New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 771K
Last edited:
Nej vi mangler ikke på Bechs position og alligevel brugte vi 15 mio på netop den position på sidstedagen. De penge kunne også være gået til en angriber, så jeg nærer ingen forhåbninger om at CV havde fundet en angriber selvom man havde solgt Bech, Arnstad eller Emmery. Et enkeltstående salg kommer næppe til at ændre voldsomt meget på transferbudgettet ligesom et mesterskab og europæisk gruppespil heller ikke rigtig ændrede på noget. Men det kan da godt være CV vil sige noget andet hvis du spørger ham nu😉
Man har ikke fået den fordel et salg også kunne give.
Man har fået forsvarsspillerne for sent.
Man fik en spændende spiller i McCowatt, men ikke det der er brug for - målscorer.

Jeg har delvist fundet fred med der ikke var en angriber derude*. Men så kunne man have fået styr på forsvaret langt tidligere.

*ikke rigtigt. Man må have været i stand til at finde en, men så har økonomien måske været en blokade. Så sælg! Eller betal hvad det kræver, at få en.

Hvad gjorde at Botheim, Nordås eller ham tjekken ikke kom til AGF. Var det fordi andre kom i stedet, eller man ikke ville betale? Var Alexander Lind virkelig ikke klar til at spille for de danske mestre fordi noget pjat, eller fordi CV ville forhandle det hele? Hvorfor var det ikke CV der lejede Lind i Pisa i første omgang?

Hvorfor accepterer AGF at sidde som sidstevælger på de angribere man har udset sig? Du kan ikke drive strategi på at spille tombola.

Last edited:
Når holdet begynder at vinde, fra torsdag, kommer transfervinduet nok mere på afstand.

Når forsvaret er stabilt og man dermed bedre kan styre kampene og generere de ekstra chancer det kræver at score, kommer vinduet mere på afstand.

Lige pt gør det ondt at se de mangler der er. Men for mig er der også en række spørgsmål der nager. Jeg får naturligvis ingen svar. Man skulle tro den vished ville hjælpe, men så har man ikke fulgt med.

Jeg er overbevist om CV er mærkbart svækket internt efter dette vindue. Men jeg er ikke ude efter andet end at forstå. Og et 'my bad' vil være en forløsning, alle begår fejl. Det er mere forsøget på at sælge en fiasko som et vellykket vindue, der generer mig.

Når holdet begynder at vinde, fra torsdag, kommer transfervinduet nok mere på afstand.

Når forsvaret er stabilt og man dermed bedre kan styre kampene og generere de ekstra chancer det kræver at score, kommer vinduet mere på afstand.

Lige pt gør det ondt at se de mangler der er. Men for mig er der også en række spørgsmål der nager. Jeg får naturligvis ingen svar. Man skulle tro den vished ville hjælpe, men så har man ikke fulgt med.

Jeg er overbevist om CV er mærkbart svækket internt efter dette vindue. Men jeg er ikke ude efter andet end at forstå. Og et 'my bad' vil være en forløsning, alle begår fejl. Det er mere forsøget på at sælge en fiasko someet vellykket vindue, der generer mig.
Jeg tror ikke nødvendigvis CV er svækket internt. Jeg tror hele vinduet har været vendt, mens det var i gang med både Fournais og Nielsen.

De har valgt en strategi, den følger de og lige nu giver den nogle svar. Dem er jeg ret sikker på man lytter til.

Det kunne f.eks være, om man skal satse entydig på det man kan sikre handler, eller netværks handler om man vil, hvis det viser sig at man nogle gange ikke kan ramme det man sigter efter. Altså hvis de angribere man ville have er alt for dyre, så skal man måske finde en anden tilgang.

Det kunne være nede på den enkelte spiller, hvor f.eks Haugstrup og Tchamche måske kunne have godt af en udlejning.

Den eneste lille ting der viser mig, at CV er lidt presset er hans sparken bagud til nogle af de kontrakter han overtog med f.eks Badji. Jeg synes ikke det ligner ham, ej heller klør ham.

Vi mangler kvalitet. Anekdotisk sidder jeg og ser fcm der har en vanvittig defensiv med
Både Mads Bech og Erlic ude på tribunen

Men offensivt har det ikke set helt godt ud heller - og der mangler vi PM og Yakob, men har fået Anderson/MacHowatt, og til dels Bogere, der jo først kom til DK i år, og ikke var med i efteråret sidste år.

Altså når man så i truppen kun mangler 1 mand fra sidste års offensiv- og han var meget udskældt for sine indsatser sportsligt - og man så får en tidligere SL-profil og en nuværende SL-profil ind, og et stort talent - så er offensiven vel forstærket ift den kvalitet der vandt guld sidste år?

MEN - selvfølgelig kun på "papir". For Bech og Bogere er ikke bedre end det vi havde, og det er Serra heller ikke.
Anderson har ikke spillet meget i vores offensiv endnu, og MacHowatt heller ikke endnu.

Så vi må se.
Defensivt er Dalsgaard byttet med Gretasson, Beijmo med Rösler og AJ med Callø.
Svækkelsen er til at mærke der i den grad.

Men Callø har været skadet, og skal vende sig til SL-tempo mm.
Rösler kom til ude af form, har været syg, og småskadet.
Gretasson lige kommet.

Det er jo ikke sådan vi har haft MacHowatt, Gretasson, Rösler og Callø med fra start på fuld tid - OVEN I - dem vi havde sidste år.
Da vi startede op sidste år var både NP og Tingager også med fx - mens Dalsgaards rolle var minimal. MEM spillede de første 7 kampe. Og så tog Yakob over.

Jeg synes det handler om langt mere end trupkvalitet pt.

Last edited:
Men offensivt har det ikke set helt godt ud heller - og der mangler vi PM og Yakob, men har fået Anderson/MacHowatt, og til dels Bogere, der jo først kom til DK i år, og ikke var med i efteråret sidste år.

Altså når man så i truppen kun mangler 1 mand fra sidste års offensiv- og han var meget udskældt for sine indsatser sportsligt - og man så får en tidligere SL-profil og en nuværende SL-profil ind, og et stort talent - så er offensiven vel forstærket ift den kvalitet der vandt guld sidste år?

MEN - selvfølgelig kun på "papir". For Bech og Bogere er ikke bedre end det vi havde, og det er Serra heller ikke.
Anderson har ikke spillet meget i vores offensiv endnu, og MacHowatt heller ikke endnu.

Så vi må se.
Defensivt er Dalsgaard byttet med Gretasson, Beijmo med Rösler og AJ med Callø.
Svækkelsen er til at mærke der i den grad.

Men Callø har været skadet, og skal vende sig til SL-tempo mm.
Rösler kom til ude af form, har været syg, og småskadet.
Gretasson lige kommet.

Det er jo ikke sådan vi har haft MacHowatt, Gretasson, Rösler og Callø med fra start på fuld tid - OVEN I - dem vi havde sidste år.
Da vi startede op sidste år var både NP og Tingager også med fx - mens Dalsgaards rolle var minimal. MEM spillede de første 7 kampe. Og så tog Yakob over.

Jeg synes det handler om langt mere end trupkvalitet pt.
Det handler vel i høj grad om at bygge en trup.

Har man en trup med tre nøgle udløb i bagkæden, så kunne man bygge sit efterfølgende vindue efter det. Det kunne f.eks være ikke at hente en spiller fra 1. Division, eller en spiller ude af form eller en spiller 1 time i lukketid.

Der er jo masser af forklaringer, men ikke mange af dem er uventet eller uforudsigelige. Nicolai Poulsen skadet, er vel forventet. Tingager der ikke kunne holde til det tætte program, det var der mange der frygtede. Yakob skadet igen, det var der også en del der frygtede. Callø der skulle op i tempo, det var vel heller ikke uventet. Udløb til Beijmo og Dalsgaard med kontraktudløb vidste man jo allerede forrige sæson.

Hvis man ikke scorer det man præstere til i xG, og lukker - markant - flere mål ind end man giver væk i xG, over relativt mange kampe - trods alt - peger desværre mod manglende kvalitet.

Synes det er vanvittigt at være så utilfreds med nøgle-medarbejdere som CV og JP så kort tid efter det første mesterskab i 40 år.
Var det så også vanvittigt at være tilfreds med CV fordi mesterskabet kom relativt kort inde i hans ansættelse. Det var jo primært et Stig Inge hold med et par tilføjelser. Når man præsterer som cv har gjort over de seneste 3 måneder så fortjener han kritik. Sådan er det i den branche. Dårligt arbejde ses ofte ret hurtigt.

Sådan er det nok desværre i en verden som fodbolden. Mjallby fyrede deres træner efter deres første mesterskab, nogensinde.
Jeg forstod det sådan at han overtog holdet som chef efter den tidligere cheftræner blev teknisk direktør eller sådan noget, så han var ikke cheftræner under mesterskabs sæsonen... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl dog

Latest posts

Back