New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 769K
Transfervindue Sommer 2026
Gys. Jeg havde helt glemt Wahlstedt😱 CVs svar på Badji.

? SIB købte både Wahlsted og Badji vel?

Wahlstedt var sommer 2024.

CV ønskede dog at hente ham til Brøndby nogle år før det - og stod nærmest i lufthavnen, da Wahlstedt tog til Blackburn i stedet. De fik Pentz......

? SIB købte både Wahlsted og Badji vel?

Wahlstedt var sommer 2024.

CV ønskede dog at hente ham til Brøndby nogle år før det - og stod nærmest i lufthavnen, da Wahlstedt tog til Blackburn i stedet. De fik Pentz......
Tak for opklaringen. Jeg mente han kom under CV. Hedenstad virker til gengæld til at være en solid superliga keeper.

Tak for opklaringen. Jeg mente han kom under CV. Hedenstad virker til gengæld til at være en solid superliga keeper.
Jeg synes ogsaa Hedenstad virker som en fin keeper, en lille aber dabei, ifoelge Troel Henriksen i hans seneste Mera AGF podcast, er Hedenstad suppens neast daarligste keeper PT kun undergaaet af keeperen i Soenderjydske.

Som skrevet, synes jeg Hedenstad ser fin ud, og jeg ved ikke hvor meget mening det giver at bedoemme en keeper uden at tage hans forsvar i betragtning - bare en nuance.

Jeg synes ogsaa Hedenstad virker som en fin keeper, en lille aber dabei, ifoelge Troel Henriksen i hans seneste Mera AGF podcast, er Hedenstad suppens neast daarligste keeper PT kun undergaaet af keeperen i Soenderjydske.

Som skrevet, synes jeg Hedenstad ser fin ud, og jeg ved ikke hvor meget mening det giver at bedoemme en keeper uden at tage hans forsvar i betragtning - bare en nuance.

Det er et meget lille aber dabei, når det kommer fra Henriksen, hvis han har gået til vurderingen med sin vanlige ‘objektivitet’.

Hvordan når han frem til den vurdering? Er det ved at kigge på de statistisk objektive parametre, som enhver idiot (herunder Viapjat) kan kigge på?

Eller laver han også en kvalitativ vurdering af chancernes størrelse, Hedenstads øvrige spil med videre?

Og har han medtænkt Hedenstads præstationer i Europa? For dem kan man jo ikke bare se bort fra i en vurdering af mandens niveau.

Det er et meget lille aber dabei, når det kommer fra Henriksen, hvis han har gået til vurderingen med sin vanlige ‘objektivitet’.

Hvordan når han frem til den vurdering? Er det ved at kigge på de statistisk objektive parametre, som enhver idiot (herunder Viapjat) kan kigge på?

Eller laver han også en kvalitativ vurdering af chancernes størrelse, Hedenstads øvrige spil med videre?

Og har han medtænkt Hedenstads præstationer i Europa? For dem kan man jo ikke bare se bort fra i en vurdering af mandens niveau.
Meget enig, at Troels Henriksen paa ingen maade skal opholdes til et sandhedsvidne, han er fan.
Jeg hoerte podcasten her til morgen, mellem opvask og e-mails.
Han havde det fra en kollega, maaske David Kroner - jeg kan sagtens huske forkert.

Nu delte jeg selv informationen, men samtidig mener jeg vi skal passe paa med at drage for mange konklutioner fra Stats indtil vi i hvert fal har moede alle hold 1 gang, og ideelt vente til vinter pausen.

Meget enig, at Troels Henriksen paa ingen maade skal opholdes til et sandhedsvidne, han er fan.
Jeg hoerte podcasten her til morgen, mellem opvask og e-mails.
Han havde det fra en kollega, maaske David Kroner - jeg kan sagtens huske forkert.

Nu delte jeg selv informationen, men samtidig mener jeg vi skal passe paa med at drage for mange konklutioner fra Stats indtil vi i hvert fal har moede alle hold 1 gang, og ideelt vente til vinter pausen.

Tjek. Vi skal nok ikke hænge os for meget i en ‘analyse’ som Viapjat har trukket ud af røven.

Det er naturligt at afvise enhver konklusion der måtte være negativ og/eller kolliderer med ens opfattelse. Jeg er lidt heldigere stillet, både fordi jeg har til gode at høre Henriksens podcast (den ser jeg altid frem til), og fordi jeg er vældet af Hedenstad, ikke over- eller undervældet, men bare almindeligt vældet. Og derfor vil jeg gerne have nogle analyser der kan kvalificere min opfattelse.

Data er én kilde. Der er mange andre.

Så vidt jeg kan se er Casper Højer og Jannik Vestergaard stadig ledige på markedet.

Jeg tror at skulle det være, så var det sker - ift AGF. Men de er da gode nok til at få tilbud og har begge indikeret ønske om at fortsætte karrieren.

Har de overspillet deres kort eller er de blevet ofre for aldersdiskrimination? Er det bud på hvor man ser dem fortsætte karrieren?

For Vestergaard hander det måske om at vente på alvorlige skader i Championship?

Last edited:
Apropos mit seneste indlæg i økonomitråden, vil Casper Højer være næsten dobbelt så dyr at ansætte, som en udlænding med tilsvarende evner på samme plads. Er han det værd?

Vestergaard har været så mange år i udlandet, at han formentlig vil kunne ansættes til lav skat. Men vil vi have ham?
Det forudsætter så selvfølgelig

1) Højer ikke gerne vil gå lidt ned i netto løn for at komme til Danmark (som JJ)

2) En udlænding ikke vil have en større løn end normalt for, at flytte væk hjemmefra.

3) Vi betaler ikke så høje lønninger at en forskerordning giver så stor en fordel som du indikerer

Der til kommer at udlændingens samlever ofte ikke så let ville kunne få et job i Danmark, som f.eks Højers hvis de flyttede tilbage til Danmark.

Så vidt jeg kan se er Casper Højer og Jannik Vestergaard stadig ledige på markedet.

Jeg tror at skulle det være, så var det sker - ift AGF. Men de er da gode nok til at få tilbud og har begge indikeret ønske om at fortsætte karrieren.

Har de overspillet deres kort eller er de blevet ofre for aldersdiskrimination? Er det bud på hvor man ser dem fortsætte karrieren?

For Vestergaard hander det måske om at vente på alvorlige skader i Championship?

Vi har hentet en spiller, der skal rotere med Kahl. Og Højer har ikke haft en reel opstart, så han vil næppe kunne gøre en forskel lige med det samme. Vi skal selvfølgelig ikke hente Højer, når vi allerede har hentet Gretarson.

Færgen Vestergaard har gjort det klart, at han ikke vil spille i Danmark. Tingager er desuden næsten tilbage, og man tror jo på Callø.

Vi kommer ikke til at hente flere forsvarsspillere.

Vi har hentet en spiller, der skal rotere med Kahl. Og Højer har ikke haft en reel opstart, så han vil næppe kunne gøre en forskel lige med det samme. Vi skal selvfølgelig ikke hente Højer, når vi allerede har hentet Gretarson.

Færgen Vestergaard har gjort det klart, at han ikke vil spille i Danmark. Tingager er desuden næsten tilbage, og man tror jo på Callø.

Vi kommer ikke til at hente flere forsvarsspillere.
Prøv lige at læse mit indlæg igen. Og så overveje om det har den fjerneste relevans at svare på den måde du gør.

Du får en læsevejledning - det er en generel interesse i deres næste destination med kommentaren 'skulle det være AGF så var det sket'. Ergo - jeg er nysgerrig på hvor de lander.

Højer er naturligvis ikke relevant når man har to kvalificerede til VCB.

Vestergaard er (for mig) stadig interessant for AGF som styrmand i 3-backen, men har indikeret han ikke gider DK

Det er to spillere der ser ud til at have ramt transfermarkedet skævt og derfor står uden klub nu på 3. Måned. Det kan ikke være optimalt for en spiller over 30, og jeg er - åbenbart totalt uforståeligt for jer andre - nysgerrig på hvor de ender, uagtet at jeg ikke tror det bliver AGF.

Jeg tør næsten ikke sige noget om Dolberg, fordi så får jeg den store lekture om hvor dyr han er, at han ikke passer i systemet, at vores skattesystem har fejl og at han hellere ville til FCM.

Er der nogen der har et overblik over andre spillere der er klemt efter vinduet. Så kan vedkommende evt opdele i 'generelt interessant', der er spillere med generel interesse og spillere der kunne være interessante. Jeg gider ike være budbringer på en sådan liste, fordi så brænder folk jo sammen.

Prøv lige at læse mit indlæg igen. Og så overveje om det har den fjerneste relevans at svare på den måde du gør.

Du får en læsevejledning - det er en generel interesse i deres næste destination med kommentaren 'skulle det være AGF så var det sket'. Ergo - jeg er nysgerrig på hvor de lander.

Du har ret. Beklager. Jeg har tømmermænd og læste ikke dit indlæg grundigt nok.

Latest posts

Back