New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 234K
Trænertråden
Det føles som et spørgsmål om tid, før han er på plads. Håber bare ikke, at vi kommer for tæt på sæsonstart, så han ikke har tid til at få indarbejdet sine idéer. Det gode er, at Viborg heller ikke er interesseret i at trække det i langdrag og så skifte tæt på sæsonstart, så mon ikke, at det er spørgsmål om dage, før klubberne er enige.
Det kan jo være, at Viborg trods alt hellere vil have Jakob Poulsen til at træne Viborg indtil der er en afløser klar. Ikke ligesom AGF der ønsker at have en tidligere assistent til, at stå for træningen.

Uanset hvem der end bliver træner i AGF, så håber jeg virkelig, at der bliver evalueret på dette forløb. Hold da op jeg synes det er rodet.

Uwe bliver fyret, ikke umiddelbart efter sidste kamp, men cirka en uge efter. Hvorfor?

CV siger så, at efter fyringen går en ny proces i gang. Jamen så få ham da ud af døren hurtigst muligt, ikke en uge senere. Dem uge kan risikere at koste når den nye sæson går i gang.

AGF starter op uden en cheftræner. Sikkert pga de to ovenstående punkter.

Jeg tænker et læringspunkt kunne være, at evalueringsmødet var umiddelbart efter den sidste kamp. At Bestyrelsen og Direktion får det evalueringsmøde havde starte en proces, såfremt det var den vej man valgte.

Det kan jo være, at Viborg trods alt hellere vil have Jakob Poulsen til at træne Viborg indtil der er en afløser klar. Ikke ligesom AGF der ønsker at have en tidligere assistent til, at stå for træningen.

Uanset hvem der end bliver træner i AGF, så håber jeg virkelig, at der bliver evalueret på dette forløb. Hold da op jeg synes det er rodet.

Uwe bliver fyret, ikke umiddelbart efter sidste kamp, men cirka en uge efter. Hvorfor?

CV siger så, at efter fyringen går en ny proces i gang. Jamen så få ham da ud af døren hurtigst muligt, ikke en uge senere. Dem uge kan risikere at koste når den nye sæson går i gang.

AGF starter op uden en cheftræner. Sikkert pga de to ovenstående punkter.

Jeg tænker et læringspunkt kunne være, at evalueringsmødet var umiddelbart efter den sidste kamp. At Bestyrelsen og Direktion får det evalueringsmøde havde starte en proces, såfremt det var den vej man valgte.
Men vi aner jo reelt ikke hvordan forløbet har været.

Nej.

Vi ved kun hvad CV udtaler, og så det vi kan se med egne øjne.

Altså at der ikke er nogen træner, til
Opstarten
Det har du ret i.

Og det er da ikke ideelt. Men selv de bedste forberedelser rammes jo af uforudsete ting, kandidater der takker nej osv.
Jeg tror ikke på, at klubben er så uforberedt og uprofessionel ift. trænersituationen og transfervinduer som der nogle gange gives udtryk for herinde.
JN, LF, CV og alle de andre ansatte vil det bedste for klubben og kæmper for det hver dag.

Som jeg gætter mig til er der to ting der har gjort at vi er endt hvor vi er. Og begge dele er svære at klandre AGF for.

• Det virker til, at AGF (eller CV i hvert fald) havde regnet med at beholde Uwe. Den var Uwe ikke med på
  • En eller flere kandidater har i processen med at finde en ny træner takket nej
Jeg påstår ikke, at AGF har handlet perfekt eller der ikke er plads til forbedringer. Men det er svært at drage nogle specifikke konklusioner, når vi nærmest ingen detaljer har.
Der kan være mange gode grunde til at det er gået som det er gået, som ligger uden for AGFs påvirkning :)

Det har du ret i.

Og det er da ikke ideelt. Men selv de bedste forberedelser rammes jo af uforudsete ting, kandidater der takker nej osv.
Jeg tror ikke på, at klubben er så uforberedt og uprofessionel ift. trænersituationen og transfervinduer som der nogle gange gives udtryk for herinde.
JN, LF, CV og alle de andre ansatte vil det bedste for klubben og kæmper for det hver dag.

Som jeg gætter mig til er der to ting der har gjort at vi er endt hvor vi er. Og begge dele er svære at klandre AGF for.

• Det virker til, at AGF (eller CV i hvert fald) havde regnet med at beholde Uwe. Den var Uwe ikke med på
  • En eller flere kandidater har i processen med at finde en ny træner takket nej
Jeg påstår ikke, at AGF har handlet perfekt eller der ikke er plads til forbedringer. Men det er svært at drage nogle specifikke konklusioner, når vi nærmest ingen detaljer har.
Der kan være mange gode grunde til at det er gået som det er gået, som ligger uden for AGFs påvirkning :)
Uwe’s afsked kom på baggrund af AGFs ønske. Det bekræftede CV forrige lørdag.

Så den del er i hvert fald i AGFs egne hænder.

De initierede det, og havde derfor et forspring mht at lave en bruttoliste.

Jeg er med på, at nogle kan sige nej. Andre fået en bedre mulighed i forløbet. Men nogle gange skal man også træffe en beslutning, og komme videre.

Der er helt sikkert fortilfælde, hvor klubber fyrer en træner og bruger 4 uger på at finde en afløser. Men jeg tror ikke det er mange.

AGF er den eneste Superligaklub der pt ikke har en cheftræner. Det er der nok en årsag til, nemlig at det er bedre have en, end ikke at have en.

Nogle gange virker det bare som om, at AGF prøver at optimere på alt. Men den billigste løsning er bare ofte også den dyreste. Lidt ligesom at droppe julegaven til konen d. 24. December og købe den på udsalg d. 28. December. Hvis der er bare 1% rigtighed i, at Viborg vil have 1.5 millioner og AGF har bud 0.5 millioner. Så skriger det bare af small club mentality. Den var ikke gået i de klubber vi gerne vil måle os med, og det er der nok en god grund til.

Jeg er af en eller anden grund faktisk ret rolig omkring trænersituationen
Der skal nok blive landet en ny træner ret snart..
Han overtager et hold med en yderst rutineret stamme...
Jeg er ikke synderlig nervøs for, at holdet nok skal blive relativt slagkraftigt.

Jeg er ret nervøs for, at mange af de rutiner, relationer og principper som den nye træner gerne vil have under huden til sæsonstart ikke er indøvet nok.

Jeg er nervøs for, at vi sætter en ny træner under et ekstremt arbejdspres når han skal planlægge træninger, beskrive dem, lave PowerPoints af dem, se på data osv. mange af de her ting burde laves inden første træning.

Jeg er nervøs for, at CV spilder tid i et transfervindue på, at ansætte en træner i stedet for, at tale med agenter, scouts, spillere og analytiker.

Det havde også været billigere for OB, at hente Zorniger pr. 1. Juli, men de prioriterede anderledes. De ville have træneren klar til første træning, og det betalte de så for. De sørgede for, at have træneren klar da de afskedigede deres træner.

CV kan vel godt ende med en træner der ikke var det helt rigtige valg, men jeg synes det er svært at forestille sig at der ikke er rimelig styr på processen og at man ved hvad der skal lægges vægt på og hvor meget det betyder at han er på træningsbanen ene dag før eller siden osv. Vi ved nærmest ingenting om hvad der er foregået, men det er næppe særlig inkompetent og der har helt sikkert været adskillige dygtige trænere der meget gerne vil til AGF. Mon ikke der står en af dem i klubben meget snart.

Uagtet, at der er en masse detaljer, vi ikke kender, så synes jeg, det er ret entydigt, at der ikke er fuldstændigt styr på processen.

Vi går ind til den tredje træningsdag uden en cheftræner. I dag er der præcis en måned til første kamp. Truppen har ikke nogen retning for ny spillestil, formation med videre. Og vi kommer fra et forår, hvor der intet er at bygge videre på.

Lige om lidt lander vi sikkert en ny træner. Men hans forudsætninger ville alt andet lige være bedre, hvis han havde haft muligheden for at forberede sig før truppen samledes.

I mine øjne er alle mellemregningerne, som vi alligevel ikke kender, mindre væsentlige. Jeg synes, det er stærkt kritisabelt, at CV ikke har en cheftræner klar til sæsonstart senest. Det vidner i min optik om en dårligt styret proces, uanset hvor mange kandidater, der eventuelt er sprunget fra i sidste øjeblik.

Uagtet, at der er en masse detaljer, vi ikke kender, så synes jeg, det er ret entydigt, at der ikke er fuldstændigt styr på processen.

Det er da en lidt hurtig konklusion, du erkender du ikke kender detaljerne, men konkludere frejdigt at der ikke er styr på processen.

Vi går ind til den tredje træningsdag uden en cheftræner. I dag er der præcis en måned til første kamp. Truppen har ikke nogen retning for ny spillestil, formation med videre. Og vi kommer fra et forår, hvor der intet er at bygge videre på.

Det er faktuelt korrekt argumentet med tredje træningsdag uden en cheftræner, resten er fyldord som ikke har noget med træneren at gøre. Det er følelser du har i dig, som du sætter ord på. Hvilket er helt fint, det har bare intet at gøre med at vi ikke har nogen cheftræner.

Lige om lidt lander vi sikkert en ny træner. Men hans forudsætninger ville alt andet lige være bedre, hvis han havde haft muligheden for at forberede sig før truppen samledes.

Enig, i den perfekte verden havde den nye cheftræner 4 ugers forberedelsestid, men sådan arbejder CV så ikke. Vi må respektere hans arbejdsmetoder, de er velafprøvede, han har stået i den her situation før, og vægter tydeligvis højt, at man skal afslutte en forløb med en cheftræner, før man starter et nyt forløb. Det er hans stil, det må man respektere.

Jeg synes, det er stærkt kritisabelt, at CV ikke har en cheftræner klar til sæsonstart senest. Det vidner i min optik om en dårligt styret proces, uanset hvor mange kandidater, der eventuelt er sprunget fra i sidste øjeblik.

Her er du vist styret af dine følelser igen, du konkludere en hel masse uden at vide noget som helst om hvad der er foregået.

Jeg forstår godt utålmodigheden, men vi må have tillid til at CV ved hvad han gør. Han har et cv (høhø) som er alenlangt, og pt. ikke matches af nogen danske sportschefer.

Jeg tænker vi har en cheftræner inden længe, indtil da har AGF rigeligt med trænere til at sikre en solid opstart. :)

I mine øjne er alle mellemregningerne, som vi alligevel ikke kender, mindre væsentlige. Jeg synes, det er stærkt kritisabelt, at CV ikke har en cheftræner klar til sæsonstart senest. Det vidner i min optik om en dårligt styret proces, uanset hvor mange kandidater, der eventuelt er sprunget fra i sidste øjeblik.
Så du tror AGF satte sig ned, fyrede Uwe Rosler og aftalte at få en træner der kom efter træningen gik i gang?

Hvis ikke, så har der ikke været fuldstændig styr på processen

Selvfølgelig er der noget at bygge videre på. Mon ikke også man havde valgt en træner der kunne hentes tre dage før hvis man mente det var så altafgørende?

Latest posts

D
Replies
819
Views
55K
Back