog.

Jeg har tabt det bagudskuende overblik en kende, men vi har ikke lejet nogen til den her sæson. Er det ikke en halv anormalitet efterhånden?
Vi havde faktisk heller ingen lejeaftaler i forrige sæson (24/25). Men derudover har vi i nærmest haft 2-3 lejeaftaler hver sæson.

De mest succesfulde er dem, der er siden blev konverteret til faste aftaler som Carstensen, Jørgensen, Beijmo og Bisseck.
Grabara og Diks var vel også succesfulde i den tid de var i klubben, selvom deres efterfølgende skifte kan få en til at overveje om de også var en succes på længere sigt for klubben.

Andre var ok og lukkede huller som Knoester, Peacock-Farrell, Bundu, Sanneh, Jovanovic

Mens nogle nærmere var flops som Beck, Dall, Arzani, M. Jørgensen, Mmaee

Også var der Duin. Kæmpe flop indtil hans sidste kamp i trøjen.

26/27: ingen lejeaftaler
25/26: 2 lejeaftaler
24/25: ingen lejeaftaler
23/24: 3 lejeaftaler + 1 "Ukraine-aftale"
22/23: 2 lejeaftaler + 1 "Ukraine-aftale"
21/22: 3 lejeaftaler
20/21: 4 lejeaftaler
19/20: 2 lejeaftaler
18/19: 2 lejeaftaler
17/18: ingen lejeaftaler

Der er ingen tvivl om at AGF er igang med en kæmpe genopbygningsfase. Mesterskabet var den ultimative kulmination på mange års kontinuitet i holdet.

Det var faktisk uhørt at AGF i så lang tid kunne fastholde samme store stamme af spillere. Og det er urealistisk at tro man kunne fortsætte.

Man kunne godt have gjort det mere glidende, men man valgte jo at køre linen ud med truppen i seneste sæson - og det gav fuld plade må man sige!

Nu skal et nyt hold bygges op og det er skide svært, når man ikke er den mest købestærke klub.

Og angående 9er så har FCK også fortsat Corner på toppen, der så selvfølgelig blev skadet i går. Så de kan jo heller ikke bare gøre som de vil i markedet.

Det der gav GF mesterskabet var en rutineret stamme - og derfor synes jeg købene af McCowatt af Gretarson giver fin mening ift. at få noget soliditet ind i holdet.

Lidt input omkring CVs fortid. Jeg ved godt, at enkelte debattører af en eller anden grund fuldstændig affejer BIF fans holdninger til CV, men han var nu engang sportschef hos dem.

Faldt over dette på X:

IMG_8635.webp

Så der er nuancer ift 2024 sæsonen, men også en generel opfattelse af, at hans resultater heller ikke var bedre som sportsdirektør. Det bliver interessant at følge her.

Også bemærkelsesværdig, at 3/4 gange et mesterhold ikke har vundet i de første seks kampe, så har CV været sportsdirektør for den pågældende klub. Så af en eller anden grund har han det svært med opfølgningssæsonen.

Så denne sæson ender nok lidt mere trist, end mange havde håbet, men de mange performancespillere kan forhåbentlig etablere en stamme, der gør at næste sæson bliver mere interessant.

Bogere er klart den angriber med mest spilletid, og jeg har endnu ikke set ham ramme noget, som man kunne se, at han sigtede efter. Det vil aldrig være andet end dårligt som 9er. Derudover er det ikke ligefrem imponerende, at en angriber er med i toppen på afslutninger.
Det ændrer ikke på, at mange af hans stats kommer fra hans løb og presspil, som bare ikke er noget, som tæller særligt op for en 9er. Det er som at sige, at en central forsvarer er rigtigt god på positionen, fordi hans lange indkast er vilde. Det er jo fint nok, men det gør ham ikke til en god forsvarer.
9er betyder ikke bare "han er oppe foran et sted", som 6er ikke bare betyder "han er et sted omkring midten". Det er en rolle, man skal udfylde, og det gør Bogere overhovedet ikke.

Når du skriver 9'er, mener du så "et stort skur"? For så har du jo ret, men hvis 9'er skal forstås som angriber, så kan jeg ikke følge dig.

Bogere har en evne til at komme frem til mange afslutninger - noget som Tchamche og Serra kæmper mere med.

Som 18 årig med 301 minutters spilletid, er Bogere nået frem til:
- 19 afslutninger
- 5 på mål
- 4 blokeret
- 1 på træværket
- 10 afslutninger i feltet heraf 1 med hovedet
- 1 mål

Det synes jeg, er ret habilt. Men han er ikke et stort skur, nej.

Og jeg kan faktisk godt lide Serra, fordi, at han gør sine medspillere gode. Hans svaghed er nok, at han mangler mere koldblodighed og killerinstinkt i feltet.

Serra har kun spillet 165 minutter og har kun 5 afslutninger heraf 1 på mål, som han så scorede på. Men hans værdi ligger også meget som opspilsstation.

Så som angriber virker Bogere til at være meget skarpere end de andre.

Lige nu virker det som om, at alle europæiske klubber stort set jagter et stort skur som angriber oppe foran. Sådan en trend plejer at avle en modtrend. Så det bliver spændende, om vi kommer til at se andre måder at score mål på. Men det er en anden historie.

Alligevel er der alenlange indlæg om fyring af CV og nu også JP. Alene fordi vi som forudsagt er blevet presset af virkeligheden. Jeg føler nærmest vi er tilbage til de trælse år med nedrykningerne med kritikken. Jeg kan kun komme frem til at det må skyldes tårnhøje og urealistiske forventninger til hvad AGF kan som klub.
Jeg har vist misset de alenlange indlæg. Dog har jeg vist selv kort øffet, at jeg gerne så en transfer af Mads Agensen ind og CV ud - vist nok på X, men ellers virker det ikke til at være dét som fylder. Det er vist mere skuffelse over, at man ikke evnede at komme i mål og indfri de forventninger, man selv var ude at sætte.

Lidt input omkring CVs fortid. Jeg ved godt, at enkelte debattører af en eller anden grund fuldstændig affejer BIF fans holdninger til CV, men han var nu engang sportschef hos dem.

Faldt over dette på X:

View attachment 8098

Så der er nuancer ift 2024 sæsonen, men også en generel opfattelse af, at hans resultater heller ikke var bedre som sportsdirektør. Det bliver interessant at følge her.

Også bemærkelsesværdig, at 3/4 gange et mesterhold ikke har vundet i de første seks kampe, så har CV været sportsdirektør for den pågældende klub. Så af en eller anden grund har han det svært med opfølgningssæsonen.

Så denne sæson ender nok lidt mere trist, end mange havde håbet, men de mange performancespillere kan forhåbentlig etablere en stamme, der gør at næste sæson bliver mere interessant.

Når du skriver 9'er, mener du så "et stort skur"? For så har du jo ret, men hvis 9'er skal forstås som angriber, så kan jeg ikke følge dig.

Bogere har en evne til at komme frem til mange afslutninger - noget som Tchamche og Serra kæmper mere med.

Som 18 årig med 301 minutters spilletid, er Bogere nået frem til:
- 19 afslutninger
- 5 på mål
- 4 blokeret
- 1 på træværket
- 10 afslutninger i feltet heraf 1 med hovedet
- 1 mål

Det synes jeg, er ret habilt. Men han er ikke et stort skur, nej.

Og jeg kan faktisk godt lide Serra, fordi, at han gør sine medspillere gode. Hans svaghed er nok, at han mangler mere koldblodighed og killerinstinkt i feltet.

Serra har kun spillet 165 minutter og har kun 5 afslutninger heraf 1 på mål, som han så scorede på. Men hans værdi ligger også meget som opspilsstation.

Så som angriber virker Bogere til at være meget skarpere end de andre.

Lige nu virker det som om, at alle europæiske klubber stort set jagter et stort skur som angriber oppe foran. Sådan en trend plejer at avle en modtrend. Så det bliver spændende, om vi kommer til at se andre måder at score mål på. Men det er en anden historie.

Jeg har vist misset de alenlange indlæg. Dog har jeg vist selv kort øffet, at jeg gerne så en transfer af Mads Agensen ind og CV ud - vist nok på X, men ellers virker det ikke til at være dét som fylder. Det er vist mere skuffelse over, at man ikke evnede at komme i mål og indfri de forventninger, man selv var ude at sætte.
Jeg synes at huske mere end en afslutning på træværket fra den unge James

Et lille indblik i Gretarssons sommervindue. Vi tog kontakt for et par uger siden, men vi satte først skub i tingene for nogle dage siden. Derudover ændrede hans egne planer sig inden vi kom på banen pga familiære omstændigheder.

Som nævnt tidligere oppe, har jeg hørt samme reflektion, jeg tænker bare på hvad Brøndby har opnået efter de smed CV på porten?

Det har jo været en lang jammerdal, så måske Brøndby ligesom AGF, ligger under et stort forventningspres, som de færreste sportschefer er i stand til at løfte?

Jeg har vanskeligt ved at se at Brøndby har opnået noget som helst ved at afskedige CV, tværtimod nåede de vel bunden efter 2 år med ham tyskeren som sportschef og Cooper hatten som træner.

Hvis CV får lyst til at være lidt arrogant, selvom jeg godt ved han ikke er det. Så kan han jo påpege, hvis man ikke vinder 6 kampe i streg, så er det fordi man har vundet et ultimative året før. Lad os lege med at at udsagnet er korrekt, så kan jeg godt leve med at vi i sæsonnen 2028/2029 prøver det igen. :)

CV bygger mesterskabs hold, det har han bevist mange gange efterhånden, han har demonstreret evnen med store hold og en klub med dybe lommer, men også med hold hvor lommerne er knap så dybe. Det er fint en fan fra en klub mener han er middelmådig, men du vinder ikke 11 mesterskaber på 20 år, uden at kunne et eller andet.

Tilsidst er der udsagnet med Kvistgaarden, her kan vi tale om ekstreme forventninger om en middelmådig spiller. Jeg har godt hørt flere steder at han skulle koste 100 millioner. Hvilken planet befinder de sig på? Idag kan vi jo se hvad han reelt er værd, han sidder på bænken på et yderst middelmådigt Championsship hold i Englang. Umiddelbart tyder det på at Kvistgaarden blev oversolgt.

Ja, det er vist en anglicisme.

“Kondenserende” er en egenskab som gas- eller oliefyr kan havde.

Det danske udtryk, du leder efter er nok “nedladende”. Det har den fordel, at næsten alle kender og forstår det.
Mine grammatiske kvaler er lettere at rette op, end min underlige ide om overhovedet at tænke i de baner.

Hvis man ser på transfermarkedet som et køleskab pakket med lækre sager på mange hylder, så lykkedes det CV at finde noget kondensvand i bunden - kan man sige det er kondenserende?

Hvis det skulle fungere, ville 'kondensere' være udtryk for at hentr et glas vand. Men i den betydning køleskabe og andre elektriske aggregater kondenserer, passer det bedre på at perspirere.

Latest posts

Back