New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 763K
Transfervindue Sommer 2026
Lidt ord fra Farzam, som ikke er enig med CV i, at AGF ikke havde muligheder på 9'eren, og hvis det er rigtig, så har man ifølge ham ikke gjort sit arbejde ordentlig. Derudover mener han, at selvom CV ikke har været i dialog med Højer, så er der andre i klubben, som har. Han er også inde og vende prisen på Anderson og roser forlængelserne af Links og Emmery.

Lidt ord fra Farzam, som ikke er enig med CV i, at AGF ikke havde muligheder på 9'eren, og hvis det er rigtig, så har man ifølge ham ikke gjort sit arbejde ordentlig. Derudover mener han, at selvom CV ikke har været i dialog med Højer, så er der andre i klubben, som har. Han er også inde og vende prisen på Anderson og roser forlængelserne af Links og Emmery.

Det er utvivlsomt kritisabelt, at der ikke er hentet en 9'er, men når man bruger Junker som eksempel på, at man godt kunne have hentet noget kvalitet, så er det altså en kende for useriøst for mig.

Helt generelt synes jeg, Farzam skulle tage at holde sin kæft. Han får sin fede hyre som spindoktor og stik-i-rend-dreng for Herning, så hans blegfede kvækkerier savner troværdighed. Kasper Junker? Give me a fucking break ...

Hvis OB kunne hente Yttergaard billigere og tidligere, end vi kunne hente Gretarsson, og det samtidig viser sig, at Yttergaard er markant bedre, så mener jeg helt oprigtigt, at man kan stille spørgsmålstegn ved CV’s ageren på den position.
Yttergaard er reserve på superligaens muligvis dårligste forsvar. Hvis det viser sig, at Gretarsson er markant dårligere end ham, så kan CV lige så godt aflevere nøglerne med det samme.

Det er der dog heldigvis ikke ret meget, der tyder på.

Det er utvivlsomt kritisabelt, at der ikke er hentet en 9'er, men når man bruger Junker som eksempel på, at man godt kunne have hentet noget kvalitet, så er det altså en kende for useriøst for mig.
Ha ha... jeg døde virkelig også i den der.

Men var egentlig interesseret i hvad der var blevet skrevet her på siden, hvis vi havde hentet Kasper Junker :unsure: Jeg var blevet skuffet.

Hvad definerer en lykkeriddere? Er det en CV ikke kan se når han kommer rundt i Superligaen og/eller der ikke har familiære bånd med nogen han har arbejdet tæt sammen med?
Jeg er ikke så vild med de her vandrehistorier om CV. Det er vel faktisk ikke meningen, at det er CV der skal finde vores nye spillere? Så hvis man over en længere periode kan se et mønster med "dovne" transfers, så bør man vel kigge på om man har de rigtige scouts i klubben. Det virker ikke til, at der er blevet fundet meget uventet guld derude det seneste år.

Når det så er sagt, så er jeg ret sikker på, at det også er blevet en strategi for klubben at handle "sikkert". I kombination, selvfølgelig, med at vi forhåbentlig skal have mange akademispillere igennem i de kommende år. Det er svært at give plads til udefrakommende "lottokuponer", som også vil have brug for tid til at slå til.

En lidt anden konklusion på transfervinduet er, at CV ikke har fået brugt den investeringsramme, han har fået stillet til rådighed. Det kan godt give nogle kritiske spørgsmål fra bestyrelsen.

Hvis økonomi i høj grad forklarer resultater, så er det vigtigt, at man udnytter sit budget. Lidt lige som virksomheder lover deres ejere at foretage store investeringer (capex), og det så opfattes negativt, hvis de investeringer ikke foretages.

Så på den ene side er det selvfølgelig fornuftigt ikke bare at brænde dem hovedløst af, men penge allokeret til styrkelse af holdet skal jo bruges på dette. Det er ikke sket.

Så nu rettes øjnene mod vintervinduet - som jeg efter sigende er endnu mere vanskeligt end et VM vindue 🙈😉

På fodbold er jo relativt, så altid relevant at se, hvad andre klubber har gjort. Og lige nu er der klubber bag os, der har gjort interessante ting. Om det er nok til at hale ind må tiden vise.

En lidt anden konklusion på transfervinduet er, at CV ikke har fået brugt den investeringsramme, han har fået stillet til rådighed. Det kan godt give nogle kritiske spørgsmål fra bestyrelsen.
Jeg skrev tidligere i vinduet at jeg godt kunne se et scenarie at man valgte ikke at købe fordi man ikke kunne finde kvaliteten til de penge man har, og derfor hellere vil give minutter til den trup der er der nu, i stedet for et eller andet projekt, som Badji. Jeg ville gerne have en ny 9er, men jeg respekterer valget hvis det er som beskrevet. Se lige alt det dyre fyld BIF og FCK slæber rundt på lige nu.

Han har købt for ca. 50 mio i transfermidler - og forlænget med Links, Kahl og Emmery.

Det har handlet om prioriteter.
Fx forstår man ikke Anderson-købet vs manglende 9'er, når vi samtidig henter MacHowatt..

Hvis økonomi i høj grad forklarer resultater, så er det vigtigt, at man udnytter sit budget. Lidt lige som virksomheder lover deres ejere at foretage store investeringer (capex), og det så opfattes negativt, hvis de investeringer ikke foretages.
Jeg tror, at en betydelig del af den økonomiske ramme er brugt på at beholde mange af dem, man allerede havde. Det var ikke givet, at Arnstad, Bech, Links, Yakob, Carstensen og Jørgensen stadigt spillede i AGF på dette tidspunkt. At de gør, er næppe gratis.

Yttergaard er reserve på superligaens muligvis dårligste forsvar. Hvis det viser sig, at Gretarsson er markant dårligere end ham, så kan CV lige så godt aflevere nøglerne med det samme.

Det er der dog heldigvis ikke ret meget, der tyder på.
Igen det var et eksempel. Blot for at illustrere noget. Ligesom 9’eren, som måske nærmere er et fravalg

Vi ved det først om12-18 måneder

Han har købt for ca. 50 mio i transfermidler - og forlænget med Links, Kahl og Emmery.

Det har handlet om prioriteter.
Fx forstår man ikke Anderson-købet vs manglende 9'er, når vi samtidig henter MacHowatt..

Nu tager jeg lige dig svar lidt tilfældigt ift de andre.

Men at der er brugt f.eks. 50 mio er ikke afgørende, hvis der f.eks. er 80 mio til rådighed. Så er der stadig underinvesteret.

Vi kender ikke beløbet og derfor heller ikke graden. Men CV har udtalte, at det forventede underskud for regnskabsåret ikke havde noget med det at gøre. Så der er budget, der ikke er brugt.

Hvis han ikke køber noget til vinter ender det jo med, at vi må opjustere 😬

Nu tager jeg lige dig svar lidt tilfældigt ift de andre.

Men at der er brugt f.eks. 50 mio er ikke afgørende, hvis der f.eks. er 80 mio til rådighed. Så er der stadig underinvesteret.

Vi kender ikke beløbet og derfor heller ikke graden. Men CV har udtalte, at det forventede underskud for regnskabsåret ikke havde noget med det at gøre. Så der er budget, der ikke er brugt.

Hvis han ikke køber noget til vinter ender det jo med, at vi må opjustere 😬

Købet af MA kunne sikkert heller ikke finansiere et køb af en 9'er i rette kvalitet. Vi kender ikke helt prisen men Stiften sagde vist kr. 11 mio. og Farzam er blevet fortalt, at han kostede det samme som ved salget og det var vist kr. 15 mio.
Skulle vi have en 9'er, så kunne det beløb nok ganges med 2-3 stykker bare i købspris og sikkert noget mere i løn.

Ikke dermed sagt der ikke er midler men som @Tryllerik skriver har man formentlig valgt, at man hellere vil udvikle på de unges kompetencer, fremfor en halv løsning.

Købet af MA kunne sikkert heller ikke finansiere et køb af en 9'er i rette kvalitet. Vi kender ikke helt prisen men Stiften sagde vist kr. 11 mio. og Farzam er blevet fortalt, at han kostede det samme som ved salget og det var vist kr. 15 mio.
Skulle vi have en 9'er, så kunne det beløb nok ganges med 2-3 stykker bare i købspris og sikkert noget mere i løn.

Og det er jo bare der - hvor man kan pege på Horsens pt, men traditionelt mere Randers og Viborg - og til dels OB - og sige at de simpelthen har været bedre til at finde angribere til de penge.

Selvfølgelig kan man købe en fin angriber til 15 mio.
Han er bare ikke 20 og på det U21-landsholdet...

Da AGF droppede tanken om at finde en ung angriber - fordi man ikke havde penge til det - valgte man PM og Helenius.
En proven goalgetter i god karrieform - og Helenius der før havde vist det på høj hylde, og var i overskud i OB.

Tilsammen 4 mio kroner.
Jeg ved godt man ikke længere kan finde PM til 3 mio eller Helenius til 500.000kr.
Tiden er en anden.

Men SELVFØLGELIG render der en del af dem rundt - som har en lidt højere alder - til 15 mio at kunne få!
Vi har jo fremtiden lidt i klubben allerede - i form af Bogere og til dels Tchambche.

Jeg er bange for, at Stig Inges køb af Badji og Gyamfi stadig forhindrer os i at hente en mere. Selv med PM ude har vi 5 angribere.
Tilammen ca. 1 rigtig god en :D Tchambches fysik, Serras målnæse, og Bogeres fart.

Pt skifter vi rundt i blinde mellem dem. Og INGEN Skal fortælle mig - at 15 mio ikke kan hente en angriber der er bedre.
Man kan bare ikke finde en, som passer på de parametre man har stillet op for sig selv - ift alder, nationalitet, løn/kontraktlængde og andet.

Jeg gætter på, at købet af McCowatt er et resultat af, at CV erkendte, at det blev svært at hente den der nier med 15-20 mål i støvlerne, som vi alle drømte om. Jeg tror, CV har hentet Maccen for at have så mange målfarlige spillere som muligt på de bagvedliggende positioner. Den tanke synes jeg egentligt er fornuftig nok (især, hvis den ikke kun findes i mit hoved).

Med Arne, Bech, Jørgensen, McCowatt, TK, Emmery og Carstensen har vi også ret mange spillere, der ved, hvor målet står på de bagvedliggende positioner.

Jeg køber den 100%, flot skrevet. :)

Jeg tænker bare hvorfor den kritiske vinkel altid handler om det andre har gjort, uden at skele til at de måske bare var pisseheldige? At deres spillestil er nemmere at implementere for den nye spiller, at det kræver færre skills at lykkedes i deres system?

Din egen analogi synes jeg perfekt beskriver at andre omstændigheder som markedsmekanismer (VM), inflation (pris på en nier) eller en spillers personlige motivation (Lind) påvirker vores vindue, og det derfor godt kan være et flot vindue uden at man lykkedes med alt. Jeg mener bare vi skal have de ting i mente når man "kritisere" eller kigger mod andre klubber. Det er som at blande æbler og pærer sammen. Og derfor svarer CV som han gør i interviews.

Først og fremmest tak.

Jeg køber argumentet om, at man ikke nødvendigvis kan bruges i AGF, bare fordi man kan i Randers. Serra er ikke deres type angriber, men spillede han for dem, fik han lov til at presse på sin måde (ved at presse holdkammeraterne til at arbejde hårdere). Og så ville man se på scorede mål og tænke, 'det var da satans de rammer igen'. Man ser ikke de to andre, der sniges ud af bagdøren.

Nogen gange rammer de dog noget der også kunne spille i Århus. Så er konklusionen nok, at sådan må/vil det være, når CV ikke løber nogen risiko.

Jeg tænker ift CV mest på, om han skulle have arbejdet med lønrammen, så han kunne bakke de generelle ambitioner op med reelle tilgange. Det vil være pinligt, hvis han har troet den kunne løbes hjem med de penge AGF har besluttet at kunne tilbyde, men det viser sig priserne har ændre sig - som når jeg tror hakket oksekød stadig koster 25, fordi det gjorde det da jeg var studerende. Hvis priserne er steget, må CV forklare bestyrelsen den med peanuts og aber og bede dem justere lønrammen eller ambitionsniveau.

Jeg tror i øvrigt ikke AGF har rykket sig i dette vindue. Man har etableret viljen til at betale de 15-20 mio for spillere i rotation, som Solbakken, Knudsen og McCowatt. Måske kan man se noget NP og Tingager-fornuft, men jeg ser ikke noget Arnstad over det.

Tør jeg tro på klubben om fx 3 år har en stamme af de her spillere? Solbakken, Røsler og Knudsens kontrakter løber ikke så længe. McCowatt kunne godt blive et bekendtskab i de kategori. Måske også Gre(a)ter.

Det ersvært at sige nu. Det er fornuftige handler, men ud ovee McCowatt og Anderson, har jeg ikke fornemmelsen af noget langsigtet hit. Det vigtige er dog mere hvad jeg tænker ved tmvinterpausen og til sommer.

Jeg er ikke så vild med de her vandrehistorier om CV. Det er vel faktisk ikke meningen, at det er CV der skal finde vores nye spillere? Så hvis man over en længere periode kan se et mønster med "dovne" transfers, så bør man vel kigge på om man har de rigtige scouts i klubben. Det virker ikke til, at der er blevet fundet meget uventet guld derude det seneste år.

Når det så er sagt, så er jeg ret sikker på, at det også er blevet en strategi for klubben at handle "sikkert". I kombination, selvfølgelig, med at vi forhåbentlig skal have mange akademispillere igennem i de kommende år. Det er svært at give plads til udefrakommende "lottokuponer", som også vil have brug for tid til at slå til.
Helt fair. CV kigger formentlig også bredere, selvom han har hentet snævert. Her var det også kontrasten til hvad der blev kaldt 'lykkeriddere'.

Jeg er meget positivt stemt overfor kloge transfers, som fx at hente nogle man kender i forvejen. Det øger chancen for succes.

Jeg gætter på, at købet af McCowatt er et resultat af, at CV erkendte, at det blev svært at hente den der nier med 15-20 mål i støvlerne, som vi alle drømte om. Jeg tror, CV har hentet Maccen for at have så mange målfarlige spillere som muligt på de bagvedliggende positioner. Den tanke synes jeg egentligt er fornuftig nok (især, hvis den ikke kun findes i mit hoved).

Med Arne, Bech, Jørgensen, McCowatt, TK, Emmery og Carstensen har vi også ret mange spillere, der ved, hvor målet står på de bagvedliggende positioner.
Helt enig, best player available til prisen

Latest posts

Back