Jeg køber den 100%, flot skrevet.
Jeg tænker bare hvorfor den kritiske vinkel altid handler om det andre har gjort, uden at skele til at de måske bare var pisseheldige? At deres spillestil er nemmere at implementere for den nye spiller, at det kræver færre skills at lykkedes i deres system?
Din egen analogi synes jeg perfekt beskriver at andre omstændigheder som markedsmekanismer (VM), inflation (pris på en nier) eller en spillers personlige motivation (Lind) påvirker vores vindue, og det derfor godt kan være et flot vindue uden at man lykkedes med alt. Jeg mener bare vi skal have de ting i mente når man "kritisere" eller kigger mod andre klubber. Det er som at blande æbler og pærer sammen. Og derfor svarer CV som han gør i interviews.
Først og fremmest tak.
Jeg køber argumentet om, at man ikke nødvendigvis kan bruges i AGF, bare fordi man kan i Randers. Serra er ikke deres type angriber, men spillede han for dem, fik han lov til at presse på sin måde (ved at presse holdkammeraterne til at arbejde hårdere). Og så ville man se på scorede mål og tænke, 'det var da satans de rammer igen'. Man ser ikke de to andre, der sniges ud af bagdøren.
Nogen gange rammer de dog noget der også kunne spille i Århus. Så er konklusionen nok, at sådan må/vil det være, når CV ikke løber nogen risiko.
Jeg tænker ift CV mest på, om han skulle have arbejdet med lønrammen, så han kunne bakke de generelle ambitioner op med reelle tilgange. Det vil være pinligt, hvis han har troet den kunne løbes hjem med de penge AGF har besluttet at kunne tilbyde, men det viser sig priserne har ændre sig - som når jeg tror hakket oksekød stadig koster 25, fordi det gjorde det da jeg var studerende. Hvis priserne er steget, må CV forklare bestyrelsen den med peanuts og aber og bede dem justere lønrammen eller ambitionsniveau.
Jeg tror i øvrigt ikke AGF har rykket sig i dette vindue. Man har etableret viljen til at betale de 15-20 mio for spillere i rotation, som Solbakken, Knudsen og McCowatt. Måske kan man se noget NP og Tingager-fornuft, men jeg ser ikke noget Arnstad over det.
Tør jeg tro på klubben om fx 3 år har en stamme af de her spillere? Solbakken, Røsler og Knudsens kontrakter løber ikke så længe. McCowatt kunne godt blive et bekendtskab i de kategori. Måske også Gre(a)ter.
Det ersvært at sige nu. Det er fornuftige handler, men ud ovee McCowatt og Anderson, har jeg ikke fornemmelsen af noget langsigtet hit. Det vigtige er dog mere hvad jeg tænker ved tmvinterpausen og til sommer.