New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 748
  • Views Views: Views 42K
Superligaen 2026/2027
Jo, sandheden er typisk at begge klubber har ret.

Jeg tør vædde med, at hvis vi sælger en spiller til €8M euro + €2M, så vil vinklen fra vores side være €10M.

Det samme gør de i FCK, BIF og FCN.

Tror bar lige, vi skal holde bashingen nede til det, der rent faktisk giver mening.
Begge klubber kan ikke have ret samtidig med at sandheden ligger et sted midt i mellem, det giver ikke rigtig mening. Du siger at sælger opgiver salg inklusiv bonusser og klausuler og køber opgiver dem uden, hvilket var nøjagtig det samme jeg skrev, du reagerer, fornemmer jeg, vist mest bare fordi det går dig meget på at det blev skrevet med en lille bitte smule stikpille til FCM.

Ifølge JN opererer AGF ikke med salgspriser inklusiv bonusser og klausuler før de er realiseret.

Begge klubber kan ikke have ret samtidig med at sandheden ligger et sted midt i mellem, det giver ikke rigtig mening. Du siger at sælger opgiver salg inklusiv bonusser og klausuler og køber opgiver dem uden, hvilket var nøjagtig det samme jeg skrev, du reagerer, fornemmer jeg, vist mest bare fordi det går dig meget på at det blev skrevet med en lille bitte smule stikpille til FCM.

Ifølge JN opererer AGF ikke med salgspriser inklusiv bonusser og klausuler før de er realiseret.
Jo, det kan begge klubber sagtens.

Alkmaar kan sagtens have ret i, at prisen er 5 mio euro her og nu. Og FCM kan sagtens have ret i, at den samlede pakke er 7 mio euro. Det er helt almindelig kutyme, og begge parter vil naturligvis gerne fremstå bedst muligt til omverdenen. Sandheden ligger jo nok i, at der er en her og nu betaling på 5 mio euro, og så kommer der nogle bonusser, der kan presse den op i 7 mio euro. Ergo, begge har teknisk set ret, men den fulde sandhed ligger imellem de to sort / hvide tal..

Nordsjælland solgte forleden Yirenkyi. Meldingen i England var 27 mio euro. Da Farzam breaker den er vinklen sjovt nok 30 mio euro i samlet pakke.

Der er altså også stor forskel på, hvad man internt budgetterer med, når man har solgt en spiller, og hvad man fortæller medierne.

Og jeg reagerer, fordi jeg synes, det er ekstremt tåkrummende, at hver eneste artikel om FCM konstant skal vinkles negativt. Vi ville jo kalde det småklubsmentalitet, hvis andre fans reagerede sådan over for os med alt. Det her er helt almindelig praksis i SAMTLIGE klubber.

Vi har haft den debat herinde før. Det er altså meget naturligt, at køber melder den lavest mulige pris ud, ofte uden bonusser og somme tiden kun "her og nu betalingen", mens sælger melder den højeste, ofte inkl bonusser.

Sådan er det ved stort set samtlige salg.

Det er der altså intet kontroversielt i, og sandheden findes næsten altid et sted imellem.
Klubber som er børsnoterede kan ikke tage bonusserne med vil jeg mene, da det kan ses som urigtige oplysninger

Klubber som er børsnoterede kan ikke tage bonusserne med vil jeg mene, da det kan ses som urigtige oplysninger
Jeg tror, det afhænger af, hvordan bonusserne er indrettet. Bonusser kan jo være alt fra, at du skal møde op til træning, til du skal vinde Champions League, men jeg kan da tage fejl.

Og når klubberne melder ud ifm et salg, så er det jo ikke den faktuelle salgspris, de melder ud. Det er vel nærmere bare salgets indflydelse på årets resultat. Da vi solgte Bisseck var meddelelsen: "Salget forventes at have en positiv effekt på resultatet før skat for regnskabsåret 2023/24 på ca. 40 mio. kr. Hertil kan der komme indtægter på bonus og videresalg."

Ifølge Tipsbladet så lød frikøbsklausulen dog på 52 mio, som skulle betales i to rater. Og udover de 52 mio i garanterede penge, så var der 3 mio euro i præstationsbetingede bonusser.

Jeg tror, det afhænger af, hvordan bonusserne er indrettet. Bonusser kan jo være alt fra, at du skal møde op til træning, til du skal vinde Champions League, men jeg kan da tage fejl.

Og når klubberne meler ud ifm et salg, så er det jo ikke den faktuelle salgspris, de melder ud. Det er vel nærmere bare salgets indflydelse på årets resultat. Da vi solgte Bisseck var meddelelsen: "Salget forventes at have en positiv effekt på resultatet før skat for regnskabsåret 2023/24 på ca. 40 mio. kr. Hertil kan der komme indtægter på bonus og videresalg."

Ifølge Tipsbladet så lød frikøbsklausulen dog på 52 mio, som skulle betales i to rater. Og udover de 52 mio i garanterede penge, så var der 3 mio euro i præstationsbetingede bonusser.
Det er rigtigt de kun melder den positive effekt ud, hvis de regner med at geninvestere noget. Men man skal være meget påpasselig med hvad der meldes ud officielt hvert fald fra børsnoteret klubber.

AGF melder som regel ud, hvad her-og-nu prisen har været og tilføjer så at der kan komme ekstra penge på bonusser. Det var også tilfældet med TK og Daghim. AGF udtaler sig dog sjældent om, hvad disse bonusser går ud på.

FCM nævner konsekvent et teoretisk maxbeløb og jeg kan ikke mindes at have set andre danske klubber gøre dette. Og dette er ikke for at "bache", så tag det ikke alt for nær.

Alkmaar kan sagtens have ret i, at prisen er 5 mio euro her og nu. Og FCM kan sagtens have ret i, at den samlede pakke er 7 mio euro. Det er helt almindelig kutyme, og begge parter vil naturligvis gerne fremstå bedst muligt til omverdenen. Sandheden ligger jo nok i, at der er en her og nu betaling på 5 mio euro, og så kommer der nogle bonusser, der kan presse den op i 7 mio euro. Ergo, begge har teknisk set ret, men den fulde sandhed ligger imellem de to sort / hvide tal..
Du kan sige at spilleren blev solgt for 5 mio med mulighed for at ende på 7 mio, men det giver altså ikke rigtig mening at sige at spilleren så blev solgt for 6 mio. Der er ikke en sandhed der befinder sig imellem de to tal. Hvis du mener at de tal der kommer frem er usikre er det lidt noget andet.

AGF går ikke og spreder historier om salgspriser der foruddiskonterer bonusser, i hvert fald ikke hvis man skal tro JN og heller ikke hvis man ser på de beløb de melder ud eller som i øvrigt florerer. Som du også citerer omkring Bisseck, selvom man ikke uden videre kan udlede en salgspris af sådan en børsmeddelelse, men AGF er netop også børsnoteret og har andre forpligtelser ift officielle udmeldinger. FCM kan mere frit fortælle hvad de har lyst til og vil meget gerne bruge det til at promovere klubben, så de sørger for at det størst mulige potentielle tal kommer frem i medierne. Jeg mener bestemt ikke du kan konkludere at det bare er sådan alle gør.

Og jeg reagerer, fordi jeg synes, det er ekstremt tåkrummende, at hver eneste artikel om FCM konstant skal vinkles negativt. Vi ville jo kalde det småklubsmentalitet, hvis andre fans reagerede sådan over for os med alt. Det her er helt almindelig praksis i SAMTLIGE klubber.
Du kan nok spare lidt på skolængden hvis enhver stikpille mod en anden klub på et fanforum giver dig den reaktion, men du har den da vist også i påfaldende grad når det gælder FCM og ikke så mange andre…

• Like
Reactions: BKC
Du kan sige at spilleren blev solgt for 5 mio med mulighed for at ende på 7 mio, men det giver altså ikke rigtig mening at sige at spilleren så blev solgt for 6 mio. Der er ikke en sandhed der befinder sig imellem de to tal. Hvis du mener at de tal der kommer frem er usikre er det lidt noget andet.

AGF går ikke og spreder historier om salgspriser der foruddiskonterer bonusser, i hvert fald ikke hvis man skal tro JN og heller ikke hvis man ser på de beløb de melder ud eller som i øvrigt florerer. Som du også citerer omkring Bisseck, selvom man ikke uden videre kan udlede en salgspris af sådan en børsmeddelelse, men AGF er netop også børsnoteret og har andre forpligtelser ift officielle udmeldinger. FCM kan mere frit fortælle hvad de har lyst til og vil meget gerne bruge det til at promovere klubben, så de sørger for at det størst mulige potentielle tal kommer frem i medierne. Jeg mener bestemt ikke du kan konkludere at det bare er sådan alle gør.

Du kan nok spare lidt på skolængden hvis enhver stikpille mod en anden klub på et fanforum giver dig den reaktion, men du har den da vist også i påfaldende grad når det gælder FCM og ikke så mange andre…
Men hvor er dit ramaskrig så, når de andre klubber gør det samme?

Hvor er din kritik af Brøndby, når danske medier melder om en pris på 75 mio kroner for Noah Nartey, når de i Frankrig senere skriver 56 mio kroner? Eller når Tipsbladet skriver 30 mio kr. for Clement Bischoff, når de i Østrig melder om 15 mio?

Hvor er din kritik af FCK, når danske medier skriver 150 mio for Victor Kristiansen, når de i England skriver 100 mio + bonusser, der aldrig blev indfriet? Eller når danske medier skriver 11 mio euro for Jelert, når Gala senere skriver 9 mio euro i en fondsbørsmeddelelse?

I var også efter dem, da Aral Simsir blev solgt til Tyrkiet. Det viste sig sjovt nok, at det nærmere var tyrkerne, der pyntede lidt på tallene.

Jeg synes bare, det er påfaldende, at der åbenbart er forskellige regler for klubberne.

Latest posts

Back