New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 222K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes, han ville være en fremragende tilføjelse. Uanset om Arnstad bliver eller ej. Det er præcis den slags kvalitet, jeg synes vi har brug for.

Og så er han lokal. Det har en stor ekstra værdi, når vi nu skal i gang med at bygge et nyt hold op efter de store profilers exit. Det bliver ikke ved med at være let at finde danske spillere, som vi har råd til.

Men nu ignorerer du også bare økonomien, som de andre også gør. Kan vi få Anderson for en ramme Ceres Top og en løn på en stadionplatte, er jeg da fint med på det, men det tvivler jeg bare alvorligt på.

Det med "lokal dreng" giver jeg personligt ikke noget for, må jeg indrømme. De vigtigste spillere vi har haft på det sidste har ikke været lokale, og det har anfører-gruppen heller ikke. Jeg har aldrig set noget som helst tegn på, at Anderson skulle være "kulturbærer" eller andre lign. udtryk, som folk ofte bruger.
Derudover fravalgte Anderson jo altså AGF for FCM, ikke? Mere betyder det lokale jo så heller ikke...

Korrekt, men der er stadig noget, som hedder økonomi, ikke? Vi mangler helt åbenlyst forstærkning til forsvaret, og så mangler vi en 9'er, som kommer til at koste en del med al sandsynlighed. Vi kan altså ikke bruge millioner af euro på samtlige indkøb, selv om det selvfølgelig kunne være fedt. Tror i helt ærligt, at vi kommer til at købe 8-9 spillere til et par millioner euro stykket eller hvad?
Og hvordan ser det ud med JJA, Mølgaard, Badji. Gyamfi osv? Og kan Polle stadig spille? Skal vi erstatte dem også? Hvor mange penge tror i helt ærligt, at vi har?

Eller ser i Anderson som en eller anden stjerne, som er værd at sprænge et budget for eller hvad? Jeg forstår slet ikke, at i bliver ved med at tale om ham på den måde. Har har på intet tidspunkt været nogen stjerne i ligaen, og nu er han så ældre og dyrere. Og det er så på en eller anden måde positivt, og vi bør bare slå til med det samme..? Jeg fatter det ikke.
Det er vel lidt spekulativt at påstå Mikael Anderson bliver dyrere end det han blev solgt for, eller snakke om at sprænge banken. Hvis han ønsker at komme væk, og Djurgården har en erstatning, så er forhandlingsgrundlaget for en snart 28 årig spiller, nok begrænset. Jeg ved godt at du er meget imod Anderson i AGF, men det bliver lidt skingert når argumenterne er så spekulative, så er det bedre at komme med saglige og dokumenterbare begrundelser.

Korrekt, men der er stadig noget, som hedder økonomi, ikke? Vi mangler helt åbenlyst forstærkning til forsvaret, og så mangler vi en 9'er, som kommer til at koste en del med al sandsynlighed. Vi kan altså ikke bruge millioner af euro på samtlige indkøb, selv om det selvfølgelig kunne være fedt. Tror i helt ærligt, at vi kommer til at købe 8-9 spillere til et par millioner euro stykket eller hvad?
Og hvordan ser det ud med JJA, Mølgaard, Badji. Gyamfi osv? Og kan Polle stadig spille? Skal vi erstatte dem også? Hvor mange penge tror i helt ærligt, at vi har?

Eller ser i Anderson som en eller anden stjerne, som er værd at sprænge et budget for eller hvad? Jeg forstår slet ikke, at i bliver ved med at tale om ham på den måde. Har har på intet tidspunkt været nogen stjerne i ligaen, og nu er han så ældre og dyrere. Og det er så på en eller anden måde positivt, og vi bør bare slå til med det samme..? Jeg fatter det ikke.
Hvor præcis er det, for jeg kan ikke finde det, at nogle skriver at man ønsker Anderson til klubben på bekostning af noget eller nogen anden?

Jeg er med på vi nok skal bruge 6 nye spillere. Der er nok to lejemål involveret. Dertil måske en spiller på fri transfer.

Ingen steder ser jeg, at det ikke kan være en af de positioner du nævner som værende vigtig

Men nu ignorerer du også bare økonomien, som de andre også gør. Kan vi få Anderson for en ramme Ceres Top og en løn på en stadionplatte, er jeg da fint med på det, men det tvivler jeg bare alvorligt på.

Det med "lokal dreng" giver jeg personligt ikke noget for, må jeg indrømme. De vigtigste spillere vi har haft på det sidste har ikke været lokale, og det har anfører-gruppen heller ikke. Jeg har aldrig set noget som helst tegn på, at Anderson skulle være "kulturbærer" eller andre lign. udtryk, som folk ofte bruger.
Derudover fravalgte Anderson jo altså AGF for FCM, ikke? Mere betyder det lokale jo så heller ikke...
Uanset hvad vi to mener, så er det jo en bærende del af den sportslige strategi, at vi vil rekruttere spillere, der helst skal være lokale, derefter danske og derefter skandinaviske. Det er der, ifølge den sportslige ledelse, en selvstændig værdi i. Det øger dermed vores værdisætning af Anderson. Hvor meget han så skal koste, det er selvfølgelig spørgsmålet.

Vi får vel et samlet sportsligt budget på et godt stykke over 100 mio. i næste sæson. Måske 110-120 mio. Om Anderson skal optage 5 eller 6 mio. af det budget (med afskrivning på et køb på ca. 15 mio. og en årlig løn på ca. 2 mio. om året i 4 år), det er nok ikke nogen deal breaker.

Hvis vi kunne vælge mellem Arnstad, Bech, Anderson, Sebbe og Kristjansson på 10'erne, så ville vi være et godt sted - også selvom vi solgte en af dem.

Last edited:

Jeg er enig i at det med lokal er lækkert, men ikke en særskilt værdi (jeg mener man skal betale for)

Det er svært at overskue hvor mange spillere holdet mangler og på hvilke positioner, fordi der er mange løse dele.

Så kan man se på hvad de koster og hvad man har i udsigt

Højer er gratis
Carstensen koster 10 mio.
Jørgensen koster 5 mio
Lind koster 25 mio
Anderson koster 12 mio

Jeg antager der er flere penge at handle for. Alle ovenstående er lav-risiko. Man risikerer skader, men spillerne passer ind, har niveau osv.

Der er jokere som Bech, Arnstad, Yakob og Links. Jeg ser Anderson som mulig erstatning for dem alle - primært Bech og Arnstad - og 12 mio for en afløser er vel fundet til de penge? Hyseni for 20 mio har langt mere upside, men er også meget mere risikabel, og har ikke samme niveau pt.

Der er flere. Jeg er med på at diskutere om pengene er bedre brugt på Jørgensen, Carstensen eller Anderson. Der mener jeg klart Anderson er mest værdi for pengene og Carstensen nr. 2.

Det kunne da være fint hvis du også læser de svar der kommer når du stiller de spørgsmål. Eller er de bare retoriske? Jeg har eksempelvis allerede svaret, at blandt alle de spillere vi skal hente, så forventer jeg, at CV igen i år gør brug af lånemarkedet og så tænker jeg også det er realistisk med mindst én spiller på en fri transfer. Og vi ved allerede fra de rygter der har været, at Carstensen og Jørgensen næppe koster flere mio euro.

Angriber 3 mio
Offensiv spiller 2 mio
Forsvarsspiller 2 mio
Carstensen 1 mio
Jørgensen 0,5 mio
To lejespillere til supplement
1 fri transfer

Det er 8 spillere til 8,5 mio Euro. Det tænker jeg ikke er vildt urealistisk da jeg håber vi kan få lidt for Badji eksempelvis selvom det nok max er 1 mio.

Nej, jeg ser Anderson som en spiller, der spiller for sig selv. Som spiller op til alt og alle og skaber sig, selv om han selv er skyld i noget dårligt. Jeg hader at se på det og kan kun til nøds acceptere det fra en sublim spiller. Det er Anderson ikke. Jeg var lykkelig, da vi slap af med ham, og resultatet taler sit tydelige sprog. VI er meget bedre uden ham.
Jeg tror jeg kan se hvorfor du når din konklusion. For mig genererer de situationer bare en anderledes tolkning. Jeg kan forstå frustration over megen tid på bolden og begræsnet output. I mit hoved er det primært Uwes skyld, men MA blev personificeringen af det - og det var ham der manglede skarphed / kølighed i afslutningerne.

Har vi beretninger fra Stiften, eller placering i anførerhierarkiet, der kan give en - nogenlunde objektiv - pejling?

Vi ser tingene forskelligt, så du er næppe enig i følgende heller: jeg kunne virkeligt godt lide Anderson og hans intensitet. Jeg vil også rigtigt gerne se ham i et setup hvor der er flere offensive kort og større frihed. Det er overvejende sandsynligt han vil være et stort hit (igen). Afslutningerne må vi om bliver bedre, men alt andet tror jeg bliver løftet fra et i forvejen højt niveau.

Jeg plejer at holde mig ude af de fleste snakke om økonomi. Det interesserer mig ikke nok og jeg forstår mig ikke på det.

Men til dem, der slå på tromme for, at vi næppe har råd til alle de forstærkninger vi fans drømmer om, vil jeg sige, at det tror jeg faktisk der er, sådan plus/minus. Det giver sig selv, vi ikke kan købe et bundt flyvefærdige superligastjerner; det kan de kun i vestjylland og på Østerbro.

Men altså, der er for mig at se to ret markante faktorer, der sandsynliggør, at vi med rette kan forvente enten markante tilgange eller mange tilgange. Nok mest sandsynligt noget derimellem: potentielle profiler i relativt højt antal.

For det første er det ikke 3x lærlingeløn, der lige er blevet skrevet ud af lønbudgettet. Beijmo, Dalsgaard og Paddy har altså ikke spillet for småpenge.
For det andet HAR JN altså proklameret at det sportslige budget får et nøk opad.
Selv uden det nøk, ville vi have råderum i budgettet, men med det ekstra nøk forventer jeg altså mindst 2 profiler og 2-3 potentielle profiler.

Men det kan godt være, jeg gør mig skyldig i savlende optimisme...

Det er 8 spillere til 8,5 mio Euro. Det tænker jeg ikke er vildt urealistisk da jeg håber vi kan få lidt for Badji eksempelvis selvom det nok max er 1 mio.
Jokeren er hvem der smutter:

Serra, Gyamfi, Badji, hvis man sælger fra sekundære rækker / overskudslager.

Bech, Arnstad, Links, Yakob, hvis man sælger fra startopstillingen.

@Stig AKA Frank Heskjær satte for et år siden et overblik op, der viste frigjorte lønkroner. Det blev betvivlet af en del, men jeg så ingen argumenter, kun generel afvisning af emnet af dem der VILLE have unge spillere prioriteteret (og som åbenbart troede det bragte deres projekt i fare at have en åben debat).

Siden er Knudsen kommet til, mens Dalsgaard, PM og Beijmo er væk, Wahlstedt er vekslet med Hedenstad (1,5 mio årlig afskrivning lavere)Kombineret med mesterskab og udsigt til nyt stadion må der være noget at lege med for Carsten Vagn.

Du har €8,5m i omkostning. Det ser realistisk ud, man kan sige DKK 65 mio. På 4- eller 5-årige aftaler giver det årlig omkostning på 14-15 mio., og så kommer lønnen oveni. 8 x 2,5 = 20 mio.

Så man øger lønbudgettet med 35 mio.,
PM: -3
HD: -2
LW->MH: -1,5

Så er vi på 28,5m
---
YB er 2m i transfer + løn årligt, sikkert 1,5m
JS er vel 2m i løn årligt

Jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle have råd til en håndfuld relativt dyre spillere.

For to år siden brugte vi 50 millioner, primært på Arnstad, Gyamfi, Badji og Wahlstedt.

Solbakken og Knudsen har kostet 15 millioner hver ish.

Alle udmeldinger peger på, at vi skruer en del op for budgettet.

Jeg tror, vi skal vende os til at transfers i 15 millioner klassen er new normal og noget vi gør rutinemæssigt.

Jeg plejer at holde mig ude af de fleste snakke om økonomi. Det interesserer mig ikke nok og jeg forstår mig ikke på det.

Men til dem, der slå på tromme for, at vi næppe har råd til alle de forstærkninger vi fans drømmer om, vil jeg sige, at det tror jeg faktisk der er, sådan plus/minus. Det giver sig selv, vi ikke kan købe et bundt flyvefærdige superligastjerner; det kan de kun i vestjylland og på Østerbro.

Men altså, der er for mig at se to ret markante faktorer, der sandsynliggør, at vi med rette kan forvente enten markante tilgange eller mange tilgange. Nok mest sandsynligt noget derimellem: potentielle profiler i relativt højt antal.

For det første er det ikke 3x lærlingeløn, der lige er blevet skrevet ud af lønbudgettet. Beijmo, Dalsgaard og Paddy har altså ikke spillet for småpenge.
For det andet HAR JN altså proklameret at det sportslige budget får et nøk opad.
Selv uden det nøk, ville vi have råderum i budgettet, men med det ekstra nøk forventer jeg altså mindst 2 profiler og 2-3 potentielle profiler.

Men det kan godt være, jeg gør mig skyldig i savlende optimisme...
Jeg tror vi undervurdere lidt, hvor meget vores økonomi er vokset de sidste par år.

Iflg Steen Houmann er vi 40 millioner - cirka - fra Brøndby.

Med nyt stadion, potentielt europæisk gruppespil og med nogle af de udtalelser der har været fra bl.a Fournais, så synes jeg virkelig ikke det er usandsynligt vi øger budgettet med 30-40 millioner kroner (forrige år løftede vi personaleomkostningerne med 27 millioner, mens vi var i Vejlby).

Hvis Brøndby stagnere lidt, grundet manglende europæisk og visse udfordringer så er vi måske inden for 10-15 millioner af dem.

Så er vi nede i en situation, hvor det mere er måden pengene bruges på, end det er præcis hvor mange penge man har. Her tror jeg virkelig meget på CV og JN’s evner.

Dybest set, så er en skade til Billing eller Cornelius jo cirka 20 millioner af et sportsligt budget i FCK/FCM.

Med Henrik Dalsgaards karrierestop har vi brug for en ny forsvarsspiller. En spiller som Marcus Mathisen kan erhverves på fri transfer. Han har leveret et rigtig godt niveau alle de steder han har spillet. Han har også været kaptajn og kan styre og organisere et forsvar. Han ville efter min mening være en god og billig erstatning. Den netop overståede sæson har vist hvor vigtigt det er at have rutine som backup for Tingager. Mathisen kan også spiller højre stopper.
Super godt bud på en erstatning for Dalsgaard.

Hvad vil I skyde på er årsagen til at der er så stille ift. transfers?
Er markedet mere lukrativt tættere på/efter VM, eller venter man måske på spillere der nærmer sig udløb i andre klubber?

Jeg kunne godt se CV være forholdsvis passiv indtil videre. Hvis han kan holde Arnstad/Bech/Yakob indtil slutningen af vinduet behøver vi ikke hente 5 spiller up front.

Med Henrik Dalsgaards karrierestop har vi brug for en ny forsvarsspiller. En spiller som Marcus Mathisen kan erhverves på fri transfer. Han har leveret et rigtig godt niveau alle de steder han har spillet. Han har også været kaptajn og kan styre og organisere et forsvar. Han ville efter min mening være en god og billig erstatning. Den netop overståede sæson har vist hvor vigtigt det er at have rutine som backup for Tingager. Mathisen kan også spiller højre stopper.
Jeg har lidt en forkærlighed til 1. FC Magdeburg, så jeg har set en del kampe med ham. Jeg synes at han leverer rigtigt stabilt, og de spiller ofte med en ekstremt høj bagkæde, så betingelserne er ikke altid nemme. Han løser dog opgaven godt. Han er god på bolden og rolig i det, som han foretager sig. Han har dog en tendens til at få nogle dumme gule kort, men det kan vel fikses.

Er markedet mere lukrativt tættere på/efter VM, eller venter man måske på spillere der nærmer sig udløb i andre klubber?

Jeg kunne godt se CV være forholdsvis passiv indtil videre. Hvis han kan holde Arnstad/Bech/Yakob indtil slutningen af vinduet behøver vi ikke hente 5 spiller up front.
Jeg tror, at det er en generelt ting i VM-år. De store hold venter med at sælge/købe til efter VM, og det er først derefter, at hele transfer-sneboldseffekten begynder. Jeg kunne derfor godt frygte, at vi ikke ser meget før VM-start (måske pånær en afklaring med nogle af de transferfrie spillere (JJ & Højer) samt lejespillere med indbygget frikøbsklausul (Lind, Carstensen & SEB).

Jeg tror, at det er en generelt ting i VM-år. De store hold venter med at sælge/købe til efter VM, og det er først derefter, at hele transfer-sneboldseffekten begynder. Jeg kunne derfor godt frygte, at vi ikke ser meget før VM-start (måske pånær en afklaring med nogle af de transferfrie spillere (JJ & Højer) samt lejespillere med indbygget frikøbsklausul (Lind, Carstensen & SEB).
Det er - tror jeg - er udsædvanligt er, at i slutrunde år slutter sæsonerne tidligere, og derfor er der længeew til vinduerne åbner.

Jeg har lidt en forkærlighed til 1. FC Magdeburg, så jeg har set en del kampe med ham. Jeg synes at han leverer rigtigt stabilt, og de spiller ofte med en ekstremt høj bagkæde, så betingelserne er ikke altid nemme. Han løser dog opgaven godt. Han er god på bolden og rolig i det, som han foretager sig. Han har dog en tendens til at få nogle dumme gule kort, men det kan vel fikses.
Vildt nok du har et “forhold” til dem, elsker nørderier. Tror faktisk der er mange danskere der holder med Magdeburg - håndbold.

Jeg tror bestemt han har et glimrende niveau. Må indrømme jeg er mere solgt på en Gartenmann der også er fri, og trods alt har spillet højeste niveau. Inklusiv europæisk fodbold.

Andre typer derude kunne være en Simon Graves der spillede fast i Æresdivisionen sidste sæson. Han kan spille både den højre yderstopper og midterstopperen.

1. Mange landstrænere forbyder deres spillere at forhandle under en slutrunde (det kan dog nemt omgås bare spørg Preben Elkjær)
2. Flere mindre og mellemstore klubber håber på, deres spillere viser sig frem for at øge værdien. Vi vil rigtig gerne have, Yakub brænder banen af.
3. Der er også mange trænerfyringer efter sæsonafslutning og som klub vil du oftest gerne have en træner på plads før der købes spillere.
4. Sneboldseffekten. Nogen skal starte med at købe.
5. Præsidentvalget i Real. Store klubber afventer, hvad der sker i det galehus. Flere af deres spillere er rygtet væk især til PL men Real kommer næppe til at sælge før valget. Igen, sneboldseffekten.

Latest posts

Back