New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 235K
Jeg tænker den er god nok. Ifølge min kontakt så virker CV total rolig for tiden.

Iøvrigt skal vi nok forvente et stille transfervindue, da der ikke er mange penge at rykke med.
Derfor forventer jeg at se mere til Emmery og Frej i næste sæson.

Uanset hvem er kommer - så bliver det samme vindue/og med til de unge.
Det er CV der leverer vinduet, og træneren der skal ansættes vil kende til kravene fra start.

Om vedkommende så leverer på det med minutter til de unge afhænger nok af, hvorvidt man har sportslig gang i den fra start.
Hvis man starter med at tabe 5 kampe - så skrues der sgu nok lidt - og man "venter" med at presse på!? Who knows.

Jeg tror stadig det bliver Lars Friis, grundet sin fortid i klubben, som vellidt og dygtig, uden at være "stjerne", og med en stærk assistent.

Men det er sgu risky business - specielt med et hold der har en nedadgående formkurve.

Et stille vindue er fint, men der er jo ikke kommet frisk blod i start 11 længe, og det er man simpelthen nød til at gøre noget ved. Så må man leje nogle profiler alternativt.
Men en ny træner kommer med ny energi og nye ideer. Det kan sagtens få spillere, som tidligere har underpræsteret, til igen at stille op til vanlig standard, hvilket også sagtens kan få unge spillere til at præstere og vise hvad de kan.

Men en ny træner kommer med ny energi og nye ideer. Det kan sagtens få spillere, som tidligere har underpræsteret, til igen at stille op til vanlig standard, hvilket også sagtens kan få unge spillere til at præstere og vise hvad de kan.

Enig og det ligger også eksplicit i CVs ordvalg, der er brug for ny energi. Nogen gange lykkes det, andre gange ikke.

Jeg håber, spillerne reagerer, som da Uwe blev ansat og lige fik et skud C-vitamin men vigtigere for mig er, hvordan de responderer, hvis spillestilen bliver lagt om. Det gælder også fansene, men ud fra stemningen hos flere i fanbasen, forventer jeg egentlig, den nye træner får det svært, hvis resultaterne svigter pga. tilvænning til ny spillestil og flere minutter til unge spillere.

Jeg må sige, jeg er optimist næsten uanset hvem, som bliver træner. Jeg glæder mig til at se om Callø, Gyamfi, Badji, Emmery m.fl. kan viser noget potentiale. Jeg glæder mig til at se, om vi bliver et bedre boldspillende hold, om vi får den rette balance mellem defensiven og offensiven.

Ja, jeg glæder mig.

Jeg har en lille forventning om at vågne op til en ny træner i morgen.

Under alle omstændigheder, så bliver jeg skuffet hvis ikke vi senest på onsdag har fået en ny træner, samt 1-2 spillertilføjelser i truppen.
Enig med træner, men har ingen illusioner om spillere. Jeg tror CV tømmer først og siden handler.

Jeg tror der hentes 3 gode spillere. Måske 4 hvis man ikke tør satse på Wahlstedt.

Jeg tror man leder efter en kreativ spillere mere, til at supplere Anderson. Muligvis en stopper mere, hvis man kan finde en løsning med Dalsgaard.

Jeg tror også gerne de vil have en ny 6’er, hvis der er noget der kan passe ind.
Uwe kom til og ændrede billedet med få nye. Spørgsmålet er, om det kan ske igen.

Hvis vi ser bort fra formation, så er der spørgsmål hele vejen op gennem banen.

Wahlstedt
Makkeren til Tingager
NP (holdbarhed, ikke niveau)
PM og Badji

Dertil kommer spillere der formentlig ikke har niveau (endnu?) men nok alligevel skal prøves mere systematisk af:

Gyamfi, Bach, Callø og Emmery.

På den ene side finder jeg ro i, at et par gode tilgange kan ændre meget og ovenstående kan overraske positivt. Omvendt er det svært, fordi det er værd st prøve af, men der er stor risiko - og det er især risikabelt når der er mange usikre, fordi de har svært ved at dække af for hinanden.

Jeg forventer bestemt heller ingen (indadgående) handler endnu.

I forhold til vores mangler, så synes jeg det er for risikabelt at udsætte samtlige indkøb/tilføjelser til efter træningsopstart og skulle spille dem alle ind på holdet løbende.
Derfor har jeg lidt en forventning om at der kommer et navn til rimelig hurtigt.
Det behøver ikke nødvendigvis være et dyrt indkøb.
Mit tålmodigheds timeglas er i hvert fald aktiveret og sandet begyndt at løbe.

Mit bedste gæt er ny træner tirsdag, og at der kommer en enkelt tilføjelse, der er i spil til starteren, i løbet af juli og så evt yderligere en sidst i august. Og så et par unge spillere med stort potentiale, men ikke tiltænkt starteren, drysset ud over vinduet.

Det vil give os en rigtig god top 6 trup med potentiale til at drille de bedste, men også med lidt for store udsving i efteråret til at det bliver rigtig festligt.

Til gengæld tror og håber jeg, at CV har præsenteret en spændende plan for bestyrelsen, hvor han vil bygge en trup op frem mod 26/27 sæsonen, hvor vi er klar til at udfordre ugen. Og jeg er i så fald 100% klar til at bakke op og være tålmodig.

Du har en pointe i, at AGF ikke er et sikkert valg for en træner, der tænker i sin karrierevej og allerede inden jobstart overvejer tiden efter AGF.

David Nielsen gjorde dog en dyd ud af, at jobbet i AGF var attraktivt ikke på trods af, at andre havde fejlet, men netop *fordi* så mange før ham havde løbet panden mod en mur. Sværdet i stenen og alt det jazz. Jeg tror ikke, at Uwe var lige så bekendt med historikken i AGF, men også han virker til at trives med udfordringer, og han led næppe heller under, at så mange skandinaviske trænere ikke havde slået til i klubben.

Den næste træner skal nok også gerne være én, der tænker, at AGF, det er sgu ikke lige ud af landevejen - den nød vil jeg fandme gerne knække! Men den tankegang er der altså helt sikkert også trænere, der køber ind på, så AGFs negative fortid er næppe helt så stort et problem, som du virker til at mane op.
Uwe kom fra et job som TV ekspert på norsk Viaplay, så han var nok glad for at en stor skandinavisk klub henvendte sig, og David Nielsen var træner i Lyngby som han lige havde genintroduceret til Superligaen, med en flot, men også lidt heldig bronzemedalje. AGF har tidligere været i stand til at tiltrække den hotteste danske træner med bl.a Glen Riddersholm, Erik Rasmussen og Morten Wieghorst. Det har bare ikke været landets hotteste trænernavn, der var det rigtige valg i AGF. Så jeg tror ikke man skal krydse fingre for f.eks. Rasmus Bertelsen eller Bo Svensson, eller blive skuffet over f.eks. Nørgaard eller Kent Nielsen.

Jeg håber ikke trænerne vælger AGF som et careeer move, ligesom jeg ikke håber AGF vælger træner, ud fra hvem der er det hotteste navn længere. Man kan håbe at valget sker på baggrund af grundige overvejelser fra begge parter, og valget sker på baggrund af hvilen vej begge parter ønsker at udvikle sig i projektet, mere end hvad der skal ske bagefter. Selvom jeg godt kunne drømme om en træner der ikke brænder ud efter 3-4 sæsoner, fordi truppen er slidt.

I forhold til vores mangler, så synes jeg det er for risikabelt at udsætte samtlige indkøb/tilføjelser til efter træningsopstart og skulle spille dem alle ind på holdet løbende.
Derfor har jeg lidt en forventning om at der kommer et navn til rimelig hurtigt.
Det behøver ikke nødvendigvis være et dyrt indkøb.
Mit tålmodigheds timeglas er i hvert fald aktiveret og sandet begyndt at løbe.

Det er ikke træneren, der skal diktere indkøb, men det ville være lidt sært at hente en spiller, som den nye træner ikke har været inde over, når træneren sandsynligvis er meget tæt på. Med undtagelse af helt unge talenter naturligvis.

Det har en pris at vente, men om der kommer nye spillere på onsdag eller i næste uge har minimal effekt.

Det er jo selvfølgelig håbet. Men det kan også få spillere til at falde i niveau, eller stoppe helt med at præstere.
Fx havde Uwe jo accepteret mange ting omkring PM ift rollen han havde, og prisen for at kunne lave sine mål - vil nogen sige har været for høj ift det spillemæssige.
Personligt gyser jeg ved tanken om, at man skulle have pillet PM ud af sidste sæsons ligning, og frygter det kunne ende i glippet top 6. Men et sted derimellem - ligger sandheden nok.

Ift ny træner - så håber jeg bl.a. på opblomstring fra Beijmo igen - og forløsning af Badji, såvel som fuld retur af Yakob. Andersen skal nok selv komme tilbage og vise han er tilbage :D

Sådan helt fair and square - er Kasper Hjulmand egentlig blevet nævnt i kabalen - der blev meget stille om ham efter landsholdet, og mange udenlandske klubber lod til at trække følehornene til sig

Bor han ikke også på Djursland, så ham i hvertfald for nogle uger siden tæt på Ebeltoft
Aldrig i fucking livet om vi skal have ham. Så siger jeg op

Aldrig i fucking livet om vi skal have ham. Så siger jeg op
Altså jeg er med på, at han snakkede alt for meget om alt muligt andet en fodbold til sidst, og at den sidste tid som landstræner var lidt....tynd, men han kan altså noget med personalepleje og unge spillere, og manden har været landstræner og var i en periode ret efterspurgt på relativt store adresser. Jeg forestiller mig faktisk, at det snarere er Hjulmand end AGF, der siger aldrig i fucking livet, hvis vi skal stille det sådan op.

Jeg er ikke udelt begejstret for hans spillestil, men i perioder under Hjulmand, spillede landsholdet altså fedt.

Altså jeg er med på, at han snakkede alt for meget om alt muligt andet en fodbold til sidst, og at den sidste tid som landstræner var lidt....tynd, men han kan altså noget med personalepleje og unge spillere, og manden har været landstræner og var i en periode ret efterspurgt på relativt store adresser. Jeg forestiller mig faktisk, at det snarere er Hjulmand end AGF, der siger aldrig i fucking livet, hvis vi skal stille det sådan op.

Jeg er ikke udelt begejstret for hans spillestil, men i perioder under Hjulmand, spillede landsholdet altså fedt.

Trods alt også ham, der fik FCN i CL.

Latest posts

Back