New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 234K
Trænertråden
16.00 - 24.00 Artikler og læser breve om økonomien i stadionprojektet omskrevet, så det kan blive ved med og genere kliks og forargelse ;-)
Hvorefter man er så stresset, at man ikke kan sove, så man lytter til en Mediano podcast hvor Klaus Egelund deltager, og man bestemmer sig for at tælle hvor mange gange han siger "åhh" og "æhmm"

Jeg er de seneste uger blevet ret lun på tanken om Hoff Thorup.

Der er mange spændende perspektiver i ham. Og det kunne være sjovt at høre Monnerup være tvunget til at sige noget positivt om en AGF-træner ;-)

Min største bekymring er faktisk om AGFs fans er klar til ham ?
Hvis vi ikke forstærker truppen med profiler, satser på at spille yngre, og får en formentlig besværlig proces mod noget mere teknisk fodbold - kan AGFs fans holde til det ?

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har oplevet fans (især dem født før 1965) være vanvittigt kritiske på lægterne over for holdet.
Jeg forudser et stort clash mellem den gruppe fans og så en yngre "københavnersnude".

Ser jeg syner ?

Hvis vi ikke forstærker truppen med profiler, satser på at spille yngre, og får en formentlig besværlig proces mod noget mere teknisk fodbold - kan AGFs fans holde til det ?
Deler din bekymring, som dog kan løses. JNs position er så stærk at en tydelig kommunikation omkring at have lave forventninger til 25/26 er mulig. Men vi trænger til udmelding, som drøftet hyppigt herinde.

Kommer an på om man mener det er kurspåvirkende. Og det er det næppe - i hvert fald blev opsigelsen af Uwe ikke udsendt. Mens CVs ansættelse blev - men det er jo også en ansættelse på direktionsniveau.
Nej netop. Det kan godt være det aldrig er tilfældet med træneren - det skulle i hvert fald være et meget stort navn ift klubben og det er jo ikke så sandsynligt det bliver det. Det vil stadig være lidt mærkeligt at ansætte ham og melde ud flere dage senere, med han kunne skrive under i dag og blive præsenteret i morgen. Jeg ville dog også forvente at det som minimum slipper noget ud om at der er noget på plads dagen inden og det begynder at blive lidt sent ift i morgen.

Der er mange spændende perspektiver i ham. Og det kunne være sjovt at høre Monnerup være tvunget til at sige noget positivt om en AGF-træner ;-)

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har oplevet fans (især dem født før 1965) være vanvittigt kritiske på lægterne over for holdet.
Jeg forudser et stort clash mellem den gruppe fans og så en yngre "københavnersnude".

Ser jeg syner ?
Jeg kan bare ikke se kombinationen af den type træner og så en sportslig satsning på øllebrød.

Hvis man henter en træner med høj profil må man også give ham nogle dygtige spillere at arbejde med

Min tålmodighed går bersærk, hvis der ikke sker noget i morgen, så jeg er faktisk efterhånden lun på hvad som helst med en puls.
Og ja, vi taler stadig træner!
Jeg overtager træningen på torsdag, hvis ikke de præsenterer noget i morgen.

Min tålmodighed går bersærk, hvis der ikke sker noget i morgen, så jeg er faktisk efterhånden lun på hvad som helst med en puls.
Og ja, vi taler stadig træner!
Jeg overtager træningen på torsdag, hvis ikke de præsenterer noget i morgen.
Pressemøde afholdes på Den Sidste kl 5 fredag morgen.

Jeg er allerede gået ud af mit gode skind tre-fire gange i dag af utålmodighed... når det er sagt (læs: skrevet), så tilslutter jeg mig, at det er bedre at finde den rigtige fremfor, at der kommer en afklaring inden træningsstart.

Jeg synes, som vel så mange andre, at det er det perfekte tidspunkt at starte en proces mod noget bæredygtigt fremadrettet (både pga. det midlertidige stadion, men ikke mindst, fordi vi står foran en generationsskifte eller det, der ligner). Selvfølgelig skal vi ikke komme i nærheden af nedrykning, men jeg accepterer gerne, at vi ikke kommer i top 6 mod, at vi står forhåbentlig rigtig stærkt, når vi rykker ind på det nye stadion.

Jeg er også blevet varm på tanken om Hoff Thorup, som nok er den, jeg har færrest forbehold ved. Lars Friis er jeg bange for er for følelsesladet til at kunne stå for presset, og Thomas Nørgaard er også et stort spørgsmålstegn, hvad det angår. Kent Nielsen er for old school til at bygge et nyt projekt op omkring, synes jeg. Bo Svensson minder muligvis for meget om Uwe. Det kan selvfølgelig også blive en kandidat, vi slet ikke har overvejet (umiddelbart en udlænding).

Hvad er det, folk mener Hoff Thorup mangler som AGF-træner?

Nogle har nævnt begrebet 1. prioritet herinde. Jeg fornemmer, at man ikke arbejder med det koncept.

Man sonderer umiddelbart markedet, har samtaler og snævrer feltet ind. Først derefter kan man begynde at snakke om prioriteter.

Det med at have en førsteprioritet fra start, kan hurtigt blive mere navnet end de reelle tanker for udviklingen af holdet. Så dumt at begrænse sig fra start af.

I øvrigt interessant i en af de seneste Medianoudsendelser, hvor de er inde på, at mange trænerkontrakter indeholder aftaler omkring kompensation ved opsigelse. Dvs, at man ikke får den fulde løn for resten af kontraktperioden, men i stedet f.eks. 12 måneders løn. Omvendt vil træneren ofte have frikøbsklausul.

Hvad er det, folk mener Hoff Thorup mangler som AGF-træner?
Match i spillestil og udtryk, og erfaring. Imo.

Det er ikke det personlige, men svært at se, hvordan ansættelsen ikke bliver zig-zag kurs i udviklingen af styre of play og tilbage til start.

Nogle har nævnt begrebet 1. prioritet herinde. Jeg fornemmer, at man ikke arbejder med det koncept.

Man sonderer umiddelbart markedet, har samtaler og snævrer feltet ind. Først derefter kan man begynde at snakke om prioriteter.

Det med at have en førsteprioritet fra start, kan hurtigt blive mere navnet end de reelle tanker for udviklingen af holdet. Så dumt at begrænse sig fra start af.

I øvrigt interessant i en af de seneste Medianoudsendelser, hvor de er inde på, at mange trænerkontrakter indeholder aftaler omkring kompensation ved opsigelse. Dvs, at man ikke får den fulde løn for resten af kontraktperioden, men i stedet f.eks. 12 måneders løn. Omvendt vil træneren ofte have frikøbsklausul.

Match i spillestil og udtryk, og erfaring. Imo.

Det er ikke det personlige, men svært at se, hvordan ansættelsen ikke bliver zig-zag kurs i udviklingen af styre of play og tilbage til start.

Jeg kan ikke rigtigt se evidens for førstnævnte tese, men er enig i din pointe om Hoff-Thorup.

Han ville i mine øjne være lidt "high risk/high reward"-ansættelse. Meget spændende, men også med mange faresignaler.
Jeg tror i øvrigt, at det bliver Thomas Nørgaard - men det er rent gætværk. Så får man lidt kombinationen af en pragmatiker generelt og en idealist i forhold til det offensive spil.

Uanset hvem det bliver vil nogen synes, at det er en undervældende/forkert. Sådan er gamet.

Det behøver slet ikke være et skift tilbage til BSN tiden, hvis der er lagt en strategi, at den næste træner skal have nogenlunde samme spillestil. Det er alt for tidligt, at konkludere det ene eller det andet og svaret får vi først rigtigt, når den næste træner skal hentes.

Men laver CV en FCM, så brænder jeg sammen.

Latest posts

Back