New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 63K
Transfervindue Sommer 2026
Klubberne i Norge og Sverige følger kalenderåret. Vintervinduet ligger før deres sæsonstart, mens sommervinduet ligger midt i deres sæson. Det påvirker ikke priserne, men det gør helt sikkert noget ved, hvordan de agerer i vinduet.
Præcis. Så at købe en topangriber fra f.eks Sverige eller Norge er ikke dyrere i vinduet, end det er for f.eks Molde (ligaer med lavere budget end vores)

Og det er helt fair. Umuligt er det ikke.

Det er igen bare et spørgsmål om hvor meget man ønsker at satse. Jeg har fuld respekt for, at man ikke ønskede ar bruge f.eks 4-5 millioner på en lejespiller.

Men indikationerne er, at CV har forsøgt. Angiveligt kostede Adamsen er overgangssum på 10 millioner plus 400.000 i månedsløn. Det synes jeg er en fin prioritering at melde pas på. Angiveligt valgt Uhre FCM over os.

Personligt er jeg glad for, at CV ikke gik med Adamsen på de betingelser, at Uhre fravalgte os, og at vi ikke gik med en eller anden lottokupon. Men som bekendt forventer jeg også en ordentlig opgradering til sommer.

Så du tænker, der ikke er en grund til at aktiviteten i januar er mange gange mindre end om sommeren? Og du tænker heller ikke, at det påvirker prisen i negativ retning for en køberklub, at sælger står midt i en sæson?

Og så ved jeg ikke, hvorfor du lige pludselig hiver Borgere ind.

Ingen snakker om det er umuligt at hente i januar, så hvorfor du antyder det, må guderne vide.
Vi er enige om, at du skrev at det var notorisk svært at købe i vintervinduet? Så jeg antager du stadig mener at vinterens vindue er sværere end sommerens?

Jeg tænker grunden til det er, altså st man handler mindre om i vinteren er, at mange klubber allerede har strammet budgettet i løbet af sommeren.

Grunden til jeg hiver Borgere ind er, at vi kan risikere - eller vores strategi tilsiger - at vi kan have ham som første reserve de kommende tre kampe. De vigtigste de sidste 30-40 kampe. Det er et bevist tilvalg. Om det er dyrere at have ham som reserve, kontra hvad det havde kostet at købe en angriber og måske prøve at kvalificere sig til Champions League fremfor Europa League, det ved jeg ikke.

Men indikationerne er, at CV har forsøgt. Angiveligt kostede Adamsen er overgangssum på 10 millioner plus 400.000 i månedsløn. Det synes jeg er en fin prioritering at melde pas på. Angiveligt valgt Uhre FCM over os.

Personligt er jeg glad for, at CV ikke gik med Adamsen på de betingelser, at Uhre fravalgte os, og at vi ikke gik med en eller anden lottokupon. Men som bekendt forventer jeg også en ordentlig opgradering til sommer.
Jeg har fuld respekt for, at man hellere vil være mådeholdne end satse. Det er slet ikke det.

Jeg tror dog, helt generelt, at de hold der spiller europæisk og tjener mange penge på det, har store trupper og brede trupper. Mange gange sikkert også dyre trupper.

Badji er væk. Serra er skadet. Nu hedder vores to angribere Mortensen og måske Borgere.

Ender vi med at skulle spille Borgere forrest mod Viborg, så kan de koste.

Igen det er helt fint. Jeg tror bare man bliver nød til at bruge - mange - penge for at vinde.

Præcis. Så at købe en topangriber fra f.eks Sverige eller Norge er ikke dyrere i vinduet, end det er for f.eks Molde (ligaer med lavere budget end vores)

Nej, det er ikke dyrere. Men for klubberne er villigheden til at agere nok større. Vi efterlyser en angriber, der kan gøre en forskel med det samme. Den handel skal rammes lige i røven for, at angriberen gør en forskel for os. I Norge og Sverige vil en ny angriber have mere tid, inden han skal være afgørende, fordi de starter en ny sæson. Jeg tænker, det giver en øget risikovillighed hos klubberne i vintervinduet. Herudover ved de Svenske og Norske klubber også, om de skal spille europæisk efter sommerferien i vintervinduet. Det gør, at de har et bedre indblik i, hvordan deres økonomi ser ud.

Endelig har de Norske og Svenske klubber næppe 200 millioner ude og svømme på et stadionprojekt, uden at de har en lejeaftale på det kommende stadion.

Kort sagt. Det er en masse nuancer, der skal tages med, hvis du vil sammenligne med Norge og Sverige. Det er to helt forskellige udgangspunkter for at handle.

Last edited:
Nej, det er ikke dyrere. Men for klubberne er villigheden til at agere nok større. Vi efterlyser en angriber, der kan gøre en forskel med det samme. Den handel skal rammes lige i røven for, at angriberen gør en forskel for os. I Norge og Sverige vil en ny angriber have mere tid, inden han skal være afgørende, fordi de starter en ny sæson. Jeg tænker, det giver en øget risikovillighed hos klubberne i vintervinduet. Herudover ved de Svenske og Norske klubber også, om de skal spille europæisk efter sommerferien i vintervinduet. Det gør, at de har et bedre indblik i, hvordan deres økonomi ser ud.

Endelig har de Norske og Svenske klubber næppe 200 millioner ude og svømme på et stadionprojekt, uden at de har en lejeaftale på det kommende stadion.

Kort sagt. Det er en masse nuancer, der skal tages med, hvis du vil sammenligne med Norge og Sverige. Det er to helt forskellige udgangspunkter for at handle.
Selvfølgelig er der nuancer, også når man siger at vinterens vindue er notorisk svært.

Den sidste gode angriber vi hentede var i et vintervindue, bl.a. sammen med Tingager, Grabara og Polle (han kom senere). Jeg tvivler på PC sommervindue i 2019 var bedre end det.

Men det ændre ikke ved, at hente en angriber ikke er umuligt eller, at vi som oftest ser de bredeste trupper vinde guld - ikke de absolut mindste.

Igen, fuld respekt for man følger strategien og angriber den største chance for guld i 30 år med ligaens mindste trup, mens man stadig spiller i pokalen, men det betyder ikke at forbedringer er umulige.

EDIT: Vintervinduet før det hentede vi Bror Blume og Casper Højer

Vi er enige om, at du skrev at det var notorisk svært at købe i vintervinduet? Så jeg antager du stadig mener at vinterens vindue er sværere end sommerens?

Ja naturligvis gør jeg det. Svarer du så på mit spørgsmål?

Og du tænker heller ikke, at det påvirker prisen i negativ retning for en køberklub, at sælger står midt i en sæson?

Men det ændre ikke ved, at hente en angriber ikke er umuligt

Du bliver simpelthen ved med den stråmand.

Last edited:
Ja naturligvis gør jeg det. Svarer du så på mit spørgsmål?

Du bliver simpelthen ved med den stråmand.
Jeg vil hjertens gerne svare på dit spørgsmål, jeg er bare lidt i tvivl om hvad det er.

Ser man på de sidste 6-8 års transferaktivitet - f.eks angribere - så mener jeg ikke sommervinduerne har været væsentligt lettere end vinterens (Patrick Mortensen er vel stadig den bedste vi har hentet). Poulsen, Grabara, Tingager, Blume, Beijmo, Højer, Mortensen, Knudsen m.fl er hentet i et vintervindue. Det indikere ikke for mig det er notorisk sværere, men der tager jeg tilsyneladende fejl.

EDIT

For lethedens skyld har jeg lavet et overblik. De eneste to jeg vil mene vi har ramt plet med er fra vintervinduet (Duncan og Paddy), og så kan man diskutere Pusic og Helenius.

2017/18

Sommer:
Andre Riel

Vinter:
Martin Pusic
Morten Duncan

2018/19

Sommer:
Ryan Mmaee

Vinter:
Patrick Mortensen

2019/20

Sommer:
Nicklas Helenius

Vinter:
Ingen

2020/21

Sommer:
Søren Tengsted

Vinter:
Ingen

2021/22

Sommer:
Dawid Kurminowski

Vinter:
Ingen

2022/23

Sommer:
Sigurd Haugen
Sebastian Grønning

Vinter:
Ingen

2023/34

Sommer:
Janni Serra

Vinter:
Ingen

2024/25

Sommer:
Youssouph Badji
Richmond Gyamfi

Vinter:
Ingen

Last edited:
Medianos optakt behandler bl.a. angribersituationen i AGF. Monnerup er lidt efter Serra, med en begrundelse jeg sagtens kan følge, og selv har funderet over.

PM bevæger sig bedre i feltet end Serra, og det hjælper Bech og Arnstad ift når Serra spiller.

Jeg synes Serra knokler for det, men jeg ser ikke en god angriber. Monnerup forstår ikke Serra har spillet så meget som han har. Det er en falleret træner fra 2. Division, så ikke noget sandhedsvidne. Men det taler ind I noget jeg også synes at have mærket. Serra løber noget bedre end Badji, der virkede 'off'. Men der er noget, der virker bedre med PM ... der så til gengæld dårligt kunne tæmme en bold i Nordsjælland.

Det bliver også nævnt at JP nok gerne havde haft Uhre som mulighed. Det tænker jeg også.

Uglen skriver, at en 9'er skulle ramme med succes fra dag 1
Thomas K skriver, han er enig i man ikke at ville betale fx 5 mio for leje.

You are both wrong! :).

En angriber behøver ikke være ret god, for at kunne have gjort en forskel for AGF - og det vidste man allerede på vej ind i vintervinduet.
En 10'er behøver heller ikke være et råhit, for at kunne gøre en forskel for AGF (som indskifter), og det kunne man også relativt let se på vej ind i transfervinduet.
En centerforsvarer behøver ikke være ret god for at styrke holdets bredde på HCB eller VCB, men ræddi god, for at styrke topniveauet. Det var også synligt på vej ind i vinterens vindue.

Hvis det var så svært at finde spillere til køb, kunne man have lånt dem. Det ville styrke holdet i en viftig fase, og hvis de gør det godt, er der altid chance for at købe dem til sommer.

Der er risiko ved alt, og man kan sagtens købe en ny Serra (velforberedt sommerkøb) eller Badji (forhastet sommerkøb). Men der er ingen, der er mod spilletid til Borgere, selvom der er risiko for en alvorlig knæskade. Der kan man godt finde ud af at lade staben vurdere hvornår det er ok eller ej. Og der kommer formentlig rig lejlighed til at købe nye, dyre flops til sommer.

Er der nogen statistik på om det er mere eller mindre sandsynligt at ramme ved siden af i et vintervindue, end om sommeren?

Vi er, hvor vi er og kan ikke ændre på noget. Jeg mener man skulle have været langt mere aggressiv og evt lejet en eller to spillere. Andre mener det er fint som det er. Fred være med det. Men jeg kan ikke rigtigt acceptere at en tilgang i vinters kun er relevant, hvis han brænder banen af.

Hedenstad virker til at være en vigtig tilgang, selvom han har spillet 0 minutter. Det skyldes ikke at han har brændt banen af, men at Wahlstedt ville have brændt holdet af, hvis JH var gået ned med en skade.

Hvis man havde Uhre på tre års aftale og han viser sig middelmådig og ikke spiller efter sommerferien, hvad så? Hvis han havde spillet og været med til at vinde guld her i foråret, kan man se omkostningen over kontrakten som en pris for guld. På samme måde som tabt transfer på Kahl eller Beijmo, hvos de smutter, kan ses som en investering i foråret. Det sidste er en generelt bedre case end det første, og jeg har ikke lyst til Uhre som sådan. Det er bare for at illustrere, at dels er det økonomisk overkommeligt og man investerer i forvejen i foråret. Og fordi Uhre ikke behøver være en god angriber for at hjælpe AGF, han skal bare være bedre end Serra og/eller kunne aflaste Bech.

Medianos optakt behandler bl.a. angribersituationen i AGF. Monnerup er lidt efter Serra, med en begrundelse jeg sagtens kan følge, og selv har funderet over.

PM bevæger sig bedre i feltet end Serra, og det hjælper Bech og Arnstad ift når Serra spiller.

Jeg synes Serra knokler for det, men jeg ser ikke en god angriber. Monnerup forstår ikke Serra har spillet så meget som han har. Det er en falleret træner fra 2. Division, så ikke noget sandhedsvidne. Men det taler ind I noget jeg også synes at have mærket. Serra løber noget bedre end Badji, der virkede 'off'. Men der er noget, der virker bedre med PM ... der så til gengæld dårligt kunne tæmme en bold i Nordsjælland.

Det bliver også nævnt at JP nok gerne havde haft Uhre som mulighed. Det tænker jeg også.

Uglen skriver, at en 9'er skulle ramme med succes fra dag 1
Thomas K skriver, han er enig i man ikke ville betale fx 5 mio for leje.

You are both wrong! :).

En angriber behøver ikke være ret god, for at kunne have gjort en forskel for AGF - og det vidste man allerede på vej ind i vintervinduet.
En 10'er behøver heller ikke være et råhit, for at kunne gøre en forskel for AGF (som indskifter), og det kunne man også relativt let se på vej ind i transfervinduet.
En centerforsvarer behøver ikke være ret god for at styrke holdets bredde på HCB eller VCB, men ræddi god, for at styrke topniveauet. Det var også synligt på vej ind i vinterens vindue.

Hvis det var så svært at finde spillere til køb, kunne man have lånt dem. Det ville styrke holdet i en viftig fase, og hvis de gør det godt, er der altid chance for at købe dem til sommer.

Der er risiko ved alt, og man kan sagtens købe en ny Serra (velforberedt sommerkøb) eller Badji (forhastet sommerkøb). Men der er ingen, der er mod spilletid til Borgere, selvom der er risiko for en alvorlig knæskade. Der kan man godt finde ud af at lade staben vurdere hvornår det er ok eller ej. Og der kommer formentlig rig lejlighed til at købe nye, dyre flops til sommer.

Er der nogen statistik på om det er mere eller mindre sandsynligt at ramme ved siden af i et vintervindue, end om sommeren?

Vi er, hvor vi er og kan ikke ændre på noget. Jeg mener man skulle have været langt mere aggressiv og evt lejet en eller to spillere. Andre mener det er fint som det er. Fred være med det. Men jeg kan ikke rigtigt acceptere at en tilgang i vinters kun er relevant, hvis han brænder banen af.

Hedenstad virker til at være en vigtig tilgang, selvom han har spillet 0 minutter. Det skyldes ikke at han har brændt banen af, men at Wahlstedt ville have brændt holdet af, hvis JH var gået ned med en skade.

Hvis man havde Uhre på tre års aftale og han viser sig middelmådig og ikke spiller efter sommerferien, hvad så? Hvis han havde spillet og været med til at vinde guld her i foråret, kan man se omkostningen over kontrakten som en pris for guld. På samme måde som tabt transfer på Kahl eller Beijmo, hvos de smutter, kan ses som en investering i foråret. Det sidste er en generelt bedre case end det første, og jeg har ikke lyst til Uhre som sådan. Det er bare for at illustrere, at dels er det økonomisk overkommeligt og man investerer i forvejen i foråret. Og fordi Uhre ikke behøver være en god angriber for at hjælpe AGF, han skal bare være bedre end Serra og/eller kunne aflaste Bech.
Hvilken indikation har vi på, at man ønskede at betale 4-5 millioner i leje for en angriber?

Jeg er helt med på bredden, og hvad man kan skyde med de sidste minutter i kampene. En angriber man tror på kunne bruge foråret til, at lære byen og holdet at kende. Bidrage efter behov og når man, som nu, står med en skade ikke skal have Tchamche/Borgere som andetvalg.

Jeg påstår også, at såfremt det ikke var muligt at finde den profil, at man kunne bruge en del penge på et lejemål for at få en spiller i gang igen. Det har jeg ingen rygter set på.

Jeg er stor tilhænger af, at være tro med en strategi, og er sikker på CV og de andre er helt rolig ved at have Bogere eneste alternativ til Patrick Mortensen hvis Serra er skadet på søndag. Jeg påpeger blot igen, at jeg havde satset mere når man har en mulighed som denne.

EDIT: Jo, man prøvede muligvis at leje Celtic angriberen

Last edited:
Jeg prøver for sidste gang nu i en transfertråd.
Jo. Det gør det muligvis, men kommer også an på hvor man handler. Det er jo de store vinduer i Sverige og Norge - lande hvor 60% af vores udlændinge kommer fra (inkl. Tommi) - og dermed er priserne ikke så voldsomme i de lande.

Men det gør det jo ikke sværere, blot dyrere - ligesom når man henter f.eks Anderson, Badji og Sobakken på sidstedagen af et sommervindue. Førstenævnte sad vores direktør jo selv og grinede af, var alt for dyr men vi sagde ja fordi det var sidste dag i sommerens vindue. Jeg ved heller ikke hvor meget billigere Knudsen var i sommeren?

Jeg synes bare ikke, f.eks på angriber positionen, at vi har ramt mere rigtigt om sommeren end om vinteren. Tværtimod. Vurderet på den impact angriberne de sidste 6-8 år har haft, virker vinterens vindue lettere.

Mange af vores bedre spillere, bl.a de to der er vores anfører, Beijmo og Mortensen, er jo hentet i vinter vinduer.

Hvilken indikation har vi på, at man ønskede at betale 4-5 millioner i leje for en angriber?
Fejl fra min side.

1) Din kommentar var du ikke mente det gav værdi (havde respekt for) at betale for en lejespiller, ikke noget med hvad klubben ønsker.
2) du formulerede det mindre skarpt end jeg huskede ('respekt for' er mindre stærkt end 'enig i')

Jeg har rettet mit indlæg.

Det er igen bare et spørgsmål om hvor meget man ønsker at satse. Jeg har fuld respekt for, at man ikke ønskede ar bruge f.eks 4-5 millioner på en lejespiller.
Så er vi nok mere enige. Jeg har noget mindre respekt for det, og relativt meget frustration. Men jeg har stadig mulighed for at ændre mening, hvis Felix-Patrick hæver trofæet om tre uger. I så fald accepterer jeg det uansvarlige sats :).

Nedenstående er jeg helt enig i, bortset fra sidste afsnit. Jeg tror CV er mindre veltilpas med det. Men enten var han ikke opgaven voksen, eller også var hans mandat for svagt.

Jeg er helt med på bredden, og hvad man kan skyde med de sidste minutter i kampene. En angriber man tror på kunne bruge foråret til, at lære byen og holdet at kende. Bidrage efter behov og når man, som nu, står med en skade ikke skal have Tchamche/Borgere som andetvalg.

Jeg påstår også, at såfremt det ikke var muligt at finde den profil, at man kunne bruge en del penge på et lejemål for at få en spiller i gang igen. Det har jeg ingen rygter set på.

Jeg er stor tilhænger af, at være tro med en strategi, og er sikker på CV og de andre er helt rolig ved at have Bogere eneste alternativ til Patrick Mortensen hvis Serra er skadet på søndag. Jeg påpeger blot igen, at jeg havde satset mere når man har en mulighed som denne.

EDIT: Jo, man prøvede muligvis at leje Celtic angriberen

Last edited:
Fejl fra min side.

1) Din kommentar var du ikke mente det gav værdi (havde respekt for) at betale for en lejespiller, ikke noget med hvad klubben ønsker.
2) du formulerede det mindre skarpt end jeg huskede ('respekt for' er mindre stærkt end 'enig i')

Jeg har rettet mit indlæg.

Så er vi nok mere enige. Jeg har noget mindre respekt for det, og relativt meget frustration. Men jeg har stadig mulighed for at ændre mening, hvis Felix-Patrick hæver trofæet om tre uger. I så fald accepterer jeg det uansvarlige sats :).

Nedenstående er jeg helt enig i, bortset fra sidste afsnit. Jeg tror CV er mindre veltilpas med det. Men enten var han ikke opgaven voksen, eller også var hans mandat for svagt.
Jeg ville 100% selv have satset mere. Så den del er vi enige i.

Jeg kan dog ikke blive irriteret eller frustreret, når pulsen er kommet ned, over at klubben følger en strategi. Det må man respektere.

Jeg ville personligt, havde jeg siddet i et af de øvre lag i AGF, argumentet voldsomt for, at man skulle satse mere og hente 1-2 spillere - et halvt år før tid - nu hvor man havde, ikke bare årtiers chance, men den største chance i 30 år.

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at CV - med så mange års erfaring - ikke godt ved, at f.eks Tingager efter 140 dage ude ikke kommer tilbage på 100%, således der skal rokeres en del når vi skifter en wingback. Eller at enten Serra eller Mortensen kan blive skadet, og vi dermed har Tchamche/Borgere som andetvalg. Så de ‘problemer’ der er sket, og måske kommer til at ske, dem har CV været fuld ud bevidst om, så lige nu ser han outputtet af strategien - og det er det bedste resultat i 30 år, skal der retmæssigt siges, blot ligner det pt ikke det ultimative resultat.

Jeg køber simpelthen ikke argumentet om, at det ville ødelægge harmonien i truppen at man hentede 1-2 spillere. Det er konkurrence mennesker der ikke ønsker at forlænge, nogle af den, så må de også leve med at der kommer andre spillere ind. Derudover køber jeg heller ikke at vinterens vindue er sværere eller dyrere.

Hvis vi ser på de to spillere der er kommet ind. Ingen af de to har ødelagt harmonien, virker det til. Hedenstad var i sommer midt deres sæson, og var mangeårig målmand og de lå til oprykning. Mit gæt er, at han havde været svær at hente der, og dyrere, eftersom vi hentede ham på fri transfer. Magnus Knudsen havde delt spilletid med Gigovic (tidligere OB og FCM) og Remberg. De to spillere bliver i sommerens vindue solgttil hhv Young Boys og HSV, så Knudsen er den eneste af de tre tilbage. Derfor tror jeg Kiel meget gerne ville beholde ham der. Kiel erstatter de to andre, henover sommeren med hhv. Kasper Davidsen fra AaB og en lejespiller. I Januar henter Kiel så en ny 6’er i HSV, der straks går ind og bliver anfører og de facto skubber Knudsen på bænken, hvorefter han får lov at søge væk. Derfor tror jeg også han var billigere i Januar end han var i sommerens vindue.

Jeg er med på, AaB brugte harmonien som et argument da de vandt mesterskabet o 2014/15 sæsonen. Dengang var tingene også lidt anderledes. Der var 3 indskiftninger og 5 mand i alt på bænken. Nu er der 9 mand på bænken og 5 indskiftninger, og træneren kan ændre kampen meget mere fra bænken, derfor tror jeg også, at en mindre trup med perfekt harmoni har det sværere nu, end dengang. Tempoet i slutningen af kampene er højere nu, end dengang fordi halvdelen af spillerne kun har spillet 20-30 minutter

Last edited:
Fokuserer lige på den her, fordi den også gør mig irriteret gang på gang - og jeg er helt enig med dig.

Jeg køber simpelthen ikke argumentet om, at det ville ødelægge harmonien i truppen at man hentede 1-2 spillere. Det er konkurrence mennesker der ikke ønsker at forlænge, nogle af den, så må de også leve med at der kommer andre spillere ind. Derudover køber jeg heller ikke at vinterens vindue er sværere eller dyrere.

CV udtaler sig om omklædningsrummet og vigtigheden deraf. Det er fact. Det er fortolkningen, der afviger

Når en træner betoner vigtigheden af en solid defensiv betyder det ikke, at man spiller uden angribere.

Man kan sige harmonien er fantastisk, fordi det siger man typisk, medmindre den er af H til.
Man kan sige det ud fra at den er solid og kan bære mere
Man kan sige det med bævende stemme fordi man ved der kommer ændringer som måske udfordrer.

Argumentet om at en angriber ville skade harmonien er enten:
1) Serra vil blive voldsomt utilfreds og brokke sig
2) PM vil føle sig truet på sin startplads og skabe splid
3) Spillere på andre positioner vil blive fortørnet på PMs vegne og skabe splid.

Hvis 1, så havde vi nok set det, om ikke andet så da Badji startede i pokalen.
Hvis 2, så var det gået galt her i foråret
Hvis 3 så ... nej, den giver ikke så meget mening.

Og nu sidder Tingager, Polle og PM på bænken, mens AGF har en svag periode. Er der oprør i truppen?

Når CV taler om harmonien i truppen læser jeg det som noget man naturligvis skal fastholde, men også som et solidt fundament der kan bære nye spillere og få dem integreret. Men jeg kan tage fejl.

Hvis jeg var CV, ville jeg gå langt, faktisk ret langt, for at forlænge med Felix...

Han er blevet kulturbærer i truppen
Han har en alder, hvor han næppe er interessant for en større klub ude
God til at bære holdet videre efter Paddy, Polle, Tingair, Hansen
Men hey...
Arnstad, Toby, Knudsen, Gift oa. er her stadig
Og der er unge på vej

Og der er jo også lidt på kistebunden

Kort sagt
Forlæng!!

Latest posts

Back