Nej enig - tænker ikke prisen er problemet og vel hellere ikke lønnen..
Nedenstående er 'fri fantasi' fra min side, dog underlagt nogle interne krav om logisk stringens. Man må gerne udfordre den logiske stringens - meget gerne. Men hvis man synes der er ligegyldige spekulationer så passer venligst gaden og lad mig fabulere i fred.
------
Jeg må indrømme det er noget uforståeligt for mig, hvis Nordås er tilgængelig for 15 mio og en løn indenfor AGFs niveau. Hvorfor er han så ikke allerede i hvidt / klar til at eksekvere?
Er det niveauet der er fundet for lavt?
Er det fordi Bech eller Links skulle finansiere købet?
Wr det fordi Polen lyder mere eksotiske/ han ikke gider AGF?
Jeg tror ikke niveauet er fundet for lavt - men der kan CV lukke munden på mig med et andet køb i løbet af den næste uge. Mit bud er mangel på midler.
Det er naturligvis ikke muligt at konkludere noget endegyldigt på årsag, men jeg går med hypotesen om manglende midler.
Hvis det er rigtigt at 2 mio i årlige afskrivninger, der må ligge langt indenfor den økonomiske ramme man har til sportslige omkostninger, ikke kan lade sig gøre fordi man ikke kan finansiere købesummen (det er så tilbage til
@ClausR og likviditeten pga stadion), må jeg erklære mig uenig i den valgte tilgang. Der er ikke tale om overforbrug, når man holder rammen på lønbudgettet. Der er ikke tale om overdreven risiko, når købet er 15 mio, svarende til hvad man har betalt for 4 af dem man allerede har i truppen (Anderson #1, Arnstad, Solbakken og Knudsen). Der er ikke tale om en Badji, hvor man køber ud fra Youtube shorts, men en spiller man har fulgt i lang tid.
Vi er stadig ude i en niche. Og jeg ville være skuffet hvis man ikke var klar til at betale 30 mio (for den rette), men her er det kun halvdelen. Hvis man ikke vil låne til beløbet - generelt en god ide, men kontekst er King - så var det måske ikke den bedste ide at afvise Lens i starten af vinduet, at købe Anderson hjem, eller at købe Rösler i stedet for en transferfri Højer. At hente Carstensen i stedet for at satse på Andersen etc.
For the record: jeg synes det var glimrende at holde på Links, at hente Anderson, Rösler og Carstensen. Jeg kritiserer ikke de dispositioner i sig selv.
Men hvis der var en pose penge og der skulle købes en 9'er, var det nok en god ide at reservere en del af puljen til det, og så optimere andre steder.
Ovenstående er baseret på en likviditetsmæssig binding der er reel, men når den er strammere end driftsbudgettet, burde kunne håndteres med fx lån. Det er ikke sikkert det er rigtigt og/eller det er årsagen ift Nordås. Og CV kan stadig nå det.