New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 761
  • Views Views: Views 43K
Men hvor er dit ramaskrig så, når de andre klubber gør det samme?

Hvor er din kritik af Brøndby, når danske medier melder om en pris på 75 mio kroner for Noah Nartey, når de i Frankrig senere skriver 56 mio kroner? Eller når Tipsbladet skriver 30 mio kr. for Clement Bischoff, når de i Østrig melder om 15 mio?

Hvor er din kritik af FCK, når danske medier skriver 150 mio for Victor Kristiansen, når de i England skriver 100 mio + bonusser, der aldrig blev indfriet? Eller når danske medier skriver 11 mio euro for Jelert, når Gala senere skriver 9 mio euro i en fondsbørsmeddelelse?

I var også efter dem, da Aral Simsir blev solgt til Tyrkiet. Det viste sig sjovt nok, at det nærmere var tyrkerne, der pyntede lidt på tallene.

Jeg synes bare, det er påfaldende, at der åbenbart er forskellige regler for klubberne.
Her er hvad jeg skrev:
“Det viser sig vist at det var FCM-beløbet mens det andre opererer med som salgspris er lidt mindre.”

Hvis du mener det er et ramaskrig kan jeg godt forstå du synes reaktionen på FCM er overdrevet, men jeg synes nok omvendt det er lidt vel fintfølende på FCM’s vegne…

Hvad angår de eksempler understøtter de da vist heller ikke din pointe ret godt:
Brøndby opgav selv Nartey til €7,5 mio plus op til 2,5 mio i bonusser. Bischoff har tilsyneladende ikke påvirket regnskabet nok til en officiel meddelese om det, men Tipsbladet som du refererer til skrev lige inden det blev officielt 30 mio inklusiv bonusser. FCK meddelte at Victor Kristiansen påvirkede regnskabet med ca. 100 mio og Jelert med ca. 63 mio.

Noget af det gode for os andre ved børsnoterede klubber er at de skal oplyse det der påvirker regnskabet. Der er ikke lighedstegn mellem salgspris og den udmeldte påvirkning, men det er ofte en god indikation af prislejet og kan ikke foruddiskontere en hel masse potentielle bonusser.

Ift FCM kan man vist lave en reference til et tv-program hvor JN og Steinlein diskuterede emnet, måske det der med Superligaens Topchefer, der så sætter fokus på at FCM mere end de fleste forsøger at fremstille priserne inklusiv bonusser, men når FCM generelt får mere kritik end mange andre, er det selvfølgelig også bare fordi de opfører sig værre end de fleste andre.

Latest posts

Back