New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 234K
Trænertråden
Og når man af og til har ondt af det pres og den kritik, som trænere er udsat for af presse og fans, så skal man huske at de er så godt lønnet,
at de bare lige kan hive hele familien med på en jordomrejse, uden at skulle bekymre sig om indtægt og hvordan regningerne bliver betalt imens.
Mon ikke det er fordi Brentford trækker stikket på en længere aftale?

Hvis jeg havde to års fritstilling kunne jeg også finansiere at rende rundt et sted uden (nyt) arbejde

Mon ikke det er fordi Brentford trækker stikket på en længere aftale?

Hvis jeg havde to års fritstilling kunne jeg også finansiere at rende rundt et sted uden (nyt) arbejde
Jep. Og uden husleje og andre faste udgifter er det jo ikke fordi det er super dyrt (afhængigt af hvordan man gør det). Bliver sgu helt misundelig 😁

Jeg har sjældent læst folk decideret have ondt af dem pga. presset, nærmere pga. de ting de skal stå model til online.

Jeg skulle ihvertfald ikke bytte når man ser hvad de får af ting mod dem selv og deres familie, så havde jeg sgu nok trukket stikket.

Den del er ikke fed nej, men det ser jeg som et generelt problem for offentlige personer - og ikke noget der klæber til trænergerningen.

Og når man af og til har ondt af det pres og den kritik, som trænere er udsat for af presse og fans, så skal man huske at de er så godt lønnet,
at de bare lige kan hive hele familien med på en jordomrejse, uden at skulle bekymre sig om indtægt og hvordan regningerne bliver betalt imens.
Helt enig. Jeg har såmænd heller ikke ondt af dem.

Aaaarh, nu overvurderer du vist AGF's størrelse og pres. Der er nogle lokale ildsjæle på Stiften, men så er der altså heller ikke mere fokus på AGF i det danske fodboldlandskab. Vi er et stykke bag både FCK og BIF på det område og velsagtens også FCM efterhånden.
Som vestjyde: der er ikke nær det samme YDRE pres på FCM som der i AGF.
Det lokale dagblad ved ikke hvordan man stiller et kritisk spørgsmål, Viaplay var blide ved dem da de missede slutspillet i 2023, og der er ikke et nævneværdigt pres fra byen.

Som vestjyde: der er ikke nær det samme YDRE pres på FCM som der i AGF.
Det lokale dagblad ved ikke hvordan man stiller et kritisk spørgsmål, Viaplay var blide ved dem da de missede slutspillet i 2023, og der er ikke et nævneværdigt pres fra byen.
Det er fordi alle dybest set er bedøvende ligeglade med den plastikklub. Inklusive lokalområdet!

Så er det i morgen det sker!

Jeg har tømt posen, rystet grundigt, og puttet de samme bolde i igen.

Jeg dropper trænere der koster transfer, det er for dyrt at skulle købe Nørgaard eller Kent fri.

AGF er stadig på profil-jagt og Werges første profeti vægter tungt. Derfor er min liste nu

Hoff-Thorup
Svensson
Hjulman (et år siden DBU og ingen rygter)
Tullberg (antager han har klausul)
Kent Nielsen (hvis han har klausul)
Haderslev Nørgaard (hvis klausul/billig)
Peter Rudbæk
Per Frandsen

Jeg vælger at vende Nørgaards exit fra Brentford om ... Hans beslutning om at smutte og rejse jorden rundt ... indtil næste ansættelsesvindue åbner til vinter ... er, at han ikke får jobbet hos AGF i denne omgang.

Det to øverste er mine bedste bud. Mere power fra Svensson, men bedre kendskab til ligaen og resultater får mig til at hælde i retning af Hoff-Thorup.

Og er man klar på H-T, må Hjulman også være ekstremt spændende. Der har ikke været rygter (?), så han er ikke på blokken nogen store steder. Spørgsmålet er om han gider mere ... ikke bare AGF, men trænerjobbet generelt. Måske fylder han gymnastiksale landet over med ufortyndet godhed? (Trods den lettere sarkastiske tone ser jeg ham som et scoop, hvis han er med mentalt).

Edit: hvis det ikke er i morgen, så i overmorgen da, eller torsdag? Eller fredag...

Og er man klar på H-T, må Hjulman også være ekstremt spændende. Der har ikke været rygter (?)
Jo det tror jeg nu nok lige der har været, har lige forhørt mig ved ChatGPT, og eftersom HjulmandKaptajn er blevet guldpartner i klubben, så er Kasper Hjulmand åbenbart nu dybt involveret - spændende nyt fra en kilde der er næsten lige så troværdig som Donald Trump.

Den siger dog også:
Så selvom Hjulmand har en tilknytning til Aarhus og AGF gennem advokatfirmaet, er han ikke et aktuelt emne i klubben.

Jo det tror jeg nu nok lige der har været, har lige forhørt mig ved ChatGPT, og eftersom HjulmandKaptajn er blevet guldpartner i klubben, så er Kasper Hjulmand åbenbart nu dybt involveret - spændende nyt fra en kilde der er næsten lige så troværdig som Donald Trump.

Den siger dog også:
:)

Jeg var nu ude i der ikke har været nogen rygter om Hjulman helt generelt. Jeg ved ikke hvor længe han får løn fra DBU, men et år til at slappe af og mærke sulten - hvis den er der - så kunne man godt forestille sig en agent der blev aktiveret op til sommerens vindue, og når han så ikke har været i spil rundt om i Europa, kunne AGF være en mulighed.

Den er langt ude, selvom ChatGPT bakker mig op ... jeg synes bare han manglede, efter han blev nævnt i tråden.

Så er det i morgen det sker!

Jeg har tømt posen, rystet grundigt, og puttet de samme bolde i igen.

Jeg dropper trænere der koster transfer, det er for dyrt at skulle købe Nørgaard eller Kent fri.

AGF er stadig på profil-jagt og Werges første profeti vægter tungt. Derfor er min liste nu

Hoff-Thorup
Svensson
Hjulman (et år siden DBU og ingen rygter)
Tullberg (antager han har klausul)
Kent Nielsen (hvis han har klausul)
Haderslev Nørgaard (hvis klausul/billig)
Peter Rudbæk
Per Frandsen

Jeg vælger at vende Nørgaards exit fra Brentford om ... Hans beslutning om at smutte og rejse jorden rundt ... indtil næste ansættelsesvindue åbner til vinter ... er, at han ikke får jobbet hos AGF i denne omgang.

Det to øverste er mine bedste bud. Mere power fra Svensson, men bedre kendskab til ligaen og resultater får mig til at hælde i retning af Hoff-Thorup.

Og er man klar på H-T, må Hjulman også være ekstremt spændende. Der har ikke været rygter (?), så han er ikke på blokken nogen store steder. Spørgsmålet er om han gider mere ... ikke bare AGF, men trænerjobbet generelt. Måske fylder han gymnastiksale landet over med ufortyndet godhed? (Trods den lettere sarkastiske tone ser jeg ham som et scoop, hvis han er med mentalt).

Edit: hvis det ikke er i morgen, så i overmorgen da, eller torsdag? Eller fredag...
Er der en bestemt grund til, at du har 70-årige Peter Rudbæk på listen? All right, han gjorde det glimrende sidst (for 30 år siden), men har vist ikke været aktiv som træner i dette årtusinde. Men han er selvfølgelig et bedre bud end Per Frandsen (nok derfor, han står foran ham på listen).
Hvis vi alligevel skal gå retro, så er her et par kandidater til supplement:

Ove P (han taler så smukt engelsk)
Ove C (gamle trofast, der slår en proper næve)
Viggo Jensen (inden SIF snupper ham når nu Kent skal til Bundesligaen)
Benny Johansen (en årsunge på 76 - der har vundet en masse. Dog usikkert om han vil flytte fra Tappernøje)
Allan Simonsen - legend

Nu stopper det i med det hjulman ævl. Er i helt brændt af?!?
Hjulmand
Hjulmand
Hjulmand
Hjulmand
Manden er fantastisk, fejlfri og den perfekte træner til AGF! Intet vil gøre mig lykkeligere, end at se ham træne vores superligahold. Jeg vil ofre min førstefødte for at få det til at ske!
(Jah...som man råber i skoven får man svar. Det er sgu da dig, der er helt brændt af).

Der er intet at gøre efter, men jeg synes bare han burde være i spil et eller andet sted, hvis han er på vej retur. Derfor har jeg smidt ham i puljen.

Jeg kan ikke forestille mig, at Jakob Nielsens temperament holder til Hjulmand som træner - eller omvendt for den sags skyld. Og så tror jeg også, at Hjulmand har væsentligt højere ambitioner. Den sidste kamp, han var træner i, var trods alt en EM kvartfinale mid Tyskland, som vi kunne have vundet, hvis det ikke var for VAR absurditeter.

Jeg håber på en træner i dag, der er erfaren, der kender suppen på cheftrænerniveau, som kan arbejde med unge spillere - og hellere en lidt "kedelig" tilgang af en solid træner, der ikke bryder for meget med Uwes spillemæssige fundament, som Thomas Nørgaard eller Lars Friis, end en "glamour-træner" som Hjulmand eller Hoff-Thorup, der kun kan skuffe over tid og som kommer med radikalt anderledes tilgange til spillestil og ledelse.

Jeg håber på en træner i dag, der er erfaren, der kender suppen på cheftrænerniveau, som kan arbejde med unge spillere - og hellere en lidt "kedelig" tilgang af en solid træner, der ikke bryder for meget med Uwes spillemæssige fundament, som Thomas Nørgaard eller Lars Friis, end en "glamour-træner" som Hjulmand eller Hoff-Thorup, der kun kan skuffe over tid og som kommer med radikalt anderledes tilgange til spillestil og ledelse.
Hoff-Thorup slår mig overhovedet ikke som en glamour træner, tvært i mod. Men nu ved jeg så heller ikke hvad du lægger i udtrykket. På mig (den smule jeg kender til ham) virker han meget jordnær og meget mere afdæmpet i hans fremtoning end eks Uwe og David

Latest posts

Back