New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 678K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er også begyndt at blive en lille smule bekymret for, om vi lykkes med at hente noget. Men i det mindste på leje må det være muligt med nogle tilføjelser.

I forsvaret virker Callø og Camara meget tæt på at være fine ydermandater. Men Mølgaard må gerne byttes ud med en VCB, man tror på.

Det kunne være meget spændende at komme ind i hovedet på CV. Alle kan se den manglende 9’er, og giver forsvaret. Men er den 3. mulige forstærkning midtbanen?

Stiften sagde at han ikke gad handle sidste dag. Spændende om det holder. Der er ikke mange dage tilbage.

Omvendt er de europæiske pladser på plads. Så nu skal en masse trupper justeres. Tænker også vores egne udlejninger er tegn på, at mange klubber er ved at løbe tør for tålmodighed med deres overskudslager. Der må også være spillere, der ikke gider vente mere eller bange for, at muligheder glipper.

Shit nogle dage der potentielt venter.

(I øvrigt spændende hvordan Franculino reagerer, hvis han ikke bliver solgt - igen)
Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at CV udtaler det ikke gør nogen forskel om man spiller Conference League eller Europa League

Derudover forstår jeg godt han ikke vil handle på sidstedagen. De dyreste handler er på den dag, de blot Anderson og Solbakken.

Han var castet som VCB og der er han - pardon my french - tæt på komplet ubrugelig. At han har vist sig spændende (absolut uden at være god) centralt, er en uventet gevinst vi kan tage med i fremtidige overvejelser.
Er det baseret på mere end at han er venstrebenet og startede på VCB mod Lyngby mens Tingager startede centralt? Dem der har set U19-kampene kan be- eller afkræfte, men jeg mener da han primært har spillet centralt i de kampe og JP har jo også haft anledning til at se ham an til træning. Han er blevet testet på VCB før, men det er nu nok også pga de behov der var i truppen. Jeg gætter på man har set hans fremtid på den centrale position, bare ikke at han skulle spille der så meget allerede nu.

Jeg synes du er lidt hård ved Camara. Også længere oppe, hvor du kalder ham tæt på ubrugelig på VCB. Jeg er enig i, at han ikke har set heldig ud, i de få og korte optrædener, han har haft på VCB; han ser tung ud i vendingerne, men jeg er ikke sikker på, der er data nok, til at dømme ham ubrugelig på positionen.
"Bunker af fejl" synes jeg også er en journalistisk stramning. Mod Benfica er jeg enig i, at han forivrede sig nogle gange, og kom lidt klodset ind i ting. Men jeg synes også, han bliver hårdt dømt af dommerne fra tid til anden. Han er et hus af en mand, og mit bud er at han rammer nogenlunde som en Leopard 2 kampvogn. Det ser voldsomt ud, når granvoksne mænd bliver kanøflet på den måde, men det er i sig selv ikke et frispark.

Det sagt, så er han jo lidt rå og upoleret, men dét ændrer vi kun med spilletid...
Det bliver et dilemma med Camara. Han har brug for at spille fast, men når Tingager er tilbage så vil vi få et langt mere sammentømret forsvar der kan holde modstanderne fra at score så mange mål. Så hvad gør man med Camara? Bedste bud er at leje ham ud i et år til f.eks. Aarhus Fremad, og så hente en spiller der kan indgå i rotation på CB med Rösler, Callø, Tingager og Kahl.

Er det baseret på mere end at han er venstrebenet og startede på VCB mod Lyngby mens Tingager startede centralt? Dem der har set U19-kampene kan be- eller afkræfte, men jeg mener da han primært har spillet centralt i de kampe og JP har jo også haft anledning til at se ham an til træning. Han er blevet testet på VCB før, men det er nu nok også pga de behov der var i truppen. Jeg gætter på man har set hans fremtid på den centrale position, bare ikke at han skulle spille der så meget allerede nu.
Han spillede mest til venstre på u19.

Men inden det bliver til en konklusion om, at han var tiltænkt den position, så bliver man lige nødt til at huske på, at u19-fodbold handler om at levere spillere til førsteholdet. Det kan godt være, at grunden til Camara spillede til venstre ikke nødvendigvis var fordi, at det var der, man så ham som bedst. Men fordi han på den position blev tvunget ud i nogle af de situationer han skal blive bedre til at håndtere. Om det er vendinger, fordi han skulle gå mere med frem i opbygningsspillet eller andet.

Og det som @Nizzleroy gør opmærksom på er, at det ikke er en endegyldig sandhed for alle spillere. Der findes faktisk mange spillere, som er ret bevidste on, hvad de gerne vil. Og det er ikke nødvendigvis at score den fedeste hyre, men at komme til en klub og et projekt, som de kan se sig selv i. Det tror jeg f.eks. var udslagsgivende for at vi kunne hente Tobias Bech tidligt i et sommervindue for et par år siden. Han var faktisk ret succesfuld i 3. Bundesliga på det tidspunkt, udover at han havde sin unge alder med sig.
Jeg vil overhovedet ikke modsige dig, for det ved jeg ikke nok om den transfer til overhovedet at diskutere. Men i givet fald, så synes du at det er noget man kan generalisere over og som modbeviser det som dem, der faktisk beskæftiger sig med det, siger?

Det bliver et dilemma med Camara. Han har brug for at spille fast, men når Tingager er tilbage så vil vi få et langt mere sammentømret forsvar der kan holde modstanderne fra at score så mange mål. Så hvad gør man med Camara? Bedste bud er at leje ham ud i et år til f.eks. Aarhus Fremad, og så hente en spiller der kan indgå i rotation på CB med Rösler, Callø, Tingager og Kahl.
:LOL: :LOL:du er jo helt væk.

Bestemt mange betragtninger. Men CV’s første prioritet var at fortsætte med Uwe.

Om han havde skabt de samme, eller bedre, resultater som Jakob Poulsen kan man altid diskutere. Det ved ingen.
Jo. Det ved alle. Og det er ikke for at forklejne hans betydning overhovedet. Men "alle" kunne jo se (og høre) at det ikke kunne fortsætte

Det virker nærmest groteskt at sige det 🤣 De bedste handler fås til sidst i vinduet. Men ikke til allersidst. Så har man nærmest helgarderet sig som en meterolog.
…ikke desto mindre er det sandt nok🤷‍♂️

Det er meget afhængigt af klubberne og spillernes situation. Vigtige profiler bliver dyrere. Spillere der er kommet i klemme kan blive billigere.
Klubber der misser et stort europæisk slutspil er nok lidt lettere at forhandle med end f.eks. to norske klubber, der lige har kvalificeret sig til CHL.
Spillere, der troede de skulle til finere adresser, bliver måske først en mulighed for os nu.

Det er ikke Kelvin - selv en blind høne kan finde korn. Mere at ACH har 60 scouts ansat og AGF 4-5. Jeg kan ikke finde ud af hvilken af de 2 ting lyder mest usandsynligt.
I princippet har han ret. Det er dog en sandhed med modifikation.
Horsens har +50 scouts i Afrika, og de er ved at bygge deres eget scouting software - KUN til Horsens. De har markant det største scouting setup I DK. Men tvivler på, at det scouts, som vi kender det i dk.
Vi har et akademi i Uganda, der leverer spillere til os. Det tror jeg har større værdi på lang sigt

Horsens har +50 scouts i Afrika, og de er ved at bygge deres eget scouting software - KUN til Horsens. De har markant det største scouting setup I DK. Men tvivler på, at det scouts, som vi kender det i dk.
Vi har et akademi i Uganda, der leverer spillere til os. Det tror jeg har større værdi på lang sigt

Tak for opklaringen!

Men at vende den om og sige at CV i juli valgte at satse på Camara fordi han tænkte han kunne bære holdets backkæde, det er fri fantasi.

Undskyld mig, men hver eneste centimeter, du skriver i denne her sag, er fri fantasi. Hvis du vil debattere på den måde, så står jeg af.

Jeg kender dig ikke @ClausR, men jeg kan mærke at du er en meget kontant debattør herinde, og det er sådan set også fint nok det er jeg også selv, og det giver noget liv til siden. Men du skal passe meget på med at blive personlig og perfid, for det er over grænsen for god tone.

Tak for opklaringen!
Som jeg forstår indkøb af spillere i dag, så foregår meget via agentnetværk.

Dvs at CV er i dialog med flere agentfirmaer om f.eks. mulige angrebsemner. Og når agenterne melder tilbage omkring mulige emner, så scoutes de af afdelingen.

Med reference til indkøbet af Solbakken får jeg hf beskrivelsen af forløbet i Hvidt Guld ikke indtryk af, at han var scoutet gennem længere tid. Men da man fik nys om, at han var tilgængelig gik man i gang.

Så Horsens’ mange scouts hjælper dem nok mere i talentsammenhænge end i tilfældet med Kelvin.

Man kan selvfølgelig sige, at med flere scouts kan man kigge nærmere på flere emner og “lottokuponer”, og den vej igennem finde spillere med potentiale.

Det er i hvert fald min forståelse. Mener, at jeg hørte en podcast (fra Tipsbladet?) om agenter og deres arbejde.

Det er dog vanskeligt at forestille sig at spillere fra England, Finland og Horsens eget akademi, kan spores tilbage til et scouting netværk i Afrika, så man har indtryk af at ham Binnie er lidt en fantast. Desværre er han jo ikke den første udenlandske fantast, der har købt sig ind i en dansk klub, der ligger mange af disse klubber og roder rundt i de lavere rækker.

Nye oplysninger - så meget bliver AGF-emne solgt for​

Fredag eftermiddag kom det frem, at polske Cracovia var stemplet ind i jagten på AGF-emnet Lasse Nordås’ signatur.

Nu melder det polske medie MagiaPilki.pl, at en aftale er faldet på plads mellem Cracovia og Luton Town, der købte ham i Tromsø i 2025.

Ifølge mediet rejser den norske angriber lørdag til Polen for at gennemgå det obligatorisk lægetjek.

Cracovia betaler angiveligt omkring to millioner euro for Nordås – svarende til i underkanten af 15 millioner kroner.

Nye oplysninger - så meget bliver AGF-emne solgt for​

Fredag eftermiddag kom det frem, at polske Cracovia var stemplet ind i jagten på AGF-emnet Lasse Nordås’ signatur.

Nu melder det polske medie MagiaPilki.pl, at en aftale er faldet på plads mellem Cracovia og Luton Town, der købte ham i Tromsø i 2025.

Ifølge mediet rejser den norske angriber lørdag til Polen for at gennemgå det obligatorisk lægetjek.

Cracovia betaler angiveligt omkring to millioner euro for Nordås – svarende til i underkanten af 15 millioner kroner.
Det er lang tid siden AGF har været nævnt i forbindelse med Lasse Nordås, så ved ikke hvor meget interesse der har været fra GF. Men prisen burde ikke være problemet

Latest posts

Back