New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 234K
Det tvivler jeg stærkt på.
Det tror jeg nu, han er. Man begynder ikke at forhandle med Viborg, hvis der er andre kandidater. Der tror jeg logikken er anderledes end for spillere, hvor man godt kan spille på flere heste. Når først forhandlinger om en ledende figur er gået i gang, har alle en interesse i, at skiftet også finder sted. Viborg vil ikke stå med en leder, der har søgt væk. Det kan selvfølgelig gå i hårdknude, men det er ikke i nogens interesse.

Det er jo heller ikke sikkert, det var blevet en af dem selvom de var interesserede, hvis man undervejs i processen fandt ud, at de alligevel ikke passede til vores strategi, kultur osv.

Du er ved at skrive CVs præsentationstale af den nye træner kan jeg høre :)

Hvis det bagvedliggende regnestykke var at JP er den mand der passer bedst til vores strategi, så var han præsenteret for længe siden.
Vi er så langt henne, at alle (også JP selv) godt kan regne ud at der var nogle fisk, der hoppede af krogen inden.

Det tror jeg nu, han er. Man begynder ikke at forhandle med Viborg, hvis der er andre kandidater. Der tror jeg logikken er anderledes end for spillere, hvor man godt kan spille på flere heste. Når først forhandlinger om en ledende figur er gået i gang, har alle en interesse i, at skiftet også finder sted. Viborg vil ikke stå med en leder, der har søgt væk. Det kan selvfølgelig gå i hårdknude, men det er ikke i nogens interesse.
Det er mig der ikke kan læse. Jeg er enig.

Jeg læste den oprindelige kommentar som, at han var sidst på listen. Ikke den sidste tilbageværende.

Mange gode pointer, som jeg da vil tage til mig. Men en helt anden ting så synes jeg ikke Uwe var stærk i medierne. Jeg krummede ofte tæer over hans fremtoning. Pigesur er det første ord jeg tænker på. Især hvis journalisterne ikke lå på knæ og lovpriste ham.
Uwe var god til at få historien til at handle om ham. Det var ikke lige kønt hver gang - ofte endda temmeligt uskønt, set bag fra skærmen som AGF-fan - men det tog sikkert lidt af presset fra spillerne.

Jakob Poulsen kommer ikke til at gøre lige mange journalister fortræd, og det tjener sikkert hans personlighed ære, men han kommer heller ikke til at tage opmærksomheden væk fra spillerne på samme måde.

Men analyser fra pedellens kontor er måske bare ikke dem, der er mest indsigtsfulde og præcise.
Jeg kan se på andres vurdering, at jeg sikkert vurdering give Det Hvide Snit en mere ærlig og længere chance. Mit største problem har (når jeg har givet det et skud) altid været, at jeg synes, st de falder mellem flere stole. De er ikke rigtigt fans, de er ikke rigtigt eksperter, og de er ikke rigtigt journalister (eller jo, journalister er de vel, men podcasten fremstår - formentligt bevidst - ikke rigtigt som et journalistisk produkt).

Nogle vil sikkert hævde, at de jo lidt netop er alle tre dele (eksperter, journalister, fans) på samme tid, og dét kunne jeg på papiret sådan set godt se virke. Jeg synes bare ikke rigtig, at det holder her.

Du er ved at skrive CVs præsentationstale af den nye træner kan jeg høre :)

Hvis det bagvedliggende regnestykke var at JP er den mand der passer bedst til vores strategi, så var han præsenteret for længe siden.
Vi er så langt henne, at alle (også JP selv) godt kan regne ud at der var nogle fisk, der hoppede af krogen inden.
Hehe, dog ikke. Men selvfølgelig ved JP godt, at der har været større navne end ham selv nævnt i forbindelse med jobbet og at klubben måske har lagt følere ud hos dem. Men derfor er han jo stadig den bedst egnede af de kandidater der var interesserede (hvis det bliver ham). Sådan er det jo med så godt som alle jobs.

Men jeg tror ikke man på de ca. tre uger der er gået, har nået at have længerevarende snakke med et større navn, som så er sprunget fra (hvis det er det du mener med hoppet af krogen), for så derefter at vende sig mod JP som 2.- eller 3.-valget. Man har identificeret en pulje af trænere med den rette profil OG interesse for jobbet og så har man fundet den bedste kandidat ud fra den liste.

Vi er nået til side 163, så nu bevæger vi os ned i nogle detaljer, som vi sikkert ikke bruge vores dyrebare tid på 😅 Men logikken for os jubeloptimister er jo, at CV har gjort sit forarbejde ved at arbejde forholdsvis grundigt med mange af de ca. 30 kandidater. Og derfor kan han ikke rigtig vide, om JP er den mand, der passer bedst til vores strategi, før han har talt med og samlet information om måske 15 kandidater.

CV giver i interviewet udtryk for, at det skrider stille og roligt fremad, og at der kun er et par trænere tilbage på listen. Jeg kan, i mit lyse og naive sind, godt se for mig, at processen har taget ca. 3 uger, og at Poulsen har skubbet andre ned ad listen i samtaler og baggrundsresearch. Der er helt sikkert også andre, som vi mindst lige så gerne ville have haft, men jeg opponerer mod den konklusion, at vi er nødt til at tage til takke med en mand langt nede ad listen begrundet i den tid, der er blevet brugt på processen.

Jeg kan se på andres vurdering, at jeg sikkert vurdering give Det Hvide Snit en mere ærlig og længere chance. Mit største problem har (når jeg har givet det et skud) altid været, at jeg synes, st de falder mellem flere stole. De er ikke rigtigt fans, de er ikke rigtigt eksperter, og de er ikke rigtigt journalister (eller jo, journalister er de vel, men podcasten fremstår - formentligt bevidst - ikke rigtigt som et journalistisk produkt).

Nogle vil sikkert hævde, at de jo lidt netop er alle tre dele (eksperter, journalister, fans) på samme tid, og dét kunne jeg på papiret sådan set godt se virke. Jeg synes bare ikke rigtig, at det holder her.
Mit største problem med "Det hvide snit" er tempoet. Jeg kan så forstå på andre, at det muligvis er en bevidst ting og at det er noget mange sætter pris på. Jeg synes det er enerverende. En del af det kan jeg løse ved at skrue tempoet op til 1.2-1.3, men indholdsmæssigt er det bare også meget ustruktureret. Ikke desto mindre har de jo nogen gange noget interessant viden, som kommer af at de befinder sig så relativt tæt på truppen som de gør. Deres podcasts om stadion har også været interessante og sjovt nok ret meget i kontrast til de overskrifter deres egne artikler om emnet har haft. Dog har jeg det lidt svært, når de direkte fryder sig over alt det kaos der er, men der må jeg jo sige til mig selv, at de jo er journalister og ikke fans.

Hehe, dog ikke. Men selvfølgelig ved JP godt, at der har været større navne end ham selv nævnt i forbindelse med jobbet og at klubben måske har lagt følere ud hos dem. Men derfor er han jo stadig den bedst egnede af de kandidater der var interesserede (hvis det bliver ham). Sådan er det jo med så godt som alle jobs.

Men jeg tror ikke man på de ca. tre uger der er gået, har nået at have længerevarende snakke med et større navn, som så er sprunget fra (hvis det er det du mener med hoppet af krogen), for så derefter at vende sig mod JP som 2.- eller 3.-valget. Man har identificeret en pulje af trænere med den rette profil OG interesse for jobbet og så har man fundet den bedste kandidat ud fra den liste.
Tre uger kan føles som lang tid for os fans, men hvis man sætter sig ind i den proces CV har været i gang med og man ellers tænker over hvor langsommeligt det kan være, når man selv har noget i gang, som involverer tilbagemelding fra mange mennesker, så kan man egentlig godt forstå at tiden løber hurtigt. Især, når der så også skal være tid til at planlægge og afholde samtaler (i det skjulte). Et job som det her kræver velsagtens også flere samtaler med interesserede kandidater.

Alt dette ændrer så sikkert ikke på, at CV på et tidligt stadie har fået thumbs down fra flere af de højtprofilerede kandidater, sikkert inden man overhovedet nåede frem til en samtale. Lige nu er AGF bare heller ikke lige så interessant som de forrige år eller som vi forhåbentlig bliver igen om et par år, når det nye stadion er klar.

Ja, men det ændrer jo næppe på, at hvis alle 30 var interesserede, og til at få indenfor vores økonomiske rammer, så havde JP ikke været outputtet.
Enig.

Pep havde jo nok været træner i mindst 75% af alle klubber i Championship League.

Bayern ville utrolig gerne have beholdt ham, så de er er nok også på deres andet eller trejdevalg lige pt

Tror desværre situationen omkring AGF er anderledes end vi selv forstår.
Mener ikke vi har noget pånær et stadion som skulle være tillokkende pt.
-vores talenter er langt fra start 11
-økonomien er presset grundet stadion
-vores hold er tudset gammelt på flere positioner og en overgang er svær.
Du har Danmarks bedste anlæg

Du har en økonomi cirka 3 gabge større end VFF, SIF osv

Du kan fra næste sommer lokke spillere med det nye stadion

Fra 2026-2027 sæsonen har man velsagtens 40-50 mill mere i sportsligt budget

Du har Danmarks bedste anlæg

Det har FCM

Du har en økonomi cirka 3 gabge større end VFF, SIF osv

Du kan fra næste sommer lokke spillere med det nye stadion

Fra 27/28 sæsonen

Fra 2026-2027 sæsonen har man velsagtens 40-50 mill mere i sportsligt budget

Fra 27/28 sæsonen

De næste 2 år er AGF bare ikke særlig sexet, selvom det måske kan knibe med selvforståelsen hos os på forum.

Det bliver 2 opbygningssæsoner, hvor det nok er 50/50 om vi klarer Top 6.

Vi er nået til side 163, så nu bevæger vi os ned i nogle detaljer, som vi sikkert ikke bruge vores dyrebare tid på 😅 Men logikken for os jubeloptimister er jo, at CV har gjort sit forarbejde ved at arbejde forholdsvis grundigt med mange af de ca. 30 kandidater. Og derfor kan han ikke rigtig vide, om JP er den mand, der passer bedst til vores strategi, før han har talt med og samlet information om måske 15 kandidater.

Så lyst er mit sind desværre ikke lige nu.
Jeg kan simpelthen ikke tro, at det ikke på forhånd har været et mål fra JN og CVs side - at træneren naturligvis skulle være på lads inden første træning. Allersenest.
Så uanset hvor lyst ens sind er, så synes jeg det er svært at komme med konlusionen, at alt går efter bogen.

De næste 2 år er AGF bare ikke særlig sexet, selvom det måske kan knibe med selvforståelsen hos os på forum.

Det bliver 2 opbygningssæsoner, hvor det nok er 50/50 om vi klarer Top 6.
Jeg synes AGFs anlæg er bedre. Men det er nok subjektivt.

Jeg tror AGF kommer til at benytte noget af Egenkapitalen, som de tidligere har kommunikeret, til at komme med det bedst mulige hold den dag de løber på det nye stadion. Det tror jeg simpelthen ikke bliver med 7-8 spillere hentet i samme vindue. Det kommer at ske over tid.

Det kan godt være vi er mindre sexet. Men ud fra et sportsligt budget er vi meget mere sexet en RFC. VFF, SIF osv

Så lyst er mit sind desværre ikke lige nu.
Jeg kan simpelthen ikke tro, at det ikke på forhånd har været et mål fra JN og CVs side - at træneren naturligvis skulle være på lads inden første træning. Allersenest.
Så uanset hvor lyst ens sind er, så synes jeg det er svært at komme med konlusionen, at alt går efter bogen.

De ved også ting tager tid og man ikke bare lige henter den første og bedste ind fra gaden.

Der kan have været et håb men derfra til det er realistisk, det er en helt anden sag. Dem der havde forventet det, havde nok også troet man allerede var i gang med at tale med andre trænere, da Uwe røg ud af klubben.

Det nøjagtige citat fra CV fra et par uger siden ang. om skulle være en træner til opstarten i dag:

- Status er, at vi står lige udenfor mit kontor, hvor jeg er travlt optaget. Ja, der skal stå en ny cheftræner i AGF. Gerne ved sæsonstart, hvis ikke det, så skal det være så hurtigt som muligt.

Han var helt klar over, det kunne trække ud.
Til gengæld i et interview med Viaplay i dag bliver han spurgt indtil om der står en ny træner, når sæsonen går i gang og der kom ikke et ja. Det er imo lidt bekymrende selvom jeg tænker, det gør der nok.

Tror desværre situationen omkring AGF er anderledes end vi selv forstår.
Mener ikke vi har noget pånær et stadion som skulle være tillokkende pt.
-vores talenter er langt fra start 11
-økonomien er presset grundet stadion
-vores hold er tudset gammelt på flere positioner og en overgang er svær.

Nu må det med presset økonomi stoppe. Vi har ikke en presset økonomi, vi har +250 mil i egenkapital.

Latest posts

Back